Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Jäärä
Viestit: 3760
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

361 kirjoitti: To Kesä 10, 2021 9:10 pm
Ajomies kirjoitti: To Kesä 10, 2021 8:54 pm Tuntemattomasta syystä aika usein näitä yhteenajoja tulee, harvemmin ne syyt ainakaan julkisuuteen tuodaan, vai jääkö ikuiseksi arvoitukseksi?
Jos ei mitään viestiä tai soittoa jätä niin milläpä sen aina varmaksi näyttää. Rattiin nukahtaminenkin yhtälailla menee "tuntemattomasta syystä" kappaleen alle.
Kun nykyautoissa alkaa olla entistä ihmeellisempiä "mustia laatikoita", joista saa tietoja auton ja kuljettajan käyttäytymisestä pitkältä ajalta ennen onnettomuutta. Pitäisikö vielä olla ohjaamonauhoitin, vai joko autoissa on? Sitten voisi onnettomuustilanteen selvittää tarvittaessa varsin tarkoin.

Vai onko auton ja autoilijan käyttäytyminen onnettomuustilanteessa perustuslain erityissuojelussa?
Kyllä se siitä.
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Aakku kirjoitti: To Kesä 10, 2021 7:34 pm
tumes kirjoitti: To Kesä 10, 2021 7:20 pm https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suom ... b077d1ed0e

Olisiko tässä tavoite ?
Vieläkö Suomessa lasketaan itsemurhat liikenneonnettomuuksiksi?
Ruotsissa ainakin niitä ei tilastoitu.
Jep. Tämä on yksi selittävä tekijä.

Päihteet, paineet, epävarma tulevaisuus, ja epäonnistumisen pelko on kohtuu huono yhdistelmä.

Ja toisen kerran menee pieleen jos tätä yhtälöä yritetään korjata, korjaamalla ei edes oiretta, vaan pelkkää ulkonäköä.

Eli ihmisille turvallisempi ja ennakoitavampi tulevaisuus, ja liiallinen päihdemyönteisyys pois, niin huumeet kuin alkoholi, niin ei tarvi laskea nopeuksia.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
korsteeni
Viestit: 3569
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Nuo mitkä perseilee, perseilee edelleen liikenteessä ja aiheuttaa kohtalokkaita onnettomuuksia vaikka rajoitus olisi 20km/h joka ikisellä tiellä…ne kun ei välitä paskaakaan mistään. Mutta muut asiallisesti ja kuuliaisesti liikenteessä liikkuvat sitten kärsitään alennettuina nopeuksina :roll:

Eikä se rajoitinkaan, tai gps seuranta tuota poistaisi.
aarne
Viestit: 1839
Liittynyt: Ma Tammi 20, 2014 2:00 am
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja aarne »

Turhaa vouhotusta kaikki tyynni. Jos vähempi kuolee kuin 70-80 luvulla, niin on jo ihan riittävän turvallista, kun liikennemäärätkin kasvaneet huimasti. Kyllä luonto korjaa, ja karsii.

Panostaisivat liikenteen rahat uuteen asfalttiin ja moottoritien pätkiin edellisten jatkoksi niin olisi hyvä.

Ja satasen rajoitukset takaisin sinne seututeille missä ne olikin 2000 luvun alussa. Täälläpäin ainakin alkoi joku ihme nysväys villitys joskus ennen vuotta 2010, ja satanen tippui 80 monessa paikkaa. Sekin kuulemma johtui siitä, kun joku liikennettä pelkäävä harppu joutui/pääsi elyn päättävälle jakkaralle.
Linkki
Viestit: 812
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 9:18 pm
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja Linkki »

Hallitukselle on pääasia, että pössyttelijät saa pyöräilla rauhassa https://www.is.fi/autot/art-2000008040857.html
Lisäksi kilometreihin suhteutettuna pyöräily on huomattavasti vaarallisempaa kuin autoilu https://yle.fi/uutiset/3-10899774 .pyöräily tässä pitäisi kieltäää
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18568
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Aakku kirjoitti: To Kesä 10, 2021 10:01 am Karkeasti ottaen taajamiin tulisi 30 Km/h ja tavallisille valtateille, joissa ei ole aitaa välissä 80 Km/h.
Talvinopeusrajoituksia on nyt venytetty osalla tiestöstä ja näillä näkymin ne tulisivat jatkossa monilla teillä ympärivuotisiksi.

