Ihana (Tanan) Tojota
-
- Viestit: 3122
- Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Voimakasta tunteilua Matsikalla vaan mä sanosin että auto kuin auto vaatii huoltoa ja korjausta merkistä riippumatta. Jos haluaa täysin huolettoman auton niin tulee ostaa uusi kiesi ja pistää talliin tehtaan rasvoissa. Kun ei aja niin ei vikaannukaan.
Toitsu vikaantuu kuten muutkin autot. Jostain syystä se kuitenkin on pysynyt pitkään suomalaisten suosiossa kuten muutama muukin merkki ja siihen lienee syynsä.
Meidän Avukka tuli uutena ja normihuollot +takajarrusylinterit ja levyt vaihdettu. Siinäpä merkinnät ja 105 tkm. On ollut hyvää tuuria varmaankin.
Käytettyä autoa ostaessa tulisi tiedostaa että käytetyn auton ostaminen on riski. Jollei historia ole tiedossa niin se on riski.
Toistan, tämä tulee tiedostaa. Vaan auton historiaa voi tutkia. Trafista saa tietoa onko ns. kiertopalkinto. Ajomäärät löytyvät ja huoltokirjaa voi tutkia joskin siihenkin pieni varaus. Esimerkiks minä pystyn tekemään kaivertamalla leimasimen ja sillä saa huollot tehdyiksi käymättä konepellin alla.
Ne on moninaisia keinot filunkihommissa.
Magneetilla saat kurkistettua kauniin maalipinnan alle, onko pakkelia paljonkin.
Kuskin penkin kuluma tai uudet istuinsuojat, ratin kiilto, autosta löytyy merkkejä jotka viittaavat suurempaan ajomäärään kuin mitä mittari näyttää. Eli käytetyn ostossa on riskinsä ja hereillä tulee olla. Lasipalatsista myyty puunattu auto voi olla pommi ja yksityisen pihan perällä seisova voi olla helmi.
Toitsu vikaantuu kuten muutkin autot. Jostain syystä se kuitenkin on pysynyt pitkään suomalaisten suosiossa kuten muutama muukin merkki ja siihen lienee syynsä.
Meidän Avukka tuli uutena ja normihuollot +takajarrusylinterit ja levyt vaihdettu. Siinäpä merkinnät ja 105 tkm. On ollut hyvää tuuria varmaankin.
Käytettyä autoa ostaessa tulisi tiedostaa että käytetyn auton ostaminen on riski. Jollei historia ole tiedossa niin se on riski.
Toistan, tämä tulee tiedostaa. Vaan auton historiaa voi tutkia. Trafista saa tietoa onko ns. kiertopalkinto. Ajomäärät löytyvät ja huoltokirjaa voi tutkia joskin siihenkin pieni varaus. Esimerkiks minä pystyn tekemään kaivertamalla leimasimen ja sillä saa huollot tehdyiksi käymättä konepellin alla.
Ne on moninaisia keinot filunkihommissa.
Magneetilla saat kurkistettua kauniin maalipinnan alle, onko pakkelia paljonkin.
Kuskin penkin kuluma tai uudet istuinsuojat, ratin kiilto, autosta löytyy merkkejä jotka viittaavat suurempaan ajomäärään kuin mitä mittari näyttää. Eli käytetyn ostossa on riskinsä ja hereillä tulee olla. Lasipalatsista myyty puunattu auto voi olla pommi ja yksityisen pihan perällä seisova voi olla helmi.
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
-
- Viestit: 342
- Liittynyt: To Loka 25, 2012 4:55 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Tojotat loppu olemasta tojotia sen jälkeen kun valmistus siirtyi pois japanista.Osat ja laakerit ovat mistä sattuu mihinkin autoon.
Omasta tojosta on kokemukset.
Omasta tojosta on kokemukset.
-
- Viestit: 342
- Liittynyt: To Loka 25, 2012 4:55 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
No en minä tuota tuomitse, tuleehan niihin kaikkiin.
On sillä aika mukava ajella kuitenkin.
Kunhan kevät saapuu, niin jossainvaiheessa tuolta parkkipaikaltakin voi päästä helpommin pois, nyt on kyllä auraajat olleet vaikeuksissa auto/lumimäärän suhteen.
On sillä aika mukava ajella kuitenkin.
