Toyota vastatuulessa

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Lukittu
kuussatanen
Viestit: 5292
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 10:29 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuussatanen »

NH kirjoitti:Kuussatanen kirjoitti: "Jollei sulla ole siihen mitään sanottavaa, niin ei se haittaa: Annetaan asian olla ja ehkä joku muu osaa vastata."

Aha, siirryt taas tuolle linjalle, luovutan jälleen suosiolla.
En tarkoittanut loukata, vaan kysehän todellakin on asiasta jota en tiedä ja siten se, ettet sinäkään sitä tiedä, ei ole kamala asia.
Arvaan nimittäin etukäteen, että saamme vielä lukea jopa ihan hyviä vastauksia.
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Tännään rustasin eilen saamani pumput Aven takaloosterin kanteen.
Nätti homma. Viidessä minuutissa ookaillen tehtynä. Noissakin paketeissa luki jotta Made in Germany. Noiden pettäessä tietää siunauksille suunnan.
säästellen sippiin
meizer
Viestit: 2286
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meizer »

kuussatanen kirjoitti:Maamme yrittäjäpiireissä ei vissin pesi järki laisinkaan, vai kuinka tämä on selitettävissä:

http://www.hs.fi/autot/a1305915260954
Jos käytämme manuelin "logiikkaa" niin katoppa mikä mainos sivun ylälaidassa, ei siis luotettava lista.
kuussatanen
Viestit: 5292
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 10:29 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuussatanen »

meizer kirjoitti:
kuussatanen kirjoitti:Maamme yrittäjäpiireissä ei vissin pesi järki laisinkaan, vai kuinka tämä on selitettävissä:

http://www.hs.fi/autot/a1305915260954
Jos käytämme manuelin "logiikkaa" niin katoppa mikä mainos sivun ylälaidassa, ei siis luotettava lista.
No jos tahtoisin tietää jotain korruptiosta tai globalisaatiosta, niin Manuelin puoleen en kääntyisi, mutta ihan tervetullut kommenttinsa tuohon leasing-autojen kustannusjuttuun toki olisi.
Tuo uutinen oli muuten hyvin monessa lehdessä ja olipa noista autoista mitä mieltä tahansa, niin varmaankin itse tilasto melkoisella tarkkuudella pitää paikkansa. Yritysmaailmaa kyllä tunnen, mutta leasingin kanssa en itse ole ollut tekemisissä. Kollegoilla kyllä sellaisiakin autoja nytkin on.
meizer
Viestit: 2286
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 10:09 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meizer »

kuussatanen kirjoitti:
meizer kirjoitti:
kuussatanen kirjoitti:Maamme yrittäjäpiireissä ei vissin pesi järki laisinkaan, vai kuinka tämä on selitettävissä:

http://www.hs.fi/autot/a1305915260954
Jos käytämme manuelin "logiikkaa" niin katoppa mikä mainos sivun ylälaidassa, ei siis luotettava lista.
No jos tahtoisin tietää jotain korruptiosta tai globalisaatiosta, niin Manuelin puoleen en kääntyisi, mutta ihan tervetullut kommenttinsa tuohon leasing-autojen kustannusjuttuun toki olisi.
Tuo uutinen oli muuten hyvin monessa lehdessä ja olipa noista autoista mitä mieltä tahansa, niin varmaankin itse tilasto melkoisella tarkkuudella pitää paikkansa. Yritysmaailmaa kyllä tunnen, mutta leasingin kanssa en itse ole ollut tekemisissä. Kollegoilla kyllä sellaisiakin autoja nytkin on.
Transiitti luetaan tuossa henkilöautoksi, kaipa niitäkin sitten on.
kuussatanen
Viestit: 5292
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 10:29 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuussatanen »

meizer kirjoitti:
kuussatanen kirjoitti:
meizer kirjoitti:
kuussatanen kirjoitti:Maamme yrittäjäpiireissä ei vissin pesi järki laisinkaan, vai kuinka tämä on selitettävissä:

http://www.hs.fi/autot/a1305915260954
Jos käytämme manuelin "logiikkaa" niin katoppa mikä mainos sivun ylälaidassa, ei siis luotettava lista.
No jos tahtoisin tietää jotain korruptiosta tai globalisaatiosta, niin Manuelin puoleen en kääntyisi, mutta ihan tervetullut kommenttinsa tuohon leasing-autojen kustannusjuttuun toki olisi.
Tuo uutinen oli muuten hyvin monessa lehdessä ja olipa noista autoista mitä mieltä tahansa, niin varmaankin itse tilasto melkoisella tarkkuudella pitää paikkansa. Yritysmaailmaa kyllä tunnen, mutta leasingin kanssa en itse ole ollut tekemisissä. Kollegoilla kyllä sellaisiakin autoja nytkin on.
Transiitti luetaan tuossa henkilöautoksi, kaipa niitäkin sitten on.
Eiks se riipu siitä, mihin käyttöön se on rekisteröity?
Mut oli miten oli, niin eihän se tuota listaa kummoisesti muuttaisi.
kuussatanen
Viestit: 5292
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 10:29 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuussatanen »

Tojoa on täällä moitittu turvallisuuden vaarantamisesta, mutta eipäs tehdä hätäisiä johtopäätelmiä, kun ongelmakenttä onkin laajempi:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... luetuimmat

Uutiset myös kertovat, etteivät laatutietoiset autoilijat enää huoli kehnoja länsimerkkejä:
http://www.kauppalehti.fi/#/uutiset/aut ... a/ALNGnjzc
Ajomies
Viestit: 28017
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Pitäisi tuo USA pistää poikottiin 100 vuodeksi, tulkoon toimeen omine juttuineen, on ne niin outoa sakkia, rahaa vaan koitetaan lypsää milloin mistäkin. Jos Coca Cola olisi jostain muualta maailmasta, niin paljonkohan olisi korvaussummat haitoista ja terveyden vaarantamisista? Ynnä sitten ne ameerikan sällien tekeleet, ihme on jos siihen suuntaan mitään uutuuksia viedään, kun aina on riski että joku rahan ahne viranomainen tai muu taho keksii jotain moitittavaa!
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
veikri-3
Viestit: 3150
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:51 pm
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veikri-3 »

Olen mieltänyt Tojotan tälläiseksi ajoneuvoksi päässäni.
Kulkine on rakennettu hyväksi koetun ja vanhan tekniikkan mukaisesti, eli on varmatoiminen kuin myöskin pitkäkestoinen. Korimallit vaihtuu tiheään vaikka tekniikka pysyykin entisellään, syystä että auto intoilijat ostavat aina uusinta mallisarjaa. Tästä johtuen tuote voi olla pitkäkestoinenkin, käytettyile löytyy aina köyhempää ostajakuntaa joka luo vain lisää tuotteen imagoa. Deising on tarkoituksellisesti ajan drendien hermolla, mutta vanhenee nopeasti ja luo näinollen uudelle kysyntää. Samoista komponenteista koostuva mallisarja pitkällä elinkaarella, tekee jälkihoidon kustannusrakenteesta suotuisan.

Toyotan brändi on tarkoin harkittu, mielikuvaksi muodostuu laatu joka on myös muodikas. Mallisarja on kaiken kattava pikku pirsisstä edustus Lexukseen, kattaen myös ammattiajoneuvot öky maastureineen. Käyttövarmuudella ja jälkihuollon toimivuudella, saadaan aikaan merkki uskollisuus. Olenko käsittänyt Toi Ota tuotteen väärin?
kuussatanen
Viestit: 5292
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 10:29 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuussatanen »

veikri-3 kirjoitti: ...
Olenko käsittänyt Toi Ota tuotteen väärin?
No et sie mitenkaan kamalan väärin ole asiaa käsittänyt.
Vaikka tähän ketjuun olenkin suhtautunut viihdyttävänä höpinänä, niin nyt olen vakavissani:
Olen tojojen seikkailuja seurannut kauan ja katson toteen näytetyksi mm. seuraavaa: Kuten monella muullakin merkillä, niin myös tojolla on kaukanakin menneisyydessä kestäviksi ja luotettaviksi havaittuja malleja. Heikkojakin esityksiä on.
Vaikka tojolle tietty vanhanaikaisuus onkin tyypillistä, niin nykyinen tekniikka vastaa tärkeimpien kilpailijoidensa ratkaisuja.
Kyllä tojotkin ovat menneet ja menevät rikki, mut nyt se laatujuttu: Jälkimarkkinointinsa on kenties parasta mitä löytyy. Tämä esimerkki on yksittäistapaus, mut kyllä se hyvin kuvaa tilannetta: Tuttavan tojosta lasahti vaihteisto vähän toistasataatuhatta ajettuna (ei kovin harvinainen vika nykyautossakaan). Takuu oli ummessa, mutta maahantuoja tuli korjauskuluissa puoleenväliin vastaan.
Se on omistajan kannalta just sitä laatua.
Anssi
Viestit: 1575
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:49 am
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Monta vuotta, monta sataa sivua. Nyt se on ohi.

Fordson club Finlandin hallitus on päättänyt sulkea "Toyota vastatuulessa" -ketjun. Ketju myös poistetaan kokonaan kun tieto sen sulkemisesta on ehtinyt asianosaisille.

Syynä päätökselle on ketjussa pesivä nokittelun ja toisten keskustelijoiden halventamisen kulttuuri jota ei masinistipalstalla tarvita.

--Anssi Ahola
Fordson club Finland
Ylläpito
Mikä ei tapa, virkistää
Konekansalainen
Lukittu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Deippa, Google [Bot], Vallu 405 ja 44 vierailijaa