Tein tänään verstaalla...

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Pajulainen
Viestit: 144
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 9:14 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pajulainen » Ma Joulu 06, 2010 9:16 am

Paulian Sällin uusiin länkeihin ruomanreikiä porraa ja jyrsii juhlapäivän ja suomenhevosen kunniaksi.

TunturiPappa
Viestit: 3770
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa » Ma Joulu 06, 2010 11:36 am

jylhä kirjoitti:Perämoottorin säilytys/kuljetus telineitä askartelin, sekä pari puukonterää tuli hiottua.
KUVAA, KUVAA, KUVAA !!!
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Ford 5000 Riuku-Vammas (projekti) -65
Hiab 650/1 -79
Volvo 740 GLE -84

keppa-nalle
Viestit: 367
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 10:33 am
Paikkakunta: Savitaipale
Viesti:

Viesti Kirjoittaja keppa-nalle » Ma Joulu 06, 2010 3:57 pm

Työpöydän yhteyteen lukittavaa kaappia. Saa hitskoneet, rälläkät yms "lukkojen" taa. Onpahan ainakin hidasteena "alan miehille". :lol: :twisted: :roll:
Ford 5610 -88



"Semper avarus eget."

V361
Viestit: 6663
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 8:17 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V361 » Ma Joulu 06, 2010 5:14 pm

keppa-nalle kirjoitti:Työpöydän yhteyteen lukittavaa kaappia. Saa hitskoneet, rälläkät yms "lukkojen" taa. Onpahan ainakin hidasteena "alan miehille". :lol: :twisted: :roll:
Tuttavalta lähti pajasta 2 kertaa työkalut.
Toisen kerran jälkeen alkoi vak.yhtiö vi****leen.
Nyt on työkalukaappi. Seinät 2 kerrosta 6 mm turkkilevyä, välissä 20 mm rako täynnä tulivalumassaa. Ovet samalla lailla tehty, tankolukot 3 kpl ovien sisäpuolella.
Kutsui vakuutustarkastajan käymään, tarkastaja vilkaisi kaappia ja vakuutusmaksut puolittuivat.
Lukot ovat piilossa, ei avaimenreikiä tms. eli lukitus toimii sähköllä. Tiedän lukkojen rakenteen mutta en kerro enempää.

se.pienitalli
Viestit: 2440
Liittynyt: Ke Syys 29, 2010 10:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja se.pienitalli » Ma Joulu 06, 2010 5:17 pm

Tunnustan heti olevani siivoushommissa. Pitää saada pöydän alle tietokoneen kokoinen tila.
Ja olla hirttäytymättä johtoihin.
Kaksi kunnollisen kokoista konetta ja melkoinen nippu umpisolmussa olevia johtoja nurkkaan tehdyn pöydän rakenteissa.
Täältä löytyy näköjään 18 ylijännitesuojan takana olevaa töpsöliä, kun joka vehje tarvivat oman virtalähteen.

Tää on niitä hetkiä jolloin alkaa kaivata läppäriä.
Ja äsken romahti näppäintaso niskaan.

mekaanikko
Viestit: 669
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:41 pm
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mekaanikko » Ma Joulu 06, 2010 5:25 pm

Mettäkärry projektiin aisankääntösylintereitä sovittelin
ja sorvasin sylinterien nivel tappeja.
Sitten kävin lumia auraamassa 5talon pihassa ja omat päälle

Kolmonen
Viestit: 538
Liittynyt: Su Touko 20, 2007 6:52 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kolmonen » Ma Joulu 06, 2010 7:04 pm

Vaihdoin nesteet vanhaan Taaviin,
väri niillä oli jo harmaa

vanhat valutin suureen saaviin
kai uudet tuo parempaa karmaa


Myös kaksoiskytkintä säätää koitin,
oli ennen linkous täyttä tuskaa

nyt kytkin pelaa kuin hieno soitin,
sen kokeilin, enkä fuskaa


Verstaan kamiina oli kiero ja vino,
lie routa alustaa myllää

alle uusia tiiliä iso pino
taas tuli pesässä pauhaa ja jyllää


Vielä oli Taavissa pienoinen puute,
kovin oli taustansa rasvainen

hydraulinaaraasta valui öljy ja uute
o-renkaan vaihdolla korjasin sen

:oops: :)
On todennäköistä että tulevaisuudessa tapahtuu jotain epätodennäköistä

borg
Viestit: 6813
Liittynyt: La Elo 02, 2008 1:14 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja borg » Ma Joulu 06, 2010 7:09 pm

Kiitos kulttuuriteosta!

jylhä
Viestit: 2823
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 11:21 pm
Paikkakunta: sadonmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jylhä » Pe Joulu 10, 2010 11:07 pm

TunturiPappa kirjoitti:
jylhä kirjoitti:Perämoottorin säilytys/kuljetus telineitä askartelin, sekä pari puukonterää tuli hiottua.
KUVAA, KUVAA, KUVAA !!!
Tänään vastatuuli corolla sai uudet kummit etujarrusatulaan, viikolla Ford 5000 sai työvalot,uusi laturi vielä niin niitä voi käyttääkkin. Jaa kuvia, kummista? Kuva Kuva
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.

