www.masinistit.com Foorumin päävalikko
Masinistit-sivusto
www.masinistit.com
Masinistien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

massey ferguson 3060 sähköt

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Zetor-82



Liittynyt: 27 Mar 2011
Viestejä: 89
Paikkakunta: Hyvinkää

LähetäLähetetty: 22.03.2013, 17:08    Viestin aihe: massey ferguson 3060 sähköt Vastaa lainaamalla viestiä

Menin perhana pesemään massikan ja nyt ei päävaihteiston alue enään toimi.
Vaihtoanturi kyl toimii mut sytyttää molemmat valot ( Jänis ja kilpikonna ).
Alue ei kyl vaihdu, jäi onneksi isolle puolelle ni oli mukavampi ajella kotia...
Oliskos jollakin ollu samanlaisia vikoja ni tietäs mistä alkaa etsiä???
Tai sähkökaavioo ni vois alkaa selvittää johtoja et mikä liitin nyt ahistaa, kun enne pesua toimi moitteettomasti.

P.S Mukavanpihan se on puhdasta konetta korjata...
_________________
Fordson Supermajor -62
Nuffield 10/60 -67
Nuffield 10/60 -67 +UM 3 TL
MF 35 -59
Ursus 914 DL -86
MF 3060 -90
Atlas 1104 -88
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jusape



Liittynyt: 03 May 2011
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Yläne

LähetäLähetetty: 22.03.2013, 17:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kerran teki eräs Nyykkäri saman mulle, et rupes kiukuttelee laatikko pesun jälkeen.
Sille autto hoidoksi laatikon uudelleenkalibrointi, johon ohjeet on käyttäjän käsiksessä, ainakin CNH-koneissa
_________________
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat remontit vaatii kaks
Nuffit DM4-54,Univ Four-61,460-64
Valmet903-81 DB1410-78, DB850-60, Allis-Chalmers TL-20D -6?
USA GM autoja yli 23v. +Muuta malmijalostetta hiukkasen verran

WWW.NUHVI.NET

WWW.KONEKANSA.NET
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
se.pienitalli



Liittynyt: 29 Sep 2010
Viestejä: 1400

LähetäLähetetty: 22.03.2013, 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

3060 Mf aluevaihdetta ohjaava kytkin on traktorin vaihteiston kyljessä traktorin oikealla puolella pohjapanssarin takana, suunilleen portaitten kohdalla.

Olisiko kytkimen sähköjohto irronnut tai hapettunut.
Oletko koittanut vaihtaa aluetta moottorin ollessa sammutettuna virta päällä? Vaihteistosta kuuluu klik/naps jos kytkin toimii.

Toinen mahdollisuus on, vaihdevivuston lukituksen pettäminen ja vivuston kiertyminen. Silloin moottori sammutettuna, virrat päällä
aluevaihtetta vaihtaessa ei kuulu mitään ääntä.
Ja vivuston lukituksen petettyä vaihdekeppi muuttuu holtittomaksi.

Meillä vaihdekepin vivuston lukitus petti ja alueen vaihto ei enään onnistunut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zetor-82



Liittynyt: 27 Mar 2011
Viestejä: 89
Paikkakunta: Hyvinkää

LähetäLähetetty: 22.03.2013, 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikki toimii muuten mutta aluetta ei vaihda. Olen nyt tarkistellut liittimiä ja kaikkea mut ei vielä ole vikaa löytynyt. Pari kertaa on tehny sen et kun sammuttaa ja yrittää vaihtaa aluetta keppi on jumissa ( ei liiku sivuttain ). Eli yrittäiskös se vaihtaa aluetta mut ei onnistu... Pitäis puumettään mennä huomenna mut taitaa joutuu laittaan Zetorin käyntiin...
_________________
Fordson Supermajor -62
Nuffield 10/60 -67
Nuffield 10/60 -67 +UM 3 TL
MF 35 -59
Ursus 914 DL -86
MF 3060 -90
Atlas 1104 -88
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ferkku



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 1483
Paikkakunta: suupohoja

LähetäLähetetty: 22.03.2013, 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt sun kannattaa tarkistaa magneettiventtiilin toiminta. Nehän on siinä oik puolella rivissä taka-akselin juuressa. Varaosakuvastosta näet mikä se niistä on. Jos kelalle tulee virta, niin sitten on kara jumissa, niinkuin mulla oli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sampomiäs



