Uudet peltipoliisit
-
- Viestit: 2724
- Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
- Paikkakunta: Petäjävesi
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
No nythän on niin, että ohitus on aina hieman vaarallisempi tilanne kuin jonossa ajelu. Vaikka ohittaja kuuluisikin meihin täydellisiin kuskeihin niin joku toinen voikin olla vähemmän täydellinen ja tehdä jotain typerää ohitustilanteessa. Se minun mielestäni alinopeutta jonon kärjessä ajava kuski pystyisi helposti estämään nämä turhat ohitukset väistämällä sillointällöin. Tietenkin on niin, että pitkän jonon syntyminen estyy, jos kaikki ohittavat hidastelijan. Mutta ei se jono ole mielestäni ongelma vaan ohitukset.
-
- Viestit: 6376
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Vedä jo räpsä päähäs!ZET kirjoitti: ↑Ma Heinä 15, 2019 4:50 pm No nythän on niin, että ohitus on aina hieman vaarallisempi tilanne kuin jonossa ajelu. Vaikka ohittaja kuuluisikin meihin täydellisiin kuskeihin niin joku toinen voikin olla vähemmän täydellinen ja tehdä jotain typerää ohitustilanteessa. Se minun mielestäni alinopeutta jonon kärjessä ajava kuski pystyisi helposti estämään nämä turhat ohitukset väistämällä sillointällöin. Tietenkin on niin, että pitkän jonon syntyminen estyy, jos kaikki ohittavat hidastelijan. Mutta ei se jono ole mielestäni ongelma vaan ohitukset.
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika!
- rattori
- Viestit: 11128
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Ei sen tarvitse väistää, se saa ajaa valitsemallaan nopeudella. Alinopeus ei ole tunnettu termi liikenne lainsäädännössä.ZET kirjoitti: ↑Ma Heinä 15, 2019 4:50 pm No nythän on niin, että ohitus on aina hieman vaarallisempi tilanne kuin jonossa ajelu. Vaikka ohittaja kuuluisikin meihin täydellisiin kuskeihin niin joku toinen voikin olla vähemmän täydellinen ja tehdä jotain typerää ohitustilanteessa. Se minun mielestäni alinopeutta jonon kärjessä ajava kuski pystyisi helposti estämään nämä turhat ohitukset väistämällä sillointällöin. Tietenkin on niin, että pitkän jonon syntyminen estyy, jos kaikki ohittavat hidastelijan. Mutta ei se jono ole mielestäni ongelma vaan ohitukset.
Ja mitä on turhat ohitukset. Monet ohittajat lopulta seuraavassa risteyksessä ovat siinä jos ei edessä niin sitten 50 metrin päässä. Ohhoijaa.
------------
tractors
tractors
- rattori
- Viestit: 11128
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Tilastotietoa voisit tästä antaa.
Tämän voit käydä kertomassa vaikka Saksassa kun moottoriteillä yksi jarruttaa...
Suomessa ohitustilanteessa useimmiten romua parin auton verran, ehkä kolme.
Ketjukolarissa romua hurumycket.
------------
tractors
tractors
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Tottahan tuo on. Jos ei halua aiheuttaa liikennehaittaa köröttelyllä, väistää välillä. Jonon etummainen on se joka pystyy omalla toiminnallaan estämään ohittelut. Totta toki on sekin että perässäkärkkyjät vaikeuttaa hemmetisti jos ihan kiinni ajavat.
Tuossa Lapista tullessa hurruuttelin toki pikku ylinopeutta pääosan matkaa mutta taakse välillä ilmestyi autoja kärkkymään ohitusta. Vedin reunempaan tai jos oli kasikympin jälkeen suoraa, jätin kiihdyttämättä ja näytin vilkulla että mene ohi. En kuitenkaan huomannut menettäneeni mitään. Mikä mättää? Onko selkäni liian pitkä ja napa siksi liian kaukana? Pitäisikö istua kyyrymmässä?
Tuossa Lapista tullessa hurruuttelin toki pikku ylinopeutta pääosan matkaa mutta taakse välillä ilmestyi autoja kärkkymään ohitusta. Vedin reunempaan tai jos oli kasikympin jälkeen suoraa, jätin kiihdyttämättä ja näytin vilkulla että mene ohi. En kuitenkaan huomannut menettäneeni mitään. Mikä mättää? Onko selkäni liian pitkä ja napa siksi liian kaukana? Pitäisikö istua kyyrymmässä?
-
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Tammi 18, 2007 1:22 pm
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
EKo kirjoitti: ↑Ma Heinä 15, 2019 8:48 amKovat on mielipiteet. Kannatat varmaan postin kirjelaatikoiden räjäyttämistä, kun posti on niin hidas. Samoin terveyskeskuksen sisäänkäynti kannattanee räjäyttää? Onko Taliban-järjestö tuttu ideologisesti?
Olen Matsikan kanssa samoilla linjoilla, että kamerat tuskin häiritsee, jos ajelee LAIN MUKAAN.
Kaaharit (=lain rikkojat) ovat tietysti eri asia.
No voi voi. Se vaan onjoskus luetun ymmärtäminen vaikeeta.
-
- Viestit: 2724
- Liittynyt: Ke Heinä 12, 2006 5:29 pm
- Paikkakunta: Petäjävesi
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Heh, tämä se on tunteita herättävä aihe. Tiesin kyllä jo aloittaessani.......
