Peräkärrin poisto rekisteristä..

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

steami

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja steami »

Ajomies kirjoitti: Su Huhti 25, 2021 5:59 pm Helpoin ja tuottavin keino on myydä ne paperit, jos on omavalmisteinen kärry ja jos vielä mittoja ei ole merkattu. Ainoa on sitten kokonaispaino joka vaatii jonkinlaisen katsastuksen jos sitä nostaa! Ei kai näissä omavalmisteisissa kärryissä ole mitään sääntöjä kuinka paljon niihin uusitaan. Itse ostin sellaisen just just perässä pysyvän kärryn ja ei siinä enää ole mitään vanhaa, kun tilasin siihen uuden kilvenkin. :)
No jopas jotain! Enpä olisi ihan äkkiä hoksannut, että näinkin voi toimia. Onko laillista ja asiallista touhua?
Minun moraalini ei ainakaan kestäisi tuollaista toimintaa. Että tehdään uusi kärry ja lätkätään siihen wanhan kärryn kilvet?

Onneksi minun kärry on tehdasvalmisteinen Muuli 590. Kilpiä tästä en rikolliseen toimintaan myy mistään hinnasta.. :-)
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja 361 »

....eikä niitä kukaan osta koska kärrysi on tehdasvalmisteinen.
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

steami kirjoitti: Su Huhti 25, 2021 9:51 pm
Ajomies kirjoitti: Su Huhti 25, 2021 5:59 pm Helpoin ja tuottavin keino on myydä ne paperit, jos on omavalmisteinen kärry ja jos vielä mittoja ei ole merkattu. Ainoa on sitten kokonaispaino joka vaatii jonkinlaisen katsastuksen jos sitä nostaa! Ei kai näissä omavalmisteisissa kärryissä ole mitään sääntöjä kuinka paljon niihin uusitaan. Itse ostin sellaisen just just perässä pysyvän kärryn ja ei siinä enää ole mitään vanhaa, kun tilasin siihen uuden kilvenkin. :)
No jopas jotain! Enpä olisi ihan äkkiä hoksannut, että näinkin voi toimia. Onko laillista ja asiallista touhua?
Minun moraalini ei ainakaan kestäisi tuollaista toimintaa. Että tehdään uusi kärry ja lätkätään siihen wanhan kärryn kilvet?

Onneksi minun kärry on tehdasvalmisteinen Muuli 590. Kilpiä tästä en rikolliseen toimintaan myy mistään hinnasta.. :-)
No mitä laitonta siinä on, jos ostaa kärryn "kunnostettavaksi" jossa ei ole muuta käyttökelpoista kuin ne paperit. Sama kuka ne lahot, vaihdettavat osat "hävittää". Itse kyselin mitenkä on mittojen kanssa, jos ei niitä rekisteriin ole merkattu, ja sain ohjeen että muutoksia voi silloin tehdä, kantavuus kuitenkin menee otteeseen merkittyjen massojen mukaan, ellei sitä halua katsastuksella muuttaa isommaksi. Omassa kärryssä jatkoin lavan pituutta 60 cm.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
steami

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja steami »

Ajomies kirjoitti: Su Huhti 25, 2021 10:12 pm
steami kirjoitti: Su Huhti 25, 2021 9:51 pm
Ajomies kirjoitti: Su Huhti 25, 2021 5:59 pm Helpoin ja tuottavin keino on myydä ne paperit, jos on omavalmisteinen kärry ja jos vielä mittoja ei ole merkattu. Ainoa on sitten kokonaispaino joka vaatii jonkinlaisen katsastuksen jos sitä nostaa! Ei kai näissä omavalmisteisissa kärryissä ole mitään sääntöjä kuinka paljon niihin uusitaan. Itse ostin sellaisen just just perässä pysyvän kärryn ja ei siinä enää ole mitään vanhaa, kun tilasin siihen uuden kilvenkin. :)
No jopas jotain! Enpä olisi ihan äkkiä hoksannut, että näinkin voi toimia. Onko laillista ja asiallista touhua?
Minun moraalini ei ainakaan kestäisi tuollaista toimintaa. Että tehdään uusi kärry ja lätkätään siihen wanhan kärryn kilvet?

