Todella sairaana ja vaivaa!

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
ihmehitsari
Viesti:

Re: Todella sairaana ja vaivaa!

Viesti Kirjoittaja ihmehitsari »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: Su Helmi 28, 2021 10:09 am

Mulla on sukset ollut jalassa viimeksi talvikautena 1998-1999 , tuli silloin vuoden vaihteen tienoilla,ostettua hong kong tavaratalosta ruotsin armeijan ylijäämä varastosta,myyntiin laitettuja suksia,innostuin niihin lähinnä niiden siteiden takia,ne kun kävi saappaisiin.
Kotiin päästyäni laitoin heti sukset jalkaan ja lähdin niitä kokeilemaan,siitä vaan pihalta ja umpimetsään,eikä mihinkään valmiille ladulle,jonkun aikaa minä sillä reissullla viivyin,keli oli raskas,koska lumi oli pehmeää ja upotti syvälle eli,olin aika väsyksissä takaisin pihaan päästyäni,jopa sen verran kuitissa kunnossa että,mielessä käynyt,suksien saunapuiksi pilkkominen jäi tekemättä.....
Liikkuminen on ihmiselle hyväksi. Mielekäs liikkuminen. Toki tarvii muunlaista liikuntaa kuin kiikkutuoliin vauhtia lykkiä tai jääkaapin ja sohvan väliä ravata.
Itselläni on suksia, pyöriä, lumikenkiä sun muuta välinettä jolla fyysistä ponnistelua tehdä mikäli ns hyötyliikunnasta nuusaa, mutta olen huomannut että laiskuus ja selittely on yhä enenevässä määrin tulossa mukaan kuvioihin. Millon vaan vötköttää, ei muka jaksa, millo on joku muka tähellinen persetorossa tehtävä askare/ ankara aivotyö estää liikkeellelöhdön, millon taas sää on epäsopiva jne
Siihen ruumis pikkuhiljaa lahoo sijoilleen, haisee ja lahoo, kunnes kuoppaan kannetaan. Prkle, kurinpalautuksen aika jo olisi, mutta kukapa sitä itselleen piiskaa antaa?
säästellen sippiin
zukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zukka »

Saas nähä kauanko ollaan telakalla.
Viimeiseen 3-4kk omia töitä tullut tehtyä 0 päivää.
Muita kevyempiä töitä kyllä jonkin verran.
Kohta kelan päivärahat kutsuu.
Bensat:
Dodge Dart -66
Ford Fiesta -04
Dieselit:
MB C200 CDI A-06
MB Vito 115CDI -06
MB Vito 115CDI A -06
David Brown 950 -58
Kubota KH60 -90
Bobcat 631 -79
Sirkkeli ja 8 sormea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sirkkeli ja 8 sormea »

zukka kirjoitti: To Huhti 08, 2021 11:45 am Saas nähä kauanko ollaan telakalla.
Mikä sitä äijää vaivaa? Minä olen ollut kipiän selkäni kanssa päivärahoilla,jo jonkun aikaa ja voi olla,etten enäää varsinaiseen työelämään enää palaakaan.
zukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zukka »

Sirkkeli ja 8 sormea kirjoitti: To Huhti 08, 2021 12:11 pm
zukka kirjoitti: To Huhti 08, 2021 11:45 am Saas nähä kauanko ollaan telakalla.
Mikä sitä äijää vaivaa? Minä olen ollut kipiän selkäni kanssa päivärahoilla,jo jonkun aikaa ja voi olla,etten enäää varsinaiseen työelämään enää palaakaan.
Välilevytyrä.
Kaksi välilevyä on poistunut keskuudestamme.

Ikävää tuossa on monta asiaa, mutta pahimmat on varmaankin se,että jalat pettää välillä alta monta kertaa päivän aikana esim jos lakaisee lattiaa. Aiemmin se ei sattunut,koska selästä kantapäihin asti kaikki lihakset olivat viikkojen ajan jo valmiiksi krampissa. Nyt kun jalat ja osan selän lihaksista on saanut normaalimpaan tilaan niin jalan pettäminen sattuu,koska lihakset menevät kramppiin. Tämän jälkeen osa krampista jää päälle ja jalkojen pettäminen usein jatkuu loppupäivän ajan entistä helpommin joka kerta. Onneksi ei ole yli viikkoon pettäneet jalat, pahimmillaan niin kävi useana päivänä viikossa.
Useimmiten oikea jalka pettää,mutta vasen jalka taas on heikompi ja sen hallinta on vaikeaa.

Välillä ei pääse sängystä/sohvalta ylös vaan joutuu konttaamaan. Sama homma jos jalat on aiemmin päivällä pettäneet niin autosta ei pääse kun ulko-ovesta eteiseen johon romahtaa.

Aivastaminen sattuu joko paljon tai sen verran että tekisi mieli hypätä sillalta.

Onhan tuo nukkuminen, sohvalla makaaminen, käveleminen yms myös kivuliasta ellei löydä juuri sopivaa asentoa jossa voi hetken olla kunnes täytyy vaihtaa asentoa.

Ensi keskiviikkona uudet kuvaukset ja neljäs kerta selkäläärille heti sen jälkeen.
Bensat:
Dodge Dart -66
Ford Fiesta -04
Dieselit:
MB C200 CDI A-06
MB Vito 115CDI -06
MB Vito 115CDI A -06
David Brown 950 -58
Kubota KH60 -90
Bobcat 631 -79
Vastaa Viestiin