"Hallitus aikoo päivittää koko Suomea koskevan nopeus­rajoitusohjeen – lisää 30 km/h alueita ja uudet kriteerit yli 80 km/h teille:"
https://www.is.fi/autot/art-2000008041248.html
Sitäpä pittää tolokun immeisellä yrittää tehdä oikeita valintoja, jottei kaikki ns päättäjien taholla suunniteltu, epämääräisesti valmisteltu ja perusteltu tokertaminen läpihuutojuttuna toteudu.
Vetelee esim ensi pyhänä hyvin selkeitä ja visuaalisesti yksiselitteisesti tulkittavia viivoja grafiitin katkeamatta, jotka eivät solkenaan tehtyjä "päättömyyksiä" tukisi.
Sanovat tätä valintaa kansanvallaksi, joissain päin jopa demokratiaksi.
säästellen sippiin
tumes
Viestit: 3105
Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja tumes »

Ei matka tapa vaan vauhti. Kurittomuutta on ollut aina ja tulee olemaan aina eikä mikään rajoitus sitä poista. Yksilönvapautta loukkaa se.
Kiire. Meillä on kiire kuolemaan sillä tämä elämä ei ole riittävän arvokasta, pakko päästä seuraavaan elämään ja sitä seuraavaan, koemme olevamme kuolemattomia.
Toisaalta, luvalla sanoen, hitaasti kiiruhtaminen voi olla huomattavasti antoisampaa ja nautinnollisempaa, ei päämäärä ole tärkeintä vaan matka. Cittaslow. Me keretään kyllä kuolla.
Rajoittakoot. Minä olen aina ehtinyt sinne minne on pitänyt ehtiä. Tunti tai pari sinne tänne, mitä väliä?
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
⚒️
Ajomies
Viestit: 28022
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Jäärä kirjoitti: To Kesä 10, 2021 10:25 pm
361 kirjoitti: To Kesä 10, 2021 9:10 pm
Ajomies kirjoitti: To Kesä 10, 2021 8:54 pm Tuntemattomasta syystä aika usein näitä yhteenajoja tulee, harvemmin ne syyt ainakaan julkisuuteen tuodaan, vai jääkö ikuiseksi arvoitukseksi?
Jos ei mitään viestiä tai soittoa jätä niin milläpä sen aina varmaksi näyttää. Rattiin nukahtaminenkin yhtälailla menee "tuntemattomasta syystä" kappaleen alle.
Kun nykyautoissa alkaa olla entistä ihmeellisempiä "mustia laatikoita", joista saa tietoja auton ja kuljettajan käyttäytymisestä pitkältä ajalta ennen onnettomuutta. Pitäisikö vielä olla ohjaamonauhoitin, vai joko autoissa on? Sitten voisi onnettomuustilanteen selvittää tarvittaessa varsin tarkoin.

Vai onko auton ja autoilijan käyttäytyminen onnettomuustilanteessa perustuslain erityissuojelussa?
No on tuota tekniikkaa autoissa vaikka kuinka, ja kyllä kai se järjestelmä voitaisiin tehdä niin että auto ei anna tahallisille törmäilyyn mahdollisuutta. Mutta ihminen on sellaisella systeemillä varustettu, ettei hyväksytä sellaista, mikä jotenkin rajoittaa sitä omaa toimimista. Sama kuin mitään seurantalaitteita ei hyväksytä ajoneuvoihin, kuitenkin sellainen on jokaisella taskussa. :)
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
EKo
Viestit: 4499
Liittynyt: La Syys 05, 2015 2:26 pm
Paikkakunta: Tyrwää city
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja EKo »