Siis meinaako rattori nyt tosiaan, että suomessa jonossa sattuvat peräkolarit ovat vaarallisempia kuin ohitustilanteiden kolarit?????? Moottoriteiden kolareilla suomessa tai saksassa ei tietenkään ole tämän keskustelun kanssa yhtään mitään tekemistä, koska vastaantulijat ovat aidan ja/tai suoja-alueen takana.
Ja Talumeesille olisi semmoinen kysymys, että mitä se räpsän päähän vetäminen tarkoittaa tässä yhteydessä? Ihan puhtaasti sen takia kysyn, että en tiedä. Täällä päin suomea ei tuollaista ilmaisua käytetä. Siellä päin suomea ei vastaavasti ilmeisesti käytetä ilmaisua alinopeus, jota taas täällä kyllä käytetään paljonkin.
Siis meinaako rattori nyt tosiaan, että suomessa jonossa sattuvat peräkolarit ovat vaarallisempia kuin ohitustilanteiden kolarit?????? Moottoriteiden kolareilla suomessa tai saksassa ei tietenkään ole tämän keskustelun kanssa yhtään mitään tekemistä, koska vastaantulijat ovat aidan ja/tai suoja-alueen takana.
Ja Talumeesille olisi semmoinen kysymys, että mitä se räpsän päähän vetäminen tarkoittaa tässä yhteydessä? Ihan puhtaasti sen takia kysyn, että en tiedä. Täällä päin suomea ei tuollaista ilmaisua käytetä. Siellä päin suomea ei vastaavasti ilmeisesti käytetä ilmaisua alinopeus, jota taas täällä kyllä käytetään paljonkin.
-
- Viestit: 3590
- Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Tahallinen alinopeus on jo nyt kielletty tieliikennelaissa...tietää kertoa yle uutiset. https://yle.fi/uutiset/3-9462150
Uusi tieliikennelaki astuu voimaan 1.6.2020 ja alamme nähdä alimman sallitun nopeuden liikennemerkkejä (jonka noudattamatta jättämisestä luonnollisesti seuraa seuraamuksia), samoin kuin nastarenkaan kieltäviä merkkejä
Lisää uusista liikennemerkeistä:
https://yle.fi/uutiset/3-10828168
Uusi tieliikennelaki astuu voimaan 1.6.2020 ja alamme nähdä alimman sallitun nopeuden liikennemerkkejä (jonka noudattamatta jättämisestä luonnollisesti seuraa seuraamuksia), samoin kuin nastarenkaan kieltäviä merkkejä
Lisää uusista liikennemerkeistä:
https://yle.fi/uutiset/3-10828168
-
- Viestit: 4542
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Kun en minä hoksaa, niin voinet kertoa missä kohtaa lukutaito notkahti?337 kirjoitti: ↑Ma Heinä 15, 2019 6:20 pmEKo kirjoitti: ↑Ma Heinä 15, 2019 8:48 amKovat on mielipiteet. Kannatat varmaan postin kirjelaatikoiden räjäyttämistä, kun posti on niin hidas. Samoin terveyskeskuksen sisäänkäynti kannattanee räjäyttää? Onko Taliban-järjestö tuttu ideologisesti?
Olen Matsikan kanssa samoilla linjoilla, että kamerat tuskin häiritsee, jos ajelee LAIN MUKAAN.
Kaaharit (=lain rikkojat) ovat tietysti eri asia.
No voi voi. Se vaan onjoskus luetun ymmärtäminen vaikeeta.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
- Aakku
- Viestit: 8292
- Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Tahaton "alinopeus" lienee sallittua jatkossakin. Kun uusi alimman sallitun nopeuden merkki tulee käyttöön, niin varmasti vaihtoehtoinen reitti löytyy. Yleensä se on viereinen kaista.korsteeni kirjoitti: ↑Ma Heinä 15, 2019 8:25 pm Tahallinen alinopeus on jo nyt kielletty tieliikennelaissa...tietää kertoa yle uutiset. https://yle.fi/uutiset/3-9462150
Uusi tieliikennelaki astuu voimaan 1.6.2020 ja alamme nähdä alimman sallitun nopeuden liikennemerkkejä (jonka noudattamatta jättämisestä luonnollisesti seuraa seuraamuksia), samoin kuin nastarenkaan kieltäviä merkkejä
Lisää uusista liikennemerkeistä:
https://yle.fi/uutiset/3-10828168
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
-
- Viestit: 28146
- Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
- Paikkakunta: Äänekoski
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Tarkoituksena tuolla alimmalla sallitulla nopeudella on se ettei mopo-autot ja muut hitaammat ajoneuvot aja sillä kaistalla/tiellä. Ja tuskin sielläkään 100 % pakko ole sen merkin mukaisesti ajaa, kun jo nopeusmittarivirheet voi olla 5 - 10 km/h. Sitten on se häiritsevä ajo joka nykyisessä lainsäädännössä on, siihen kuuluu ohituksen haittaaminen nopeutta nostamalla, tai liian keskellä tietä ajaminen. Se tuo liikenne on vaan merkillinen temmellyskenttä, kun harvoin siellä ollaan kiitollisia muiden tekemisistä, mutta moitittavaa kyllä löytyy paljon.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Konekansa.fi