Kunhan kevät saapuu, niin jossainvaiheessa tuolta parkkipaikaltakin voi päästä helpommin pois, nyt on kyllä auraajat olleet vaikeuksissa auto/lumimäärän suhteen.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti Maalis 04, 2008 12:19 am
- Paikkakunta: pori
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Jos ei autolla aja niin ongelmat häämöttää myös, ittekin ihmetellyt ettei mitään ole ollut nyt kun ei ole tullut juuri ajettua pidempiä reissuja. Regenerointiakaan ei näytä tarvitsevan kuin noin kerran kuukaudessa, kauppareissuista kertyy ehkä parikymmentä kilsaa viikossa... Ei ois moista osannu arvata!
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Kyllä näitäkin on...vähän joka merkillä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 686
- Liittynyt: Su Marras 18, 2007 4:33 pm
- Paikkakunta: suonenjoki
- Viesti:
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Kun tästä on kehkeytynyt teknisesti hyvin perusteltu laatukeskustelu, niin voisiko esimerkkiauton, joka mitä ilmeisimmin edustaa toimintavarmuudeltaan kaikkia Toyotan valmistamia autoja ikään, ajomäärään ja taustaan katsomatta, käyttöönottovuoden ja ajomäärän mainita?
PS kokemusta lähipiirissä on brittiläisvalmisteisilla kolmella Toyotalla noin 400 000 km ja voin vahvistaa että vikaa on ollut. Yhdessä hiukan alle 200 000 km ajetussa yksilössä hajosi kaksi happianturia muutaman kuukauden välein.
Jaskan möivät......
PS kokemusta lähipiirissä on brittiläisvalmisteisilla kolmella Toyotalla noin 400 000 km ja voin vahvistaa että vikaa on ollut. Yhdessä hiukan alle 200 000 km ajetussa yksilössä hajosi kaksi happianturia muutaman kuukauden välein.
Jaskan möivät......
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Kun noita kotteroita likalle alettiin kattelemaan, niin yksi kriteeri oli että pitäis olla aika varma. Ja senverran oon lueskellut että tuota merkkiä pidetään melko varmana.
Bemarilla ja Rellulla ne on ajellu...niin ihan jälkikätehen voi jo nauraa.....niille.
Toinen kriteeri olikin sitten että se pitää omistajalle/ajalalle kelvata autona.
Eli meno jatkuu, kevättä kohti.
Bemarilla ja Rellulla ne on ajellu...niin ihan jälkikätehen voi jo nauraa.....niille.
Toinen kriteeri olikin sitten että se pitää omistajalle/ajalalle kelvata autona.
Eli meno jatkuu, kevättä kohti.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 3122
- Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Tämä elämä on tunteiden temmellystä ja minäkin pidän itseäni ravivoittajana. Mutta kokonais-saldo voi olla pakkasella pahasti.
Vaan kun on tunne että on voittaja...
Autoihin liittyy voimakkaita tunteita mutta jos olisi dokumentoitua tietoa niin ehkä se muuttaisi tilannetta.
Näpeissä ollut reilu 90 autoa, lyhyin omistussuhde kesti 2 tuntia, pisin jatkuu. En osaa rakastua mutta jos pakasta vedetyn 60-luvun Mussen saisi niin voisi harkita rakastumista.
Vaan kun on tunne että on voittaja...
Autoihin liittyy voimakkaita tunteita mutta jos olisi dokumentoitua tietoa niin ehkä se muuttaisi tilannetta.
Näpeissä ollut reilu 90 autoa, lyhyin omistussuhde kesti 2 tuntia, pisin jatkuu. En osaa rakastua mutta jos pakasta vedetyn 60-luvun Mussen saisi niin voisi harkita rakastumista.
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: La Helmi 22, 2014 8:32 pm
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
No joo lyön lusikkani soppaan. Nimittäin olen vannoutunut toisen merkin kannattaja mutta olin 7-hlön kesäkuljetinta vailla ja viime kesänä sellaisen sitten hankin Toyotan Avensis verson.
On joo paljon ajettu niinkuin kaikki kulkineeni ja kun halvalla sai tiedättekö
No ajoinkin sillä koko syksyn vielä, yli 20tkm ja käytin leimallakin ja yllätys suuri kerrasta läpi. Tälläistäkö toyotistin arki onkin.
No talven tullessa piti ottaa vakipulkka käyttöön ettei homehdu vallan käytönpuutteesta.
Yksilö seisoi hangessa kk ja sitä koitin sitten käyntiin niin akku tyhjä no latasin ja lähti mutta ei sammunut enää avaimesta. Ja kaikki valot paloi mittaristossa mittasin akun ja se purki 1,6a koko ajan.
No autodocilta 11€ virtalukon pohja ja sen laitoin no sitten sammui myös avaimesta.
