Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
k-pyörä kirjoitti: ↑La Kesä 05, 2021 10:57 pm
Taas sahattiin kenttäsirkkelillä. 4nelos parruihin sydän jäi kulmiin, kuivuessaan mänöö varmaan suunnikkaaksi. Muutenki tuli joitain lautoja 19mm toinenreuna toine 24. Pitinpiilottaa ettei kukkaa nää. Tuoho siivujen ottoon, et sydän ois jotenki järkevässä kohassa tarttee perehtyä.
Purua pintaa ja kiiloja. Meikäläisten sahaa kutsutaankin %&/#¤-Muolaan puru, pinta ja kiila. Välillä on tullu ihan kelvollistakin, mutta joskus tuntui, että pistää hanttiin eikä tuu mitenkään kelvollista.
Itsellekin on kertynyt lautakatokseen niitä hylkyjä eli kiiloja sun muuta. Höylän kanssa niistäkin saa tehtyä jotakin jos ei käytä muuten jonnekin toisarvoiseen.
Kokeilin saada wanhoja, lukkovanteellisia vanteita, erilleen renkaistaan, mutta toivottomalta tuntuu. Sillä puristustyökalulla painuu vaan tassu kumista läpi, eikä lähde luistamaan "jalastaan". Muuten ei väliä vaikka ottaisi räjäyttämällä, mutta kun vielä on ilmat pysyneet sisällä, niin löytyisi tarvetta ehjille sisärenkaille. Nyt vaan oli ärhäköitä "kavereita" ihan riesaksi asti, niin piti poistua sisätiloihin turvaan. Mitsun jouset näyttää olevan tulossa, kun JKl mh lähtenyt klo 6.13, tiedä vaikka tuon 45 km ehtisi tämän päivän aikana?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Wanha Pirelli ei vaan antaudu, mutta pinnoittamaton Michelin on kyllä selvästi suostuvaisempi luovuttamaan. Saisi vaan yksinään touhuta, ilman noita miljardia "apulaista".
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Ajomies kirjoitti: ↑Ti Kesä 08, 2021 10:28 amSaisi vaan yksinään touhuta, ilman noita miljardia "apulaista".
Niihin apulaisiin tottuu. Munasillaan kun malttaa viikon olla siedätyshoidettavana, niin sen jälkeen ei tunnu enää missään. Omasta kokemuksesta näin.
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Ajomies kirjoitti: ↑Ti Kesä 08, 2021 10:28 amSaisi vaan yksinään touhuta, ilman noita miljardia "apulaista".
Niihin apulaisiin tottuu. Munasillaan kun malttaa viikon olla siedätyshoidettavana, niin sen jälkeen ei tunnu enää missään. Omasta kokemuksesta näin.
Nyt on kahden viikon totuttelu jakso takana, eikä paukamatonta kohtaa nahasta löydy. Vielä kun tunkevat naamalle niin että kun kädellä pyyhkäisee litistyy sata itikkaa. Sisäistä puudutustakaan ei voi käyttää, kun pitää autollakin vielä ajaa.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Jo rupes tekee riittävän tarkkaa tuo sirkkeli. Sivupainaja ei kunnolla painanu. Sit mitta kelkan takapääsdä on pultti, tällä voi laudan mitan passata vaikka yleisee 22mm. Helpottaa todella paljon. Puun sydänpuoli tuli ja keskelle.
zukka kirjoitti: ↑Ke Kesä 02, 2021 8:30 pm
Eikö purkaamolta saisi parilla-kolmella kympillä käytetyn koko tolpan?
Itse en ole saanut nyt juurikaan aikaiseksi verstaan ovien sisäpuolella. Moottorisahan öljykorkkiin uusi o-rengas ja teräketjun viilaus. Vähän järjestelyä että saa kubotan mahtumaan sisälle vetorattaan vaihtoa varten jos silloin sataa kun osa saapuu.
Saa nähdä lähteekö ihan suosiolla vetämällä ja pienellä naputtamisella irti. Vaikuttaisi tämä puoli olevan alkuperäinen vielä.
Kyselyjä on purkamoillekin tehty, tuloksetta.
Itse laitoin vanhaan corollaan ladan jouset lyhennettynä kun ei orkkiksia löytynyt. Katsoo vaan halkaisijan oikean ja suunnilleen sama paksuus ja kierrokset.
Viikonloppuna vähän tutkittiin miksi pojan Yamaha-crossista puristukset kävi vähiin. Kyseessä 85-kuutioinen YZ.
Ensiarviona oli että edellinen remontintekijä ei ollut tarkistanut männänrenkaan päittäisvälystä ja siellä oli alkanut ahdistaa kun lämmöt on olleet tapissa.
No eipä olleet käypäset vieterit ............ muutaman millin isommat halkaisijaltaan, niin ei mene kuppiinsa oikein ja ottaa koriin kiinni. Ei se vaan enää onnistu mikään ...... ekalla kertaa ja joskus ei vaikka koittaa useammankin kerran.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Ei ne vaan huolto hommat aina mene "putkeen. Poika kävi vaihdattamassa Opeliin öljyjä, ja kuinka ollakaan öljyropusta karkasi jengat! Joku renu/pösön 16 mm öljyroppu löytyi, ja siihen käyvä tappikin, mutta ei sitten sujunut kierteen teko. Sen verran tappi "lipsui" siinä reiässä, että suureni liikaa eikä lyhyt roppu kestänyt kiristystä. Eikä niin isoa poraakaan ollut että olisi saanut kairattua reiän auki, ja 18 mm kierteet. Muutaman tunnin jälkeen oli annettava periksi ja pitkä 16 mm pultti ja sitten vaan kaikkea kittiä ja liimaa avuksi. Aika usein on tullut vastaan näitä "ylikiristettyjä"! öljyroppuja, kun uudella tiivisteellä pitää kyllä kohtuullisella kiristelyllä. Niin se vaan on muutaman minuutin hommia ei taida olla olemassakaan, ellei tee jotain "viime tipassa".