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Olipa kiva kun tytön kans ensimmäistä opetusreissua isommalla tiellä, nopeus vaihteli 70-80 välillä ja ehkä hieman allekin kun ei vielä ole selkärangassa tasaisen nopeuden pitäminen, 3 autoa veti sitten ohi keltaisella viivalla Varmaan sitä perässä provosoituu vaan eikö kuitenkin vois odottaa turvallista ohituskohtaa? Kyllä itse ainakin siihen kykenen Taidan käydä ostaan huomenna kojelautaan kameran niin hyvä ajon jälkeen käydä läpi asioita ja vois julkaista sitten noita tilanteita vaikka Youtubessa ihan piruuttaan
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 1697
- Liittynyt: To Kesä 03, 2010 9:29 pm
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Osta samalla tämä https://www.coolstuff.fi/Poliisin-Virkamerkki
-
- Viestit: 240
- Liittynyt: La Joulu 26, 2009 12:11 pm
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Saahan se, saa tokkiinsa. Saahan minäkin olla niin vtumainen mies kun haluan, mutta en silti kehtaa, en ainakaan aina.rattori kirjoitti: ↑Ma Heinä 15, 2019 5:19 pmEi sen tarvitse väistää, se saa ajaa valitsemallaan nopeudella. Alinopeus ei ole tunnettu termi liikenne lainsäädännössä.ZET kirjoitti: ↑Ma Heinä 15, 2019 4:50 pm No nythän on niin, että ohitus on aina hieman vaarallisempi tilanne kuin jonossa ajelu. Vaikka ohittaja kuuluisikin meihin täydellisiin kuskeihin niin joku toinen voikin olla vähemmän täydellinen ja tehdä jotain typerää ohitustilanteessa. Se minun mielestäni alinopeutta jonon kärjessä ajava kuski pystyisi helposti estämään nämä turhat ohitukset väistämällä sillointällöin. Tietenkin on niin, että pitkän jonon syntyminen estyy, jos kaikki ohittavat hidastelijan. Mutta ei se jono ole mielestäni ongelma vaan ohitukset.
Ja mitä on turhat ohitukset. Monet ohittajat lopulta seuraavassa risteyksessä ovat siinä jos ei edessä niin sitten 50 metrin päässä. Ohhoijaa.
Tyttären kanssa ajeltu nyt rapia pari tuhatta km jarrupoljin vänkärinkin puolella. Ikää tytöllä se 16, ja varsinkin ensi alkuun jonoa kertyi hyvinkin paljon taakse. Silloin harjoiteltiin hallittua pysähtymistä ja liikenteeseen liittymistä asiaan kuuluvine toimenpiteineen. Jos taas yksi auto lähentelee eikä tunnu millään pääsevän ohi, treenataan tuota kaasun keventämistä ja vilkautusta oikealle. Tarvittaessa keventämistä jatketaan hyvinkin pitkälle, ajattelin nimittäin opettaa tytölle sen että persiissä roikkujia ei kannata sietää. Itse en niistä juuri kärsi normi kalustolla, mutta kerran piti hiljentää kasikympin alueella alle kahteenkymppiin että se puhelimeen puhuva ~35 blondi ymmärsi mennä S mesellä ohi, ei varmaan ollu viittä metriä hänen "turvaväli". Nii joo, mulla oli Viton vakkari säädetty muistaakseni 92 kahteen kuten yleensä täällä metikössä tuttujen poliisien reviirillä.
Mitä tuohon termistöön tulee niin alinopeus on myös opetettu. Se on kaikki alle nopeusrajoituksen.
-
- Viestit: 708
- Liittynyt: Pe Loka 14, 2016 10:44 pm
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Olkoon uusia tai vanhoja,niin niiden sijoitus on täysin järjetöntä; luulisi,että esim risteysalueella on tarkoitus sakottaa sitä kuka vaarantaa liikennettä ja ajaa risteysalueella ylinopeutta?
Suomessahan ei tietenkään ole niin,vaan tarkoitus on rangaista kansalaista jo ennenkuin kansalainen edes tietää tehneensä rikkeen/rikoksen.
Kuten vaikka niin,et ensin nopeusrajoitus vaihtuu 80/kmh alueelle ja kun seuraava nopeuskyltti 60/kmh osuu näkökenttään ni siinä on se tolppa mittaamassa nopeutta ja se välähtää jollei ymmärrä sitä,et VALTION ja päättäjien/viranomaisten mielestä on tärkeämpää "seisoa jarrupolkimella" kuin seurata risteysalueen liikennettä.
Useimmat suht lainkuuliaiset ihmiset ymmärtävät sen,että edessä on risteysalue ja nopeutta pudotetaan rajoituksen mukaiseksi.
Moni ymmärtää sen siten,että jalan kaasupolkimelta nostaminen riittää ja nopeus on siellä merkin ja tolpan kohdalla jotakuinkin se 60.
Suomessa sellainen ei riitä,vaan kyseessä on pahimman luokan rikollinen.
Omasta mielestä ne risteysalueiden toppat ovat kokonaan ja aivan väärässä paikassa.
Jos niiden tarkoitus on liikenneturvallisuuden parantaminen,niin eikös peltipoliisin pitäisi olla risteysalueen toisella puolen?
Silloin rangaistaisiin niitä ketkä ajavat ylinopeutta risteysalueella.
