Tein tänään verstaalla...

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, valmet_500

Pajulainen
Viestit: 144
Liittynyt: 18.12.2005, 21:14
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pajulainen » 06.12.2010, 09:16

Paulian Sällin uusiin länkeihin ruomanreikiä porraa ja jyrsii juhlapäivän ja suomenhevosen kunniaksi.

TunturiPappa
Viestit: 3243
Liittynyt: 21.10.2008, 21:17
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa » 06.12.2010, 11:36

jylhä kirjoitti:Perämoottorin säilytys/kuljetus telineitä askartelin, sekä pari puukonterää tuli hiottua.
KUVAA, KUVAA, KUVAA !!!
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Volvo 740 GLE -84

keppa-nalle
Viestit: 365
Liittynyt: 09.02.2010, 10:33
Paikkakunta: Savitaipale
Viesti:

Viesti Kirjoittaja keppa-nalle » 06.12.2010, 15:57

Työpöydän yhteyteen lukittavaa kaappia. Saa hitskoneet, rälläkät yms "lukkojen" taa. Onpahan ainakin hidasteena "alan miehille". :lol: :twisted: :roll:
Fordson Power Major +James-ek -62
Ford 5610 -88



"Semper avarus eget."

V361
Viestit: 6553
Liittynyt: 23.12.2005, 20:17
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V361 » 06.12.2010, 17:14

keppa-nalle kirjoitti:Työpöydän yhteyteen lukittavaa kaappia. Saa hitskoneet, rälläkät yms "lukkojen" taa. Onpahan ainakin hidasteena "alan miehille". :lol: :twisted: :roll:
Tuttavalta lähti pajasta 2 kertaa työkalut.
Toisen kerran jälkeen alkoi vak.yhtiö vi****leen.
Nyt on työkalukaappi. Seinät 2 kerrosta 6 mm turkkilevyä, välissä 20 mm rako täynnä tulivalumassaa. Ovet samalla lailla tehty, tankolukot 3 kpl ovien sisäpuolella.
Kutsui vakuutustarkastajan käymään, tarkastaja vilkaisi kaappia ja vakuutusmaksut puolittuivat.
Lukot ovat piilossa, ei avaimenreikiä tms. eli lukitus toimii sähköllä. Tiedän lukkojen rakenteen mutta en kerro enempää.

se.pienitalli
Viestit: 2440
Liittynyt: 29.09.2010, 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja se.pienitalli » 06.12.2010, 17:17

Tunnustan heti olevani siivoushommissa. Pitää saada pöydän alle tietokoneen kokoinen tila.
Ja olla hirttäytymättä johtoihin.
Kaksi kunnollisen kokoista konetta ja melkoinen nippu umpisolmussa olevia johtoja nurkkaan tehdyn pöydän rakenteissa.
Täältä löytyy näköjään 18 ylijännitesuojan takana olevaa töpsöliä, kun joka vehje tarvivat oman virtalähteen.

Tää on niitä hetkiä jolloin alkaa kaivata läppäriä.
Ja äsken romahti näppäintaso niskaan.

mekaanikko
Viestit: 669
Liittynyt: 17.12.2005, 17:41
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mekaanikko » 06.12.2010, 17:25

Mettäkärry projektiin aisankääntösylintereitä sovittelin
ja sorvasin sylinterien nivel tappeja.
Sitten kävin lumia auraamassa 5talon pihassa ja omat päälle

Kolmonen
Viestit: 538
Liittynyt: 20.05.2007, 18:52
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kolmonen » 06.12.2010, 19:04

Vaihdoin nesteet vanhaan Taaviin,
väri niillä oli jo harmaa

vanhat valutin suureen saaviin
kai uudet tuo parempaa karmaa


Myös kaksoiskytkintä säätää koitin,
oli ennen linkous täyttä tuskaa

nyt kytkin pelaa kuin hieno soitin,
sen kokeilin, enkä fuskaa


Verstaan kamiina oli kiero ja vino,
lie routa alustaa myllää

alle uusia tiiliä iso pino
taas tuli pesässä pauhaa ja jyllää


Vielä oli Taavissa pienoinen puute,
kovin oli taustansa rasvainen

hydraulinaaraasta valui öljy ja uute
o-renkaan vaihdolla korjasin sen

:oops: :)
On todennäköistä että tulevaisuudessa tapahtuu jotain epätodennäköistä

borg
Viestit: 6813
Liittynyt: 02.08.2008, 01:14
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja borg » 06.12.2010, 19:09

Kiitos kulttuuriteosta!

jylhä
Viestit: 2787
Liittynyt: 04.06.2006, 23:21
Paikkakunta: sadonmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jylhä » 10.12.2010, 23:07

TunturiPappa kirjoitti:
jylhä kirjoitti:Perämoottorin säilytys/kuljetus telineitä askartelin, sekä pari puukonterää tuli hiottua.
KUVAA, KUVAA, KUVAA !!!
Tänään vastatuuli corolla sai uudet kummit etujarrusatulaan, viikolla Ford 5000 sai työvalot,uusi laturi vielä niin niitä voi käyttääkkin. Jaa kuvia, kummista? Kuva Kuva
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.