Mutta varsinainen vika oli akussa joka oli - 14 vuoden varta. Uudella akulla lakkasi tekemästä herjojansa. Että jo itsekkin ehdin vähän laatukulkinetta parjaamaan
On joo paljon ajettu niinkuin kaikki kulkineeni ja kun halvalla sai tiedättekö
No ajoinkin sillä koko syksyn vielä, yli 20tkm ja käytin leimallakin ja yllätys suuri kerrasta läpi. Tälläistäkö toyotistin arki onkin.
No talven tullessa piti ottaa vakipulkka käyttöön ettei homehdu vallan käytönpuutteesta.
Yksilö seisoi hangessa kk ja sitä koitin sitten käyntiin niin akku tyhjä no latasin ja lähti mutta ei sammunut enää avaimesta. Ja kaikki valot paloi mittaristossa mittasin akun ja se purki 1,6a koko ajan.
No autodocilta 11€ virtalukon pohja ja sen laitoin no sitten sammui myös avaimesta.
Mutta varsinainen vika oli akussa joka oli - 14 vuoden varta. Uudella akulla lakkasi tekemästä herjojansa. Että jo itsekkin ehdin vähän laatukulkinetta parjaamaan
Mälli huuleen ja vastatuuleen...
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Kaikista "epäammattimaisinta" on tuomita joku merkki yksilön kokemuksella, tai edes kahden. Kymmenen saman merkin kokemuksella voi jotain puhua.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Helmi 24, 2021 10:33 am Kun noita kotteroita likalle alettiin kattelemaan, niin yksi kriteeri oli että pitäis olla aika varma. Ja senverran oon lueskellut että tuota merkkiä pidetään melko varmana.
Bemarilla ja Rellulla ne on ajellu...niin ihan jälkikätehen voi jo nauraa.....niille.
Toinen kriteeri olikin sitten että se pitää omistajalle/ajalalle kelvata autona.
Eli meno jatkuu, kevättä kohti.
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Niin sillä ex-vävyllä oli bemareita varmaa yli parikymmentä, aika uusista vanhempiin tapauksiin. Oli V-12, avomallia ja maasturia. Kaikista löytyi yhtäsun toista repattavaa.361 kirjoitti: ↑Ke Helmi 24, 2021 11:28 amKaikista "epäammattimaisinta" on tuomita joku merkki yksilön kokemuksella, tai edes kahden. Kymmenen saman merkin kokemuksella voi jotain puhua.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Helmi 24, 2021 10:33 am Kun noita kotteroita likalle alettiin kattelemaan, niin yksi kriteeri oli että pitäis olla aika varma. Ja senverran oon lueskellut että tuota merkkiä pidetään melko varmana.
Bemarilla ja Rellulla ne on ajellu...niin ihan jälkikätehen voi jo nauraa.....niille.
Toinen kriteeri olikin sitten että se pitää omistajalle/ajalalle kelvata autona.
Eli meno jatkuu, kevättä kohti.
Renu....on niitä perhepiirissä ollut usiampia, nytkin yhdellä tyttärellä on yksi käytössä. Renu on kokonaisuutena Bemaria parempi.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Ei se bemari omien kokemuksienkaan mukaan mikään kestävyyden taidonnäyte ole kunnossa olevina tosin hyviä ajaa.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Helmi 24, 2021 11:51 amNiin sillä ex-vävyllä oli bemareita varmaa yli parikymmentä, aika uusista vanhempiin tapauksiin. Oli V-12, avomallia ja maasturia. Kaikista löytyi yhtäsun toista repattavaa.361 kirjoitti: ↑Ke Helmi 24, 2021 11:28 amKaikista "epäammattimaisinta" on tuomita joku merkki yksilön kokemuksella, tai edes kahden. Kymmenen saman merkin kokemuksella voi jotain puhua.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Helmi 24, 2021 10:33 am Kun noita kotteroita likalle alettiin kattelemaan, niin yksi kriteeri oli että pitäis olla aika varma. Ja senverran oon lueskellut että tuota merkkiä pidetään melko varmana.
Bemarilla ja Rellulla ne on ajellu...niin ihan jälkikätehen voi jo nauraa.....niille.
Toinen kriteeri olikin sitten että se pitää omistajalle/ajalalle kelvata autona.
Eli meno jatkuu, kevättä kohti.
Renu....on niitä perhepiirissä ollut usiampia, nytkin yhdellä tyttärellä on yksi käytössä. Renu on kokonaisuutena Bemaria parempi.
Renu särähti enemmän korvaan. Mitä malleja/vikoja mitkä autosta varsinaisesti huonon teki?
