Lattia
-
- Viestit: 315
- Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 9:16 pm
- Viesti:
Lattia
Minulla on pieni verstas n.4 m x 4 m lattia on puulattia kestänyt ajaa 165 fergun hyvin.
Seinät vain ulkovuorilauta kakkkosnelos koolaus.Nyt haluttais tehdä seiniin ja ennen kaikkea lattiaan palonkestävä pinta.
Vois sisällä hitsata ja tehdä muutakin tulityötä.
Mutta mitä lattiaan,seiniin kyllä gyproc helppo laittaa,tietysti myös rahakysymys ??
Nyt helppoja ja halpoja ehdotuksia,kiitos.
Seinät vain ulkovuorilauta kakkkosnelos koolaus.Nyt haluttais tehdä seiniin ja ennen kaikkea lattiaan palonkestävä pinta.
Vois sisällä hitsata ja tehdä muutakin tulityötä.
Mutta mitä lattiaan,seiniin kyllä gyproc helppo laittaa,tietysti myös rahakysymys ??
Nyt helppoja ja halpoja ehdotuksia,kiitos.
-
- Viestit: 7901
- Liittynyt: Su Marras 09, 2014 5:39 pm
- Paikkakunta: Karuna
- Viesti:
Re: Lattia
Kuinkas leveetä peltiä mahtaa olla rullatavarana? Sinkitty pelti liimalla kiinni lattiaan.
Tai uretaanilla, no liimahan sekin.
Tai uretaanilla, no liimahan sekin.
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
-
- Viestit: 1396
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:40 pm
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Re: Lattia
Palotarkastaja vaatii sen kaksinkertaisen EK-kipsilevyn limitettynä seiniin ja laipioon ja samaa sanoo järkikin. Nurkat ja katon kulma saumataan sopivalla massalla kipinänpitäväksi. Lattiaan betonivalu, ei taida mikään peltiviritys kestää käytössä. Ikkunan- ja ovenpielet pellitettynä ja pellin/gyprocin saumat massatuina. Hitsauskipinä ja rälläkän kipinä on todella kuuma ja hehkuu yllättävän pitkään => syttyvä materiaali syttyy semmoisen ympärillä melkoisen varmasti.
Vaikka se rakentaessa maksaa niin tulipalon estäminen taitaa olla kuitenkin halvempaa, varsinkin jos vakuutusyhtiö vahinkotapauksessa toteaa että palovaarallisessa tilassa tehty tulityö aiheutti palon -> korvauksia 0 ja pahimmassa tapauksessa palaa vielä viereinenkin rakennus. 4*4 metrinen laatta ja seinien levytys ei maksa kuitenkaan mitään tähtitieteellisiä summia.
Gyprocin alle kannattaa laittaa koolinkien väliin vaneri tai sopiviin paikkoihin kakkosnelonen että saa kalusteet ja ripustuspisteet helpommin kiinni seiniin.
Tein itse vastaavan remontin 6*3 metriseen tilaan, laitoin samalla lattialämmityskaapelin laattaan kun tuli eristeet seiniinkin ja olen ollut todella tyytyväinen ratkaisuun. Lattialämmitystä harvoin tulee käytettyä mutta katossa on kaksi säteilylämmitintä joilla pärjää pikkupakkasilla ihan hyvin vaikka sisälämpätila olisi pakkasella. Säteilylämmön avulla pystyy tekemään pikkuremontteja (saha ja semmoiset) suht mukavasti vaikka tilan lämpöä ei varsinaisesti nostakkaan, kädet ei jäädy välittömästi. Toinen lämpösäteilijä on työpöydän yläpuolella. Säteilijät on infraheatin tekemiä (kotimainen tuote).
Jokainen tietysti tekee niin kuin parhaaksi näkee mutta tulipalossa saataa mennä muutakin kuin rakennus: sisällä olevat työkalut, traktori, auto tai pahimassa tapauksessa oma tai läheisen henki.
Edit: jos tuo on rossilattia niin sitten menee vähän hankalammaksi, siinä tapauksessa tukeva pelti liimattuna vaikka sanikalla lattiaan voisi oll ehkä ratkaisu kunhan saumat saa ehdottomasti pitäviksi. Alla olevan puulattian lahoamisesta en osaa sanoa mitään, pitää olla kyllä hyvä tuuletus altapäin.
Vaikka se rakentaessa maksaa niin tulipalon estäminen taitaa olla kuitenkin halvempaa, varsinkin jos vakuutusyhtiö vahinkotapauksessa toteaa että palovaarallisessa tilassa tehty tulityö aiheutti palon -> korvauksia 0 ja pahimmassa tapauksessa palaa vielä viereinenkin rakennus. 4*4 metrinen laatta ja seinien levytys ei maksa kuitenkaan mitään tähtitieteellisiä summia.
Gyprocin alle kannattaa laittaa koolinkien väliin vaneri tai sopiviin paikkoihin kakkosnelonen että saa kalusteet ja ripustuspisteet helpommin kiinni seiniin.