MF265
Viestit: 1816
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MF265 » La Tammi 08, 2011 4:13 pm

Tämmönen pikkunen prässi tuli hitsailtua. Korkeus 1300mm, työlev. 508mm ja 10t tunkki. Samantien synty jonkunlainen särmäystyökalu. Kyllä sillä pelti taittuu, mutta latalle on tehtävä varmaan vahvempi yläterä jostain tiehöylän terästä tms. ja alatapit joutuu vaihtamaan vahvempiin.

Kuva

Mikki
Viestit: 756
Liittynyt: To Syys 09, 2010 7:53 am
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikki » La Tammi 08, 2011 6:08 pm

Kaivinkoneen energiakouraa aloin tekemään. Vaan oli 16,5mm poranterä kateissa. Huomenna jatkuu kouran teko.

OIU
Viestit: 2397
Liittynyt: Ti Joulu 05, 2006 11:34 pm
Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OIU » La Tammi 08, 2011 6:12 pm

jylhä kirjoitti:Perämoottorin säilytys/kuljetus telineitä askartelin
Kuva
Noille pyörille en pitkää ikää ennusta. Muutama vuosi sitten hitsauskoneen kärryyn laitoin samanlaisia... :?
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten

ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder » La Tammi 08, 2011 6:31 pm

Pellettipoltinta olis pitänyt väsätä, mutta lumitöiksi meni,ei kuitenkaan ihan näin kevyellä kolalla... :) :arrow:

http://www.youtube.com/watch?v=BoyfxY7HvyE

ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder » La Tammi 29, 2011 6:08 pm

Tänään sain inspiraation iskun jä räkäisin pellettipolttimen läjään, ja jos iskua piisaa huomisellekin niin saattaapi pellettisiilokin olla kasassa... :)
Vähän kolho tuli, täytyy seuraavaan tehdä tuo puhallusputki tiukemmalla ärrällä.

http://kuvablogi.com/nayta/2921091/

borg
Viestit: 6813
Liittynyt: La Elo 02, 2008 1:14 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja borg » La Tammi 29, 2011 6:37 pm

Erinomaista. Seuraan kiinnostuksella!

jylhä
Viestit: 2823
Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 11:21 pm
Paikkakunta: sadonmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jylhä » La Tammi 29, 2011 7:37 pm

OIU kirjoitti: Noille pyörille en pitkää ikää ennusta. Muutama vuosi sitten hitsauskoneen kärryyn laitoin samanlaisia... :?
Jaa, onkohan taso laskenu niissäkin, mulla on noita muovivanteisia nokka- ja pullokärryissä ollu jokusen (5-10) vuoden ainakin. Peltivanteiset ei ainakaan kestä vääntymättä isoja kuormia.
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.

Blis
Viestit: 918
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 6:59 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blis » La Tammi 29, 2011 8:51 pm

Mehtäkärryn teko jatku, alkaa pikku hiljaan visio siirtymään "paperilta" raudaksi... Ensimmäiseen telipalkkiin hitsattu holkki ja tuet, kuvia aiheesta löytyy seuraavasta osoitteesta jos kiinnostaa, http://www.students.oamk.fi/~t9nimi00/m ... ry/Kasaus/

ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 10:00 pm
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder » Su Tammi 30, 2011 3:16 pm

Pellettisiiloa tuli kyhäiltyä, vanhan Narvi-kiukaan rosterinen ulkovaippa sai uuden elämän. Ympärille tulee huonekaluputkesta ulkoinen tukikehikko ja jalat, täytyy töissä käydä putkentaivuttajien juttusilla :wink:

http://kuvablogi.com/nayta/2922585/

MF265
Viestit: 1816
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:45 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MF265 » Su Tammi 30, 2011 3:33 pm

Uuet luukut linkoon ja sylinteri liikuttamaan niitä. Ihmeen isotöiset...

Maukka70
Viestit: 684
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:15 pm
Paikkakunta: TYRVÄÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maukka70 » Su Tammi 30, 2011 5:35 pm

Tukkivannesahan sähkötyöt.......

Mauri
Paskalla on tekijänsä.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Kunone, laaksot, M320N, paku74, TunturiPappa ja 57 vierailijaa