Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
A-P kirjoitti: ↑Ma Tammi 20, 2020 12:44 pm
Pistin renaultin poistomyyntiin, koska leima alkaa happanemaan, ja siinä on sen verran vikaa ettei ole taloudellista mieltä sitä enää korjata.
Ilmoituksen pudottamisesta toriin kesti minuutin ensimmäiseen soittoon. Sen jälkeen näitä soittoja tuli sitten vaikka millä mitalla, ja kaikki esimaksetuista liittymistä (046-).
Mihin näitä oikein hyödynnetään? En keksi vaikka kuinka miettisin. Keksiikö tai tietääkö joku?
Enäänhän tuo numeron alku ei tarkoita sinänsä mitään,kun numeron voit pitää samana liittymää vaihtaessa.
Kyllä noilla on tullut itsekin kauppaa tehtyä aika paljon muutaman vuoden aikana. 2-3 vuotta sitten lopetin. Jos viikossa myy 1 auton josta saa keskimäärin 300-500e voittoa kaikkien kulujen jälkeen,niin onhan se muun työn ohessa ihan kannattavaa. Varsinkin jos se muu työ ei ole aina niin tasaista että paljonko sitä on,niin ostaa pari tuollaista ja tekee kuntoon sitten kun on aikaa. Mutta ei tuon hintaisilla tai ikäisillä rikastumaan pääse. Silti menee aika nopeammin jotain tehdessä kun vaan kahvia juoden ja saa sitä vähän vaivanpalkkaa.
Taitavat Afrikassa tehdä noista Hiaceista joukkoliikennevälineitä eli kirjaimellisesti minibusseja kaupunkien katujen täytteeksi. Yksi ajaa ja kaveri ovella kiskoo sakkia sisään. 9 hengen auto on äkkiä 20 hengen auto tuolla..
Ei kai sillä ole väliä vaikka puhelu tulisi vaikka 495..tai 812 suunta numerosta.
Siinä on myyjän ja ostajien mielestä ilmeisesti hinta kohdallaan.
Joku voi ostaa varaosiksi omaansa..moni kunnostukseen/myyntin..joku myös osien myyntiin.
korjailija kirjoitti: ↑Ma Tammi 20, 2020 10:40 pm
Saksan televisiosta katsoin kerran dokumenttia tästä autojen laivaamisesta afrikkaan.
Ihan täyskokoiseen rahtilaivaan ajettiin satamassa lähinnä toyotaa ja ooppelia niin paljon kuin sinne mahtui, osa laivoista lähti Saksasta ja useimmat vissiin Hollannin Rotterdamista. Sitten siellä afrikan päässä oli oma porukkansa jolle maksettiin autojen ajamisesta ulos laivasta jollekin vartioidulle alueelle, se laivan purku kesti muistaakseni melkein vuorokauden. Sitten ne jobbarit jotka oli ne autot ostaneet jonottivat johonkin toimistoon papereineen ja niitä vastaan sitten saivat auton haltuunsa ja siirsivät ne omiin lähellä oleviin häkkimyymälöihinsä josta asiakkaat niitä ostivat.
Siinä haastateltiin niitä ostajia ja kauppiaita niin kyllä vanha auto siellä maksoi ihan järjettömiä summia ja käsitin että monet saivat rahat kasaan kun koko suvun rahat laitettiin yhteen.
Itse myin 410d mersun pakun afrikkaan ja sain siitä mielestäni tosi hyvän hinnan ja jos kaverin vajaasta kielitaidosta oikein ymmärsin niin vastaava siellä maksoi reilusti yli kymppitonnin samaan aikaan täällä vastaavat korkeintaan pari tonnia.
Saattaa saksalaiset ja ruotsalaiset ajatella samoin meistä suomalaisista, kuin me afrikkalaisista
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
8400 kirjoitti: ↑Ti Tammi 21, 2020 1:30 pm
Luin jostain että saksalaiset suhtautuvat suomalaisiin varsin hyvin, ruotsalaiset nyt varmaan samoin kuin me niihin.
Kyllähän tuolla Suomalainen ja kuka vaan länsieurooppalainen on paikallisille nykyisin positiivinen yllätys ja otetaan eri lailla vakavasti kaikkien yleensä muiden yleensä idästä ja etelästä tulleiden joukossa..
