Peruutuskamera lumikoneeseen

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Vastaa Viestiin
zukka
Viestit: 7794
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Peruutuskamera lumikoneeseen

Viesti Kirjoittaja zukka »

Mikä olisi halpa ja riittävä peruutuskamera bobcattiin?
Tullut pakitettua puuta päin ja monta kertaa ajanut kannon yli tahtomatta,tuntuu että kone kaatuu kun pomppaa :lol:

Pääasiassa talvisin olisi hyötyä että näkee pakitella mahdollisimman lähelle seinän vierustoja, kesällä taas metsässä ajaessa olisi juuri kantojen takia tarpeellinen.

Vaatimuksia/toiveita:

-Ei tarvitse yökuvausta,koska led työvalot löytyy?
-Kameralla sään kesto mutta ei tarvitse mielestäni sulatusta kun kävely vauhtia ajellaan lyhyitä matkoja ja kamera ehkä 150cm korkeudella eli helppo puhdistaa,kone seisoo katoksessa suojassa
-Näyttö pitää kestää pakkasta kun tarkoitus laittaa kiinteästi ohjaamoon
-Näyttö jos on isompi niin sitten kiinnittäisin sen kattoon ja silloin saisi olla nivelellä eli kannettavan tietokoneen mallinen mutta kuva eri päin, että saa painettua littanaksi kulkemisen helpottamiseksi.
-Näyttö jos on pienempi niin tarkoitus asentaa vasempaan kulmaan jalan etupuolelle/sivuun ettei ole tiellä.

Linkkejä valmiiseen pakettiin,joko suomalaisesta nettikaupasta tai ebay?
Esa Markku
Viestit: 987
Liittynyt: La Syys 05, 2015 12:59 pm
Viesti:

Re: Peruutuskamera lumikoneeseen

Viesti Kirjoittaja Esa Markku »

zukka kirjoitti: Ti Syys 29, 2020 10:49 am Mikä olisi halpa ja riittävä peruutuskamera bobcattiin?
Tullut pakitettua puuta päin ja monta kertaa ajanut kannon yli tahtomatta,tuntuu että kone kaatuu kun pomppaa :lol:

Pääasiassa talvisin olisi hyötyä että näkee pakitella mahdollisimman lähelle seinän vierustoja, kesällä taas metsässä ajaessa olisi juuri kantojen takia tarpeellinen.

Vaatimuksia/toiveita:

-Ei tarvitse yökuvausta,koska led työvalot löytyy?
-Kameralla sään kesto mutta ei tarvitse mielestäni sulatusta kun kävely vauhtia ajellaan lyhyitä matkoja ja kamera ehkä 150cm korkeudella eli helppo puhdistaa,kone seisoo katoksessa suojassa
-Näyttö pitää kestää pakkasta kun tarkoitus laittaa kiinteästi ohjaamoon
-Näyttö jos on isompi niin sitten kiinnittäisin sen kattoon ja silloin saisi olla nivelellä eli kannettavan tietokoneen mallinen mutta kuva eri päin, että saa painettua littanaksi kulkemisen helpottamiseksi.
-Näyttö jos on pienempi niin tarkoitus asentaa vasempaan kulmaan jalan etupuolelle/sivuun ettei ole tiellä.

Linkkejä valmiiseen pakettiin,joko suomalaisesta nettikaupasta tai ebay?
Tuollaisen laitoin viimeksi tulleeseen pyöräkirmaajaan. Ei korkeelta putoa jos puskaan peruuttaa tarkoituksella ja kamera hajoaa. Näytön asennus korkeus, kädet vivuille +20 cm. Kattoon asennuskorkeus on normaalin katselutason yläpuolella ja se on aivan hanurista, koska joudut nostaan katseesi. Kesällä on aurinko ja kirkas taivas, talvella kattovalot ja lumisade. Mutta tuosta, takuukin? Mut ainakin reklamointi osoite. https://www.e-ville.com/fi/17-peruutusk ... -zp2s.html
zukka
Viestit: 7794
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Peruutuskamera lumikoneeseen

Viesti Kirjoittaja zukka »

Tuo voisi olla ihan hyvä. Vähän näyttää ehkä näyttö leveältä,mutta voihan siihen tehdä käännettävän jalan niinkun jossain yleisten tilojen telkoissa on.

