Tsekkiläistä laatua.

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
ottoverku
Viestit: 408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 6:09 pm
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Tsekkiläistä laatua.

Viesti Kirjoittaja ottoverku »

Kotipaikan varastoa siivotessa löytyi kolmen koukun firmasta (Hankkija) ostetut huopavuoriset kumisaappaat. Ihmetytti, miten hyväkuntoiset ja pykimättömät olivat. Tosin niitä ei ole paljoa käytettykään. Nykyiset kumijalkineet tuppaa pykimään melko pian. Tsekkoslovakian teollisuus on tälläkin alalla ollut huippua. :lol:
Linkkiä ei ole heittää. :lol:
484

Viesti Kirjoittaja 484 »

Osasi ne Nokian jalkineetkin valmistaa kestäviä kenkiä. Itellä on talvikäytössä vuonna 95 käytettynä ostetut huopakumikengät joissa isolla nrolla koko pohjassa ja "hai"kumppareitten tiheäkuvioinen pohjakuviointi. Irtohuovat ja mahdottoman leveä hiihtorantti, ei heijastimia. Yksi reikä on vuosien saatossa tullut ja sekin pistovaurio, pykimiä ei juuri ole. Armeijan kengät taisi olla joskusmuinoin samanlaisia.
jiipee
Viestit: 10741
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Tsekkiläistä laatua.

Viesti Kirjoittaja jiipee »

ottoverku kirjoitti:Tsekkoslovakian teollisuus on tälläkin alalla ollut huippua. :lol:
Linkkiä ei ole heittää. :lol:
Eiköhän Tutkijalta löydy... :wink:
tutkija
Viestit: 2329
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:22 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tutkija »

Jaahas
Viestit: 735
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 2:48 pm
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: Tsekkiläistä laatua.

Viesti Kirjoittaja Jaahas »

ottoverku kirjoitti:Kotipaikan varastoa siivotessa löytyi kolmen koukun firmasta (Hankkija) ostetut huopavuoriset kumisaappaat. Ihmetytti, miten hyväkuntoiset ja pykimättömät olivat. Tosin niitä ei ole paljoa käytettykään. Nykyiset kumijalkineet tuppaa pykimään melko pian. Tsekkoslovakian teollisuus on tälläkin alalla ollut huippua. :lol:
Linkkiä ei ole heittää. :lol:
-Ihan äkkiseltään en muista,että(meillä)Hankkijassa,siis ei ainakaan Agrimarketin aikana,olis ollu Tsekki-saappaita myynnissä.Viking huopavuorisaappaita oli,aluksi Norskien tekemiä ja sitten Malesialaista laatua.Norjalaiset pesi kyllä Nokian mennen-tullen.Mut ei helkatti,kyl sillon joskus Hankkijan aikaan tais olla Tsekki-tossua myynnissä,kuiteskin... :lol: :wink: :wink:
-"Pääasia ei ole voitto,vaan hyvät palkinnot."
ottoverku
Viestit: 408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 6:09 pm
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ottoverku »

tutkija kirjoitti:www.kumitehdas.fi/298
Eihän tuo ole ollenkaan tsekkiteollisuuteen, ei kelpaa. :wink: :wink:
ottoverku
Viestit: 408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 6:09 pm
Paikkakunta: Kitee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ottoverku »

Lainaus: helkatti,kyl sillon joskus Hankkijan aikaan tais olla Tsekki-tossua myynnissä,kuiteskin..
Oli niitä, se oli kyllä Hankkijan aikaa, noissa on vielä varsien ulkopinta huopaa varren puoliväliin saakka.
Samoin löytyi varastosta Nokian Sisu kumirukkaset, semmoiset joissa on kämmenpuolella useampi kerros päällekkäin, miltähän ajalta ne mahtaa olla. On ihan uusi käyttämätön pari säästynyt, nyt ei varmaan raaski enää liatakaan.
Woodsman
Viestit: 3973
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:25 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Woodsman »

Multa löytyy kaksi paria uusia Nokian kalosseja ! Ei ole varmaan tehty 60-luvun jälkeen !

