Tein tänään verstaalla...

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, valmet_500

TunturiPappa
Viestit: 3281
Liittynyt: 21.10.2008, 21:17
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa » 11.07.2010, 22:26

Matsikka kirjoitti:
TunturiPappa kirjoitti:Tämmöstä tänään...
Mitä meinaat nostella?

Mäkin kasasin kerran EK:n lumikauhan, vissiin jotain yli 1700 l ja kätevä on ollu moneen paikkaan.
Eiköhän tuo asiakas tiiä mitä sillä tekee... :roll:
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Volvo 740 GLE -84

Avatar
Matsikka
Viestit: 10444
Liittynyt: 21.12.2005, 23:21
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matsikka » 11.07.2010, 22:27

TunturiPappa kirjoitti:
Matsikka kirjoitti:
TunturiPappa kirjoitti:Tämmöstä tänään...
Mitä meinaat nostella?

Mäkin kasasin kerran EK:n lumikauhan, vissiin jotain yli 1700 l ja kätevä on ollu moneen paikkaan.
Eiköhän tuo asiakas tiiä mitä sillä tekee... :roll:
OK
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3

TunturiPappa
Viestit: 3281
Liittynyt: 21.10.2008, 21:17
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa » 11.07.2010, 22:29

Matsikka kirjoitti:
TunturiPappa kirjoitti:Tämmöstä tänään...
Mitä meinaat nostella?

Mäkin kasasin kerran EK:n lumikauhan, vissiin jotain yli 1700 l ja kätevä on ollu moneen paikkaan.
Tämä on vähän alle kuution "yleiskauha", eli ei sovi mihinkään hommaan... :D
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Volvo 740 GLE -84

Avatar
Matsikka
Viestit: 10444
Liittynyt: 21.12.2005, 23:21
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matsikka » 11.07.2010, 22:39

TunturiPappa kirjoitti:
Matsikka kirjoitti:
TunturiPappa kirjoitti:Tämmöstä tänään...
Mitä meinaat nostella?

Mäkin kasasin kerran EK:n lumikauhan, vissiin jotain yli 1700 l ja kätevä on ollu moneen paikkaan.
Tämä on vähän alle kuution "yleiskauha", eli ei sovi mihinkään hommaan... :D
Vähän kiinnittyi huomio noihin vahvikekolmioihin kauhan keskellä. Tekee kivan vaikutuksen varmaan moneen hommaan....mutta kait se sitten kestää.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3

TunturiPappa
Viestit: 3281
Liittynyt: 21.10.2008, 21:17
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa » 11.07.2010, 22:46

Tuntuu tämä kauhan malli olevan enemmän mielipide, kuin käytännön kysymys... :roll:
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Volvo 740 GLE -84

TunturiPappa
Viestit: 3281
Liittynyt: 21.10.2008, 21:17
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa » 24.07.2010, 21:55

Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Volvo 740 GLE -84

Avatar
Matsikka
Viestit: 10444
Liittynyt: 21.12.2005, 23:21
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matsikka » 24.07.2010, 22:07

TunturiPappa kirjoitti:Tuntuu tämä kauhan malli olevan enemmän mielipide, kuin käytännön kysymys... :roll:

Ahaaa....tämäkö oli SE kauha....


Eipä mittään...varmaan hyvä moneen paikkaan.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3

forssu
Viestit: 1858
Liittynyt: 17.11.2006, 20:23
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja forssu » 05.12.2010, 15:59

Nostellaan nyt tämä aihe ylös.