Tai muuten sellaisessa paikassa missä on syytäkin ajaa hiljempaa/sen pienemmän nopeusrajoituksen mukaisesti.
Nyt rangaistaan niitä ketkä eivät huomanneet tolppaa/vaaransivat liikennettä seuraamalla sitä/nopeusmittaria/huomio oli sakon saamisessa,eikä liikenteessä.
Päättäjät jatkavat edelleenkin Venäjän/Ruotsin-vallan alaista kieltopolitiikkaa ja keksivät joka vuosi lisää rajoituksia kansalaisille.
Ja sitten ihmettelevät,et miks niitä eivät noudata edes laista päättämässä olleet...
Toki nöyrän kansalaisen pitäis siltikin taipua kaikkeen mitä vaan joku vähemmistö keksii ja mitä enemmistö eduskunnastakaan ei uskalla vastustaa.
Suomessahan ei tietenkään ole niin,vaan tarkoitus on rangaista kansalaista jo ennenkuin kansalainen edes tietää tehneensä rikkeen/rikoksen.
Kuten vaikka niin,et ensin nopeusrajoitus vaihtuu 80/kmh alueelle ja kun seuraava nopeuskyltti 60/kmh osuu näkökenttään ni siinä on se tolppa mittaamassa nopeutta ja se välähtää jollei ymmärrä sitä,et VALTION ja päättäjien/viranomaisten mielestä on tärkeämpää "seisoa jarrupolkimella" kuin seurata risteysalueen liikennettä.
Useimmat suht lainkuuliaiset ihmiset ymmärtävät sen,että edessä on risteysalue ja nopeutta pudotetaan rajoituksen mukaiseksi.
Moni ymmärtää sen siten,että jalan kaasupolkimelta nostaminen riittää ja nopeus on siellä merkin ja tolpan kohdalla jotakuinkin se 60.
Suomessa sellainen ei riitä,vaan kyseessä on pahimman luokan rikollinen.
Omasta mielestä ne risteysalueiden toppat ovat kokonaan ja aivan väärässä paikassa.
Jos niiden tarkoitus on liikenneturvallisuuden parantaminen,niin eikös peltipoliisin pitäisi olla risteysalueen toisella puolen?
Silloin rangaistaisiin niitä ketkä ajavat ylinopeutta risteysalueella.
Tai muuten sellaisessa paikassa missä on syytäkin ajaa hiljempaa/sen pienemmän nopeusrajoituksen mukaisesti.
Nyt rangaistaan niitä ketkä eivät huomanneet tolppaa/vaaransivat liikennettä seuraamalla sitä/nopeusmittaria/huomio oli sakon saamisessa,eikä liikenteessä.
Päättäjät jatkavat edelleenkin Venäjän/Ruotsin-vallan alaista kieltopolitiikkaa ja keksivät joka vuosi lisää rajoituksia kansalaisille.
Ja sitten ihmettelevät,et miks niitä eivät noudata edes laista päättämässä olleet...
Toki nöyrän kansalaisen pitäis siltikin taipua kaikkeen mitä vaan joku vähemmistö keksii ja mitä enemmistö eduskunnastakaan ei uskalla vastustaa.
-
- Viestit: 597
- Liittynyt: La Helmi 25, 2017 5:33 pm
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Eiköhän noita kuvaajia ole tänäpäivähän tien päällä ihan tarpeeksik, voi olla viisainta kun keskittyy omaan tekemiseen ja ottaa samalla muut tienpitäjät huomioon.Nuffield kirjoitti: ↑Ma Heinä 15, 2019 11:52 pm Olipa kiva kun tytön kans ensimmäistä opetusreissua isommalla tiellä, nopeus vaihteli 70-80 välillä ja ehkä hieman allekin kun ei vielä ole selkärangassa tasaisen nopeuden pitäminen, 3 autoa veti sitten ohi keltaisella viivalla Varmaan sitä perässä provosoituu vaan eikö kuitenkin vois odottaa turvallista ohituskohtaa? Kyllä itse ainakin siihen kykenen Taidan käydä ostaan huomenna kojelautaan kameran niin hyvä ajon jälkeen käydä läpi asioita ja vois julkaista sitten noita tilanteita vaikka Youtubessa ihan piruuttaan
Kyllähän se niin on että ei se ensimmäinen auto sitä ruuhkaa tee, pahimmat on ne peräkontissa ajajat jotka ajaa lähellä mutta eivät mene ohi. Näiden perään alkaa tulla jonoa koska kahden-kolmen-neljän auton ohittaminen on paljon vaikeampaa kerrallla kuin yhden.
-
- Viestit: 708
- Liittynyt: Pe Loka 14, 2016 10:44 pm
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Jos Suomessa aletaan seuraamaan liikennettä/ihmisten liikkumista jne. rekisterikilpien tai satelliittiseurannan tms. perusteella niin aikaisempaan/aiempiin keskusteluihin viitaten:
Näiden uusien "peltipoliisien" toiminta lakkaa samalla hetkellä ja tavalla kuin kilometriseuranta gps:n kauttakin.
Sanoin jo aikaisemmin siitä,et kummallista kun "kelikameroita" kylvetään pitkin korpia missä ei ole edes sellaista liikennettä mikä/tai kuka kaipaisi sellaista tietoa.
