Pienet siniset nestekaasupullot

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

esaukko
Viestit: 64
Liittynyt: Ti Loka 16, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Närpiö
Viesti:

Pienet siniset nestekaasupullot

Viesti Kirjoittaja esaukko »

Saakohan näitä vielä täytettyä. Muistan että huoltoasemilla näitä täytettiin, Itselläni on 2kg Primus pullo ja picknik liesi kahdella polttimella. Olen etsinyt näitä täyttöventtiilejä tuloksetta. Onko muilla kokemuksia näistä.
Universal Four
Viestit: 1202
Liittynyt: To Maalis 20, 2014 6:14 pm
Viesti:

Re: Pienet siniset nestekaasupullot

Viesti Kirjoittaja Universal Four »

Minulla on useita noita Primuksen pulloja käytössä. Tein itse lyhyen putken, jolla täytän noita 11kg pullosta. Primuksen päässä on juotettuna yhden kaasulampun hana Primukseen sopivine kierteineen ja toisessa päässä tietysti 11kg pulloon sopiva liitin. Väliputki on
6mm kupariputkea. Koko komeus on n. 12cm pitkä.
Ripustan 11 kg pullon ylösalaisin seinälle ja Primuksen riippumaan em. liittimestä.
Sitten vaan hanat auki ja Primuspullon kyljessä olevasta pikkuruuvista laskee hiukan kaasua ulos niin neste pääsee virtaamaan alas Primukseen. Kun neste alkaa tirskua sivuruuvin saumasta, hanat kiinni ja homma on valmis.

Tulitikkuja ja tupakkimiehiä yms. ei tarvi olla lähettyvillä!
Sattuma on aina valmiina murskaamaan hienoimmatkin suunnitelmat.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: epe2, Jounie, kale ja 58 vierailijaa