Tein itse vastaavan remontin 6*3 metriseen tilaan, laitoin samalla lattialämmityskaapelin laattaan kun tuli eristeet seiniinkin ja olen ollut todella tyytyväinen ratkaisuun. Lattialämmitystä harvoin tulee käytettyä mutta katossa on kaksi säteilylämmitintä joilla pärjää pikkupakkasilla ihan hyvin vaikka sisälämpätila olisi pakkasella. Säteilylämmön avulla pystyy tekemään pikkuremontteja (saha ja semmoiset) suht mukavasti vaikka tilan lämpöä ei varsinaisesti nostakkaan, kädet ei jäädy välittömästi. Toinen lämpösäteilijä on työpöydän yläpuolella. Säteilijät on infraheatin tekemiä (kotimainen tuote).
Jokainen tietysti tekee niin kuin parhaaksi näkee mutta tulipalossa saataa mennä muutakin kuin rakennus: sisällä olevat työkalut, traktori, auto tai pahimassa tapauksessa oma tai läheisen henki.
Edit: jos tuo on rossilattia niin sitten menee vähän hankalammaksi, siinä tapauksessa tukeva pelti liimattuna vaikka sanikalla lattiaan voisi oll ehkä ratkaisu kunhan saumat saa ehdottomasti pitäviksi. Alla olevan puulattian lahoamisesta en osaa sanoa mitään, pitää olla kyllä hyvä tuuletus altapäin.
--JaGr
Ford 4610
Ford 4610
-
- Viestit: 4392
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Lattia
Siihen gyprocin päälle lienee sallittua kiinnittää kakkosnelonen kiertämään tilaa vaakatasossa. Sen kun kiinnittää koolinkeihin hyvin, niin siihen kakkosneloseen saa sitten kiinnitettyä kaikkea tarpeellista. Tai voi laittaa kaksikin, niin pystyy vaikka jotain kaappia kiinnittämään ylempään kakkosneloseen ja alempi on vain tukena.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 4392
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Lattia
Itselläkin vastaavanlaisen pajan rakentaminen suunnitteilla. Lattiaratkaisua tullut mietittyä. Tarkoituksena tehdä 20m2 paja, joka on teräsrunkoinen. Kipsilevy seiniin ja kattoon on se helppo osuus. Tarkoitus on tehdä paja irti maasta eli pilariharkkojen varaan ja kunnon anturat niille. Lattiaksi mietin pohjalle aaltopeltiä ja sen päälle betonivalu. Perusvarustus pajassa mahtuu massaltaan noin pariin tonniin ja siellä käsiteltäisiin korkeintaan pari sataa kiloisia kappaleita. Kattoon tulee vinssi raskaampien tavaroiden siirtelyä varten. Lattian ja valun paksuus sekä poikkipienojen vahvuuksia joutuu jonkun verran laskeskelemaan.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 1396
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 2:40 pm
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Re: Lattia
Liittolevy voisi olla aaltopeltiä tukevampi pohja valulle, sillä saa aika kantavan rakenteen aikaan kohtuu harvalla tukemisella.
https://www.ruukki.com/fin/building-env ... 1tabfilter
https://www.ruukki.com/fin/building-env ... 1tabfilter
--JaGr
Ford 4610
Ford 4610
Re: Lattia
Vastaan nyt vähän eri asian kuin alottaja kysyy: Jos paja on täysin tekemistä vailla, niin miten merikontti? Ainakin seinät olisi palonkestävää, lattiasta en tiedä. Noitahan saa kohtuuhintaan. Rumahan se tietenkin on. Olen nähnyt sellaisenkin ratkaisun että kaksi konttia on laitetu n.3(?) metrin päähän toisistaan. selkään on nostettu kattoristikot ja tehty katto. Kätevä suoja autolle, ja kontteihin voi rakennella mitä huvittaa
-
- Viestit: 4392
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Lattia
Merikontti olisi muuten hyvä mutta olisi melkoinen rumennus ympäristöön kun kyseessä ei ole teollisuusalue
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 4541
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Lattia
Hiukan maalia pintaan ja voihan ulkopintaan asentaa vaikka ulkovuorin joko kokonaan tai osittain.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
-
- Viestit: 4392
- Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Lattia
Tuntuisi vähän typerältä alkaa tekemään pajaa sisäseinistä aloittaen mutta on tämä vaihtoehto ollut mielessä.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
-
- Viestit: 1164
- Liittynyt: To Tammi 17, 2019 2:11 pm
- Viesti:
Re: Lattia
Mulla joskus vastaavanlainen projekti tulossa. Puulattia nyt. Otan pois palkkeineen päivineen ja sepelillä täyttö, styroksi ja valu. Valuun vielä rautalätkät joihin sitten kiinni teräspalkit joista runko. Pelti uretaani pelti elementit teräsrunko on. Ulospäin jää näyttämään vanhalta suulilta
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], juntunen, Semrush [Bot] ja 30 vierailijaa