8400 kirjoitti: ↑Ti Tammi 21, 2020 1:30 pm
Luin jostain että saksalaiset suhtautuvat suomalaisiin varsin hyvin, ruotsalaiset nyt varmaan samoin kuin me niihin.
Juu en minä sitä meinannut, että kansallisuuteen suhtauduttaisiin jotenkin huonosti, vaan tuota autojen rahtausta, me ostetaan saksasta ja ruottista vanhat auton, ja afrikkalaiset ostaa meiltä vanhat autot
Vaan kuka hakee afrikasta vanhat romut ja ajelee kotimaassaan tyytyväisenä?
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
I see something wrong and fix it with
my hands (Anthrax)
Fordson major diesel -56
Case IH 685 XL -87
Joitakin 2 pyöräisiä, veneitä ja pienkoneita.
8400 kirjoitti: ↑Ti Tammi 21, 2020 1:30 pm
Luin jostain että saksalaiset suhtautuvat suomalaisiin varsin hyvin, ruotsalaiset nyt varmaan samoin kuin me niihin.
Juu en minä sitä meinannut, että kansallisuuteen suhtauduttaisiin jotenkin huonosti, vaan tuota autojen rahtausta, me ostetaan saksasta ja ruottista vanhat auton, ja afrikkalaiset ostaa meiltä vanhat autot
Vaan kuka hakee afrikasta vanhat romut ja ajelee kotimaassaan tyytyväisenä?
8400 kirjoitti: ↑Ti Tammi 21, 2020 1:30 pm
Luin jostain että saksalaiset suhtautuvat suomalaisiin varsin hyvin, ruotsalaiset nyt varmaan samoin kuin me niihin.
Juu en minä sitä meinannut, että kansallisuuteen suhtauduttaisiin jotenkin huonosti, vaan tuota autojen rahtausta, me ostetaan saksasta ja ruottista vanhat auton, ja afrikkalaiset ostaa meiltä vanhat autot
Vaan kuka hakee afrikasta vanhat romut ja ajelee kotimaassaan tyytyväisenä?
Kunhan vihervassarit pääsee vauhtiin autoilijan kurittamisessa niin kohta ne vanhat hiacet tuodaan tänne takaisin kun afrikkaan alkaa mennä uusia meidän kehitysapurahoilla.
Vähän luulen ettei ole kansalla varaa ajella niillä haisuleillakaan kun verolöpö maksaa saman kuin penza ja penza maksaa kaksi ja puoli egee litra. Kuten on virkamiehet uhanneet.
Pitänyt laittaa äänestys millä masinisti menee töihin ensi syksynä noilla hinnoilla.? Vai meneekö kortistoon..
Varmaan hipoo politiikkaa. Voi olla lukko löysässä. Ei parane herättää nukkuvaa kaulinta.
8400 kirjoitti: ↑Ti Tammi 21, 2020 1:30 pm
Luin jostain että saksalaiset suhtautuvat suomalaisiin varsin hyvin, ruotsalaiset nyt varmaan samoin kuin me niihin.
Ruotsissa sentäs lyötiin vuonna 2009 kruunun kolikko Suomen menettämisen 200-vuotismuistoksi. Ei meillä muisteltu... Tosin entinen työkaveri oli vielä suht tuorein kokemuksin suomalaisena Ruotsissa töissä olleena sitä mieltä, että vieläkin pitävät suomalaisia alusmaalaisina. Tiijä tuota.
Jos Saksa olis voittanu kummankaan edellisistä rähinöistä, ni oltaishan me oltu heillekkin vain alusmaa muiden joukossa. Tosin molemmilla kerroilla taisivat meidät pelastaa rys.. öh, neuvostoliittoutumiselta.
Aiheeseen: ostin osat, leimaan ja ajan itte.
Volvo BM 230, Volvo BM 2204 + Pikavik 3030; Bernard Loisirs + B&S 22 hv V2; 2 kpl Honda F800 lingolla ja auroilla; Suzuki SJ413&Samurai; Bolinder 1052-maamoottoriprojekti Kaikki ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.