Hevoset

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Hevoset

Viesti Kirjoittaja valaut »

Meillä on pari hevosta. Olen pidemmän aikaa miettinyt, että nuo kun lakkaavat kiinnostamasta, niin saan tilan sorville ja tehtyä kunnollisen tulityöpaikan. Olen aina halunnut opetella sorvaamaan metallisorvilla. Ja kyllä kunnollinen hitsauspaikka olisi ihan amerikkaa.

Nyt on nuorempi tytär, josta ajattelin, että häneen ei sairaus tartu on innostunut hevosista. Vuosia näytti hyvältä, että asia ei kiinnosta, mutta joku piru meni hänenkin päähän.

Lapsilla pitää olla harrastuksia, se on tosi. Minä taas saan ottaa sorvin mukaan hautaan ja opetella siellä sorvaamaan.
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja zukka »

Voihan se olla ettei ratsastus montaa vuotta innosta ja sitten olisi taas sorville tilaa.
Moni kokeilee useita harrastuksia elämänsä aikana.
Avatar
valaut
Viestit: 2777
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 11:57 am
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja valaut »

Vähän vitsillä tuon kirjoitin, mutta totta kuitenkin.
Varvikello
Viestit: 1821
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Anna mennä heppa tytölle kuin sorvi itelle.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

Tota......minä mitään asioista tiedä mutta,tytöilllä alkaa kuulemma,jossain vaiheessa,kiinnostaa kollit,enemmän kuin kaakit,niin josko siinä vaiheessa järjestyis sorville tilaa.
Varvikello
Viestit: 1821
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Kumpi se sit ois parempi, konit vai pojat? Mites se miestä kiinnostaa nainen, miksei tyttöä pojat. Vävypojasta voi saada rengin mut harrastusheppa ei peltoa kynnä.
DexMasZet
Viestit: 7751
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2011 6:22 pm
Paikkakunta: Vieremä
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja DexMasZet »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Touko 16, 2021 9:50 am Tota......minä mitään asioista tiedä mutta,tytöilllä alkaa kuulemma,jossain vaiheessa,kiinnostaa kollit,enemmän kuin kaakit,niin josko siinä vaiheessa järjestyis sorville tilaa.
Tai siis alkaa kiinnostaa tallin tyhjentäjä, hevoskopin kuskaaja, heinien rahtaaja, aitojen rakentaja ja koko lystin maksaja. Jos nainen kertoo olevansa hevos tai koira ihmisiä, niin JUOKSE!
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

DexMasZet kirjoitti: Su Touko 16, 2021 10:02 am
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Touko 16, 2021 9:50 am Tota......minä mitään asioista tiedä mutta,tytöilllä alkaa kuulemma,jossain vaiheessa,kiinnostaa kollit,enemmän kuin kaakit,niin josko siinä vaiheessa järjestyis sorville tilaa.
Tai siis alkaa kiinnostaa tallin tyhjentäjä, hevoskopin kuskaaja, heinien rahtaaja, aitojen rakentaja ja koko lystin maksaja. Jos nainen kertoo olevansa hevos tai koira ihmisiä, niin JUOKSE!
Tuskin tuollaista sattuu meikäläiselle ja meidän mammallakin,voi olla jotain sanomista asiaan.
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

https://www.iltalehti.fi/iltvluontojael ... 91df7c9f37

Pikkuisen iso hevonen,minkähänlaisia kuormia tuo vetäis, Pikku-Valmetti oli aikoinaan kehitetty korvaamaan hevosparia,eikä sitäkään,mitään kovakuntoista sellaista,simmoista vaan,miten kuten sotareissusta hengissä selvinneitä,mutta tuo,tämä varmaan voi ehkä päihittää 33:n
Mikko Tuominen

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja Mikko Tuominen »

valaut kirjoitti: La Touko 15, 2021 7:26 pm Meillä on pari hevosta. Olen pidemmän aikaa miettinyt, että nuo kun lakkaavat kiinnostamasta, niin saan tilan sorville ja tehtyä kunnollisen tulityöpaikan. Olen aina halunnut opetella sorvaamaan metallisorvilla. Ja kyllä kunnollinen hitsauspaikka olisi ihan amerikkaa.
Näin sitä opetetaan herranlahjoille vastuullista eläimen pitoa. Hevonen ei ole mikään lelu, jota pidetään niin kauan kuin sattuu kiinnostamaan ja hylätään sitten kun ei enää kiinnosta hoitaa sitä. Ei ihme että maa on täynnä kaltoin kohdeltuja, kodittomia eläimiä kun asenteet ovat tällaisia.
Aloittelija
Viestit: 1638
Liittynyt: Ti Heinä 04, 2017 7:33 pm
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja Aloittelija »

