Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
olliki kirjoitti: ↑Ke Syys 04, 2019 7:14 pm
Juuri eilen ajoin mutkaista kylätietä ja nopeus vaihteli 70-80km/h välillä tilanteen mukaan, kun yksi ökyauto teki riskiohituksen. Onneksi ei mutkasta tullut autoa vastaan. Ajelimme noin 5km peräkkäin, kunnes tulimme T-risteykseen. Minut ohittanut auto oli noin 300m edellä, mutta menetti edun, kun joutui odottamaan kolmion takana ohi menevää autoa. Tuli mieleeni, että kannattiko ottaa riskiä.
Ei ehkä sillä kertaa.
Olisi voinut käynyt niinkin, että ökyauto olisi ehtinyt mennä kolmioristeyksestä, mutta itse olisit joutunut odottamaan kolmion takana. Ei aina onnaa, mutta ei voi voittaa, ellei edes yritä ohittaa.
Ja sit pari hymiöö vielä tosikoille..
thames kirjoitti: ↑Ke Syys 04, 2019 7:52 am
Paljon on näitä 100 rajoituksia ja risteyksen kohdalla putoo 80 ja taas 100 alkaa ja vieläpä ylämäkeen. Jos ei ketään muita näy niin miksi jarruttaa? Ei se nopeus ketään tapa vaan äkkipysäys. Ja tosiaankaan ei ihminen ole mikään laumaeläin,ei meistä kaikki ole facebookissa kersojen tapaan.
[/quote
No semmonen tulee mieleen, että joskus nuo risteyksen takia pudotetut nopeudet on paikallaan juurikin sen sivutieltä tulevan vinkkelistä katsoen. Huonon näkyvyyden kohdassa on melkoinen ero siinä, että tuleeko päätietä kulkeva sitä 80 tai sitten sitä mielestään sopivaa ja sujuvaa 110. Joskus vaan mutkan takaa tuleva yllättää, vaikka kuinka tiirailee tielle pääsyä.
Sitä mieltä oon, että turhinta on laittaa rajoituksen pudotus alamäkeen ja siihen tolppa heti perään, kuten esim parissa paikassa Tampereelta Jyväskylään mennessä.
thames kirjoitti: ↑Ke Syys 04, 2019 7:52 am
Paljon on näitä 100 rajoituksia ja risteyksen kohdalla putoo 80 ja taas 100 alkaa ja vieläpä ylämäkeen. Jos ei ketään muita näy niin miksi jarruttaa? Ei se nopeus ketään tapa vaan äkkipysäys. Ja tosiaankaan ei ihminen ole mikään laumaeläin,ei meistä kaikki ole facebookissa kersojen tapaan.
[/quote
No semmonen tulee mieleen, että joskus nuo risteyksen takia pudotetut nopeudet on paikallaan juurikin sen sivutieltä tulevan vinkkelistä katsoen. Huonon näkyvyyden kohdassa on melkoinen ero siinä, että tuleeko päätietä kulkeva sitä 80 tai sitten sitä mielestään sopivaa ja sujuvaa 110. Joskus vaan mutkan takaa tuleva yllättää, vaikka kuinka tiirailee tielle pääsyä.
Sitä mieltä oon, että turhinta on laittaa rajoituksen pudotus alamäkeen ja siihen tolppa heti perään, kuten esim parissa paikassa Tampereelta Jyväskylään mennessä.
Tuo nopeuden pumppaus olisi helppo korjata.
Otetaan käyttöön 80km "talvirajoitus" ympärivuotiseksi.
Nlin niinkuin teoriassa, tuo 100>80 nopeuksien pudottaminen säästäis aivan tuhottomasti energiaa. Kärjistyy vielä sähköautoilla kun niiden hyötysuhde muuttuu vähemmän kuormituksen mukaan. Ilmanvastusteho melkein puolittuu.
Saa nähdä milloin joku rohkea poliitikko koittaa moista tyrkyttää, onneksemme se lienee poliittinen itsemurha vielä vuosia.
Ratkaistu:
Tällä viikolla kirjotin siihen lomakkeeseen etten ajanu sillä autolla siihen aikaan ja oli työmaalla toisella autolla. En kertonu epäilyjä kuka ehkä ajoi.
Sen enempiä venkoilematta.
No. Tänään lauantaina soitti polliisi pojalle että mitäs teit jne.