Onneksi minun kärry on tehdasvalmisteinen Muuli 590. Kilpiä tästä en rikolliseen toimintaan myy mistään hinnasta.. :-)
No mitä laitonta siinä on, jos ostaa kärryn "kunnostettavaksi" jossa ei ole muuta käyttökelpoista kuin ne paperit. Sama kuka ne lahot, vaihdettavat osat "hävittää".
Etkö todellakaan näe tässä mitään ongelmaa? Jos kärrissä ei ole muuta käyttökelpoista kuin paperit, niin mihin ihmeeseen sinä vanhan kunnostuskelvottoman kärrin papereita tarvitset? :shock: :wink:

Asiaan: Onko todellakin laillista?
Talumees
Viestit: 6364
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja Talumees »

steami kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 8:13 am Etkö todellakaan näe tässä mitään ongelmaa? Jos kärrissä ei ole muuta käyttökelpoista kuin paperit, niin mihin ihmeeseen sinä vanhan kunnostuskelvottoman kärrin papereita tarvitset? :shock: :wink:

Asiaan: Onko todellakin laillista?
Ei ole vrt. auton tunnisteen vaihto.
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
korsteeni
Viestit: 3582
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Talumees kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 9:45 am
steami kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 8:13 am Etkö todellakaan näe tässä mitään ongelmaa? Jos kärrissä ei ole muuta käyttökelpoista kuin paperit, niin mihin ihmeeseen sinä vanhan kunnostuskelvottoman kärrin papereita tarvitset? :shock: :wink:

Asiaan: Onko todellakin laillista?
Ei ole vrt. auton tunnisteen vaihto.
Taitaa tuo auton tunnisteen vaihto vertautua paremmin siihen tehdastekoisen kärryn muuttamiseen. Nyt kyseessä kuitenkin uniikki omavalmiste, jolle ei ole mitään mihin mitään osaa voisi verrata! Ainoastaan mitat, jos niitäkään.

Mites kun usein noissa on numero meistetty aisaan ja kun aisa jostain syystä vaurioituu (esim. ruoste) ja se pitää vaihtaa, niin tuolla teidän teorialla se olisi mahdotonta ja koko kärry pitäisi romuttaa, koska numero siirrettäisiin uuteen aisaan.

Ps. rungonnumeron voi vaihtaa uuteen jopa autossa ja ihan laillisesti tietyin ehdoin :wink:
IiHoo845
Viestit: 227
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2018 4:51 pm
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja IiHoo845 »

Talumees kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 9:45 am
steami kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 8:13 am Etkö todellakaan näe tässä mitään ongelmaa? Jos kärrissä ei ole muuta käyttökelpoista kuin paperit, niin mihin ihmeeseen sinä vanhan kunnostuskelvottoman kärrin papereita tarvitset? :shock: :wink:

Asiaan: Onko todellakin laillista?
Ei ole vrt. auton tunnisteen vaihto.
Miksi ei ole? Suomessakaan - niin paljon kuin Traficomin virkamiehet epäilemättä muuta toivoisivatkin - se ei vielä ole kiellettyä mikä ei ole erikseen sallittua.

Jokainen kärryn osa on laillista vaihtaa uuteen, mukaanlukien ne osat joihin on meistetty numero. Numero vain pitää siirtää uuteen osaan. Auton kanssa tulisi ongelmaksi se, että kun uutta osaa on 50% (en ole varma täsmällisestä prosenttiluvusta) lankeaa autovero uudelleen maksettavaksi. Muuten autostakin on täysin laillista vaihtaa vaikka aivan kaikki osat uusiin. Myös mittoja ja painoja on täysin luvallista muuttaa muutoskatsastamalla.

Ei ole olemassa myöskään mitään lakia joka kieltäisi vanhoista käytöstä poistetuista osista kasaamasta puutarhakärryä, tai vaikka kottikärryä. Myös traktorin perässä sitä voi edelleen vetää tiellä edellyttäen että riittävä määrä valoja ja punaisia kolmioita näkyy takanatulijalle. Kuten sanottu numero on hyvä poistaa vanhasta kärrystä epäselvyyksien välttämiseksi, mutta mikään pykälä ei siihenkään velvoita.