tumes kirjoitti: Pe Kesä 11, 2021 7:10 am Rajoittakoot. Minä olen aina ehtinyt sinne minne on pitänyt ehtiä. Tunti tai pari sinne tänne, mitä väliä?
Ja suurimmalla osalla matkoja vaikutus on sekunteja tai minuutteja.
Porakorven Akseli se pornokuvan näytti siinä oli hämähäkki väärin päin.
Samperi kun marraskuukin meni risaseksi, Tupakkia poltettiin ja kiroiltiin . . .
Avatar
Aakku
Viestit: 8256
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Ajomies kirjoitti: Pe Kesä 11, 2021 7:25 am No on tuota tekniikkaa autoissa vaikka kuinka, ja kyllä kai se järjestelmä voitaisiin tehdä niin että auto ei anna tahallisille törmäilyyn mahdollisuutta. Mutta ihminen on sellaisella systeemillä varustettu, ettei hyväksytä sellaista, mikä jotenkin rajoittaa sitä omaa toimimista. Sama kuin mitään seurantalaitteita ei hyväksytä ajoneuvoihin, kuitenkin sellainen on jokaisella taskussa. :)
Useimmat hyväksyvät seurantalaitteet, jos siitä saa edes jonkinlaisen edun.
Omissani on jo yli 10 vuotta vanhoissa autoissa itse kytkettävä nopeusrajoitin. Siis valmis toimiva järjestelmä. Sen valmistaja saisi koska tahansa lukituksi, jos päättäjät niin haluaisi.
Uudemmissa houkutellaan kytkemään kännykkä auton näytöllä toimivaksi. Samalla saa kaikki ajetut reitit, nopeudet, kulutukset, viat ja huollot päivitettyä autonvalmistajan pilvipalveluun. Porkkana on siinä, että auton käyttäjäkin saa tiedot luettavaksi. Ja voi miten sitä ominaisuutta monet kaipaavat. Sitä varten ahneesti päivitetään auton näyttöjärjestelmiä ja hommataan uudempia yhteensopivia kännyköitä. Hienommissa autoissa tuo tiedonkeruu toimii ilman erillistä kännykkääkin. Onhan monessa autossa SOS palvelu, joka automaattisesti tekee hätäilmoituksen auton joutuessaan onnettomuuteen. Elikä kaikki auton liikkeet saadaan rekisteröityä. Musta laatikkokin löytyy autosta, josta saa selville vaikkapa auton hidastuvuus ennen törmäystä.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
tumes
Viestit: 3105
Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja tumes »

Voisiko ajonestolaite reagoida tunnetilaan eli kun kuljettaja on kyjpiintynyt eikä ver kierrä piässä niin kone tilttaisi eikä starttaisi. Tosin jos joku hätätila, vaikkapa tiine naaras tulisi saada poikimaan niin löisikö taas tiltin vai miten olisi? Entäpä tien päällä jos näkisi lööpin valotolpassa jotta PAAVO VÄYRYSESTÄ PRESIDENTTI niin kuohahtaisiko veri ja auto tilttaisi?
Nyt puhutaan kaikenlaisista raivoista, on some-, latu-, liikenne- ym. raivoa ja sen jos saisi jotenkin hallitummaksi niin ajosuoritteet voisivat olla varmempia.
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
⚒️
maotsetung
Viestit: 325
Liittynyt: Ma Syys 03, 2018 9:01 pm
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja maotsetung »

Airbagin ohjainlaitteesta on jo noin 15 v saanut mitä erikoisempaa tietoa ulos kolaritilanteesta,onko ollu vyöt kiinni ja kuinka monet vyöt,nopeus,ratin asento,vilkun asento,kaasupolkimen asento,kauanko ajettu starttauksen jälkeen jne. Tämänpäivän autoissa vielä enemmän saadaan ulos,esimerkkinä kohdalle sattunut tapaus,omistaja vaati takuuseen uutta moottoria kun vanhassa oli reikä öljypohjassa ja leikannut kiinni,maahantuoja sai kaivettua mittariston ohjainlaitteesta seuraavat tiedot:jäähdytysnesteen varoitusvalo syttynyt->ei reagoitu asiaan,eli ohjainlaite ei ole tunnistanut että konepeltiä aukaistu,öljynpainevalo syttynyt->ei reagoitu,auto pysähtynyt 5 km jälkeen öljynpainevalon syttymisestä,lisäksi kyseinen auto oli tallentanut ajetun matkan ensimäisen varoitusvalon syttymisestä eli jäähdytysnesteen vähyydestä,siitä 25 km ja kone oli leiponut kiinni. Autossa oli siis 2 vikaa johon kuljettaja ei ollut reagoinut mitenkään. Oli alkanut ensin vuotamaan jäähdytin nestettä sitte ajettu kiveen,asiakkaan kuvaus oli mitään varoitusvaloja ei syttynyt auto sammui. Loppulaskun maksajan voi jokainen päätellä ja se ei ollut maahantuoja 😁,ja tosiaan sos järjestelmä tietää missä auto kulkee halusit tai et,sulakkeiden pois otolla se menee mykäksi jonkun ajan päästä koska sos järjestelmässä on myös sisäinen akku. Miksi tehdas haluaa ajotiedot,siihen niinkin yksinkertainen asia kuin tehdas saa ilmaista testikuljettaja tietoa minkä pohjalta autoja suunnitellaan,ei kannata tehdä autoa joka kestää 500000 tkm kun keskimääräinen ajosuorite on esim 100000 km ja paaliin.
-SS-
Viestit: 15608
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja -SS- »

maotsetung kirjoitti: Pe Kesä 11, 2021 10:45 am ei kannata tehdä autoa joka kestää 500000 tkm kun keskimääräinen ajosuorite on esim 100000 km ja paaliin.
Missä automalleissa tämä ilmenee ? Onko tämä viimeisen 10 v ongelma, vai jopa uudempi, koska löytyy aika monta noin kymmenvuotista automerkkiä ja -mallia tässä läheisyydessä, niillä on päästy 200000 km, jopa enemmän.