Tuo myyjäpaikka joskus aika alkuaikoina myi jotain tuotetta jonka ostin kun näytti olevan varastossa. Meni viikkoja eikä kuulunut,aina vaan sanottiin että muutaman päivän päästä tulee kotiin tuote. Siihen aikaan ei ollut suomeen saatavilla puhelin numeroa tai osoitetta,mutta sain ne selville. Sanoin tulevani kirveen kanssa käymään jos tavara ei tule viikon kuluessa. Sattui sitten tulemaan :D
Eihän siinä mitään kun olisi suoraan sanonut ettei tuotetta olekaan varastossa että nyt lähti banaaniveneellä tulemaan kiinasta, saapuminen riippuu myötätuulen nopeudesta. Mutta piti valehdella, vältellä ja jättää vastaamatta sähköposteihin.
On tuolta sen jälkeen tullut ostettua ja toimitukset ovat toimineet paljon paremmin,kuten tiedotuskin.
zukka
Viestit: 7794
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Peruutuskamera lumikoneeseen

Viesti Kirjoittaja zukka »

Tälläisen tilasin kokeeksi:
https://www.ebay.com/itm/4-3-TFT-LCD-Ca ... SwnONZCUZ3

Katsotaan koska saapuu ja millainen on. Tajusin muutama päivä sitten että joku 10-15 vuotta vanha peruutuskamera mulla jo onkin,mutta siinä on johtoa 10-15 metriä joten en ala sitä kiepittämään bobcatin hyttiin :lol:
Ennemmin ostaa tälläisen 15€ kameran kun tuohon vanhaan lyhyen johdon, jos tämä uusi vaikka olisi paremmalla kuvallakin.
osilpi
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Helmi 02, 2010 9:00 pm
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Re: Peruutuskamera lumikoneeseen

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Kerro kokemukset sitten tuosta halpiskamerasta.

Itse kaipaisin kuormaajaan kameraa katolle eteen (jotta näkisi kuorman yli) ja taakse peruutusta varten.
Ajatuksena hankkia halpiskamerat tähän käyttöön.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
-Pontiac Firebird Trans Am GTA 5.0 TPI 1990
zukka
Viestit: 7794
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Peruutuskamera lumikoneeseen

Viesti Kirjoittaja zukka »

Juu täytyy kertoa kun se ensin saapuu ja saan sen laitettua.
Jäärä
Viestit: 3762
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Peruutuskamera lumikoneeseen

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

osilpi kirjoitti: Ti Loka 27, 2020 5:57 pm Kerro kokemukset sitten tuosta halpiskamerasta.

Itse kaipaisin kuormaajaan kameraa katolle eteen (jotta näkisi kuorman yli) ja taakse peruutusta varten.
Ajatuksena hankkia halpiskamerat tähän käyttöön.
Itse olen monta kertaa manannut, kun olen etukuormaajan trukkipiikeillä tavoitellut kuormalavaa täysin sokkona. Tasaisellahan homma onnistuu, kun käy kerran maajalassa tälläämässä piikit kuormalavan väliin ja ajaa sitten eteenpäin. Mutta kun maaston kaltevuus muuttuu, niin piikkien korkeuden ja kaltevuuden saa harvoin välillä katsomatta sopivaan synkroniin. Onhan etukuormaajassa tietenkin kauhan asennonosoitin, mutta ainakaan minä en osaa lukea sitä riittävän tarkasti.

Kamera olisi kova sana.
Kyllä se siitä.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Peruutuskamera lumikoneeseen

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Jäärä kirjoitti: Ti Loka 27, 2020 7:56 pm
osilpi kirjoitti: Ti Loka 27, 2020 5:57 pm Kerro kokemukset sitten tuosta halpiskamerasta.

Itse kaipaisin kuormaajaan kameraa katolle eteen (jotta näkisi kuorman yli) ja taakse peruutusta varten.
Ajatuksena hankkia halpiskamerat tähän käyttöön.
Itse olen monta kertaa manannut, kun olen etukuormaajan trukkipiikeillä tavoitellut kuormalavaa täysin sokkona. Tasaisellahan homma onnistuu, kun käy kerran maajalassa tälläämässä piikit kuormalavan väliin ja ajaa sitten eteenpäin. Mutta kun maaston kaltevuus muuttuu, niin piikkien korkeuden ja kaltevuuden saa harvoin välillä katsomatta sopivaan synkroniin. Onhan etukuormaajassa tietenkin kauhan asennonosoitin, mutta ainakaan minä en osaa lukea sitä riittävän tarkasti.

