Kierteen nousu

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Leilaukko
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Loka 08, 2018 9:52 pm
Viesti:

Re: Kierteen nousu

Viesti Kirjoittaja Leilaukko »

Palaan alkuperäiseen kysymykseen kierteen nousun määrittämisestä.
IKH:lta esimerkiksi löytyy tuote koodilla SC013 kierreprofiilitulkki jossa on melko kattavasti millisiä sekä 55° tuumaisia nousuja hintaan 13e.
Ei ole paha investointi.
mauri
Viestit: 6624
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kierteen nousu

Viesti Kirjoittaja mauri »

jarikos kirjoitti: Ma Kesä 14, 2021 4:31 am BA-kierre on käsittääkseni myös pienoismallirakentajien suosiossa. Eikä mikään ihmekään kun pienin ruuvi on BA25 eli 0,35x0,072 kun metrisissä pienin on 1,0x0,25.
Hjalmar Ström'in taulukkokirja vuodelta 1964 sivu 156
taulukko British Association Standard Thread (B.A.) kertoo:
B.A. N:o 25 mitat h = 0,072 mm; D = 0,25 mm
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Kierteen nousu

Viesti Kirjoittaja jarikos »

mauri kirjoitti: Ma Kesä 14, 2021 10:12 am
jarikos kirjoitti: Ma Kesä 14, 2021 4:31 am BA-kierre on käsittääkseni myös pienoismallirakentajien suosiossa. Eikä mikään ihmekään kun pienin ruuvi on BA25 eli 0,35x0,072 kun metrisissä pienin on 1,0x0,25.
Hjalmar Ström'in taulukkokirja vuodelta 1964 sivu 156
taulukko British Association Standard Thread (B.A.) kertoo:
B.A. N:o 25 mitat h = 0,072 mm; D = 0,25 mm
Näppihärö, korjasin oikeaksi.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
jarikos
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Kierteen nousu

Viesti Kirjoittaja jarikos »

Leilaukko kirjoitti: Ma Kesä 14, 2021 8:28 am Palaan alkuperäiseen kysymykseen kierteen nousun määrittämisestä.
IKH:lta esimerkiksi löytyy tuote koodilla SC013 kierreprofiilitulkki jossa on melko kattavasti millisiä sekä 55° tuumaisia nousuja hintaan 13e.
Ei ole paha investointi.
Välillä tuumaisten kanssa reiästä hankala tehdä tulkintaa ilman sopivaa ruuvia ja niinpä olen sorvannut eri paksuisia ja eri nousuilla olevia tuumaisia "kierretulkkeja" sormin kierrettäväksi. Kantaan meistänyt tiedot niin tulee kerralla oikein lukemat.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Leilaukko
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Loka 08, 2018 9:52 pm
Viesti:

Re: Kierteen nousu

Viesti Kirjoittaja Leilaukko »

jarikos kirjoitti: Ma Kesä 14, 2021 11:23 am
Leilaukko kirjoitti: Ma Kesä 14, 2021 8:28 am Palaan alkuperäiseen kysymykseen kierteen nousun määrittämisestä.
IKH:lta esimerkiksi löytyy tuote koodilla SC013 kierreprofiilitulkki jossa on melko kattavasti millisiä sekä 55° tuumaisia nousuja hintaan 13e.
Ei ole paha investointi.
Välillä tuumaisten kanssa reiästä hankala tehdä tulkintaa ilman sopivaa ruuvia ja niinpä olen sorvannut eri paksuisia ja eri nousuilla olevia tuumaisia "kierretulkkeja" sormin kierrettäväksi. Kantaan meistänyt tiedot niin tulee kerralla oikein lukemat.
Totta turiset, kierrettävä tulkki aina varmin. Eikä tuommoinen kampa edes pieneen reikään mahdu.
ilolma
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 5:56 am
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Kierteen nousu

Viesti Kirjoittaja ilolma »

valaut kirjoitti: Su Kesä 13, 2021 7:48 pm Ns. merikarvialainen kierre tuo vasenkätinen.

UNF on F = fine
UNC on C = carkea
UNF on F = fiini
UNC on C = crouvi

:D
steami

Re: Kierteen nousu

Viesti Kirjoittaja steami »

TunturiPappa kirjoitti: Ma Kesä 14, 2021 4:14 am
JKH kirjoitti: Ma Kesä 14, 2021 1:57 am
mauri kirjoitti: Su Kesä 13, 2021 6:58 pm Onko se venäläinen pystykierre jo täällä käsitelty?
Venäläistä pystykierrettähän käytetään tunnetusti U-pultti + U-mutteri-yhdistelmässä.

Kiristyksessä toimii parhaiten ns. venäläinen pumppumeisseli, eli moska... Avaamisesta ei kai ole niin suurta väliä...
Kaasumeisselillä aukeaa...
Jokainenhan muistaa myös ns. venäläisen jakoavaimen? Siis, vasaran ja tuurnan avulla lyödään mutteri auki... :-)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], IiHoo845, jassukata, korkinavaaja999, korpirampa ja 65 vierailijaa