Asiakas ei maksa tehdystä työstä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Hex
Viestit: 939
Liittynyt: To Syys 12, 2013 7:46 pm
Viesti:

Re: Asiakas ei maksa tehdystä työstä

Viesti Kirjoittaja Hex »

Olen myös nyppinyt oman osani autoja ja traktoreita lähistön ojista, jos on omiin hommiin sopinut, Jos ei ole, niin traktori(t) on ollut remontissa, tai lämmitys käynnistyskuntoon kestäisi liian kauan tms. tekosyyn varjolla olen vetäytynyt talkoista. Tarjotusta korvauksesta olen aina kieltäytynyt ja ikinä en ole maksua pyytänyt.
Miten muuten asian juridinen puoli? Jos pilkkua viilataan, niin saako verottomalla polttoaineella näitä vetää takaisin tielle? Onko eroa, jos ottaa korvauksen tai ei? Allekirjoittaneen omatunto ei soimaa, mutta mitäs jos poliisi sattuu samoihin talkoisiin?
Talumees
Viestit: 6353
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Asiakas ei maksa tehdystä työstä

Viesti Kirjoittaja Talumees »

Hex kirjoitti: Su Kesä 20, 2021 11:08 am Olen myös nyppinyt oman osani autoja ja traktoreita lähistön ojista, jos on omiin hommiin sopinut, Jos ei ole, niin traktori(t) on ollut remontissa, tai lämmitys käynnistyskuntoon kestäisi liian kauan tms. tekosyyn varjolla olen vetäytynyt talkoista. Tarjotusta korvauksesta olen aina kieltäytynyt ja ikinä en ole maksua pyytänyt.
Miten muuten asian juridinen puoli? Jos pilkkua viilataan, niin saako verottomalla polttoaineella näitä vetää takaisin tielle? Onko eroa, jos ottaa korvauksen tai ei? Allekirjoittaneen omatunto ei soimaa, mutta mitäs jos poliisi sattuu samoihin talkoisiin?
Tielle saa hinata. Ja poliisi ei polttoaineita tutki.
Hex
Viestit: 939
Liittynyt: To Syys 12, 2013 7:46 pm
Viesti:

Re: Asiakas ei maksa tehdystä työstä

Viesti Kirjoittaja Hex »

Löytyykö tuo lupa hinata tielle jostain laista, asetuksesta tai muusta kirjallisesta lähteestä?
Talumees
Viestit: 6353
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Asiakas ei maksa tehdystä työstä

Viesti Kirjoittaja Talumees »

Hex kirjoitti: Su Kesä 20, 2021 11:25 am Löytyykö tuo lupa hinata tielle jostain laista, asetuksesta tai muusta kirjallisesta lähteestä?
Omalla luvalla saa tehdä kaikenlaista... :mrgreen:
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Asiakas ei maksa tehdystä työstä

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Hex kirjoitti: Su Kesä 20, 2021 11:25 am Löytyykö tuo lupa hinata tielle jostain laista, asetuksesta tai muusta kirjallisesta lähteestä?
Samasta laista kuin kansalaiselle annetaan lupa puhua, kävellä, istua, seistä, nukkua, syödä, juoda, raapia kutisevaa paikkaa ?

Tai jotain.

-SS-
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Asiakas ei maksa tehdystä työstä

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Talumees kirjoitti: Su Kesä 20, 2021 11:53 am
Hex kirjoitti: Su Kesä 20, 2021 11:25 am Löytyykö tuo lupa hinata tielle jostain laista, asetuksesta tai muusta kirjallisesta lähteestä?
Omalla luvalla saa tehdä kaikenlaista... :mrgreen:
Meillä se on ollut muijan luvalla.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
korpirampa
Viestit: 1521
Liittynyt: Su Marras 30, 2008 3:21 pm
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Asiakas ei maksa tehdystä työstä

Viesti Kirjoittaja korpirampa »

Aikanaan kun alkoi kylillä liikkumaan, niin tavaksi tuli pitää 50-100€ tms aina mukana. Jos sattuu jotain, eikä voi takaisinpäin vastapalvelusta tehdä. Toistaseks ei tämän parin vuosikymmenen aikana ole tarvinnut jemmaan kajota... toivottavasti ei ikinä tarvitsisi.

Pienenä(pienempänä?)poikana nuo isän tekemät, traktorilla ojastavedot oli vain kiva lisä tasaiseen arkeen :-)
Jalmari Kolu
Viestit: 1277
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 4:11 pm
Viesti:

Re: Asiakas ei maksa tehdystä työstä

Viesti Kirjoittaja Jalmari Kolu »

Eräs "potentiaalinen asiakas" on ollut jo viime marraskuusta tienhoitopalvelua vaille. Eli mökkitie ja asuu itse 300km päässä.
Annoin hinnan, verollisena sekä sora-autoyrittäjän tiedot. Ilman kahta sorakuormaa tuota tietä ei voi korjata. Samaten pelkkä traktorilla siirtyminen ko. kohteeseen vie tunnin ja itse työ muutaman sekä paluuajo vielä.

Ei ole kuulemma sora-autoilijaa saanut kiinni, ja jaksaa silti jankuttaa viestillä kaikenlaista. Tämän keväinen urakka siirtyi koska runkotiellä painorajoitus ja sen hänelle kerroin. No tällä hetkellä en edes ehdi tuohon hommaan, joten suosittelen siirtämistä syksyyn. Jotenkin aavistus siitä että tämä voisi olla niitä joilla laskun maksu siirtyy, koska itse tilauskin siirtyy.
Varvikello
Viestit: 1821
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
Viesti:

Re: Asiakas ei maksa tehdystä työstä

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Ainoa mökki sillä tiellä?
Jalmari Kolu
Viestit: 1277
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 4:11 pm
Viesti:

Re: Asiakas ei maksa tehdystä työstä

Viesti Kirjoittaja Jalmari Kolu »

Kyllä. Muutaman sadan metrin pätkä. Mitä runkotien varrella olevia muita mökkiteitä olen vilaissut, niin ovat hoidettuja ja hyvässä sorassa..
Varvikello
Viestit: 1821
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 2:35 pm
Viesti:

Re: Asiakas ei maksa tehdystä työstä

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Jalmari Kolu kirjoitti: Su Kesä 20, 2021 8:55 pm Kyllä. Muutaman sadan metrin pätkä. Mitä runkotien varrella olevia muita mökkiteitä olen vilaissut, niin ovat hoidettuja ja hyvässä sorassa..
Siinä tapauksessa kiehukoon omissa liemissään. Kyllä täälläpäin sora-autoilijat on aina kiinni saanut. KTK viimeistään vastaa.
jussi77
Viestit: 4417
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Asiakas ei maksa tehdystä työstä

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Täällä Pohjois-Savossa justiinsa tuli tarve valuhiekalle ja iltasella tavoitettiin kuski. Aamulla kahdeksalta oli kasa pihalla ja toisen kuorman toi mursketta. Rastu-Hannun taisi vaikuttaa näillä mailla.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: DexMasZet, htc_81 ja 49 vierailijaa