Kamera olisi kova sana.
Mulla näköö kuskin pukilta trukkipiikit kunhan ne on 3. Lovessa ulkoreunasta, iliman kameraa. Eikä tarvitte olla luiskanokkakaan.
Samoin sorakauhan reunan ja huulilevyn nurkan näköö kuskin pukilta.
Tarkka työ on meleko heleppoa, kiitos Ålö!
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
zukka
Viestit: 7794
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Peruutuskamera lumikoneeseen

Viesti Kirjoittaja zukka »

https://photos.app.goo.gl/EQ3NYigAFrvwNYRV7
Noin viikko sitten saapui,nyt kuivaharjoittelin
-SS-
Viestit: 15637
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Peruutuskamera lumikoneeseen

Viesti Kirjoittaja -SS- »

zukka kirjoitti: Ma Marras 02, 2020 9:54 am https://photos.app.goo.gl/EQ3NYigAFrvwNYRV7
Noin viikko sitten saapui,nyt kuivaharjoittelin
Eikös tuo jäänyt vielä tullin ja ALV ulkopuolelle. Onko kaapeli miten pitkä. Ne varoittelevat tuossa, että kameralle saa antaa vain 9-12 V jännitettä, entäs jos latausjännite nousee liitännäsä esim. 14 volttiin ? Pitänee laittaa jännitteenjakovastukset tms. siihen.

-SS-
zukka
Viestit: 7794
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Peruutuskamera lumikoneeseen

Viesti Kirjoittaja zukka »

-SS- kirjoitti: Ma Marras 02, 2020 10:52 am
zukka kirjoitti: Ma Marras 02, 2020 9:54 am https://photos.app.goo.gl/EQ3NYigAFrvwNYRV7
Noin viikko sitten saapui,nyt kuivaharjoittelin
Eikös tuo jäänyt vielä tullin ja ALV ulkopuolelle. Onko kaapeli miten pitkä. Ne varoittelevat tuossa, että kameralle saa antaa vain 9-12 V jännitettä, entäs jos latausjännite nousee liitännäsä esim. 14 volttiin ? Pitänee laittaa jännitteenjakovastukset tms. siihen.

-SS-
Juu ei mennyt tullia tai alvia.
Johdon pituus kamerasta näyttöön 480cm.
Virran syöttö on lähellä kameraa, tarkoitettu vissiin pakkivaloilta otettavaksi. Se johto on noin 50cm pitkä ja siinä on pikaliitin jonka jo leikkasin pois.
En tiedä mitä bobcat lataa,mutta sittenhän tuon näkee että kestääkö.
Jäärä
Viestit: 3762
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Peruutuskamera lumikoneeseen

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

zukka kirjoitti: Ma Marras 02, 2020 11:14 am Virran syöttö on lähellä kameraa, tarkoitettu vissiin pakkivaloilta otettavaksi. Se johto on noin 50cm pitkä ja siinä on pikaliitin jonka jo leikkasin pois.
En tiedä mitä bobcat lataa,mutta sittenhän tuon näkee että kestääkö.
Vanha kunnon zener-kytkentä hoitaa jännitteen yksinkertaisimmin oikealle tasolle.
Kyllä se siitä.
zukka
Viestit: 7794
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Peruutuskamera lumikoneeseen

Viesti Kirjoittaja zukka »

Tämähän hajosi jo.

Pakitin kerran reilummin saaden osuman jolloin kulmarauta (eli kameran teline) irtosi koneen katosta ja kamera jäi johdon varaan roikkumaan.
Laitoin takaisin paikoilleen,mutta ei kauaa mennyt niin kuva pimeni.
Luulen kameran saaneen tuossa tällissä osumaa vähän turhan paljon.
Bj Andy
Viestit: 3113
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 8:26 pm
Paikkakunta: Lemi. Land of the Red Neck's and Red Potatoes
Viesti:

Re: Peruutuskamera lumikoneeseen

Viesti Kirjoittaja Bj Andy »

Minulla on kolmas näyttö menossa. Jostain syystä ne on särkyneet mikä mitenkin. Edellisessä oli musta läiskä toista vuotta ennenkuin pimeni kokonaan. Viimeisen tilasin e Villestä.
Meitsin Tuubi
https://www.youtube.com/channel/UCOnbDk ... syjFA74_sQ

Piikataan lattiat, jyrsitään kannot, kaivetaan ja kuormataan Bobcatilla. Ajetaan risut ja pöllit Mönkkärillä...

0500-752101 / Antsa
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot], Sumi ja 20 vierailijaa