Jänneväli

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

konty
Viestit: 917
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 12:52 am
Viesti:

Jänneväli

Viesti Kirjoittaja konty »

Minkä kokoinen liimapuupalkki tai kertopuu pitää olla jos jatkaa autotallin kattoa lappeen puolelle ja jänneväliksi tulisi 4.2m ja miten tiheä jako? Loiva harjakatto kyseessä. Keskitolppaa ei voi laittaa.
Varvikello
Viestit: 1821
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
Viesti:

Re: Jänneväli

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

4m lisää jatkoa? Aika rajulta kuulostaa jos kulma pysyy samana. Toihan menee jo maahan asti ellei räystäs ole jo alkujaan kirkon luokkaa.
sopanja
Viestit: 470
Liittynyt: La Touko 22, 2010 6:47 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Jänneväli

Viesti Kirjoittaja sopanja »

Mulla oli vähän vastaava homma 4.5m jännevälillä. Kyselin alan ammattilaiselta niin sanoi että 200mm tavallinen lankku 900 jaolla kestää varmasti. Meinasi että 150mm riittäisi mutta 200 varman päälle. Ei laskenut sen kummemmin vaan perustui näppituntumaan. Homma muuttui kuitenkin niin että laitoin kantavan profiilipellin. Jos peltivalinta olisi ollut tiedossa alusta saakka niin olisin tehnyt isomman katoksen kun alunperin pelkäsin katon kestoa.
janne
Viestit: 1044
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 3:07 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Jänneväli

Viesti Kirjoittaja janne »

Itse olen joskus käyttänyt Metsän tarjoamaa palkkilaskentaohjelmaa muistaakseni Finnwood nimellä taisi olla. Sillä uskoisin että tuon palkin mitoitus pitäisi onnistua helposti. Ja varmaan muillakin liimapalkkivalmistajilla on vastaavia sovelluksia tyrkyllä.
voortit
Viestit: 1013
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 10:16 pm
Viesti:

Re: Jänneväli

Viesti Kirjoittaja voortit »

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: blues, cimo, gastbaan, Google [Bot], Mazaman ja 45 vierailijaa