MF265
Viestit: 1737
Liittynyt: 17.12.2005, 14:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MF265 » 08.01.2011, 16:13

Tämmönen pikkunen prässi tuli hitsailtua. Korkeus 1300mm, työlev. 508mm ja 10t tunkki. Samantien synty jonkunlainen särmäystyökalu. Kyllä sillä pelti taittuu, mutta latalle on tehtävä varmaan vahvempi yläterä jostain tiehöylän terästä tms. ja alatapit joutuu vaihtamaan vahvempiin.

Kuva

Mikki
Viestit: 756
Liittynyt: 09.09.2010, 07:53
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikki » 08.01.2011, 18:08

Kaivinkoneen energiakouraa aloin tekemään. Vaan oli 16,5mm poranterä kateissa. Huomenna jatkuu kouran teko.

OIU
Viestit: 2220
Liittynyt: 05.12.2006, 23:34
Paikkakunta: satakunnan suur-Lappi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OIU » 08.01.2011, 18:12

jylhä kirjoitti:Perämoottorin säilytys/kuljetus telineitä askartelin
Kuva
Noille pyörille en pitkää ikää ennusta. Muutama vuosi sitten hitsauskoneen kärryyn laitoin samanlaisia... :?
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten

ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: 13.04.2008, 22:00
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder » 08.01.2011, 18:31

Pellettipoltinta olis pitänyt väsätä, mutta lumitöiksi meni,ei kuitenkaan ihan näin kevyellä kolalla... :) :arrow:

http://www.youtube.com/watch?v=BoyfxY7HvyE

ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: 13.04.2008, 22:00
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder » 29.01.2011, 18:08

Tänään sain inspiraation iskun jä räkäisin pellettipolttimen läjään, ja jos iskua piisaa huomisellekin niin saattaapi pellettisiilokin olla kasassa... :)
Vähän kolho tuli, täytyy seuraavaan tehdä tuo puhallusputki tiukemmalla ärrällä.

http://kuvablogi.com/nayta/2921091/

borg
Viestit: 6813
Liittynyt: 02.08.2008, 01:14
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja borg » 29.01.2011, 18:37

Erinomaista. Seuraan kiinnostuksella!

jylhä
Viestit: 2787
Liittynyt: 04.06.2006, 23:21
Paikkakunta: sadonmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jylhä » 29.01.2011, 19:37

OIU kirjoitti: Noille pyörille en pitkää ikää ennusta. Muutama vuosi sitten hitsauskoneen kärryyn laitoin samanlaisia... :?
Jaa, onkohan taso laskenu niissäkin, mulla on noita muovivanteisia nokka- ja pullokärryissä ollu jokusen (5-10) vuoden ainakin. Peltivanteiset ei ainakaan kestä vääntymättä isoja kuormia.
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.

Blis
Viestit: 918
Liittynyt: 21.01.2009, 18:59
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blis » 29.01.2011, 20:51

Mehtäkärryn teko jatku, alkaa pikku hiljaan visio siirtymään "paperilta" raudaksi... Ensimmäiseen telipalkkiin hitsattu holkki ja tuet, kuvia aiheesta löytyy seuraavasta osoitteesta jos kiinnostaa, http://www.students.oamk.fi/~t9nimi00/m ... ry/Kasaus/

ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: 13.04.2008, 22:00
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder » 30.01.2011, 15:16

Pellettisiiloa tuli kyhäiltyä, vanhan Narvi-kiukaan rosterinen ulkovaippa sai uuden elämän. Ympärille tulee huonekaluputkesta ulkoinen tukikehikko ja jalat, täytyy töissä käydä putkentaivuttajien juttusilla :wink:

http://kuvablogi.com/nayta/2922585/

MF265
Viestit: 1737
Liittynyt: 17.12.2005, 14:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MF265 » 30.01.2011, 15:33

Uuet luukut linkoon ja sylinteri liikuttamaan niitä. Ihmeen isotöiset...

Maukka70
Viestit: 684
Liittynyt: 15.06.2008, 12:15
Paikkakunta: TYRVÄÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maukka70 » 30.01.2011, 17:35

Tukkivannesahan sähkötyöt.......

Mauri
Paskalla on tekijänsä.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Jampe83, Jumunen, k-pyörä, PuuhaPate, Tureq ja 30 vierailijaa