Eläkeputki

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Johannes.
Viestit: 225
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 8:35 pm
Viesti:

Eläkeputki

Viesti Kirjoittaja Johannes. »

Vähän kauas kone maailmasta menee tämä aihe, mutta kysyn kuitenkin.
Onko tietoa eläkeputkesta? Mitä minä olen kuullu on, -50 luvulla syntyneet pääsee eläkeputkeen kun täyttää 58 ja yksi kuukausi.

Toinen, olisi joku syntymä vuosi jonka jälkeen ei pääse putkeen.
Kelalta kysyin ,mutta siellä sattu sellainen henkilö joka ei tienny mitään mitä minä en jo tienny.
kalvaana
Viestit: 7336
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Eikös siinä vielä pitäis tehdä joku vuosi töitä vielä, jos terveyttä piisaa?

Kaveri syntynyt vuonna 50 ja terveys petti. Nyt työpaikan lääkärin kanssa vääntöä, että mitä tehdään. Kaveri sano, että hän on vuoden liian nuori, että eivät eläkkeelle laita, vaan koittavat vielä jotain muuta juttua. En sen tarkemmin, kysyny, että miten niin vuoden liian nuori :lol:
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
mauri
Viestit: 6675
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mauri »

Mulle on kerrottu, että jos on syntynyt 31.12.1949 tai aiemmin on ns eläkeputki mahdollisuus. Itselläni ainakin on, kun ensikuussa tulee 60 v. täyteen. Vielä kun saisi työnantajan antamaan potkut :D
kalvaana
Viestit: 7336
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 11:15 am
Paikkakunta: Lounainen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalvaana »

Pitäis saada laki, että kun on ollu 40 vuotta töissä, ni pääsis elakkeelle riippumatta iästä. Kait 40 :ssa vuodessa on kerinny sen verran tuomaan hyvää yhteiskunnan kassaan, että sitten on jo ansainnu eläkkeen.

Ja vielä kun sais työvuosiin listattua ne hommat, mikkä aikoinaan alle kymmenvuotiaasta asti on tehny maatalossa! Nyt on vasta reilut 23 vuotta verokirjallista duunia takana ja vielä 17 pitäis, jos kuuteen viiteen joutuu töissä oleen.
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
lukke
Viestit: 2408
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 7:57 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lukke »

Ajappa kalvaani äkkiä tuo miettimäsi eläke laki läpitte,laskin juuri että meikällä tulisi viisikymmentävuotta työvuosia ennenkuin eläke tipahtaa tällä vanhalla kaavalla, jos pitävät vielä pakkotyössä sitten joskus se tekisi viiskytkolme vuotta,heitänkö volttia!
Johannes.
Viestit: 225
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 8:35 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johannes. »

40v. työssäolo aika olisi todella hyvä. Minä aloitin verokirja työt v.-70 kesällä. Ei olisi montaa vuotta kun tulee 40v täyteen.
jskanerva
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 1:40 pm
Paikkakunta: Tukholma Ruotsi
Viesti:

eläke putki

Viesti Kirjoittaja jskanerva »

taitaa olla enämpi kyse siitä mistä ne rahat otetaan niihin eläkkeisiin kuin siitä etteikö sitä ois ansainnu jäädä (tai haluaisi)eläkkeelle
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 47 vierailijaa