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Pari päivää Englanninpyörän käytön opettelua ja hyvin tuntuu pelittävän.
Lopuksi panelien maalaus molemmin puolin ja lopullinen asennus muutamalla sadalla 2x20mm rosteriruuvilla ”niitaten”.
Transit remonttikin ahdistaa ......... etujarrut sain toimimaan ja takapäätä sitten remontoimaan, niin taas tehty se perinteinen homma eli jarrut säädetty käsijarrulla! No eihän siellä sitten toimi mikään automaattisäätö ja sitten jumiintuu kaikki. Vaijerinkin joutuu uusimaan kun takertelee sekin. Toinen pyöränsylinteri meni vaihtoon. Alkaa kohta tuntumaan että usko loppuu tuonkin kanssa. Mitsuun nyt pitäisi tulla Puolasta sopivat jouset ..... saa nähdä kuinka käy?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Harri S kirjoitti: ↑Ke Kesä 09, 2021 8:30 pm
Pari päivää Englanninpyörän käytön opettelua ja hyvin tuntuu pelittävän.
Lopuksi panelien maalaus molemmin puolin ja lopullinen asennus muutamalla sadalla 2x20mm rosteriruuvilla ”niitaten”.
Joku voisi masentua kun näkee miten helpon tuntuisesti hommat vaan luistaa toisilla
Sitä jäin miettimään, että pelti lienee terästä? Oikeaoppisestihan rosteria ei pitäisi yhdistää siihen. Tosin jos tiedossa on, ettei kosteutta pääse tuohon muodostumaan, niin ei ole ongelma.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Eilen tilasin Motonettiin noudettavaksi jarrupalat ja käsijarruvaijerin. Aamulla sitten hakemaan, niin jarrupalat oli ja ihan oikeat , mutta sitten kun vaijeri piti myyjän hakea, niin tuli pahvilaatikon kanssa, joustava puutarhaletku .....? Hetkisen siinä katselin myyjäpoikaa, kun tämä totesi että tällainen on nimellä tilattu. No oli vain kääntynyt numerot eri järjestykseen ja asia korjaantui, mutta olisi siinä taas ollut ihmettelyä kun ja jos olisin postilähetyksenä tavarat tilannut. Ei tuohonkaan maailma kaatunut olisi, mutta osoittaa vaan sen ettei enää sellaista asiaa ole joka osuisi ihan kerrasta kohdalleen.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Ajomies kirjoitti: ↑Ti Kesä 08, 2021 10:28 amSaisi vaan yksinään touhuta, ilman noita miljardia "apulaista".
Niihin apulaisiin tottuu. Munasillaan kun malttaa viikon olla siedätyshoidettavana, niin sen jälkeen ei tunnu enää missään. Omasta kokemuksesta näin.
Nyt on kahden viikon totuttelu jakso takana, eikä paukamatonta kohtaa nahasta löydy. Vielä kun tunkevat naamalle niin että kun kädellä pyyhkäisee litistyy sata itikkaa. Sisäistä puudutustakaan ei voi käyttää, kun pitää autollakin vielä ajaa.
Samoilla korkeuksilla Konneveden rannalla ja kyllä ininää riittää. Itse pärjään jos vain ulkona isisee ja kuppaavat, mutta yöllä se häiritsee. Kontrasti kotikulmille on melkoinen kun siellä ei itikoita ole. On kai 40 vuoden aikana jonkin verran tullu siedätyshoitoa, että ei pistoksista isompaa harmia ole ja saunan jälkeen ei enää vaivaa.
Karkoitetta saa lääppiä ihoon jos aikoo jotakin tehdä hivenen rauhassa.
Harri S kirjoitti: ↑Ke Kesä 09, 2021 8:30 pm
Pari päivää Englanninpyörän käytön opettelua ja hyvin tuntuu pelittävän.
Lopuksi panelien maalaus molemmin puolin ja lopullinen asennus muutamalla sadalla 2x20mm rosteriruuvilla ”niitaten”.
Riimaa näyttäs pukkaavan vaikka newbie vissiin ton englannipyörän kanssa.
V70 öljynvaihto, ihan perus kauraa.
Majurissa oli "huuhteluöljynä" 10w-30 ja vaihdoin nyt 15w-40. Delvacia tietty, sitä Volvokin sai.
Majurin tyhjäkäyntipaine kuumana 1bar ja nousi nyt 1,4 bar. Kierroksilla se 2,7-2,8...
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91 Ruiskutuspumppuhuolto
Transitin piti olla valmis ........... niin piti. mutta kun laittoi renkaan paikoilleen ja mutterit kiinni lakkasi pyörä pyörimästä? Ihmettelyä että mikä meni pieleen? Ei heti silmään näkyvää osunut kuin edellisen sepän hioman reunapäisteen kohdalla oli laikka hypännyt parilta kohdin ohi. No hioin tasaisiseksi, mutta ei kun vaan löy pyörää jumiin. Sitten vaan vaihdetta silmään ja katsottava mistä sorvaa lastua. No sinnehän rummun laippaa vasten tulevaan pintaan ilmaantui kirkasta jälkeä. Ja löytyihän se syyllinen, onnistunut varaosa ostos jälleen kerran. Oli mennyt liimaus jarruhihnan osalta päin v...tä. 3 mm niin riitti siihen ettei rumpu oikein mennyt perille asti. Aina sitä oppii uutta ja ihmeellistä jopa näillä ikävuosillakin.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi