Puhelinliittymä

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Velman
Viestit: 5151
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Puhelinliittymä

Viesti Kirjoittaja Velman »

juha kirjoitti: Su Elo 02, 2020 8:13 pm
Velman kirjoitti: Ke Kesä 24, 2020 8:19 pm
juha kirjoitti: Ma Kesä 22, 2020 10:05 pm
Globetel rajaton nettinopeus on rajoitettu 4Mbit/s 4,90/kk :roll: tämä olsuisi kyllä nyt itselle oikeaan vauhtiin ja hintaan... tilasin ja kokeilen :mrgreen:
Moi rajaton on 100Mbit/s 18€/kk (+6€ simmi?)
Telia rajaton 0.256Mbit/s 7,90€/kk
Mutta tässä hinta 2,90 ja kaksi nopeutta,
https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tu ... kittajalle mutta taitaa molemmat olla väärin, kun viimeksi oli 0,128Mbit/s
Kerrohan sitten täällä miten toimii. Harkinnassa itselläkin nyt. Tuo netin toiminta ja nopeus vaan on aika epäselvää...
Testattu:
Kuukausimaksu 4,90
Dataliikenne 7,90
Palvelumaksut 2,90
LASKU YHTEENSÄ EUR 15,70

Nopeus oli ensimmäisinä päivinä oli hieman yli 1Mbit/s, mutta parin viikon päästä aina vaan alle 1Mbit/s,
pääasiassa 0.2 - 0.5 Mbit/s oli sitten yö tai päivä.
Ohhoh.. no saa tuonkin sitten unohtaa. Pelkkää kusetusta sielläkin. Ainakin joskus aiemmin ilmoittivat nopeuden vaihteluväliksi 1-4 Megaa.
asfalttiviljelijä
Viestit: 4398
Liittynyt: Su Touko 14, 2006 10:13 pm
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Puhelinliittymä

Viesti Kirjoittaja asfalttiviljelijä »

olliki kirjoitti: Ma Kesä 22, 2020 7:49 am Globetel mini.
300min. puheaikaa ja 300 tekstiviestiä hintaan 7,9€/kk. Ylimenevät tavanomaiseen hintaan.
https://globetel.fi/tilaa-liittyma?liit ... betel-mini

Ollut käytössäni vuosia, eikä mitään moittimista.
Pyysin pari viikkoa sitten Globeteliltä tarjousta ja että kenen verkossa liikennöivät. En ole saanut vielä vastausta. Olisikovathan kesälomalla.
Velman
Viestit: 5151
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Puhelinliittymä

Viesti Kirjoittaja Velman »

asfalttiviljelijä kirjoitti: Ma Elo 03, 2020 8:08 pm
olliki kirjoitti: Ma Kesä 22, 2020 7:49 am Globetel mini.
300min. puheaikaa ja 300 tekstiviestiä hintaan 7,9€/kk. Ylimenevät tavanomaiseen hintaan.
https://globetel.fi/tilaa-liittyma?liit ... betel-mini

Ollut käytössäni vuosia, eikä mitään moittimista.
Pyysin pari viikkoa sitten Globeteliltä tarjousta ja että kenen verkossa liikennöivät. En ole saanut vielä vastausta. Olisikovathan kesälomalla.

Telian verkkoa käyttävät.
Velman
Viestit: 5151
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Puhelinliittymä

Viesti Kirjoittaja Velman »

jonttenmaailma
Viestit: 1
Liittynyt: La Huhti 10, 2021 12:51 pm
Viesti:

Re: Puhelinliittymä

Viesti Kirjoittaja jonttenmaailma »

Voi olla että tuo Globetel ihan luotettavakin toimija, mutta itsellä ei aikaisempaa kokemusta enkä oikein kuullutkaan mistään. Täytyy perehtyä.
Sen mitä noita hintoja vertailin niin, lähelle pääsee isommatkin teleoperaattorit ja jopa halvemmaksi esim elisan tarkka liittymissä samantyyppinen laskutus, käytön mukaan kuin tuo globetel. aika nopeasti säästää useammankin satasen vuodessa kun hieman jaksaa vertailla. netissähän tuo kätevää tietysti, esim . https://www.xn--liittymleevi-mcb.fi/ näyttäisi löytyvän kaikkien suurimpien operaattorien hinnat. globetel täytyy katsoa heidän omista sivuilta. itse pyrin aina vuosittain käymään läpi sopparit ja kilpailuttamaan. samaa suosittelen muillekin. jää rahaa vähän tärkeimpiin asioihin.
Velman
Viestit: 5151
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Puhelinliittymä

Viesti Kirjoittaja Velman »

Kurkkasin tuohon linkkiisi eikä oikein luottamusta herättänyt kun ekalla kertaa pomppas telian mainos silmille.. MOI liittymän dataraja on 6GT eikä 4 niinkin tuo sivu kertoo...
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Puhelinliittymä

Viesti Kirjoittaja olliki »

jonttenmaailma kirjoitti: Ti Huhti 13, 2021 1:03 pm Voi olla että tuo Globetel ihan luotettavakin toimija, mutta itsellä ei aikaisempaa kokemusta enkä oikein kuullutkaan mistään. Täytyy perehtyä.
Sen mitä noita hintoja vertailin niin, lähelle pääsee isommatkin teleoperaattorit ja jopa halvemmaksi esim elisan tarkka liittymissä samantyyppinen laskutus, käytön mukaan kuin tuo globetel. aika nopeasti säästää useammankin satasen vuodessa kun hieman jaksaa vertailla. netissähän tuo kätevää tietysti, esim . https://www.xn--liittymleevi-mcb.fi/ näyttäisi löytyvän kaikkien suurimpien operaattorien hinnat. globetel täytyy katsoa heidän omista sivuilta. itse pyrin aina vuosittain käymään läpi sopparit ja kilpailuttamaan. samaa suosittelen muillekin. jää rahaa vähän tärkeimpiin asioihin.
Minulla on ollut jo vuosia tuo Globetel mini, jossa 300min. puheaikaa ja 300 tekstaria hintaan 7,9€/kk. Minä kun en kaipaa puhelimeeni nettiä, niin tuo on osoittautunut minulle varsin sopivaksi. Jos netiä selailee, niin hinnat pompsahtaa tuolla äkkiä pilviin.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Velman
Viestit: 5151
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 9:46 pm
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Puhelinliittymä

Viesti Kirjoittaja Velman »

Minulla on nyt vajaa vuoden ollut tuo MOI 6Gigan simmi. Normaalit puhelut ja tekstiviestit max 4€/kk + 9€ kk-maksu eli ilman maksullisia palvelunumeroita tai kuvaviestejä jne. maksu on 13€ kuussa. Kuukausimaksu sisältää 6Gigaa dataa ja sen ylimenevät 1,5€/Gt . Itse käytän kotona ollessa wifi yhteydellä erillistä "nettiä" ja toistaiseksi ei ole tuo 6Gt raja ollut lähelläkään täyttyä. Laskujen suhteen olen tyytyväinen, mutta ei tuo DNA:n verkko tällä sen kummemmin toimi ;-) huonot yhteydet on tällä paikalla.
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Puhelinliittymä

Viesti Kirjoittaja NH »

Taisi olla vähän aikaa sitten palstalla, kun Globetelin hinta kaikkine lisineen, nettikäyttö mukaan lukien, oli jotain muuta, kuin mitä mainosteksteistä saattaa päätellä.
Pikkupräntti nääs.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Agripower, Bing [Bot], jassukata, kjko, MasaP ja 36 vierailijaa