No tämä on jatke sille; kun satelliittiiseuranta on todettu käytännössä mahdottomaksi/se pystytään estämään helpostikin,niin laitetaan rekisterikilpitunnistus tilalle.
Data noista tolpista kulkee langattomassa verkossa ja se voi häiriintyä aikas pahasti jos joku on "mustikassa" tai istuu muutoin huvikseen kiven päällä.
Ai,et onko ne/osa tolpista sijoitettu kuitukaapelin kupeeseen ihan tietoturvasyistä?
No siltikin jollakin ohikulkijalla saattaa tippua ikkunasta joku "mötikkä" mikä sotkee sen datan.Siis sillä välillä mikä ei ole kiinni valokuidussa.
Ja vaiks olisikin,niin tolppakameralla on kuitenkin joku laiteosoite millä se on netissä..
Ja on siellä ne palvelimetkin mihin se data menee.
Asiaa aletaan vastustamaan käytännössä nimenomaan siinä vaiheessa kun niillä tolpilla aletaan seuraamaan kansalaisia/laskuttamaan liikkumisesta.
Ei aikaisemmin.
Ei sellaista tehdä ylinopeussakkojen vuoksi. (ne ovat siltä osin jokaisen oma ja yksityisongelma)
Asia tehdään vasta silloin kun niillä tolpilla aletaan seuraamaan kansalaisia/laskuttamaan liikkumisesta.
Ei valtio voi esim. 24h/vrk tolppien laiteosoitteisiin/niiden palvelimiin kohdistuvalle hyökkäykselle yhtikäs mitään.
Se kun ei ole mitään leikkiä silloin,vaan kapina.
Ministeriöt näköjään "vastasivat" tulevaan ongelmaan kansalaisvastuksen/puolinaisen nettikapinan osalta muuttamalla seurannan painopistettä gps:stä rekisteriseurantaan,mut ikävä kyllä se ei auta.
Kansalaiset ovat aina "askeleen edellä" ja pystyvät kyllä vastaamaan päättäjien mielivaltaisiin ja kansalaisoikeuksia/perustuslain henkeä rikkoviin valtiovallan toimenpiteisiin.
Sori vaan,mutta salassa tehty suunnitelma/laitteistot/ohjelmistot menevät nyt suurimmalta osin hukkaan.
Ai,et onko minulla joku salaliittoteoria?
No ei ole.
Ei ole kovin vaikeaa päätellä,et miks tuollaisilla ominaisuuksilla varustettuja kameroita kylvetään tienlaitoihin,tai sitä miksi mistään asiaan liittyvästä ei ole kerrottu julkisesti,vaikka kehitystyö on ollut käynnissä jo vuosia.
Ja suunnitelmat laitteistojen tulevaan käyttöön.
Foorumeita on selvästikin luettu yhtä kauan kuin valtiovalta on suunnitellut asiaa.
Mut ikävä kyllä virkamiehet --> päättäjät: Te ette onnistu siinä asiassa.
Ne ovat ihmisten suunnittelemia systeemejä ja täältä netin foorumeilta löytyy yhtä fiksua valtion insinöörikonsulttia kohden vähintäänkin kymmenen vielä pätevämpää.
Plus muut ketkä ajattelevat ns. maalaisjärjellä ja osaavat tehdä itse laitteita/tilata niitä Latviasta/Kiinasta...
Ei kannattais hakata päätään siihen Karjalan mäntyyn kun se ei ole koskaan aikaisemminkaan onnistunut.
Joka kerralla lopputulos on ollut hyvin huono.
Siltikin,vaikka sitä ei koskaan myönnetä.
Eikä ainakaan kansalaisille,ketkä kertoivat viisaamman suunnitelman/huonon sellaisen lopputuloksen jo etukäteen.
Näiden uusien "peltipoliisien" toiminta lakkaa samalla hetkellä ja tavalla kuin kilometriseuranta gps:n kauttakin.
Sanoin jo aikaisemmin siitä,et kummallista kun "kelikameroita" kylvetään pitkin korpia missä ei ole edes sellaista liikennettä mikä/tai kuka kaipaisi sellaista tietoa.
No tämä on jatke sille; kun satelliittiiseuranta on todettu käytännössä mahdottomaksi/se pystytään estämään helpostikin,niin laitetaan rekisterikilpitunnistus tilalle.
Data noista tolpista kulkee langattomassa verkossa ja se voi häiriintyä aikas pahasti jos joku on "mustikassa" tai istuu muutoin huvikseen kiven päällä.
Ai,et onko ne/osa tolpista sijoitettu kuitukaapelin kupeeseen ihan tietoturvasyistä?
No siltikin jollakin ohikulkijalla saattaa tippua ikkunasta joku "mötikkä" mikä sotkee sen datan.Siis sillä välillä mikä ei ole kiinni valokuidussa.
Ja vaiks olisikin,niin tolppakameralla on kuitenkin joku laiteosoite millä se on netissä..
Ja on siellä ne palvelimetkin mihin se data menee.
Asiaa aletaan vastustamaan käytännössä nimenomaan siinä vaiheessa kun niillä tolpilla aletaan seuraamaan kansalaisia/laskuttamaan liikkumisesta.
Ei aikaisemmin.