Ei mennyt kaikki niinkuin elokuvissa tänään.
Työkohteena oli tuo Nokka Vänkäri ja sen hydrauliikka.
Kesällä ostin siihen uuden pienemmän kouran ja nyt talven tullen alkoi sen hydrauliikka takkuilla. Kesällä jo tiesin että ongelmia tulee. Letkujen liitosnipat on jotain harakiri tavaraa ja öljykanava niissä mitättömän pieni.
Otin nipat irti ja porasin reiät suuremmiksi, sillä seinämä vahvuutta oli tarpeeksi. No ei muutakuin letkut kiinni ja hyvin pelaa. Ennen teki sitä että kylmillä öljyillä, kun avasi kouraa reippaammin klapsahti majorin ylipaineventtiili. Ja tekee se sen kaikilla muillakin liikkeillä, mutta koura takkuaa yleensä liian kauan.
Seuraavaksi otin sitten nostosylinterin käteen. Kesällä tein siihen uuden korvakon, jotta nostaa puomin ylemmäs. Se onnistuikin hyvin, mutta yläasennossa sylinterin hydraulinippa/putki jäi rungon väliin puristuksiin. Pelasi kyllä, mutta teki kiusaa kuten kourakin. Kävi ilmi että joku oli vääntänyt jengat sylinteristä ja hitsannut siihen 12mm putken palan. Nämä taideteokset otin irti ja lähdin työmaalle juottamaan uuden putken kiinni. Homma meni hienosti ja luulin koneen pelaavan, mutta sylinteri nousikin vain 10cm ja pysähtyi siihen. Alaspäin kyllä tuli, mutta ei ylös. Taas sylinteri irti ja juotos auki. alta löytyi pieni raudan pala joka toimi näköjään takaiskuventtiilinä. Enää en viitsinyt lähteä juottamaan putkea kiinni, vaan vedin sen kylmänrauhalisesti migillä kiinni. ja hyvä tuli. Nyt kokosin osat niin että sylinterin nipat tulee "alapuolelle". Tällöin ei ole pelkoa väliin jäämisestä. Joku suoja vain pitää huomenna rakentaa sylinterin varteen letkujen suojaksi.
mutta jotain positiivistäkin löytyi. Nyt kun sylinteri on toisinpäin kuormaajan varsi nousee lähes pystyyn. Liike on näköjään ennen loppunut siihen, kun sylinterin putki on alkanut kanittaa pystytolppaan.
Kyllä nyt kelpaa puita ajaa!
Fordson Major -56
Fordson Major -52 ex bensa-petroli, ex 4-Custom, Nyt Trader 6
NH TM135, Fiatagri 110-90

Super Dexta 63
Viestit: 1155
Liittynyt: 10.10.2008, 16:56
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Super Dexta 63 » 05.12.2010, 18:13

tänäänhän meni verstaalla oikein hienosti. no ei ihan verstaalla mutta puimalassa joten menköön tämän kerran. :lol:

kannoin isän kanssa vähän huonolla ja romuntäyteisellä lattialla tuollaista tuhannen litran tyhjää vesikonttia jossa on se metalli kehikko ympärillä ja puinen trukkilava alla. kompastuin sitten yhteen parrun pätkään ja lensin turvalleni niin että se kontti tippui pään päälle ja niskat rusahti aika huolella. vähän aikaa olin kyllä aika tillin tallin ja vähän hämärän rajamailla mutta kyllä se maailma siitä on taas pikku hiljaa vähän kirkastumaan päin, vaikka paikat on kyllä aika kipeänä. justiin äsken lähti vasta ambulanssi pihasta.
Ei tunnu tässä konkurssissa.

Avatar
grani
Viestit: 3601
Liittynyt: 26.12.2007, 20:23
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grani » 05.12.2010, 18:35

No tuo ei kuullosta ollenkaan mukavalta. Toivottavasti ei jää mitään pysyviä vammoja niskaan tai muualle. :(
Fordson Super Major Roadless Manuel 590E
ARA, Temmes, Ducati, Olympia, Hatz
Ford Flathead V8 moottorityökone
Ford Trader 590E teräsveneessä
Ford Trader 590E varavoimala, y.m.
Ihmeitä tehdään hetkessä, mahdottomuus vie hieman pidemmän ajan.

kinsse
Viestit: 1010
Liittynyt: 24.09.2010, 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kinsse » 05.12.2010, 18:42

Nyt loppui päivänleikit ja en telonu ihteä kertaakaan. Kiskotellessa kolme mottia halkoja pihaan ja pätkiksi. Toisen jääketjun tsekkaus ja pientä kunnostelua sekä päälle laitto. Hyvä päivä kaikkiaan, vielä illalla katotaan Tali-Ihantala ykköseltä.

V361
Viestit: 6588
Liittynyt: 23.12.2005, 20:17
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V361 » 05.12.2010, 19:41

Super Dexta 63 kirjoitti:tänäänhän meni verstaalla oikein hienosti. no ei ihan verstaalla mutta puimalassa joten menköön tämän kerran. :lol:

kannoin isän kanssa vähän huonolla ja romuntäyteisellä lattialla tuollaista tuhannen litran tyhjää vesikonttia jossa on se metalli kehikko ympärillä ja puinen trukkilava alla. kompastuin sitten yhteen parrun pätkään ja lensin turvalleni niin että se kontti tippui pään päälle ja niskat rusahti aika huolella. vähän aikaa olin kyllä aika tillin tallin ja vähän hämärän rajamailla mutta kyllä se maailma siitä on taas pikku hiljaa vähän kirkastumaan päin, vaikka paikat on kyllä aika kipeänä. justiin äsken lähti vasta ambulanssi pihasta.
Eihän vaan sen kontin kehikko tai lava vaurioitunut.. :shock: :mrgreen:

Super Dexta 63
Viestit: 1155
Liittynyt: 10.10.2008, 16:56
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Super Dexta 63 » 05.12.2010, 19:56

grani kirjoitti:No tuo ei kuullosta ollenkaan mukavalta. Toivottavasti ei jää mitään pysyviä vammoja niskaan tai muualle. :(
ei kait noin pienistä :lol:
Ei tunnu tässä konkurssissa.