- Matsikka
- Viestit: 16219
- Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
- Paikkakunta: Ylistaro
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Meilläkin oli 316 Bemari. Periaatteessa hauska ajaa, alusta siinä olikin kunnossa ja korin pellit.361 kirjoitti: ↑Ke Helmi 24, 2021 11:55 amEi se bemari omien kokemuksienkaan mukaan mikään kestävyyden taidonnäyte ole kunnossa olevina tosin hyviä ajaa.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Helmi 24, 2021 11:51 amNiin sillä ex-vävyllä oli bemareita varmaa yli parikymmentä, aika uusista vanhempiin tapauksiin. Oli V-12, avomallia ja maasturia. Kaikista löytyi yhtäsun toista repattavaa.361 kirjoitti: ↑Ke Helmi 24, 2021 11:28 amKaikista "epäammattimaisinta" on tuomita joku merkki yksilön kokemuksella, tai edes kahden. Kymmenen saman merkin kokemuksella voi jotain puhua.Matsikka kirjoitti: ↑Ke Helmi 24, 2021 10:33 am Kun noita kotteroita likalle alettiin kattelemaan, niin yksi kriteeri oli että pitäis olla aika varma. Ja senverran oon lueskellut että tuota merkkiä pidetään melko varmana.
Bemarilla ja Rellulla ne on ajellu...niin ihan jälkikätehen voi jo nauraa.....niille.
Toinen kriteeri olikin sitten että se pitää omistajalle/ajalalle kelvata autona.
Eli meno jatkuu, kevättä kohti.
Renu....on niitä perhepiirissä ollut usiampia, nytkin yhdellä tyttärellä on yksi käytössä. Renu on kokonaisuutena Bemaria parempi.
Renu särähti enemmän korvaan. Mitä malleja/vikoja mitkä autosta varsinaisesti huonon teki?
Renua on ollut Mecanea, ja nytkin melko tuore 6-vaihteinen. Vanhemmassa Mecanessa oli kaikkea pientä, pääasiassa toimi kuitenkin.
Scenic lähti Tojon vaihdossa pois. Jonkinsortin vikavalokokoelma paloi kun liikkeeseen vietiin, vettä vuoti jostain ja istuimet homehtui.
Tojon tilalle Renu olis likalle kelvannut, se pirempi Scenic.
Mutta ihan mielenkiinnosta suosittelin sitten Tojotaa, eikait se huonompi kuitenkaan oo.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86
YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Sitä minäkin että renu on loppupeleissä mainettaan parempi vaikka ehkä ranskan Mosse onkin.
-
- Viestit: 10594
- Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
- Paikkakunta: Uusimaa
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Erinomaisia ajettavia BMW:t, jopa niin paljon, että se on ollut merkin myyntimiesten slogan 70-luvulta saakka.
Pieni mysteeri on se, että mikäli ajo-ominaisuudet ovat niinkin hyviä, miksi bemareilla ajettuja kolareita vakuutusyhtiöt joutuvat korvaamaan enemmän, kuin vastaavan kokoisilla kansanautokilpailijoilla?
Tämä on helposti havaittavissa vertailtaessa liikennevakuutuksen hintoja, jolloin poistuu mahdollisten uberhintaisten oman merkin vauriokorjausten aiheuttama hintavääristymä kaskon kohdalla.
-
- Viestit: 28109
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Tanan Tojota
Meikäläisen ajotaito ei kyllä riitä Bemareille eikä Mersuille, lienee jo 35 v etuvetoisten kanssa saanut taidon ruostumaan. Kyllä se Ladalla ajaminen oli ainakin opiksi takavetosilla ajamiseen, ja pärjäsi sillä kun asennoitui oikein, mutta nuo satunnaiset ajot noilla "loistavilla" ajo-ominaisuuksilla hehkutettujen kanssa on melko vähäistä, eikä niihin kyllä luottoa saanut. Näillä nykyisillä missä on ne kaiken maailman avustimet ym. härvelit, niin en ole talviliukkailla päässyt kokeilemaan. Se että nuo Bemarit loistaa noissa kolari tilastoissa kärkipaikoilla, on se sama joka aina nostaa sinne listoille erilaisia ajokkeja, eli se millä nuorisi ajelee. Ja kyllä nykyään on jotenkin mennyt liikenne sellaiseksi minä minä ja minä kyllä osaan, muut eivät, vaan ovat haittatekijöitä, systeemiin. Ja varsinkin naisten osuus on lisääntynyt paljon näissä em. ajotavoissa? Onko se luotto niin kova niihin huippurenkaisiin, ja auton ajo avustimien kanssa vai mikä lienee syy?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 40 vierailijaa