Tein tänään verstaalla...

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

sata10
Viestit: 1543
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 8:54 am
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja sata10 »

scaniaan uusia mäntiä ja putkia kiinni leikanneiden tilalle.
Jammu
Viestit: 22710
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja Jammu »

ei tänään mutta eilen DeWalt kaappaan uusi stoppari murtuneen tilalle, hitsauskötöstys... hyvin sillä saa nyt pätkittyä
Suomi kuuluu länsimaihin
jussi77
Viestit: 4460
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Jammu kirjoitti: Pe Elo 14, 2020 8:31 am ei tänään mutta eilen DeWalt kaappaan uusi stoppari murtuneen tilalle, hitsauskötöstys... hyvin sillä saa nyt pätkittyä
Onko DW777? Alumiiniako hitsasit? Mulla kans murtunut ja edellinen omistaja vetäny ruuvilla kiinni.
Jammu
Viestit: 22710
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja Jammu »

on wanha DW707

teräksestä tein "pannan" johon korva mihin stoppariruuvi vastaa
Suomi kuuluu länsimaihin
Eepee
Viestit: 6381
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 10:13 am
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja Eepee »

Eilen hitsailin takalevyyn kannatinpyörät. Ostin aihiot jo viime syksynä ja valmistin "sovitteet" talvella, mutta vasta nyt sain aikaiseksi liimata walliuksella kii.

Oli mukava homma. Taas se, että on hauskinta tehdä sellaista mitä ei osaa, piti kutinsa. Vaikkapa klapien teko on puolitympeetä, kun sen osaa liiankin hyvin. Mutta hitsaaminen on yhä seikkailua ja kun joskus tuurilla osuu säädöt kohdilleen, palkitsee.

Testasin pyörät varikkotiellä ja eivätköhän vältä. Säätö on nyt luultavasti lopullisella kohdalla, kun toiminnan voi säätää hydraulisella työntövarrella.
The idea is to die young as late as possible
DexMasZet
Viestit: 7756
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Kuva
Tölväsin remontin kunniaksi nokka luokon punaiseksi, vähän fuskasin kun suojapellin kuuluis keltainen olla.
Lieriön laakerit ja uudet remmit tuli, vielä pitäisi uusi suojapressu keksiä ja kehikko oikoa.
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Hiabin tukijaloista hitsasin ylimääräiset reijät umpeen. Ensin meinasin laittaa posliinin taakse, mutta eihän se käsi sinne putkeen mahtunut.
Hitsasin sitten ilman juuritukea, kyllä se rutilangalla kohtuudella menee. Aina se parempi on kuin nuo rapulassa pillillä veistetyt reijät.

Kiiloja myös sovittelin paikoilleen.

https://drive.google.com/file/d/1BUs--1 ... p=drivesdk
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
DexMasZet
Viestit: 7756
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Kuva
Nuhvi on nyt minun osalta valmis, naapuri aiko vielä hifistellä äärivalot tarrat ja muuta pientä ite tuohon. Kieltämättä lähtökohtaan nähden ihan siisti peli. Melkolailla vaan tämmönenkin aikaa ottaa ja inspiraatiota vaatii, saapi omissa koneissa pysyäkkin ajan patina. :mrgreen:

Taustalla muute belkun perässä lieriökone johon virittelin eilen suojakehikot ja pressun, jos nytte pysys lasit ehyenä.
DexMasZet
Viestit: 7756
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Kuva
Tuossa muute lähtökohta nuhvin kanssa, etuakselin kerkesin vaan enne kuvan ottoa irrottaa, ei tosin ollu tiukassa kun oli melkein irti ratkennu valmiiksi, ja vissiin siitä syystä sulattoon oli koko laite menossa.
Superdexta-64
Viestit: 3561
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 5:59 pm
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja Superdexta-64 »

Olipa hyvä pelastus täystuholta!
Ford 6610 -88
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja valaut »

DexMasZet kirjoitti: Su Elo 23, 2020 3:42 pm Kuva
Tällaisia lopputuloksia katselee ilokseen.
jiipee
Viestit: 10729
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja jiipee »

valaut kirjoitti: Su Elo 23, 2020 6:17 pm Tällaisia lopputuloksia katselee ilokseen.
Kyllä! Hienosti tehty.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
jiipee
Viestit: 10729
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Pojan ja miniäkokelaan kanssa jumpattiin viikonloppuna pari nippua lavan pohjia, 27-28 mm paksuja filmivaneereja, alunperin 2500x1500 mm kooltaan. Nosteltiin sirkkelille ja ajettiin 100 mm siivut sivuista pois, missä oli aiempia kiinnitysreikiä ja osassa hieman reunassa jo voileipäkeksiä. Joistakin piti ottaa samalta reunalta pari siivua, että tuli ehjä levy. Levy painaa alunperin n. 69 kg ja nyt siivottuna jää painoa keskimärin 50 kg. 1.3 tonnin niput keveni 950 kiloon.