Ei sellaista tehdä ylinopeussakkojen vuoksi. (ne ovat siltä osin jokaisen oma ja yksityisongelma)
Asia tehdään vasta silloin kun niillä tolpilla aletaan seuraamaan kansalaisia/laskuttamaan liikkumisesta.
Ei valtio voi esim. 24h/vrk tolppien laiteosoitteisiin/niiden palvelimiin kohdistuvalle hyökkäykselle yhtikäs mitään.
Se kun ei ole mitään leikkiä silloin,vaan kapina.
Ministeriöt näköjään "vastasivat" tulevaan ongelmaan kansalaisvastuksen/puolinaisen nettikapinan osalta muuttamalla seurannan painopistettä gps:stä rekisteriseurantaan,mut ikävä kyllä se ei auta.
Kansalaiset ovat aina "askeleen edellä" ja pystyvät kyllä vastaamaan päättäjien mielivaltaisiin ja kansalaisoikeuksia/perustuslain henkeä rikkoviin valtiovallan toimenpiteisiin.
Sori vaan,mutta salassa tehty suunnitelma/laitteistot/ohjelmistot menevät nyt suurimmalta osin hukkaan.
Ai,et onko minulla joku salaliittoteoria?
No ei ole.
Ei ole kovin vaikeaa päätellä,et miks tuollaisilla ominaisuuksilla varustettuja kameroita kylvetään tienlaitoihin,tai sitä miksi mistään asiaan liittyvästä ei ole kerrottu julkisesti,vaikka kehitystyö on ollut käynnissä jo vuosia.
Ja suunnitelmat laitteistojen tulevaan käyttöön.
Foorumeita on selvästikin luettu yhtä kauan kuin valtiovalta on suunnitellut asiaa.
Mut ikävä kyllä virkamiehet --> päättäjät: Te ette onnistu siinä asiassa.
Ne ovat ihmisten suunnittelemia systeemejä ja täältä netin foorumeilta löytyy yhtä fiksua valtion insinöörikonsulttia kohden vähintäänkin kymmenen vielä pätevämpää.
Plus muut ketkä ajattelevat ns. maalaisjärjellä ja osaavat tehdä itse laitteita/tilata niitä Latviasta/Kiinasta...
Ei kannattais hakata päätään siihen Karjalan mäntyyn kun se ei ole koskaan aikaisemminkaan onnistunut.
Joka kerralla lopputulos on ollut hyvin huono.
Siltikin,vaikka sitä ei koskaan myönnetä.
Eikä ainakaan kansalaisille,ketkä kertoivat viisaamman suunnitelman/huonon sellaisen lopputuloksen jo etukäteen.
Viimeksi muokannut tippiwatti, Ti Heinä 16, 2019 7:32 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2018 12:42 pm
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Ja sinulta ei puutu kuin se foliohattu päästäsi.tippiwatti kirjoitti: ↑Ti Heinä 16, 2019 7:15 am Jos Suomessa aletaan seuraamaan liikennettä/ihmisten liikkumista jne. rekisterikilpien tai satelliittiseurannan tms. perusteella niin aikaisempaan/aiempiin keskusteluihin viitaten:
Näiden uusien "peltipoliisien" toiminta lakkaa samalla hetkellä ja tavalla kuin kilometriseuranta gps:n kauttakin.
Sanoin jo aikaisemmin siitä,et kummallista kun "kelikameroita" kylvetään pitkin korpia missä ei ole edes sellaista liikennettä mikä/tai kuka kaipaisi sellaista tietoa.
No tämä on jatke sille; kun satelliittiiseuranta on todettu käytännössä mahdottomaksi/se pystytään estämään helpostikin,niin laitetaan rekisterikilpitunnistus tilalle.
Data noista tolpista kulkee langattomassa verkossa ja se voi häiriintyä aikas pahasti jos joku on "mustikassa" tai istuu muutoin huvikseen kiven päällä.
Ai,et onko ne/osa tolpista sijoitettu kuitukaapelin kupeeseen ihan tietoturvasyistä?
No siltikin jollakin ohikulkijalla saattaa tippua ikkunasta joku "mötikkä" mikä sotkee sen datan.Siis sillä välillä mikä ei ole kiinni valokuidussa.
Ja vaiks olisikin,niin tolppakameralla on kuitenkin joku laiteosoite millä se on netissä..
Nimenomaan siinä vaiheessa kun niillä tolpilla aletaan seuraamaan kansalaisia/laskuttamaan liikkumisesta.
Ei aikaisemmin.
Ei sellaista tehdä ylinopeussakkojen vuoksi. (ne ovat jokaisen oma ja yksityisongelma)
Asia tehdään vasta silloin kun niillä tolpilla aletaan seuraamaan kansalaisia/laskuttamaan liikkumisesta.
Ei valtio voi esim. 24h/vrk tolppien laiteosoitteisiin/niiden palvelimiin kohdistuvalle hyökkäykselle yhtikäs mitään.
Se kun ei ole mitään leikkiä silloin,vaan kapina.
Ministeriöt näköjään "vastasivat" tulevaan ongelmaan kansalaisvastuksen/puolinaisen nettikapinan osalta muuttamalla seurannan painopistettä gps:stä rekisteriseurantaan,mut ikävä kyllä se ei auta.
Kansalaiset ovat aina "askeleen edellä" ja pystyvät kyllä vastaamaan päättäjien mielivaltaisiin ja kansalaisoikeuksia/perustuslain henkeä rikkoviin valtiovallan toimenpiteisiin.
