www.masinistit.com Foorumin päävalikko
Masinistit-sivusto
www.masinistit.com
Masinistien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Yamaha Et 340 TR kelkka

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Dynashift



Liittynyt: 18 Aug 2006
Viestejä: 39

LähetäLähetetty: 19.12.2006, 00:56    Viestin aihe: Yamaha Et 340 TR kelkka Vastaa lainaamalla viestiä

Muistaako joku moottorin tehoa? Huippunopeus noin suunnilleen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
reparera



Liittynyt: 15 Mar 2006
Viestejä: 1060
Paikkakunta: .net

LähetäLähetetty: 19.12.2006, 01:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä oli pätkämalli, joka kulki 120. Oikein pikkuruokanen oli se. Toi jatkomalli taitaa mennä sellaset 100.
_________________
Rautalangalla ja teipillä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mh



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 1138
Paikkakunta: pihtipudas

LähetäLähetetty: 19.12.2006, 07:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

80 vois olla lähellä
_________________
Ihminen sen on tehnyki niin miks ei korjais?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Dynashift



Liittynyt: 18 Aug 2006
Viestejä: 39

LähetäLähetetty: 19.12.2006, 10:42    Viestin aihe: ?? Vastaa lainaamalla viestiä

80hp...Eikai siinä nyt niin paljoa oo?? :O Ite arvelin jotaki 30hp:n luokkaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dynashift



Liittynyt: 18 Aug 2006
Viestejä: 39

LähetäLähetetty: 19.12.2006, 10:43    Viestin aihe: ohops Vastaa lainaamalla viestiä

niin nopeutta varmaan tarkoititkin tuolla kaheksalla kympillä Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mh



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 1138
Paikkakunta: pihtipudas

LähetäLähetetty: 19.12.2006, 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juu nopeus 80 teho vois olla 30 luokkaa.
_________________
Ihminen sen on tehnyki niin miks ei korjais?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ch



Liittynyt: 19 Dec 2005
Viestejä: 537
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 19.12.2006, 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkäs kokonen kone tässä sitten on? Ilmoitettuja tehojahan näistä ei mistään oikein löydä.
_________________
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eepee



Liittynyt: 19 Dec 2005
Viestejä: 1549
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 19.12.2006, 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joskus tommottista oon koeajanukkin...Eiköpä kone liene sen 340 cc ja hevosvoimat n. 30-35 hp? Paljon käytetty Rotax 377 antaa versiosta riippuen n. 38-45 hp, joten oisko linjassa.

Oikeaa nopeutta Yammu saattas kerätä optimiolosuhteissa jäällä n. 80 km/h, pikkukelkalla lumi painaa kulun käytännössä lähelle 60 km/h.

Kelkkojen nopeuksia liioitellaan shellin baarissa kovasti, kelkkojen mittarit näyttävät jo luiston johdosta mitä sattuu. Joku 120 km/h on oikeesti jo tosi kovaa kyytiä kelkalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eepee



Liittynyt: 19 Dec 2005
Viestejä: 1549
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 19.12.2006, 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja sitten vielä...PIKKURUOKAISTA kelkkaa ei ole Laughing ! Kakstahtisportti viepi helposti 40-50 l/100 km ja eiköhän tämä kyseinen jammukin sen 20 l/100 km. Telalla ei alamäkiä lasketella joutavaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mh



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 1138
Paikkakunta: pihtipudas

LähetäLähetetty: 19.12.2006, 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kelkkojen kulutus on paljon kiinni merkistä. tuo catti mikä mulla on vie ummella 30-35 satasella,joskus oli polaris 500 sks sillä pääsi 16 ltraan satasella ja ummessa. toki vauhtia ei yritettykään pitää hirveästi mutta hiihtämällä ei kukaan olis tullu perässä. ( tietenkin olis tullu perässä mutta kaukana) Rolling Eyes
_________________
Ihminen sen on tehnyki niin miks ei korjais?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
reparera



Liittynyt: 15 Mar 2006
Viestejä: 1060
Paikkakunta: .net

LähetäLähetetty: 20.12.2006, 15:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se Yammu vaan oli pikkuruokanen ja siihen aikaan ei bensakaan maksanut paljoa. Vuosimalli oli -89 ja silloin minä olin pikkupoika ja varsin hoikka painoin tuskin 50kg. Kyllä oli Yammu vaan äkänen peli. Se oli huomattavasti äkäsempi, kuin 1-pyttyinen polaris, joka mulla sitten oli. 2000km ajettu polaris oli varsin hyvä kuntoinen ja meni mun alla satasta sekin. Kiihtykin varsin hyvin ja painoi vain 150kg. Tuota jaksoin minäkin keveästi nostella, kun kiinni johonkin jäi. Oli siihen aikaan paljon vahvempi ja paremmassa kunnossa, kuin nyt.