Peräkärryssä ei veroa tarvitse maksaa vaikka vaihtaisi kaikki osat, kun peräkärryssä ei moista veroa ole. Niinpä operaatiossa ei ole mitään osa-aluetta joka olisi kiellettyä tai erikseen lisäverotettua.
Hiljaa susi tulee
Mutteriuuno
Viestit: 2775
Liittynyt: To Maalis 15, 2012 9:35 pm
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja Mutteriuuno »

IiHoo845 kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 12:03 pm Auton kanssa tulisi ongelmaksi se, että kun uutta osaa on 50% (en ole varma täsmällisestä prosenttiluvusta) lankeaa autovero uudelleen maksettavaksi. Muuten autostakin on täysin laillista vaihtaa vaikka aivan kaikki osat uusiin. Myös mittoja ja painoja on täysin luvallista muuttaa muutoskatsastamalla.
Veroseuraamuksen lisäksi jos autoon vaihdetaan yli puolet osista, on sen täytettävä sen hetkiset uuden auton tekniset ja byrokraattiset vaatimukset. Auton valmistajan ilmoittamia massojen muuttaminen ei ole ihan läpihuutojuttu sekään. Ehkä onnistuu, jos saa valmistajalta hyväksynnän muutokselle tai joku muu taho osoittaa muutoksen turvallisuuden ja lisäksi viranomaistaholta löytyy joku joka osaa ja uskaltaa arvioda selvityksen luotettavuuden.
Varmaan sama juttu peräkärryn kohdalla, toki jarruttomalla kärryllä ei kummoisia vaatimuksia ole.
Mököttäjä
Viestit: 1170
Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 9:05 am
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja Mököttäjä »

Mutteriuuno kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 12:43 pm
IiHoo845 kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 12:03 pm Auton kanssa tulisi ongelmaksi se, että kun uutta osaa on 50% (en ole varma täsmällisestä prosenttiluvusta) lankeaa autovero uudelleen maksettavaksi. Muuten autostakin on täysin laillista vaihtaa vaikka aivan kaikki osat uusiin. Myös mittoja ja painoja on täysin luvallista muuttaa muutoskatsastamalla.
Veroseuraamuksen lisäksi jos autoon vaihdetaan yli puolet osista, on sen täytettävä sen hetkiset uuden auton tekniset ja byrokraattiset vaatimukset. Auton valmistajan ilmoittamia massojen muuttaminen ei ole ihan läpihuutojuttu sekään. Ehkä onnistuu, jos saa valmistajalta hyväksynnän muutokselle tai joku muu taho osoittaa muutoksen turvallisuuden ja lisäksi viranomaistaholta löytyy joku joka osaa ja uskaltaa arvioda selvityksen luotettavuuden.
Varmaan sama juttu peräkärryn kohdalla, toki jarruttomalla kärryllä ei kummoisia vaatimuksia ole.
Kai uuden omavalmisteen tekeminen on edelleen mahdollista, mutta katsastus maksaa pari sataa ja vetoaisa pitää olla hyväksytty. En tiedä vaaditaanko lujuuslaskelmia tms vai riittääkö akselin leimat todisteeksi. Jos kaupasta joutuu kaiken hakemaan, niin en usko, että kukaan pääsee tuntipalkoille tehdessään itse pientä jarrutonta kärryä, uusia saa selvästi alle tonnilla, isommissa tilanne voi olla toinen. Uuden kärryn rekisteröinti vanhan identiteetillä ei tietenkään ole luvallista, joskin jossain määrin mahdollista se on ja kiinni jäämisen riski hyvin pieni.
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Sukulaismiehelle tehtiin kärry 70- luvulla eikä siihen mitään tunnistetta "lyöty" mihinkään. Eikä tässä omassa kärryssäkään sellaista löytynyt. Eikä otteessakaan mainita kuin "oma valmiste" ja kokonaispaino 580 kg ja leveys, jota en nyt muista. Pituutta ei ole mainittu.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
steami

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja steami »

korsteeni kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 11:48 am
Talumees kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 9:45 am
steami kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 8:13 am Etkö todellakaan näe tässä mitään ongelmaa? Jos kärrissä ei ole muuta käyttökelpoista kuin paperit, niin mihin ihmeeseen sinä vanhan kunnostuskelvottoman kärrin papereita tarvitset? :shock: :wink:

Asiaan: Onko todellakin laillista?
Ei ole vrt. auton tunnisteen vaihto.
Mites kun usein noissa on numero meistetty aisaan ja kun aisa jostain syystä vaurioituu (esim. ruoste) ja se pitää vaihtaa, niin tuolla teidän teorialla se olisi mahdotonta ja koko kärry pitäisi romuttaa, koska numero siirrettäisiin uuteen aisaan.
Tehtiin parikymmentä vuotta sitten ko. peräkärryyn uusi, pidempi aisa. Katsastettiin uusi aisa. Uuteen aisaan meistettiin vanhan aisan numero. Vanha aisa piti olla katsastuksessa mukana. Katsastusmies syynäsi tosi tarkkaan vanhan aisan numeron ja vertasi sitä uuden aisan numeroon..
VD5
Viestit: 1865
Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 11:58 am
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja VD5 »

viewtopic.php?t=51082

Vaikka mennäänkin jo ohi otsikon, niin tuolla vanhemmassa ketjussa nimimerkki masankp kertoo muutoskatsastaneensa kärryn, jossa vanhaa oli kilpi ja runkonumero...
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Minun traileri pomppasi ekasta katsastuksesta kun "tyyppikilpi" oli hukassa. No selvisi että siinä aisan puoleisessa päässä on ollut sellainen tarra, joka oli se "tyyppikilpi" , oli kadonnut. Katsuri antoi kuvan siitä alkuperäisestä tarrasta ja laittoi lapulle tiedot jotka siinä kilvessä on oltava. Naputtelin ne tiedot alumiini lätkään jonka sitten niittasin siihen runkoon. Mitään merkkejä ei siihen konttorilla lisätty ja nyt käytin uudelleen, ei mitään huomautusta tai mainintaa siitä kilvestä, ei kyllä muustakaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
steami

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja steami »

Mököttäjä kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 1:05 pm
Mutteriuuno kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 12:43 pm
IiHoo845 kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 12:03 pm Auton kanssa tulisi ongelmaksi se, että kun uutta osaa on 50% (en ole varma täsmällisestä prosenttiluvusta) lankeaa autovero uudelleen maksettavaksi. Muuten autostakin on täysin laillista vaihtaa vaikka aivan kaikki osat uusiin. Myös mittoja ja painoja on täysin luvallista muuttaa muutoskatsastamalla.
Veroseuraamuksen lisäksi jos autoon vaihdetaan yli puolet osista, on sen täytettävä sen hetkiset uuden auton tekniset ja byrokraattiset vaatimukset. Auton valmistajan ilmoittamia massojen muuttaminen ei ole ihan läpihuutojuttu sekään. Ehkä onnistuu, jos saa valmistajalta hyväksynnän muutokselle tai joku muu taho osoittaa muutoksen turvallisuuden ja lisäksi viranomaistaholta löytyy joku joka osaa ja uskaltaa arvioda selvityksen luotettavuuden.
Varmaan sama juttu peräkärryn kohdalla, toki jarruttomalla kärryllä ei kummoisia vaatimuksia ole.
Kai uuden omavalmisteen tekeminen on edelleen mahdollista, mutta katsastus maksaa pari sataa ja vetoaisa pitää olla hyväksytty. En tiedä vaaditaanko lujuuslaskelmia tms vai riittääkö akselin leimat todisteeksi. Jos kaupasta joutuu kaiken hakemaan, niin en usko, että kukaan pääsee tuntipalkoille tehdessään itse pientä jarrutonta kärryä, uusia saa selvästi alle tonnilla, isommissa tilanne voi olla toinen. Uuden kärryn rekisteröinti vanhan identiteetillä ei tietenkään ole luvallista, joskin jossain määrin mahdollista se on ja kiinni jäämisen riski hyvin pieni.
Herää kysymys, miksi ihmeessä pitää tehdä peräkärry ja laittaa siihen toisen kärryn kilvet?
Jos sen tekee kannattavasti, ei sen rakenteet kestäisi päivänvaloa, jos sen yrittäisi katsastaa. Siis, hyvin luultavasti
sellainen kärry on tienpäällä pommi. Se on tehty vailla oikeaa tietämystä ja ammattitaitoa. Lujuuslaskelmista ei voi edes puhuakkaan.