Super Dexta 63
Viestit: 1155
Liittynyt: 10.10.2008, 16:56
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Super Dexta 63 » 05.12.2010, 19:59

V361 kirjoitti:
Super Dexta 63 kirjoitti:tänäänhän meni verstaalla oikein hienosti. no ei ihan verstaalla mutta puimalassa joten menköön tämän kerran. :lol:

kannoin isän kanssa vähän huonolla ja romuntäyteisellä lattialla tuollaista tuhannen litran tyhjää vesikonttia jossa on se metalli kehikko ympärillä ja puinen trukkilava alla. kompastuin sitten yhteen parrun pätkään ja lensin turvalleni niin että se kontti tippui pään päälle ja niskat rusahti aika huolella. vähän aikaa olin kyllä aika tillin tallin ja vähän hämärän rajamailla mutta kyllä se maailma siitä on taas pikku hiljaa vähän kirkastumaan päin, vaikka paikat on kyllä aika kipeänä. justiin äsken lähti vasta ambulanssi pihasta.
Eihän vaan sen kontin kehikko tai lava vaurioitunut.. :shock: :mrgreen:
:mrgreen:

ei sentä onneks niin pahasti käynyt :lol:
Ei tunnu tässä konkurssissa.

JARZA
Viestit: 530
Liittynyt: 15.03.2008, 19:25
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JARZA » 05.12.2010, 20:05

Super Dexta 63 kirjoitti:tänäänhän meni verstaalla oikein hienosti. no ei ihan verstaalla mutta puimalassa joten menköön tämän kerran. :lol:

kannoin isän kanssa vähän huonolla ja romuntäyteisellä lattialla tuollaista tuhannen litran tyhjää vesikonttia jossa on se metalli kehikko ympärillä ja puinen trukkilava alla. kompastuin sitten yhteen parrun pätkään ja lensin turvalleni niin että se kontti tippui pään päälle ja niskat rusahti aika huolella. vähän aikaa olin kyllä aika tillin tallin ja vähän hämärän rajamailla mutta kyllä se maailma siitä on taas pikku hiljaa vähän kirkastumaan päin, vaikka paikat on kyllä aika kipeänä. justiin äsken lähti vasta ambulanssi pihasta.

Itse olen aina sanonut että päätä on hyvä teloa koska silloin ei loukkaannu mikään tärkeä ruumiin osa :!: ajatteleppas jos jalkas tai kätes olisit telonut niin häirittis pitkään arki askareita :mrgreen:
Mikään ei ole niin helppoa ku reijän poraaminen väärään kohtaan...

borg
Viestit: 6813
Liittynyt: 02.08.2008, 01:14
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja borg » 05.12.2010, 20:19

Superhessukin piti tärkeänä putoamista pää edellä, ettei vain sattuisi mihinkään ruumiinosaan.

kuutoshullu
Viestit: 554
Liittynyt: 28.04.2009, 18:51
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuutoshullu » 05.12.2010, 20:47

Joo ostin majuriin uuret takavalot. Ledit. Ja asensin.
Fordson D Major/ Trader 590E
Fordson Major
http://kuvablogi.com/nayta/2389157/
Toinen silmä näyttää persläppeen toinen mynäläppeen.

ultimate welder
Viestit: 4191
Liittynyt: 13.04.2008, 22:00
Paikkakunta: 39750
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ultimate welder » 05.12.2010, 22:30

borg kirjoitti:Superhessukin piti tärkeänä putoamista pää edellä, ettei vain sattuisi mihinkään ruumiinosaan.
Samanlainen oli selitys Artsi Nyqvistillä, kun tanssi tiputanssia parvekkeen kaiteella ja putos, onneksi kuulemma sai viime hetkellä pään eteen ettei menny kaasukäsi... :lol:

kinsse
Viestit: 1010
Liittynyt: 24.09.2010, 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kinsse » 05.12.2010, 23:04

omavastuulla :D

uskalsin vaikka uhosin, toinenkin ketju renkaalla ja takomista/rälläköintiä taustalla - pienessä :shock: nyt ei koitella enää - tänään.

jylhä
Viestit: 2794
Liittynyt: 04.06.2006, 23:21
Paikkakunta: sadonmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jylhä » 05.12.2010, 23:22

Perämoottorin säilytys/kuljetus telineitä askartelin, sekä pari puukonterää tuli hiottua.
Alkoholi ei ratkaise ongelmia, mutta eipä kyllä maitokaan.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 8 vierailijaa