1970-luvulta lähtien autojen kestoikä ja -aika on kyllä näyttänyt pysyneen kohtuullisen samana. Volvoilla tai Mercedes Benzeillä ajettiin mainostetusti jopa 15-20 vuotta, ja kilometrejä kestivät paljon, mutta pienet perheautot olivat silloin valmista tavaraa kymmenen vuoden vanhoina, ja vähintään 200000 kilometriä alkoi tuoda monenlaista vikaa.

Olen kuullut 1990 - luvulla, 2000 - luvulla ja 2010 -luvulla tuon saman väitteen, että autot eivät enää kestä yhtään mitään. Mikä erityinen ilmiö teki väitteestä nyt 2020-luvulla todellisuutta ? Jopa käytettyjen nettimarkkinoilta löytyy 4-6 -vuotiaita nykyautoja, yli 500000 ajettuja, ainakin kymmenen. 350000 - 500000 ajettuja lisäksi 73. Onko autonmyyjillä erityinen syy lisätä kilometrejä mittareihin ?

-SS-
Jäärä
Viestit: 3760
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

maotsetung kirjoitti: Pe Kesä 11, 2021 10:45 am Airbagin ohjainlaitteesta on jo noin 15 v saanut mitä erikoisempaa tietoa ulos kolaritilanteesta,onko ollu vyöt kiinni ja kuinka monet vyöt,nopeus,ratin asento,vilkun asento,kaasupolkimen asento,kauanko ajettu starttauksen jälkeen jne. Tämänpäivän autoissa vielä enemmän saadaan ulos,esimerkkinä kohdalle sattunut tapaus,omistaja vaati takuuseen uutta moottoria kun vanhassa oli reikä öljypohjassa ja leikannut kiinni,maahantuoja sai kaivettua mittariston ohjainlaitteesta seuraavat tiedot:jäähdytysnesteen varoitusvalo syttynyt->ei reagoitu asiaan,eli ohjainlaite ei ole tunnistanut että konepeltiä aukaistu,öljynpainevalo syttynyt->ei reagoitu,auto pysähtynyt 5 km jälkeen öljynpainevalon syttymisestä,lisäksi kyseinen auto oli tallentanut ajetun matkan ensimäisen varoitusvalon syttymisestä eli jäähdytysnesteen vähyydestä,siitä 25 km ja kone oli leiponut kiinni. Autossa oli siis 2 vikaa johon kuljettaja ei ollut reagoinut mitenkään. Oli alkanut ensin vuotamaan jäähdytin nestettä sitte ajettu kiveen,asiakkaan kuvaus oli mitään varoitusvaloja ei syttynyt auto sammui. Loppulaskun maksajan voi jokainen päätellä ja se ei ollut maahantuoja 😁,ja tosiaan sos järjestelmä tietää missä auto kulkee halusit tai et,sulakkeiden pois otolla se menee mykäksi jonkun ajan päästä koska sos järjestelmässä on myös sisäinen akku. Miksi tehdas haluaa ajotiedot,siihen niinkin yksinkertainen asia kuin tehdas saa ilmaista testikuljettaja tietoa minkä pohjalta autoja suunnitellaan,ei kannata tehdä autoa joka kestää 500000 tkm kun keskimääräinen ajosuorite on esim 100000 km ja paaliin.
Kaikki juoruavat ohjainlaitteet ovat tietysti ikäviä, sillä ne saattavat vastaansanomattomasti todistaa koneen kuskin tai käyttäjän sanoja vastaan: "Ei varmasti karaa ole kolaroitu! Se vain rupesi jyrsimään epätarkkaa." tai "Mitä, että autoako olisi nyppylästä loikkautettu! Heikko tukivarsi on vain vääntynyt itsestään!" Valehtelu täytyy säätää perustuslailliseksi kansalaisoikeudeksi. :mrgreen:
Kyllä se siitä.
Avatar
Aakku
Viestit: 8256
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Jäärä kirjoitti: Pe Kesä 11, 2021 12:13 pm Valehtelu täytyy säätää perustuslailliseksi kansalaisoikeudeksi. :mrgreen:
Onhan meillä jo Itsekriminointisuoja. Se on jossain tilanteessa aika lähellä valehteluakin.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Jiitek
Viestit: 5848
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Voi että meinaa otsasuoni pullistella näiden nollatoleranssien hakijoiden kanssa.