Kertokaapas te, jotka olette näitä tehneet. Miksi kannattaa tehdä kärry ja ostaa siihen paperit ja kilvet? Mihin tarkoitukseen te niitä käytätte? Haiskahtaa aika pahasti... :-(
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja Aakku »

steami kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 8:32 pm Kertokaapas te, jotka olette näitä tehneet. Miksi kannattaa tehdä kärry ja ostaa siihen paperit ja kilvet? Mihin tarkoitukseen te niitä käytätte? Haiskahtaa aika pahasti... :-(
Yhden kärryn raadon papereineen olen välittänyt. Siitä kuulemma tehtiin jonkinlainen soppatykki perävaunu. Jossain kerhojuttujen kokoontumisissa käytettiin. Toteutus oli kuulemma helpompi tehdä, koska vaatimukset vanhalle kärrylle oli väljemmät.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
steami

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja steami »

Aakku kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 8:37 pm
steami kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 8:32 pm Kertokaapas te, jotka olette näitä tehneet. Miksi kannattaa tehdä kärry ja ostaa siihen paperit ja kilvet? Mihin tarkoitukseen te niitä käytätte? Haiskahtaa aika pahasti... :-(
Yhden kärryn raadon papereineen olen välittänyt. Siitä kuulemma tehtiin jonkinlainen soppatykki perävaunu. Jossain kerhojuttujen kokoontumisissa käytettiin. Toteutus oli kuulemma helpompi tehdä, koska vaatimukset vanhalle kärrylle oli väljemmät.
Muutoskatsastettiinko se soppatykin laiton jälkeen?
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja Aakku »

steami kirjoitti: Ma Huhti 26, 2021 8:50 pm Muutoskatsastettiinko se soppatykin laiton jälkeen?
Näin minulle kerrottiin. Pykälät ovat väljemmät rakenteiden osalta. Se soppatykki kaiketi tuli jotenkin suoraan rungolle.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
ILU
Viestit: 227
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 12:30 pm
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja ILU »

Hei

Onhan vanhoille papereille helpompi, halvempi ja vaivattomampi tehdä uusi
kärry, tai uudistaa vanha. Ei tartte vaivootella konttorille ja maksaa rekisteröinti-
katsastusta.
Olen kyllä varma, että jos joku kärryn rakentamiseen ryhtyy ja sen pystyy tekemään,
niin silloin on kyllä käsitystä myös rakenteista ja ainepaksuuksista. Ja on todennäköisesti
myös suorittanut "teollisuusvakoilua" aiheen tiimoilta.
Olen muutaman kärryn tehnyt "vanhoilla säännöillä" ihan takavetoauton etunavoista ja
lehtijousista. Katsuria kiinnosti vain minkä auton navat olivat, rungon lujuuslaskelmia
ei todellakaan kysytty ja ei kysytä vieläkään, kunhan vaan rakenne on järkevän oloinen ja
sopusuhtainen. Ja onhan nuo kaupan halvimmat pellirunkorimpulat aivan huttua,
hätinä tyhjänä uskaltaisi perässä vetää.
Niin jotta nyt vaan reippaasti vanhoja kärryjä entisöimään sen vanhan kilven ympärille! :D
Ajomies
Viestit: 28109
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Sellainen laho, kelvoton peräkärry, jota ei parsimalla saa kunnolliseksi, niin miksi ei saman tien tee sen uusiksi kokonaan. Oman kärryn rakensin vanhaa runkoa mallina käyttäen, samalla uusin aisan ja vetopään. Muutama tavaranhaku ja tuli vastaan iskareiden ja velton jousituksen uusiminen, samalla lavan pohjaksi tuli alumiinilevy. Akseli uusiutui sitten myös. Varmasti se "parsimalla" korjattuna olisi joutunut tekemään jotain koko ajan eikä sen toimiminen olisi turvallisempaa ainakaan.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Peräkärrin poisto rekisteristä..

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Ajomies kirjoitti: Ti Huhti 27, 2021 9:09 am Sellainen laho, kelvoton peräkärry, jota ei parsimalla saa kunnolliseksi, niin miksi ei saman tien tee sen uusiksi kokonaan. Oman kärryn rakensin vanhaa runkoa mallina käyttäen, samalla uusin aisan ja vetopään. Muutama tavaranhaku ja tuli vastaan iskareiden ja velton jousituksen uusiminen, samalla lavan pohjaksi tuli alumiinilevy. Akseli uusiutui sitten myös. Varmasti se "parsimalla" korjattuna olisi joutunut tekemään jotain koko ajan eikä sen toimiminen olisi turvallisempaa ainakaan.
Näinhän se tehdäänkin.
Kysymys on vain siitä, että ensin pitää saada se aihio, josta käyttöön otetaan kilvet ja paperit.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 38 vierailijaa