Sori vaan,mutta salassa tehty suunnitelma/laitteistot/ohjelmistot menevät nyt suurimmalta osin hukkaan.
Ai,et onko minulla joku salaliittoteoria?
No ei ole.
Ei ole kovin vaikeaa päätellä,et miks tuollaisilla ominaisuuksilla varustettuja kameroita kylvetään tienlaitoihin,tai sitä miksi mistään asiaan liittyvästä ei ole kerrottu julkisesti,vaikka kehitystyö on ollut käynnissä jo vuosia.
Ja suunnitelmat laitteistojen tulevaan käyttöön.
Foorumeita on selvästikin luettu yhtä kauan kuin valtiovalta on suunnitellut asiaa.
Mut ikävä kyllä virkamiehet --> päättäjät: Te ette onnistu siinä asiassa.
Ne ovat ihmisten suunnittelemia systeemejä ja täältä netin foorumeilta löytyy yhtä fiksua valtion insinöörikonsulttia kohden vähintäänkin kymmenen vielä pätevämpää.
Plus muut ketkä ajattelevat ns. maalaisjärjellä ja osaavat tehdä itse laitteita/tilata niitä Latviasta/Kiinasta...
Ei kannattais hakata päätään siihen Karjalan mäntyyn kun se ei ole koskaan aikaisemminkaan onnistunut.
Joka kerralla lopputulos on ollut hyvin huono.
Siltikin,vaikka sitä ei koskaan myönnetä.
Eikä ainakaan kansalaisille,ketkä kertoivat viisaamman suunnitelman/huonon sellaisen lopputuloksen jo etukäteen.
-
- Viestit: 708
- Liittynyt: Pe Loka 14, 2016 10:44 pm
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Kiitos huomioitsemisestateppoj kirjoitti: ↑Ti Heinä 16, 2019 7:30 amJa sinulta ei puutu kuin se foliohattu päästäsi.tippiwatti kirjoitti: ↑Ti Heinä 16, 2019 7:15 am Jos Suomessa aletaan seuraamaan liikennettä/ihmisten liikkumista jne. rekisterikilpien tai satelliittiseurannan tms. perusteella niin aikaisempaan/aiempiin keskusteluihin viitaten:
Näiden uusien "peltipoliisien" toiminta lakkaa samalla hetkellä ja tavalla kuin kilometriseuranta gps:n kauttakin.
Sanoin jo aikaisemmin siitä,et kummallista kun "kelikameroita" kylvetään pitkin korpia missä ei ole edes sellaista liikennettä mikä/tai kuka kaipaisi sellaista tietoa.
No tämä on jatke sille; kun satelliittiiseuranta on todettu käytännössä mahdottomaksi/se pystytään estämään helpostikin,niin laitetaan rekisterikilpitunnistus tilalle.
Data noista tolpista kulkee langattomassa verkossa ja se voi häiriintyä aikas pahasti jos joku on "mustikassa" tai istuu muutoin huvikseen kiven päällä.
Ai,et onko ne/osa tolpista sijoitettu kuitukaapelin kupeeseen ihan tietoturvasyistä?
No siltikin jollakin ohikulkijalla saattaa tippua ikkunasta joku "mötikkä" mikä sotkee sen datan.Siis sillä välillä mikä ei ole kiinni valokuidussa.
Ja vaiks olisikin,niin tolppakameralla on kuitenkin joku laiteosoite millä se on netissä..
Nimenomaan siinä vaiheessa kun niillä tolpilla aletaan seuraamaan kansalaisia/laskuttamaan liikkumisesta.
Ei aikaisemmin.
Ei sellaista tehdä ylinopeussakkojen vuoksi. (ne ovat jokaisen oma ja yksityisongelma)
Asia tehdään vasta silloin kun niillä tolpilla aletaan seuraamaan kansalaisia/laskuttamaan liikkumisesta.
Ei valtio voi esim. 24h/vrk tolppien laiteosoitteisiin/niiden palvelimiin kohdistuvalle hyökkäykselle yhtikäs mitään.
Se kun ei ole mitään leikkiä silloin,vaan kapina.
Ministeriöt näköjään "vastasivat" tulevaan ongelmaan kansalaisvastuksen/puolinaisen nettikapinan osalta muuttamalla seurannan painopistettä gps:stä rekisteriseurantaan,mut ikävä kyllä se ei auta.
Kansalaiset ovat aina "askeleen edellä" ja pystyvät kyllä vastaamaan päättäjien mielivaltaisiin ja kansalaisoikeuksia/perustuslain henkeä rikkoviin valtiovallan toimenpiteisiin.
Sori vaan,mutta salassa tehty suunnitelma/laitteistot/ohjelmistot menevät nyt suurimmalta osin hukkaan.
Ai,et onko minulla joku salaliittoteoria?
No ei ole.
Ei ole kovin vaikeaa päätellä,et miks tuollaisilla ominaisuuksilla varustettuja kameroita kylvetään tienlaitoihin,tai sitä miksi mistään asiaan liittyvästä ei ole kerrottu julkisesti,vaikka kehitystyö on ollut käynnissä jo vuosia.
Ja suunnitelmat laitteistojen tulevaan käyttöön.
Foorumeita on selvästikin luettu yhtä kauan kuin valtiovalta on suunnitellut asiaa.