Muuten, Nokia teki myös kumista moottorisahan terän suojusta. Jos joltakin löytyy sellainen, ostaisin mielelläni sahakokoelmani rekvisiitaksi.
ylioyja
Viestit: 7659
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

Kun kerran huopavuorikumisaappaita omistatte, nin kattokaas semmosia ja
tavallisia rinnakkain ja kertokaa mulle havainto.
Mää kun oon tullu ajatukseen, että mua olis ehkä jymäytetty jopa saapaskaupassa.
Eiks huopakumisaapas okkin pönäkämmän näkönen teräosastaan?
Siis paksuutta suhteessa pituuteen selvästi enemmän kuin tavallisessa saappaassa.
484

Viesti Kirjoittaja 484 »

ylioyja kirjoitti:Kun kerran huopavuorikumisaappaita omistatte, nin kattokaas semmosia ja
tavallisia rinnakkain ja kertokaa mulle havainto.
Mää kun oon tullu ajatukseen, että mua olis ehkä jymäytetty jopa saapaskaupassa.
Eiks huopakumisaapas okkin pönäkämmän näkönen teräosastaan?
Siis paksuutta suhteessa pituuteen selvästi enemmän kuin tavallisessa saappaassa.
Ööö.. tarkoittaako hän paksuudella teräosan leveyttä vai korkeutta? Mulla noissa "hyväksikehutuissa" huopakumikengissä on pohjassa nummero 44, sama nro löytyy yhdensukan kesä kummeista. Mutta jos vertaan kengän ulkoista habitusta tuohon kesäsaappaaseen niin nron pitäisi olla jotain +49. Mutta en ole moisesta moksiskaan vaikka ovat toiset naljailleet suokengiksi. Takaan että ennen helvetti jäätyy ennekuin minun varpaita paleltaa hirvipassissa tai pilkillä kykkiessä
ylioyja
Viestit: 7659
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

484 kirjoitti: Ööö.. tarkoittaako hän paksuudella teräosan leveyttä vai korkeutta?
Itse asiassa tarkoittaa kumpaakin, suorastaan poikkileikkauspinta-alaa
suhteessa pituuteen kulkusuunnassa mitattuna.
Oli kenkäkaupan tarjous. Huopavuorisaappaat.
Sovittelin pikaisesti ilman villasukkaa.
Saappaassa numero 48.
Huopavuorissa, huomasin jälkeenpäin, 47.
Jalkaterälle leveystilaa tuskin sen vertaa kuin 45 Kontiossa.
Olikoos kenkäkaupan tätit saanu jostain isoja jäännöspareja ja kekannu tehdä
mukahuopavuorisaappaita. :oops:
pilvilinna
Viestit: 1632
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:05 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pilvilinna »

Onhan se Nokialaisen huopasaapas ulkokuoreltaankin ihan eri maailmasta
kuin tuo Kontio :!:
Ei siitä Kontiosta sama tuote tule lisäämällä siihen huopaa.

Tietääkö muuten kukaan tämän Rokka-saappaan hintaa :?:
Vaikka kalvokenkäkin on hyvä niin toi Rokka on varmaan seuraava
kumijalkine meitsille.

Vanhat Tuurat meinaan valaa täyteen betonia ja pistää kasvimaalle tai
portinpieleen ihmisten ihmeteltäviksi :)
hoss
Viestit: 500
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 11:17 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hoss »

pilvilinna kirjoitti:... Tietääkö muuten kukaan tämän Rokka-saappaan hintaa :?: ...
Joulukuussa pitäis tulla myyntiin n.135€ hintaan! On siinä kumisaappaalla arvoa. Just eilen kyselin tehtaanmyymälästä.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 81 vierailijaa