Kuva
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja valaut »

jiipee kirjoitti: Su Elo 23, 2020 7:14 pm Pojan ja miniäkokelaan kanssa jumpattiin viikonloppuna pari nippua lavan pohjia, 27-28 mm paksuja filmivaneereja, alunperin 2500x1500 mm kooltaan. Nosteltiin sirkkelille ja ajettiin 100 mm siivut sivuista pois, missä oli aiempia kiinnitysreikiä ja osassa hieman reunassa jo voileipäkeksiä. Joistakin piti ottaa samalta reunalta pari siivua, että tuli ehjä levy. Levy painaa alunperin n. 69 kg ja nyt siivottuna jää painoa keskimärin 50 kg. 1.3 tonnin niput keveni 950 kiloon.
Onko noille jo joku käyttökohde, vai yleistä siistimistä? Lattialevyjä?
jiipee
Viestit: 10729
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Ivecoon pitäisi kiinteän lavan pohja tehdä noista ja loput jää yli. Osa pois sahatuista kavennuksista on niin hyviä, että saan niistä korjausosia trukkilavoihin.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Nyt sain aikaiseksi laittaa nosturikärryyn uudet jousien U-pultit. Entiset kun oli todellakin entiset.

https://drive.google.com/file/d/1BVApMX ... p=drivesdk

Pituuskin sattui hyvin vaikka toisella puolella olikin lehtiä enemmän.

https://drive.google.com/file/d/1B_vhMd ... p=drivesdk

Kierrettä oli tullut sorvattua sen verran reilusti, että ei ongelmaa.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
2xford4000
Viestit: 6512
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:33 pm
Paikkakunta: 07560 pukkila
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja 2xford4000 »

DexMasZet kirjoitti: Su Elo 16, 2020 10:53 pm Kuva
Tölväsin remontin kunniaksi nokka luokon punaiseksi, vähän fuskasin kun suojapellin kuuluis keltainen olla.
Lieriön laakerit ja uudet remmit tuli, vielä pitäisi uusi suojapressu keksiä ja kehikko oikoa.
oliko lieriöt paha purkaa? itel estren kone mikä vaatis remonttia tai itseasias kaks konetta, niin jos talven mittaan yrittäis aiheeseen tutustua. nyt sain 2 koneesta taas ehjättyä yhden.. yks lieriö vaatii uuden akselin kun kivi piru oli tiellä ja laukasu ei laukassa kun osu sisempään lieriöön..
ford 4000 major vm66
ford4000 vm75
+paljon muuta
http://ford4000.kuvat.fi/kuvat
Tuppisuu
Viestit: 458
Liittynyt: To Maalis 30, 2017 12:30 pm
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja Tuppisuu »

Täälläkin ois lieriöremppaa tiedossa ehossa. Ekaks meni pohjalautanen puhki ja repes sitten irti. Muutaman hehtaarin niitin sitten uloimman lautasen varassa, kunnes hirtti jumiin tämän pohjattoman..
Oli kyllä muutenkin tarkoitus käyttää ne pohjat auki, kun teränpulttien vastamutterien kiinnitys repeilly ja samalla isontaa loputkin pultinreijät noille estren pulteille käypäseksi.
DexMasZet
Viestit: 7756
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

2xford4000 kirjoitti: Su Elo 23, 2020 11:15 pm oliko lieriöt paha purkaa? itel estren kone mikä vaatis remonttia tai itseasias kaks konetta, niin jos talven mittaan yrittäis aiheeseen tutustua. nyt sain 2 koneesta taas ehjättyä yhden.. yks lieriö vaatii uuden akselin kun kivi piru oli tiellä ja laukasu ei laukassa kun osu sisempään lieriöön..
Voin sanoa että oli!
Pohjalautasen lukitus mutterit lähti auki, mutta ite lautanen ei hievahtanutkaan vaikka mite lämmitti ja ulosvetäjillä yritti. Lopulta leikkasin lautasen irti, että pääsin lämmittämään suoraan koko lautasen kiinnitys holkin punaseksi ja sittenkin hirmu takominen että irtosi. Tuon irrotuksen jälkeen olikin ihan helppo homma ja yksinkertainen rakenne, laakerit on lieriöissä pesässään ja akseli menee läpi, ja molemmin puolin segerit joilla lukitaan. Lautasen veti muuten melko vänkyräksi kun hitsasi sen läjään, mutta pillillä senkin sai kuumia antamalla suoraksi, jännä nähdä kestääkö vääntyilemättä kun lämpöä saanut, vaan eikö nämä oo melko meltoraudasta tehtyjä vehkeitä...
Pyöränpyörittäjä
Viestit: 705
Liittynyt: To Loka 04, 2012 7:54 pm
Viesti:

Re: Tein tänään verstaalla...

Viesti Kirjoittaja Pyöränpyörittäjä »

2xford4000 kirjoitti: Su Elo 23, 2020 11:15 pm
DexMasZet kirjoitti: Su Elo 16, 2020 10:53 pm Kuva
Tölväsin remontin kunniaksi nokka luokon punaiseksi, vähän fuskasin kun suojapellin kuuluis keltainen olla.
Lieriön laakerit ja uudet remmit tuli, vielä pitäisi uusi suojapressu keksiä ja kehikko oikoa.
oliko lieriöt paha purkaa? itel estren kone mikä vaatis remonttia tai itseasias kaks konetta, niin jos talven mittaan yrittäis aiheeseen tutustua. nyt sain 2 koneesta taas ehjättyä yhden.. yks lieriö vaatii uuden akselin kun kivi piru oli tiellä ja laukasu ei laukassa kun osu sisempään lieriöön..
Estre on aika helppo purattava,suojakehikko pois,lieriön akseleita kiristävät pultit löysälle ja vähä tuurnalla raottaa niin voi koneen omalla hydrauliikalla tai nostolaitteella nostattaa niin lieriöt jää maahan,lieriötkin on purkaantunu yllättän nätisti
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Arpe, JiiSPee, Pataässä, raute ja 52 vierailijaa