Tunnusti eikä siinä mitään. Seuraavaksi olisi hän päässyt käymään laitoksella, arvailisin.
Lasku tulee ei siinä mitään maksetaan pois.
Mutta ookoo työtä polliisilta.
Eikö?
Noi uudet peltipoliisit on hauskoja. Yhdistelmällä ajaessa jo useamman kerran ottanut kärrystä kuvan? Eli vetäjän hytti jo tolpan ohi kun välähtää. koskahan kärrylle tulee maksulappu? Pitäiskö kettingillä varmistaa kiinnitys ettei kärry mene ohi? Talvella kyläteillä se joskus kyllä kulkee eri kaistaa mitä vetäjä.
Esa Markku kirjoitti: ↑Su Syys 29, 2019 8:58 pm
Noi uudet peltipoliisit on hauskoja. Yhdistelmällä ajaessa jo useamman kerran ottanut kärrystä kuvan? Eli vetäjän hytti jo tolpan ohi kun välähtää. koskahan kärrylle tulee maksulappu? Pitäiskö kettingillä varmistaa kiinnitys ettei kärry mene ohi? Talvella kyläteillä se joskus kyllä kulkee eri kaistaa mitä vetäjä.
Onko nämä niitä liikennevalokameroita?
Itse huomasin saman asian joskus kymmenen vuotta sitten, kun sellaisia jo oli kokeilussa. Täysperästä nappasi kärrystä aina kuvan.
Ranskassa saa peltipoliisilta jo sakon vaikka auto ei liikkuisikaan. Se kun mittaa melua.
Trailerista otti kanssa yksi kamera kuvan, tai sitten takana tulevasta, mutta kun välähti sillä kohtaa kun "veturi" oli tolpan kohdalla. Ei kyllä ollut vauhtia lähelläkään sallittua. Mutta ei ole postiakaan tullut.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Mulla on välkkynyt tampereen ja loimaan välillä muutamankerran muttei postia ole tullut,Kyttäävät lienee muuta kun ylinopeuksia koska joka kerta vauhti ollut alle 80 aamuyöllä.
No ei juur ollu. Ois pitäny ajaa kovempaa, ois oikee sakko ollu pienempi. 80 alueella satasta. Tyhjä kuiva tie, ei liikennettä. Valoisaa. On minusta vähän liian raaka summa. No, oma vika. Ei ees ollu kiire, ja tiesin että kamerat on aina päällä. Jotaki jutunjuurta ukon kanssa siinä, ja plim. Epähuomio
www.sohvinkulma.fi
International McCormick B 414 vm 1961 työkone
Ford Super Major 5000, isännän lelu : )
sohvi kirjoitti: ↑Ti Loka 01, 2019 2:24 pmNo hyi!!!!
Jos linkittämääni lisäsääntöä ei olisi, varoisivat pienituloiset ajamasta liian hiljaa, säännön ansiosta varovat ajamasta liian lujaa. Paitsi aina eivät muista...
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: ↑La Loka 26, 2019 3:31 pm
Taisi kamera-auto yllättää,kaiupunki alueella,joku ainakin välähti, tumma sävyisen transportterin kohdalla
Kolme viikkoa ja päivä takaperin välähti tolppa ylöjärvellä, siinä elon kauppakeskuksen lähellä kurusta päin tullessa.
Tehty vähän tarkoitushakuisesti tuo paikka; ensin tulee ilmoitus kameravalvonnasta, heti perään 60-lätkä ja lähes heti merkin takana kamera, ts. vauhti pitää tappaa 80 -> 60 jarruttamalla siinä merkin kohdalla.
Välähdyksen huomattuani vauhtia oli mittarissa n. 70 - 75kmh. Vaan tänäkään päivänä ei ole mitään lappua kotiin tullut, lienee jo sallittua huokaista kun yli 3vk kulunut
Keli oli tosi huono, eli luultavasti epäselvä kuva tai kilpi luminen.
Jäin kuitenkin miettimään miten tuommoinen "vanha" kamera mittaa nopeuden jos perässä on telikärry? Semmoinen sattui olemaan perässä välähdyshetkellä. Eikös se kuva oteta vasta kun "viimeinen akseli" on ylittänyt tiessä olevan langan tai mikä mittaustapa nyt onkaan? Tällöin auto on jo voinut ehtiä vähän kamerasta ohi, että kilpi ei näy.