Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
zukka kirjoitti: ↑Su Heinä 25, 2021 9:25 pm
Juuri tänään katselin kaverin 2.8 turbo vectran pellin alle johon teki ketjun vaihdon moottorin ollessa paikoillaan. Ahdasta on. Ja ketjuja 3 kpl
Tuohon vanhaan taxi mersuun vaihtelin kaikki suodattimet,moottoriöljyt sekä lambda anturin Äkkiä meni 2,5tuntia tuon kanssa mutta nyt sillä taas voi päästellä huoletta mutkaista tietä eteenpäin
Majurin peräkotelon pohjalevyn sorvailua, kesken jäi vielä.
Tuhkaruuviin vaihdoin kierrettä ja kaikkein koviten kuluvan pään kovahitsasin.
Joku citikka kävi takapöntön vaihdossa, siinä ei lie mennyt puolta tuntia kauempaa.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Viimeisten sisäpuolisten ikkunasmyygien tekoa, yksi homma taas valmis. Valettiin kaverin kanssa rengaskoneille alustat, kun ei viitsi lattiaan propata lämmitysputkien vuoksi.
Sedälle tein keväällä lohkonkannattimen, piti saada syvälle zetorin koppiin niin tuollainen prototyyppi tuli. Aika rohjake mutta vähälle käytölle toimii, eikä tartte lohkoa nostella käsin.
satunnainen kirjoitti: ↑La Heinä 31, 2021 8:48 am
Sedälle tein keväällä lohkonkannattimen, piti saada syvälle zetorin koppiin niin tuollainen prototyyppi tuli. Aika rohjake mutta vähälle käytölle toimii, eikä tartte lohkoa nostella käsin.
Hieno toteutus; veto ja työntö veivattavilla vinsseillä, jos kuvaa oikein tulkitsin.
Laitettiin talosta öljykattila ja sen peltipiippu pihalle hiljakkoin. Taloa tehdessä vein kesämökille trukkilavapinon peitteeksi kuistin katon jiirikulmaan leikatuista kattopelleistä yli jääneet pari palaa. Tänään tonen niistä meni uusiokäyttöön katossa olevan piipun reiän peitteeksi. Kaikki läpiviennit on suunniteltu lähelle harjaa, joten lyhyemmästäkin jämäpalasta sai hyvin paikan katon reikään. Vähän se varjoisassa metsässä aikaa viettänyt paikkapelti erottuu uudemman näköisenä sieltä auringon mattaamalta punaiselta lappeelta, mutta sattuu korkeintaan naapurin silmään.
Ilmaiseksi saatuja kuormalavoja purettu sorkkaraudalla että saatu vähän katokseen laitettua pressujen tilalle lautaa.
Rumahan se on,mutta paljon parempi kun mitä ne pressut olivat.
Vielä täytyy lisää koittaa saada lavoja jossain vaiheessa. https://photos.app.goo.gl/t4ur6fBzavMgpfRr5
Kubota tulee tästä edestä ja tilaa pitäisi jäädä noin 8cm, bobwagen menee tuolta toisesta kulmasta ja sinne jää varmaan 10cm tilaa
Majurin peräkotelon pohjalaipan kierrereikää sorvatessa sattu menemään ulkohalkaisijan mukaan ja pilallahan se on.
Täytyy siihen hitsata uutta rautaa ja koittaa uudelleen. Kelpaahan tuo mallina olla seuraaville.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Tytön Volvoon (S40 2,4A) vaihdoin vasemman vetoakselin, kun ei kelvannut katsurille sellaisenaan. Yllättävän helppo homma oli, alapallo ja raidetangon pää irti ja rengas tietysti ekana pois. Reipas tunti meni koko savottaan. En alkanut pelkkää kumia vaihtamaan, kun oli mennyt sisempään niveleen kurap..skaa, eikä uusi akseli maksanut kuin 150 €.
Tälläistä hupia tänään uudet tukitassut (1) by ah, on Flickr
Noita tuli pari kappaletta tehtyä... uudet tukitassut (2) by ah, on Flickr
Eli menivät asuntoauton alle tukitassuiksi kun en raaskinnut alkaa ostamaan alkuperäisiä pläkkipelti virityksiä mitkä auton alta laukesi eilen pihassa Olisivat olleet muuten alkuperäisenä suht tyyriit lipareet kun liike sanoi mokomille hinnaksi 139e/kpl Nyt tuli kustantamaan käytännössä saksitunkkien hinnan ja vähän omaa vaivaa
Tuli kubotaan kasattua huolletut suuttimet ja koeponnistettu pumppu takaisin paikoilleen. Samalla uudet hehkut.
Käyntiin en vielä laittanut vaikka kaikki onkin valmista.
zukka kirjoitti: ↑Ti Elo 03, 2021 9:58 pm
Tuli kubotaan kasattua huolletut suuttimet ja koeponnistettu pumppu takaisin paikoilleen. Samalla uudet hehkut.
Käyntiin en vielä laittanut vaikka kaikki onkin valmista.
Ventiilivälykset voisi vielä säätää ehkä.
Tänään käytetty. 5min kohdalla ykkösen välistä vuoti suutin, joten käytin sen auki ja kaikki näytti hyvältä joten vedin kiinni tiukempaan. Tuo on sama sylinteri joka oli avatessakin ainut jota sai vähän vääntää kovempaa auki päin kun suuttimet huoltoon lähetin.
Tuo kiristyksen jälkeen tunnin verran ajeltu ja kaiveltu, kaikki ok.
Hitto miten parani, ennen jos laittoi kierrokset vaikka 1900rpm ja lähti ajamaan niin kierrokset laski noin 1600rpm tasolle,mutta nyt ei laske kun ehkä 1850rpm kohdalle.
Asuntoautoon vaihdoin akselin ylitys pakoputken kun vanha oli päässyt hieman huonoon kuntoon kun metrin matkalta löytyi 5 kappaletta noin 10cm pituisia reikiä Olipa vaan mukava tuollaista 3metriä pitkää putkea taikinoida auton alle pihalla
häkkyrä kirjoitti: ↑To Elo 05, 2021 9:50 pm
Asuntoautoon vaihdoin akselin ylitys pakoputken kun vanha oli päässyt hieman huonoon kuntoon kun metrin matkalta löytyi 5 kappaletta noin 10cm pituisia reikiä Olipa vaan mukava tuollaista 3metriä pitkää putkea taikinoida auton alle pihalla
Jotain noin viikko sitten tehtiin vitoon kylkiputki kun loppupätkä alkoi näyttää huonolta. Leimallakin tuli sanomista.