Mut ikävä kyllä virkamiehet --> päättäjät: Te ette onnistu siinä asiassa.
Ne ovat ihmisten suunnittelemia systeemejä ja täältä netin foorumeilta löytyy yhtä fiksua valtion insinöörikonsulttia kohden vähintäänkin kymmenen vielä pätevämpää.
Plus muut ketkä ajattelevat ns. maalaisjärjellä ja osaavat tehdä itse laitteita/tilata niitä Latviasta/Kiinasta...
Ei kannattais hakata päätään siihen Karjalan mäntyyn kun se ei ole koskaan aikaisemminkaan onnistunut.
Joka kerralla lopputulos on ollut hyvin huono.
Siltikin,vaikka sitä ei koskaan myönnetä.
Eikä ainakaan kansalaisille,ketkä kertoivat viisaamman suunnitelman/huonon sellaisen lopputuloksen jo etukäteen.
Mut oletko sattunut lukemaan uutisia esim. ruuhkamaksuista?
Siitäkin on tehty päätös,et gps olikin huono idea ja kameroitakin voi käyttää kun teknologiakin on jo olemassa.
Tässä huushollisssa ei nyt satu olemaan edes foliota,mutta ehkä nimenomaan ilman sitä huomaa kaikenlaista,kuten sellaista mikä on joissain kaupungeissa käytössä jo ensi vuonna.
Ja mikään Suomen kansalaisia lukuunottamatta ei estä saman asian laajentamista koko maahan.
Vai väitätkö/väitättekö,etteikö noihin uusiin nopeusvalvontatolppiin saa hetkessä sitä samaa ja saman valmistajan ohjelmistoa?
Sitä minkä saa toisella nimellä käyttöön kaupunkialueella vaikka heti.
Laitteet ovat jo valmiina.
Tai etteikö sillä pystyttäisi analysoimaan "huonommankin teknologian" eli korpiteiden risteysalueille sijoitettujen kelikameroiden kuvaa?
Tottakai pystytään jos data (tai yhdistetään muuhun dataan) on ensin saatu kehittyneemmästä laitteistosta eli uusista nopeusvalvontakameroista.
Suomeksi sanottuna valvontakameroista.
Eli jos on kilometriverot/liikkumismaksu maksamatta,niin siitä kelikamerasta saadaan varmistustieto.
Kuka edes uskoo niin,et esim. Kuopiossa tarvitaan kelikameroita 2km välein yli 10kpl?
Ajosää selviäisi varmaan vähemmälläkin...
Rekisterikilpiin liittyvästä seurannasta puuttuu ainoastaan poliitikkojen päätös.
Luultavasti asia toteutetaan esin pk-seudulla/Tampereella ja sitten sen voikin laajentaa kertarysäyksellä koko maahan.
Mut joku ainakin tienaa hyvät rahat myymällä yksinoikeudella jotakin mitä ei olla tuotu julkisuuteen.
Sanokaa "hep" jos tiedossa on niiden uusien kameroiden kilpailuttaminen jollain taholla/EU-tasolla?
Eipä ole kun kyseessä on nimenomaan sellainen teknologia minkä voi hyvin helposti laajentaa koko maahan ja sellaiseksi missä jokainen autolla liikkuva maksaa vero/veroluontoista maksua kamerakuvan perusteella.
Ja ihan mitä maksua hyvänsä mitä politiikot keksivät.
Poliisihan on kehunut,et niistä kuvista näkee kaiken puhelimen mittakaavassa eli muutaman senttimetrin tarkkuudella...
Tiedon voi tietenkin yhdistää kasvojentunnistukseen kuskia ja ainakin etupenkillä istuvaa matkustajaa myöten.
Ai eikö tehdä niin?
Päättäjät ovat aina tehneet sen minkä teknologialla voi tehdä...
Naapurimaissa pidätetään ihmisiä siks kun valvontakameran ohjelmisto tunnisti väärin.
Sen päälle sanotaan,et sori,ei ollut meidän vika vaan ohjelmistovirhe...
Vaikka pitäisi sanoa,että koko systeemi on väärä,eivätkä siitä päättäneet poliitikot aja omien kansalaisten etua,vaan ihan jotain muuta.
-
- Viestit: 4542
- Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
- Paikkakunta: Tyrwää city
- Viesti:
Re: Uudet peltipoliisit
Voi plikkaparkaa. Iskä opettaa uudelle autoilijalle, että alle nopeusrajoituksen ei parane ajaa. Reipasta.
Oman tyttäreni opetus pitäisi aloittaa syksyn mittaan. Hänelle aion opettaa, että nopeus pitää asettaa omien taitojen, sään ja liikennetilanteen mukaan nopeusrajoitusten puitteissa.
On se kumma, että autoilijat eivät ymmärrä fysiikan alkeitakaan. Esim. ’keskiverto’ työmatkalaisen matka-ajan ero on pari hassua minuuttia, jos ajaa vaikka satasen alueella matkansa 80-90 km/h kulkevan ’tientukkeen’ perässä. Minä herään mieluummin aamulla sen 2 minuuttia aikaisemmin ja kompensoin asian sillä.
Toki tulee ohitettua sopivan tilaisuuden tullen, mutta ymmärrän myös, että sen hyöty on marginaalinen.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 81 vierailijaa