Mikko Tuominen kirjoitti: Ke Heinä 21, 2021 9:20 am
valaut kirjoitti: La Touko 15, 2021 7:26 pm Meillä on pari hevosta. Olen pidemmän aikaa miettinyt, että nuo kun lakkaavat kiinnostamasta, niin saan tilan sorville ja tehtyä kunnollisen tulityöpaikan. Olen aina halunnut opetella sorvaamaan metallisorvilla. Ja kyllä kunnollinen hitsauspaikka olisi ihan amerikkaa.
Näin sitä opetetaan herranlahjoille vastuullista eläimen pitoa. Hevonen ei ole mikään lelu, jota pidetään niin kauan kuin sattuu kiinnostamaan ja hylätään sitten kun ei enää kiinnosta hoitaa sitä. Ei ihme että maa on täynnä kaltoin kohdeltuja, kodittomia eläimiä kun asenteet ovat tällaisia.
Just näin. Mun mielestä ihan jo lemmikkieläintenkin pitoon ois hyvä olla ajokorttia vastaava lupa, jonka saaminen edellyttäisi opintoja ja läpäistyn teoriakokeen aiheesta. Näin karsiutuisi tehokkaasti hetken mielijohteesta eläimiä ostelevat. Hevosta tai hevosia nyt omaan pihaan on hankalampi ns.hetken mielijohteesta toki hankkia, kun vaativat vähän infraa heti alkuun.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
Punaparta
Viestit: 3674
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 8:10 am
Paikkakunta: Nousiainen
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja Punaparta »

Aloittelija kirjoitti: Ke Heinä 21, 2021 10:38 am
Mikko Tuominen kirjoitti: Ke Heinä 21, 2021 9:20 am
valaut kirjoitti: La Touko 15, 2021 7:26 pm Meillä on pari hevosta. Olen pidemmän aikaa miettinyt, että nuo kun lakkaavat kiinnostamasta, niin saan tilan sorville ja tehtyä kunnollisen tulityöpaikan. Olen aina halunnut opetella sorvaamaan metallisorvilla. Ja kyllä kunnollinen hitsauspaikka olisi ihan amerikkaa.
Näin sitä opetetaan herranlahjoille vastuullista eläimen pitoa. Hevonen ei ole mikään lelu, jota pidetään niin kauan kuin sattuu kiinnostamaan ja hylätään sitten kun ei enää kiinnosta hoitaa sitä. Ei ihme että maa on täynnä kaltoin kohdeltuja, kodittomia eläimiä kun asenteet ovat tällaisia.
Just näin. Mun mielestä ihan jo lemmikkieläintenkin pitoon ois hyvä olla ajokorttia vastaava lupa, jonka saaminen edellyttäisi opintoja ja läpäistyn teoriakokeen aiheesta. Näin karsiutuisi tehokkaasti hetken mielijohteesta eläimiä ostelevat. Hevosta tai hevosia nyt omaan pihaan on hankalampi ns.hetken mielijohteesta toki hankkia, kun vaativat vähän infraa heti alkuun.
Hold your horses. Aloituksen lukemalla ymmärsin, että kyse ei ole hevosten hankinnasta, vaan ainoastaan olemassaolevien pitoajan jatkumisesta.
Viimeksi muokannut Punaparta, Ke Heinä 21, 2021 11:03 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ko tyhjäst alotta, ja pysy omillas, ni ei tul kukkan persuksil potkima...
Tumppi 865
Viestit: 8135
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

hetken mielijohteesta eläimiä ostelevat.
Varmaan näitäkin on, mut kyllä se hevos homma on yleensä pitemmän ajan juttu!? Ainakin tuossa lähistöllä on vanhaksi käynyt ravuri saanu uuden elämän nuorten harrsteena/hoidokkina, ja sitten niityn laidalle viimesen leposijan kun on ollut sen aika. Oli rakennettu paikat, ja pelloilta heinät korjattu talveksi, ja nyt monen hevosen jälkee tallit tyhjillää ja hepat uusilla omistajilla kun elämäntilanne muuttunu.
Eikös hevoskauppaa ole tehty kautta aikojen, ettei se mitää nyky herranlahjojen juttu ole?!
Mikko Tuominen

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja Mikko Tuominen »

Tumppi 865 kirjoitti: Ke Heinä 21, 2021 10:57 am
hetken mielijohteesta eläimiä ostelevat.
Eikös hevoskauppaa ole tehty kautta aikojen, ettei se mitää nyky herranlahjojen juttu ole?!
Vastuutonta eläinten pitoa esiintyy tietysti kaikissa ikäluokissa, mutta pointtini oli että jälkikasvulle tulisi opettaa vastuullisuutta, eikä hyväksyä eläimen hylkäämistä jos sen hoito ei nyt enää satukaan huvittamaan.
Jammu
Viestit: 22648
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Poikani (9v) linjoilla olen, hevonen on paras meetwurstissa.. Paitsi on tuo pitjätukkalehmän meetwurstikin tosi hyvää.

Ymmärrän tavoitteellisen ravihevosueheilun, kasvatus ja valmennustoiminnan. Ymmärrän että hevosella on tärkeä merkitys perinnetöissä ja poliisin käytössä.

