Romutuspalkkio

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja 361 »

Mököttäjä kirjoitti: La Maalis 06, 2021 12:06 pm
Näkihän sen sokeakin loppuvuonna, että Trafin tulkinta avasi porsaanreiän ja kuka sitä lähti hyödyntämään otti tietoisesti riskin sen suljeutumisesta
Tämä!

Ja näiden kiimaromuttajien ansiosta meni romuksi paljon myös käyttökelpoista tavaraa joten hyvällä omallatunnolla taputan käsiäni aina kun luen taas uuden uutisen massaromuttajasta joka itkee kovaa kohtaloaan.
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Maataloustuissa ja etenkin 2015 kaudella, jonka jatkoa nyt eletään, tuli viranomaisilta sellaisia päätöksiä, joiden vaikutusta ei ollut mietitty kunnolla.

Esimerkkinä suojavyöhyke-toimenpide ympäristökorvauksessa. Kun suojavyöhykkeeksi kelpaaviin alueisiin otettiin mukaan lohkon rajoittuminen myös valtaojaan , repesi hakemusten määrä. Lisäksi kokotilan suojavyöhykkeessä ei aluksi ollut edes LHK kesantoleikkuria. No, kesantoleikkuri tuli heti kauden alussa, mutta jo tehtyjä sitoumuksia ja maksatuksia ei haluttu purkaa eikä ehtoja muuttaa, vaikka viidelle vuodelle varatut ympäristörahat olivat loppumassa kahteen vuoteen.

Eli maataloushallinto muuttikin sitten muiden, ei "ylimerkittyjen" toimenpiteiden maksimialoja, esim. lannanvastaanoton, saneerauskasvien, monimuotoisuusalojen, lannan sijoituksen ja jopa kerääjäkasvitoimenpiteen maksimialoja. Erittäin närkästyneitä isäntiä, joiden tuista oli leikattu suojavyöhykerohmujen rahoituksen kattamiseksi, oli tiedotustilaisuuksissa, ja Mavin päälliköt vaan kohauttelivat olkapäitään, että "matematiikka ei vaan toiminut"

Tämä olisi tässä romutusjutussa vastannut sitä, että kaikilta olisi nipistetty palkkiosta puolet, ensimmäisestä autosta, ja tukkuparttiromuttajat olisivat saaneet lopuista täyden hinnan.

-SS-
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja zukka »

361 kirjoitti: La Maalis 06, 2021 12:05 pm
zukka kirjoitti: La Maalis 06, 2021 11:52 am
361 kirjoitti: La Maalis 06, 2021 11:45 am
zukka kirjoitti: La Maalis 06, 2021 11:29 am
361 kirjoitti: La Maalis 06, 2021 11:28 am
zukka kirjoitti: La Maalis 06, 2021 11:25 am
361 kirjoitti: La Maalis 06, 2021 11:22 am Mitäs joukkoromututtivat niitä autoja hirveässä kiimassa. Ihan oiken etten sanoisi.
Se oli sillä hetkellä sallittua joten omasta mielestä heidän pitäisi niistä rahansa myös saada.
Vähentäköön vaikka asiasta päättäneiden palkoista jos ei muuten rahat riitä.
On se toki niinkin.

En vain näin kierrätyksen aikoina ymmärrä tuollaista käyttökelpoisen tavaran tuhoamisvimmaa.
En minäkään,jos ovat toimivia autoja olleet.
Mutta siitähän tuossa ei ole kysymys nyt tässä asiassa.
Niin. Massaromuttajat hamstrasivat esim nettiautosta toimivia kamppeita viedäkseen ne romuksi ja mun mielestä ihan oikein että saivat näpäytyksen.

Toki sekin on väärin että mikä ensin on sallittua, tehdään taannehtivasti kielletyksi.

Silti olen hieman vahingoniloinen :mrgreen:
Auto piti olla ollut vuoden omistuksessa.
Kun alkoi levitä uutisissa ja joka puolella tuo monen romuttaminen kerralla niin elettiin loppuvuotta.
Eli he eivät saisi romuttaa kun vasta tämän vuoden lopulla.

Voihan lakeja ja ohjeita toki muuttaa ja korjata,mutta sillä hetkellä tuo oli sallittua.
Jokatapauksessa hävisi halvimman pään pikkuautot kuin pieru Saharaan.
Helposti selviää vaikka tuolta "autonostajan raamatusta" kun otat sieltä fiestan, punton tai jonkun muun 90-luvun- 2000 alun kikkareen joita oli vuosi sitten myynnissä monta sivua hintaluokassa 200-800euroa.
Nyt enää muutama hassu kappale. Myydyistä kun katsoo ilmoitusten päivityspäivämäärän niin kumman usein sattuu tuohon viimevuoden loppupuoliskoon.
Niinhän nuo hävisi,mutta oma osansa oli myös koronalla.
Hävisi halvat autot muistakin maista kun ihmiset eivät halunneet julkisilla kulkea ellei ole pakko.

Silti oli sallittua tuolloin nuo romuttaa yhtä uutta autoa vastaan. Nyt ei enää onnistu.
zukka
Viestit: 7780
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja zukka »

Talumees kirjoitti: La Maalis 06, 2021 12:02 pm
zukka kirjoitti: La Maalis 06, 2021 11:52 am
Voihan lakeja ja ohjeita toki muuttaa ja korjata,mutta sillä hetkellä tuo oli sallittua.
Ei laissa sanottu mitään joukkoromutuksesta vaan että henkilöautoon hybridi/sähkö saa 2000€ romutuspalkkion.
Joukkoromutus on tulkintaa joka ei perustu lakiin.
2000€ tosiaan,mutta maksimi määrää ei sanottu.
Silloinhan se on sallittua romuttaa vaikka 5 autoa ja saada 10k.

Tuttu ajoi jalkakäytävällä autolla yli 10 vuotta sitten. Paikallispoliisi sakotti. Oikeus perui sakon koska jalkakäytävän alussa ei ollut merkkiä vaan se oli revitty irti.

Omasta mielestä mikä ei ole kiellettyä niin se on sallittua.
Tuossa aiemmin joku noita esimerkkejä jo luettelikin.
Antsuko
Viestit: 1384
Liittynyt: To Maalis 17, 2016 9:55 am
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja Antsuko »

zukka kirjoitti: La Maalis 06, 2021 12:26 pm
Talumees kirjoitti: La Maalis 06, 2021 12:02 pm
zukka kirjoitti: La Maalis 06, 2021 11:52 am
Voihan lakeja ja ohjeita toki muuttaa ja korjata,mutta sillä hetkellä tuo oli sallittua.
Ei laissa sanottu mitään joukkoromutuksesta vaan että henkilöautoon hybridi/sähkö saa 2000€ romutuspalkkion.
Joukkoromutus on tulkintaa joka ei perustu lakiin.
2000€ tosiaan,mutta maksimi määrää ei sanottu.
Silloinhan se on sallittua romuttaa vaikka 5 autoa ja saada 10k.

Tuttu ajoi jalkakäytävällä autolla yli 10 vuotta sitten. Paikallispoliisi sakotti. Oikeus perui sakon koska jalkakäytävän alussa ei ollut merkkiä vaan se oli revitty irti.

Omasta mielestä mikä ei ole kiellettyä niin se on sallittua.
Tuossa aiemmin joku noita esimerkkejä jo luettelikin.
Lakitekstissä ja hallituksen esityksessä ja kaikissa muissakin eduskunnan asiakirjoissa romutettavasta ajoneuvosta kirjoitetaan yksikkömuodossa, ei monikossa.
Esityksessä ehdotetaan säädettäväksi uusi määräaikainen laki romutuspalkkiosta.
Romutuspalkkiota varten varattaisiin yhteensä 8 milj. euroa valtion varoja. Romutuspalkkion
saamisen ehdoksi esitetään, että vanhan romutetun auton tilalle hankitaan uusi henkilöauto, uusi sähköavusteinen polkupyörä, joukkoliikenteen kausilippu tai joukkoliikenteen matkustusoikeutta sisältävä yhdistämispalvelu.
On pelkästään Trafin sekoilua tulkita lain sallivan käyttää useampi romutuspalkkio yhteen hankintaan.
aarne
Viestit: 1839
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja aarne »

-SS- kirjoitti: La Maalis 06, 2021 11:50 am
Aakku kirjoitti: La Maalis 06, 2021 11:27 am
361 kirjoitti: La Maalis 06, 2021 11:22 am Mitäs joukkoromututtivat niitä autoja hirveässä kiimassa. Ihan oiken etten sanoisi.
Juuri näin. Linnaan joutaisivat, kun laillisesti ja viranomaisten ohjeiden mukaan yrittivät huijata valtiota.
Ehkä kyse on siitä, että toiset tulkitsevat niin, että se, mitä ei ole erikseen kielletty, on sallittua. Toiset tulkitsevat asiat niin että sitä, mitä ei ole erikseen kielletty, ei silti ole ensimmäisenä ainakaan pakko yrittää tehdä, ainakaan jos ei ole kohtuullista.

Kaikenlainen kateellinen ja katkera urputus kiertää esimerkiksi verosuunnittelijoiden toimien ympärillä, eikä verosuunnittelu silti ole laitonta. Esimerkiksi perintöverojen välttely omaisuutta etukäteen vähän kerrallaan lahjoittamalla on lain sallima menetelmä vähentää omaisuuden sukupolvisiirtämisen kustannuksia. Silti aatteen lehdistössä sitä nimitetään veronkierroksi. Carunan omistajien yhtiölleen antamat lainat ja ylisuuriksi väitetyt korot aiheuttavat jatkuvaa kränää, vaikka ovat lailliset ja ovat myös sähkömarkkinaviraston valvomat ja hyväksymät. Ulkomaisen kaivosyhtiön ryntäys valtaamaan esiintymiä eurolla tusina, lain kirjainta noudattaen aiheuttaa katkeruutta, vaikka eipä kotimaastakaan löytynyt louhijaa sille kalliokumpareelle.

Kyllä normaalilla oikeudentunnolla varustettu ihminen erottaa ihan vaan toimeliaan aloitteellisuuden häikäilemättömästä ahneudesta, niin kirkkokahveepöydän pullalautasella kuin romutuspalkkiotapauksessakin.

-SS-
Sikseenkin hyvin verrattu.

Ja huomaa kuinka täälläkin kateellisten väninää kuuluu tämän romutus aiheen(kin) tiimoilta niin että kalat pomppii kuivalle maalle.

Kuitenkin itse tyydyn vänisemään juuri näiden kaivosyhtiöiden ja Carunan kaltaisten "ison rahan" huijareiden takia, ja olen vilpittömästi hyvilläni jos eläkkeellä oleva autokorjaamoyrittäjä pohjanmaalta saa uuden hybridivolvon lunastettua pihaan kertyneillä romuillaan, oli se sitten mitenkä jonkun viraston väärin tulkintaa tai ei. Kuitenkin julkisuudessa on viraston tulkinta yleisesti ollut tiedossa.

Itse voisin sen ykkös eurojen osuuteni tuohon hommaan korottaa vaikka muutamaan kymppiin että tuokin patu saisi käräjöityä sen volvon itselleen.

Ja kyllä, joku jää tulevaisuudessa ilman romutuspalkkiota jos nämä massaromutukset hyväksytään, mutta sellaista se on.
Mököttäjä
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 9:05 am
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja Mököttäjä »

aarne kirjoitti: Su Maalis 07, 2021 7:31 am Sikseenkin hyvin verrattu.

Ja huomaa kuinka täälläkin kateellisten väninää kuuluu tämän romutus aiheen(kin) tiimoilta niin että kalat pomppii kuivalle maalle.

Kuitenkin itse tyydyn vänisemään juuri näiden kaivosyhtiöiden ja Carunan kaltaisten "ison rahan" huijareiden takia, ja olen vilpittömästi hyvilläni jos eläkkeellä oleva autokorjaamoyrittäjä pohjanmaalta saa uuden hybridivolvon lunastettua pihaan kertyneillä romuillaan, oli se sitten mitenkä jonkun viraston väärin tulkintaa tai ei. Kuitenkin julkisuudessa on viraston tulkinta yleisesti ollut tiedossa.

Itse voisin sen ykkös eurojen osuuteni tuohon hommaan korottaa vaikka muutamaan kymppiin että tuokin patu saisi käräjöityä sen volvon itselleen.

Ja kyllä, joku jää tulevaisuudessa ilman romutuspalkkiota jos nämä massaromutukset hyväksytään, mutta sellaista se on.
Kateus-korttia on aina tietysti helppo heiluttaa.
Minua tässä eniten ärsyttää julkisten varojen holtiton käyttö, jota pidän paljon suurempana uhkana suomalaiselle hyvinvointiyhteiskunnalle kuin ilmastonmuutosta tai maahanmuuttoa. Suurin syyllinen kuviossa on tietysti hallitus. Koko romutuskampanja on mielestäni hyvin kyseenalainen. Kyllä se vaan hävivänä pieni osa on, joka oikeasti on ajanut päivittäiset ajonsa parin sadan ruoskalla ja romutuskampanjan innoittamana päätyy uuden auton omistajaksi. Merkittävä osa romutettavista autoista on ladon taakse unohtuneita raatoja tai varta vasten kampanjaa varten hankittuja. Tällöin saavutettu päästöjen vähennys jää teoriatasolle.

Sama juttu on niiden sähköpolkupyörien kanssa, mukavia pelejä, mutta kyllä pieni on se ryhmä, joka ennen on ajanut kaikki ajonsa 500€ autolla ja tämän jälkeen tekee työmatkansa sähköpyörällä. Todellisuudessa taitaa tulla seuraava auto kuitenkin pihaan ja keväisin voi vähän poljeskella pyöräretkiä uudella sähköpyörällä.

Tämä 44 autoa romuttanut tuleva Volvo-mies ei ole tarinan pääkonna, mutta valkopesutyyppisestä iltapäivälehtiartikkelista huolimatta, ei myöskään mikään puhdas pulmunen tai byrokratian uhri. Opportunistinen oman edun tavoittelu sallittakoon ja moraalinen puoli sivutetaan, mutta kyseessähän on autokorjaamoyrittäjä, jolla sattui olemaan 80 raatoa nimissään/pihallaan. Onhan tässä nyt ilmeinen selvityksen paikka, onko ne omat rahat ja autot menneet elinkeinotoiminnan kanssa sekaisin. Vahva epäilys myös liittyy siihen, lieneekö kokoelmalle ollut ympäristölupaa jne hankittuna.
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Mököttäjä kirjoitti: Su Maalis 07, 2021 9:37 am Onhan tässä nyt ilmeinen selvityksen paikka, onko ne omat rahat ja autot menneet elinkeinotoiminnan kanssa sekaisin. Vahva epäilys myös liittyy siihen, lieneekö kokoelmalle ollut ympäristölupaa jne hankittuna.
Nämä asiat minuakin on mietityttänyt.
Melko varmaan asiat menee niin, että sieltä tulee sen 88 tuhannen edestä vielä laskua verokikkailusta. Maa-ainesten vaihtokin on aika arvokasta touhua.
Vaikea on käydä oikeutta valtiota vastaan kalliiden juristien veloituksilla. Valtion oikeudenkäyntikuluthan maksamme me veronmaksajat
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja 361 »

Mököttäjä kirjoitti: Su Maalis 07, 2021 9:37 am
aarne kirjoitti: Su Maalis 07, 2021 7:31 am Sikseenkin hyvin verrattu.

Ja huomaa kuinka täälläkin kateellisten väninää kuuluu tämän romutus aiheen(kin) tiimoilta niin että kalat pomppii kuivalle maalle.

Kuitenkin itse tyydyn vänisemään juuri näiden kaivosyhtiöiden ja Carunan kaltaisten "ison rahan" huijareiden takia, ja olen vilpittömästi hyvilläni jos eläkkeellä oleva autokorjaamoyrittäjä pohjanmaalta saa uuden hybridivolvon lunastettua pihaan kertyneillä romuillaan, oli se sitten mitenkä jonkun viraston väärin tulkintaa tai ei. Kuitenkin julkisuudessa on viraston tulkinta yleisesti ollut tiedossa.

Itse voisin sen ykkös eurojen osuuteni tuohon hommaan korottaa vaikka muutamaan kymppiin että tuokin patu saisi käräjöityä sen volvon itselleen.

Ja kyllä, joku jää tulevaisuudessa ilman romutuspalkkiota jos nämä massaromutukset hyväksytään, mutta sellaista se on.
Kateus-korttia on aina tietysti helppo heiluttaa.
Minua tässä eniten ärsyttää julkisten varojen holtiton käyttö, jota pidän paljon suurempana uhkana suomalaiselle hyvinvointiyhteiskunnalle kuin ilmastonmuutosta tai maahanmuuttoa. Suurin syyllinen kuviossa on tietysti hallitus. Koko romutuskampanja on mielestäni hyvin kyseenalainen. Kyllä se vaan hävivänä pieni osa on, joka oikeasti on ajanut päivittäiset ajonsa parin sadan ruoskalla ja romutuskampanjan innoittamana päätyy uuden auton omistajaksi. Merkittävä osa romutettavista autoista on ladon taakse unohtuneita raatoja tai varta vasten kampanjaa varten hankittuja. Tällöin saavutettu päästöjen vähennys jää teoriatasolle.

Sama juttu on niiden sähköpolkupyörien kanssa, mukavia pelejä, mutta kyllä pieni on se ryhmä, joka ennen on ajanut kaikki ajonsa 500€ autolla ja tämän jälkeen tekee työmatkansa sähköpyörällä. Todellisuudessa taitaa tulla seuraava auto kuitenkin pihaan ja keväisin voi vähän poljeskella pyöräretkiä uudella sähköpyörällä.

Tämä 44 autoa romuttanut tuleva Volvo-mies ei ole tarinan pääkonna, mutta valkopesutyyppisestä iltapäivälehtiartikkelista huolimatta, ei myöskään mikään puhdas pulmunen tai byrokratian uhri. Opportunistinen oman edun tavoittelu sallittakoon ja moraalinen puoli sivutetaan, mutta kyseessähän on autokorjaamoyrittäjä, jolla sattui olemaan 80 raatoa nimissään/pihallaan. Onhan tässä nyt ilmeinen selvityksen paikka, onko ne omat rahat ja autot menneet elinkeinotoiminnan kanssa sekaisin. Vahva epäilys myös liittyy siihen, lieneekö kokoelmalle ollut ympäristölupaa jne hankittuna.
Mököttäjä kirjoittaa täyttä asiaa.
aarne
Viestit: 1839
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja aarne »

361 kirjoitti: Su Maalis 07, 2021 10:28 am
Mököttäjä kirjoitti: Su Maalis 07, 2021 9:37 am
aarne kirjoitti: Su Maalis 07, 2021 7:31 am Sikseenkin hyvin verrattu.

Ja huomaa kuinka täälläkin kateellisten väninää kuuluu tämän romutus aiheen(kin) tiimoilta niin että kalat pomppii kuivalle maalle.

Kuitenkin itse tyydyn vänisemään juuri näiden kaivosyhtiöiden ja Carunan kaltaisten "ison rahan" huijareiden takia, ja olen vilpittömästi hyvilläni jos eläkkeellä oleva autokorjaamoyrittäjä pohjanmaalta saa uuden hybridivolvon lunastettua pihaan kertyneillä romuillaan, oli se sitten mitenkä jonkun viraston väärin tulkintaa tai ei. Kuitenkin julkisuudessa on viraston tulkinta yleisesti ollut tiedossa.

Itse voisin sen ykkös eurojen osuuteni tuohon hommaan korottaa vaikka muutamaan kymppiin että tuokin patu saisi käräjöityä sen volvon itselleen.

Ja kyllä, joku jää tulevaisuudessa ilman romutuspalkkiota jos nämä massaromutukset hyväksytään, mutta sellaista se on.
Kateus-korttia on aina tietysti helppo heiluttaa.
Minua tässä eniten ärsyttää julkisten varojen holtiton käyttö, jota pidän paljon suurempana uhkana suomalaiselle hyvinvointiyhteiskunnalle kuin ilmastonmuutosta tai maahanmuuttoa. Suurin syyllinen kuviossa on tietysti hallitus. Koko romutuskampanja on mielestäni hyvin kyseenalainen. Kyllä se vaan hävivänä pieni osa on, joka oikeasti on ajanut päivittäiset ajonsa parin sadan ruoskalla ja romutuskampanjan innoittamana päätyy uuden auton omistajaksi. Merkittävä osa romutettavista autoista on ladon taakse unohtuneita raatoja tai varta vasten kampanjaa varten hankittuja. Tällöin saavutettu päästöjen vähennys jää teoriatasolle.

Sama juttu on niiden sähköpolkupyörien kanssa, mukavia pelejä, mutta kyllä pieni on se ryhmä, joka ennen on ajanut kaikki ajonsa 500€ autolla ja tämän jälkeen tekee työmatkansa sähköpyörällä. Todellisuudessa taitaa tulla seuraava auto kuitenkin pihaan ja keväisin voi vähän poljeskella pyöräretkiä uudella sähköpyörällä.

Tämä 44 autoa romuttanut tuleva Volvo-mies ei ole tarinan pääkonna, mutta valkopesutyyppisestä iltapäivälehtiartikkelista huolimatta, ei myöskään mikään puhdas pulmunen tai byrokratian uhri. Opportunistinen oman edun tavoittelu sallittakoon ja moraalinen puoli sivutetaan, mutta kyseessähän on autokorjaamoyrittäjä, jolla sattui olemaan 80 raatoa nimissään/pihallaan. Onhan tässä nyt ilmeinen selvityksen paikka, onko ne omat rahat ja autot menneet elinkeinotoiminnan kanssa sekaisin. Vahva epäilys myös liittyy siihen, lieneekö kokoelmalle ollut ympäristölupaa jne hankittuna.
Mököttäjä kirjoittaa täyttä asiaa.
Mököttäjän kaksi ensimmäistä kappaletta kertoo varmasti siitä miten se monen palkkion kohdalla on mennyt. On aivan eri keskustelu että olisiko koko romutuskampanjaa pitänyt järjestää vai ei ja saadaanko sillä mitä hyötyä.

Nyt on kyse siitä millä ehdoin jo toteutunut kampanja viedään maaliin, ja muutellaanko niitä ehtoja lennosta.

Taas tuo autojen säilytyksen mahdollinen luvallisuus ja omistukset on kyllä täysin sitä helposti esiin nostettavaa kateellisten panettelua. Eipäs ole aiemmin kiinnostunut, mutta nyt, kun niistä jotain hyötyä voisi saada.

Olisiko käynyt vaikka niin että kun yritys on loppunut, niin loppu romut on siirretty yrityksen nimistä omistajan nimiin jollain pienellä nimellisellä summalla..? Arvoa nillä tuskin enää verottajan papereissa juurikaan ollut.
361
Viestit: 5667
Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja 361 »

Ei olisi tässä maailman tilanteessa kannattanut järjestää koko hömpötystä
Avatar
Aakku
Viestit: 8253
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja Aakku »

361 kirjoitti: Su Maalis 07, 2021 10:47 am Ei olisi tässä maailman tilanteessa kannattanut järjestää koko hömpötystä
Äkkiäkös se on peruttu.
Uusia anomuksia tuesta ei vain enää hyväksytä ja vanhat jo myönnetytkin tuet peritään takaisin pienellä korolla lisättynä. Tämähän käy päättjiltä käden käänteessä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Mököttäjä
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 9:05 am
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja Mököttäjä »

aarne kirjoitti: Su Maalis 07, 2021 10:45 am Taas tuo autojen säilytyksen mahdollinen luvallisuus ja omistukset on kyllä täysin sitä helposti esiin nostettavaa kateellisten panettelua. Eipäs ole aiemmin kiinnostunut, mutta nyt, kun niistä jotain hyötyä voisi saada.

Olisiko käynyt vaikka niin että kun yritys on loppunut, niin loppu romut on siirretty yrityksen nimistä omistajan nimiin jollain pienellä nimellisellä summalla..? Arvoa nillä tuskin enää verottajan papereissa juurikaan ollut.
En oikein vieläkään tuota kateutta ymmärrä.
Minäkö siis olen kateellinen tälle romumiehelle, koska nyt asiasta keskustellaan, mutta ennen ei ole hänen asiansa kiinnostaneet? Miten minä voisin olla edes tietoinen jonkun äijän tekemisistä, josta en ole koskaan ennen kuullutkaan? Olen toki sitä mieltä, että lakien ja sääntöjen mukaan kuuluu toimia, mutta eihän se minun tehtäväni niitä valvoa ole.
Vai meinasitko, että jos nyt tulee vero- tai ympäristötarkastus, niin kateuttaan tulevat virkamiehet paikalle?
aarne
Viestit: 1839
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja aarne »

Mököttäjä kirjoitti: Su Maalis 07, 2021 6:44 pm
aarne kirjoitti: Su Maalis 07, 2021 10:45 am Taas tuo autojen säilytyksen mahdollinen luvallisuus ja omistukset on kyllä täysin sitä helposti esiin nostettavaa kateellisten panettelua. Eipäs ole aiemmin kiinnostunut, mutta nyt, kun niistä jotain hyötyä voisi saada.

Olisiko käynyt vaikka niin että kun yritys on loppunut, niin loppu romut on siirretty yrityksen nimistä omistajan nimiin jollain pienellä nimellisellä summalla..? Arvoa nillä tuskin enää verottajan papereissa juurikaan ollut.
En oikein vieläkään tuota kateutta ymmärrä.
Minäkö siis olen kateellinen tälle romumiehelle, koska nyt asiasta keskustellaan, mutta ennen ei ole hänen asiansa kiinnostaneet? Miten minä voisin olla edes tietoinen jonkun äijän tekemisistä, josta en ole koskaan ennen kuullutkaan? Olen toki sitä mieltä, että lakien ja sääntöjen mukaan kuuluu toimia, mutta eihän se minun tehtäväni niitä valvoa ole.
Vai meinasitko, että jos nyt tulee vero- tai ympäristötarkastus, niin kateuttaan tulevat virkamiehet paikalle?
Nuokin romut on jo sulatossa ja homma sitämyöten taputeltu pakettiin ja maailma ei enää pilaannu.
Toisekseen rottelot ovat herran omissa nimissä olleet vähintään sen vuoden, ja sekin pitäisi olla kunnossa. Ei niitä noin vain yrityksen nimistä siirrellä yksityisomistukseen, ja verottajallekkin homma on kelvannut aikanaan kun on putiikki pistetty kiinni ja eläköidytty. Ja näistäkin ne pengottavat dokumentit todennäköisesti löytyvät.
Niin kyllä seuraavasta jotenkin tulee vaan mieleen että vähän olisi vielä jonkun tahon uudelleen/lisää pengottava hommaa ja aiheutettava lisätyötä.:
Onhan tässä nyt ilmeinen selvityksen paikka, onko ne omat rahat ja autot menneet elinkeinotoiminnan kanssa sekaisin. Vahva epäilys myös liittyy siihen, lieneekö kokoelmalle ollut ympäristölupaa jne hankittuna.
En ymmärrä ympäristön tahallista pilaamista että esim lasketaan ne glykolit pitkin pihoja tahallaan, ja mielestäni on hyvä asia että veroja maksetaan kykyjemme mukaan eikä niistä liikoja luistella, etenkään siellä "isojen rahojen" piireissä.
Mutta että lähdetään varsin etsimään eläkkeellä olevan patun entisen pikkupisniksen mahdollisia vuosien takaisia verovilppejä (joista ei ole edes oletettua epäilystä) tai vaatimaan ympäristölupia autojen hamstraukselle etenkään jälkikäteen, on vero- ja ympäristöviranomaisen ajan tuhlausta ja kiusantekoa.

Kuinka moni edes tietää, monenko auton seisottamiselle pihalla pitää olla ympäristölupa..pitääkö masinistilla olla ympäristölupa jos on 5 dextaa odottamassa aikaa parempaa tallin takana? Eikun ajelemaan pitkin kyliä ja tekemään ilmiantoja viranomaiselle.

Niitä happamia hoitamattomia kaivoslammikoita ja säiliöt ojaan tyhjentäviä jäteautoilijoita siellä pitäisi metsästää.

Ja jos nyt ko herralle tulee vero- tai ympäristötarkastus, niin epäilen että joku pikkusielu on nimettömän ilmiannon tehnyt, myöskin toivon ja epäilen että asiat on kunnossa. Onpahan eläkepatulle puuhaa kaivella arkistoja ja esitellä tiluksia virkamiehelle.
Ajomies
Viestit: 28021
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
ylioyja
Viestit: 7644
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

Onko joku saanu romutuspalkkion?
tomiix
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2011 12:17 pm
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja tomiix »

ylioyja kirjoitti: La Huhti 17, 2021 7:21 am Onko joku saanu romutuspalkkion?
Joulukuun alkupuolella hain ja tammikuun alkupuolella sain vajaan tonnin tilille.
Superdextaaja
Viestit: 12929
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

ylioyja kirjoitti: La Huhti 17, 2021 7:21 am Onko joku saanu romutuspalkkion?
Olishan noita autoja piha täynnä, millä saisi palkkion. Ei nyt vaan oikein nappaa, kun diesel Golfiin käy kahdesta muusta pienemmästä kaikenlaista peltiosaakin.
Sähköpyörään en ala palkkiota hakemaan kun en sillä mitään pystyisi kuljettamaan pidempiä matkoja tai en sillä mihinkään ajelisi enkä siitä myydessäkään kovin kummosia pennosia saisi. Niin kauan, kun vähä kulutuksisia diesel Golffeja saa viidellä sadalla kaksilla uusilla renkailla juuri katsastettuina, en ala uusia sähköautojakaan katselemaan ostomielessä. Joskus saattaisin sellaisen liisata, jos esim. Virosta saisi tehdä sopimuksen.
Melkeinhän tässä alkaa toivomaan, etteivät liikaa alkaisi sähköautoja tukemaan ja sallisivat polttiksilla ajelemisen samoin maksuin edes kuin nyt. Tuskin tulee tulevaisuudessa tilannetta, että uskaltaisin melkein komekymmentä vuotta vanhan sähköauton ostaa käyttöautoksi viidellä sadalla.
Tekemällä virheistä oppii.
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Onneksi dieselpolttoaineen loppuessa pystyy laittamaan rapsia kasvamaan ja puristaa siitä itselle hätäpolttoainetta. Ehkä vanhempi bensakoneinen voisi kulkea etanolilla. Brasiliasta voisi saada muutossarjoja ?

-SS-
Superdextaaja
Viestit: 12929
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 9:12 am
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Romutuspalkkio

Viesti Kirjoittaja Superdextaaja »

-SS- kirjoitti: Su Huhti 18, 2021 10:47 am Onneksi dieselpolttoaineen loppuessa pystyy laittamaan rapsia kasvamaan ja puristaa siitä itselle hätäpolttoainetta. Ehkä vanhempi bensakoneinen voisi kulkea etanolilla. Brasiliasta voisi saada muutossarjoja ?

-SS-
En asu liian kaukana itärajasta, että voin alkaa tekemään tankkausreissuja sinne.
Tekemällä virheistä oppii.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ajomies, Bing [Bot], Google [Bot], jarppik, Pataässä, transit ja 46 vierailijaa