Aina kun kuulen jonkun päästävän suustaan kommentin turhista kuolemista tai "yksikin on liikaa" ymmärrän hänen olevan joko poliitikko tai muuten vain älyllisesti matalammalla tasolla.

Pitäisi melkein kysäistä tältä Liikenneturvan Valtoselta kuinka paljon hän on todellisuudessa liikkunut tienpäällä esim. läntisessä naapurissamme.
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18568
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Perseestähän se on, satasesta 8-kymppiin rajoituksen muutto.
säästellen sippiin
Avatar
Aakku
Viestit: 8256
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja Aakku »

ihmehitsari kirjoitti: Pe Kesä 11, 2021 4:04 pm Perseestähän se on, satasesta 8-kymppiin rajoituksen muutto.
Onhan se perseestä, mutta minä tykkään 80 nopeudesta. Oikein sielu lepää, kun syksyllä tulee talvirajoitukset.
Tuo se on rasittavaa, kun normi valtatiellä on 100 ja joka risteyksen kohdalla 80. Älytöntä merkkien kyttäämistä ja jatkuvaa sahaamista. Mitä järkeä on asettaa yhden kilometrin matkalle 100 ja taas vauhti pois. Luulis, että päästötkin tuolla sahaamisella lisääntyy.
Niin ja kamerat siihen päälle, jotta varmasti tulee jarruteltua.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
tumes
Viestit: 3105
Liittynyt: To Helmi 01, 2018 5:04 am
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja tumes »

Tässä VT 18 vieressä asuessa voisin kertoa konkretiaa siitä mikä merkitys on nopeutta rajoittavalla merkillä. Aiemmin 60 km/h merkki oli tuossa liki n. 50 metrin päässä. Siirsivät 200 metriä etiäpäin ja sanoivat turvallisuuden parantuvan ja nopeuksien laskevan. Heh. Ei, en ollut aloitteellinen.
Takavuosina saimme alkoholinhuurteisen kuningasidean mennä mittailemaan ohikulkevien ajoneuvojen nopeuksia kuusiaidan päähän. Siniset haalarit päälle ja oikeamman mittavälineen puutteessa otimme avuksi mustan Black&Decker-porakoneen. Huomattavan usealla syttyi jarruvalot. Ihmeellinen on humalaisen maailma. Vaan silmäinpalvontaa kertoi tuttu poliisi tapahtuvan paljonkin, maijan hytistä näkee kumarrusliikkeen selvästi kun jalka menee jarrulle. Vaikutus taisi kestää n. 10 minuuttia jonkun poliisin tutkimuksen mukaan.
Ehken olisikin syytä käyttää käänteistä psykologiaa. Rajoitukset pois ja todettava että ajakaa niin per*eleesti. Joku kunta- tai läänikohtainen kokeilu.
Minun on kuitenkin jokseenkin vaikea uskoa rajoitusten voimaan mutta joku päiväkoti tai koulu, ehkä se 30 km/h on ihan asiaa.
MITÄ PIENEMPI VIKA SITÄ SUUREMPI LEKA
⚒️
Avatar
ihmehitsari
Viestit: 18568
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 8:56 pm
Paikkakunta: Kainuu
Viesti:

Re: Nopeusrajoituksia suunnitellaan laskettaviksi.

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Aakku kirjoitti: Pe Kesä 11, 2021 5:10 pm
ihmehitsari kirjoitti: Pe Kesä 11, 2021 4:04 pm Perseestähän se on, satasesta 8-kymppiin rajoituksen muutto.
Onhan se perseestä, mutta minä tykkään 80 nopeudesta. Oikein sielu lepää, kun syksyllä tulee talvirajoitukset.
Tuo se on rasittavaa, kun normi valtatiellä on 100 ja joka risteyksen kohdalla 80. Älytöntä merkkien kyttäämistä ja jatkuvaa sahaamista. Mitä järkeä on asettaa yhden kilometrin matkalle 100 ja taas vauhti pois. Luulis, että päästötkin tuolla sahaamisella lisääntyy.
Niin ja kamerat siihen päälle, jotta varmasti tulee jarruteltua.
Täälläpäin ajellaan liki tyhjiä teitä ja se sata km suuntaansa on vielä normi työmatka.
Keliolosuhteita lukien se matka taittuu.

Aatelkaapa millaiset tuhomomentit jauhaa voimansiirrossa kun se tonninen - tonnikakssatanen pikkulohkoekoturbo kihnuttaa mäkiä ylös kuutosvaihteella mittarin näyttäessä 80km/h ja todellisen nopeuden ollessa reilusti alle tuon.
säästellen sippiin
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], RS, SPS1975 ja 55 vierailijaa