Tuo nykynen kelkka on Polaris 600 skl, tai jotain. 300 kiloa ainakin painaa ja kolme pyttyä. En tiiä paljonko kulkee tai syö, mutta paljon jokatapauksessa.
_________________
Rautalangalla ja teipillä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikkopik



Liittynyt: 19 Jan 2009
Viestejä: 357
Paikkakunta: Siikalatva

LähetäLähetetty: 07.02.2011, 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nostellaan vanhaa juttua.
ET 340 transporter tuli hommattua. Onko kellään ohjekirjaa moiseen vehkeeseen? voisin jonkun euron maksaa vaivan palkkaa jos skannais sen sähköpostiin. Saakohan tuohon pakkia ja sähköstarttia mistään?
_________________
mikkopik(ät)gmail.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
t_o_m_m_i



Liittynyt: 04 Feb 2008
Viestejä: 430
Paikkakunta: Ulvila

LähetäLähetetty: 08.02.2011, 15:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on kans tommonen jammun ET, r- malli, eli pakki vakiona. En tiedä menisikö tuohon pakittomaan tuo pakillisen laatikko. Mulla lähti pala laatikon kuorista pois pari talvea sitten, ja Keijo Surakalta (nettivaraosa) sain uuden laatikon, eikä muistaakseni ollut missään hinnan kiroissa.

Kone on vaihdettu mun kelkassa vähän äreempään 500- kuutioiseen, kun alkuperäisesti on ollut hiihtoseuralla latuhöylän edessä. Siitä johtuen, on kahdesti jo ennen mun omistukseen tuloa leikannut kiinni, kun on ajeltu pelkällä bensalla, tuoreöljysäiliön tarkistaminen kun on niin kova homma siinä tankkauksen yhteydessä...

Kulkee ihan älyttömän kovaa, kovempaa kun oma luonto antaa myöden ajaa. Tietysti jos menis meren jäälle kokeilemaan, voisi uskaltaa ottaa huiput.

Noita ohjekirjoja ei mullakaan ole, pitää etsiä, muistaakseni netin syövereissä on ameriikankielinen ohjekirja ladattavissa...
_________________
Tallissa on kaksi kovaa veetä: Verku ja Vespa

- Pessimisti ei pety! -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JEEPÄJEE



Liittynyt: 06 May 2009
Viestejä: 334

LähetäLähetetty: 08.02.2011, 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jammu kulkenee noin 100 kovalla tiellä, tehoa 32 heppaa. Jo 250-Jammu otti mittariin satasen, mutta todellinen nopeus oli n. 60 km/h. 340-mallilla oli paha tapa katkoa/vääntää kampiakselinsa, mutta saattaa johtua myös jotain sarjaa koskeneesta valmistusvirheestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Okaho



Liittynyt: 11 Jun 2010
Viestejä: 289
Paikkakunta: 40420

LähetäLähetetty: 08.02.2011, 16:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On vain yksi laakeri siinä kytkimen alla ja kytkin kaukana laakerista,kyllä se koettelee kampea.
Voitelupumppu siinä kytkimen alla tekee sen etäisyyden suureksi.
Vähällä pilalla hyvä kampe.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simppa



Liittynyt: 28 Mar 2006
Viestejä: 807

LähetäLähetetty: 08.02.2011, 17:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähän ohi aiheesta mutta kuitenkin kaveri kyseli onko kyseisessä kelkassa 12V vai 6V valot kun 12V halogeni palaa kuulemma himmeästi.Lieneekö orginal vai jälkiasenettu ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikkopik



Liittynyt: 19 Jan 2009
Viestejä: 357
Paikkakunta: Siikalatva

LähetäLähetetty: 17.02.2011, 20:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

t_o_m_m_i kirjoitti:
Mulla on kans tommonen jammun ET, r- malli, eli pakki vakiona. En tiedä menisikö tuohon pakittomaan tuo pakillisen laatikko. Mulla lähti pala laatikon kuorista pois pari talvea sitten, ja Keijo Surakalta (nettivaraosa) sain uuden laatikon, eikä muistaakseni ollut missään hinnan kiroissa.
Noita ohjekirjoja ei mullakaan ole, pitää etsiä, muistaakseni netin syövereissä on ameriikankielinen ohjekirja ladattavissa...


Tuli hommattua korjausopas sähköisessä muodossa, tosin lontoon murteella.
200€ pyysi laatikosta. Jäi ostamatta. menikö vanha laatikko korjaus kelvootomaksi? Vieläkö se on tallesa?

simppa kirjoitti:
Vähän ohi aiheesta mutta kuitenkin kaveri kyseli onko kyseisessä kelkassa 12V vai 6V valot kun 12V halogeni palaa kuulemma himmeästi.Lieneekö orginal vai jälkiasenettu ?


12v 60w/60w lamppu.
_________________
mikkopik(ät)gmail.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
js



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 280
Paikkakunta: Inkoo

LähetäLähetetty: 18.02.2011, 14:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mökillä on ET 340 LTR. Siihen on edellinen omistaja vaihtanut toisen laatikon Yamaha Bravosta. On kuulemma huomattavasti alkuperäistä parempi. En osaa arvioida tätä, kun alkuperäisestä ei ole kokemusta, mutta tämä kyllä toimii hyvin. Ja tuoreöljyvoitelu on varmemmaksi vakuudeksi kytketty pois toiminnasta.

Kuutioita on 337, heppoja 30. Jäällä olen ajanut sillä kelkan oman mittarin mukaan 60 km/h, kovempaa kulkisi, mutta ei oikein tahdo silloin pysyä enää kyydissä... Rolling Eyes

Matto on sen verran kapea, että irtolumessa on hankalaa kulkea.

Ja manuaalin saa ostettua täältä:

http://www.midwestmanuals.com/Snowmobiles/yamaha.htm
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group