Sitä en ymmärrä että otetaan hevonen ja pidetään sitä virikkeettä viisi metriä kanttiinsa karsinassa paskansa keskellä jouten kärpästen syöttinä. Samaa mieltä olen tosin esim koirien pidosta kerrostaloasunnoissa ym. Eläinten pitoon pitäis ollajoku kortti...
Suomi kuuluu länsimaihin
Avatar
toyopet
Viestit: 3242
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja toyopet »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Touko 16, 2021 9:50 am Tota......minä mitään asioista tiedä mutta,tytöilllä alkaa kuulemma,jossain vaiheessa,kiinnostaa kollit,enemmän kuin kaakit,niin josko siinä vaiheessa järjestyis sorville tilaa.
Toisilla kiinnostus vaihtuu ja toisilla ei. Ja toisilla molempia, ja jos sattuu olemaan se miesoletettu heppatytön mielenkiinnon kohde, niin kannattaa harkita, se ei ole harrastus, se on elämäntapa.
It has three speed: here, there and gone...
Avatar
rattori
Viestit: 11066
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja rattori »

valaut kirjoitti: La Touko 15, 2021 7:35 pm Vähän vitsillä tuon kirjoitin, mutta totta kuitenkin.
:wink:
------------
tractors
Sirkkeli ja 8 sormea
Viestit: 7721
Liittynyt: To Tammi 22, 2009 7:49 pm
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

toyopet kirjoitti: Ke Heinä 21, 2021 12:33 pm
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Touko 16, 2021 9:50 am Tota......minä mitään asioista tiedä mutta,tytöilllä alkaa kuulemma,jossain vaiheessa,kiinnostaa kollit,enemmän kuin kaakit,niin josko siinä vaiheessa järjestyis sorville tilaa.
Toisilla kiinnostus vaihtuu ja toisilla ei. Ja toisilla molempia, ja jos sattuu olemaan se miesoletettu heppatytön mielenkiinnon kohde, niin kannattaa harkita, se ei ole harrastus, se on elämäntapa.
Joskus vuosia sitten,istuttiin nesteellä kahvilla,sillain aamuvarhaisella,ennen työmaalle siirtymistä,siinä sitten alkoi ykskaks lapsenkasvatus kiinnnostamaan,kysyin yhdeltä vanhalta koulukaverilta että,mikä se on haastavinta likkalapsen kasvatuksessa:
Kun tyttärestä tulee hevoshullu vai,kun se alkaa ennenaikojaan seurustelemaan?
No,tämä kaveri sitten,vastas siihen hampaiden välistä kihissemällä kiroen..... ..rkele,meirän likka meni 15 kesäisenä kihloihin ja sen lisäks ravas vielä,jossain hevostallilla.
Osmo_
Viestit: 8606
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

DexMasZet kirjoitti: Su Touko 16, 2021 10:02 am
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Touko 16, 2021 9:50 am Tota......minä mitään asioista tiedä mutta,tytöilllä alkaa kuulemma,jossain vaiheessa,kiinnostaa kollit,enemmän kuin kaakit,niin josko siinä vaiheessa järjestyis sorville tilaa.
Tai siis alkaa kiinnostaa tallin tyhjentäjä, hevoskopin kuskaaja, heinien rahtaaja, aitojen rakentaja ja koko lystin maksaja. Jos nainen kertoo olevansa hevos tai koira ihmisiä, niin JUOKSE!
Aikaisempien kokemusten perusteella oon Dexmaszetin puolella. Kopukoille löytyy aikaa, mut jos itte haluais jtn yhteistä aikaa niin nounounou. Ja rahottajaks pääsee, ei välttis suoranaisesti mut välillisesti.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Joordis
Viestit: 1509
Liittynyt: Su Maalis 14, 2010 6:13 am
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Hevoset

Viesti Kirjoittaja Joordis »

Osmo_ kirjoitti: Ke Heinä 21, 2021 1:06 pm
DexMasZet kirjoitti: Su Touko 16, 2021 10:02 am
Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Touko 16, 2021 9:50 am Tota......minä mitään asioista tiedä mutta,tytöilllä alkaa kuulemma,jossain vaiheessa,kiinnostaa kollit,enemmän kuin kaakit,niin josko siinä vaiheessa järjestyis sorville tilaa.
Tai siis alkaa kiinnostaa tallin tyhjentäjä, hevoskopin kuskaaja, heinien rahtaaja, aitojen rakentaja ja koko lystin maksaja. Jos nainen kertoo olevansa hevos tai koira ihmisiä, niin JUOKSE!
Aikaisempien kokemusten perusteella oon Dexmaszetin puolella. Kopukoille löytyy aikaa, mut jos itte haluais jtn yhteistä aikaa niin nounounou. Ja rahottajaks pääsee, ei välttis suoranaisesti mut välillisesti.
Tuntuu, että samainen pätee mihin tahansa eläimiin... Tiedä mahtaisko löytyä tilastoa, jossa näkis harrastuseläinten määrä suhteessa avioeroihin...
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: boxer2000, Semrush [Bot], Tjsal ja 37 vierailijaa