Liittynyt: 18 Dec 2005
Viestejä: 456

LähetäLähetetty: 22.03.2013, 22:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oliskohan vaan menny pesussa vettä mangneettiventiiliin, ja nyt jäätyny jumiin, kuumailmapuhaltimella vois kokeilla vähän lämmittää, siis jos virtaa tulee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zetor-82



Liittynyt: 27 Mar 2011
Viestejä: 89
Paikkakunta: Hyvinkää

LähetäLähetetty: 23.03.2013, 08:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikäköhän se niistä magneettiventtiileistä on??
Yritin etsiä netistä mut en löytänyt tietoo.. Mikäli kara on jumissa saako sen jostain napsautettua irti?
_________________
Fordson Supermajor -62
Nuffield 10/60 -67
Nuffield 10/60 -67 +UM 3 TL
MF 35 -59
Ursus 914 DL -86
MF 3060 -90
Atlas 1104 -88
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tyovalinem



Liittynyt: 16 Feb 2013
Viestejä: 122

LähetäLähetetty: 23.03.2013, 13:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

on noita magneettiventtilejä tullu rassattua 3060:stä mut en muista yhtää mikä se niist on. ja se viides on siinä erillään, jotenkin nyt ois sellanen muistikuva ettei se yksinäinen ollu just se alueen magneettiventtiili, mut en yhtää varma ole. ei siitä haittaa ole vaik purat ne kaikki viis irti ja puhdistat. ne muut on sit ulosotto, neliveto, lukko ja pikavaihe. ja purkaa kara irti osiin ja saa irti jos on jumis kun bräckleenii ja paineilmaa ja heiluttelee eestakas.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zetor-82



Liittynyt: 27 Mar 2011
Viestejä: 89
Paikkakunta: Hyvinkää

LähetäLähetetty: 23.03.2013, 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kerkesin tuossa sen verran selvittää magneettiventtiilien johtoja et ylin erillään oleva on ulosoton. Toimii näköjään niin päin et ulosotto päällä ei jännitettä. Tosin akselikaan ei pyöri enää... alimmainen tais olla nelivedon, alhaaltapäin toiseen en saanut mitään virtoja tulemaan.
Eli neliveto, pikavaihde ja lukot toimii muut ei.
Mikä sytyttää jänis/kilpikonna valoja? Aluetta kun vaihtaa ni valot sammuu ja syttyy molemmat.

Niiden karojen pois ottamiseksi täytyy varmaan peräöljyt laskea pois, ruuvasin alinta auki ja rupes valuun öljyä..
Tipahteleekohan sieltä paljonkin osia kun ne ottaa irti?

Joku korjauskäsikirja olis hyvä, saakohan niitä mistään?
_________________
Fordson Supermajor -62
Nuffield 10/60 -67
Nuffield 10/60 -67 +UM 3 TL
MF 35 -59
Ursus 914 DL -86
MF 3060 -90
Atlas 1104 -88
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ferkku



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 1483
Paikkakunta: suupohoja

LähetäLähetetty: 23.03.2013, 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin vilkaisemassa... Se on se alimmainen magneettiventtiili. Erillään oleva on pikavaihteen. Mutta jos valot kummittelee noin, niin vaikuttais kontaktihäiriöltä... Tarkista nyt vielä sen anturin johdot. Ei sieltä paljoa öljyä tule, vaikka karan ottaa irti. Pieni kippo riittää. Mutta voithan ajaa sen varmuudeksi niin, että oik puoli ylempänä.
Onko E-malli vai autotronic?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zetor-82



Liittynyt: 27 Mar 2011
Viestejä: 89
Paikkakunta: Hyvinkää

LähetäLähetetty: 23.03.2013, 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Autotronic versio
Anturi toimii, mittasin vastusmittarilla, kytkee navat kun vetää keppiä sivulle.
_________________
Fordson Supermajor -62
Nuffield 10/60 -67
Nuffield 10/60 -67 +UM 3 TL
MF 35 -59
Ursus 914 DL -86
MF 3060 -90
Atlas 1104 -88
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
YxJampe



Liittynyt: 29 Oct 2012
Viestejä: 149
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 24.03.2013, 10:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän tohon korjauskäsikirja konekeskolta löytyy hintaa sillä on ihan riittävästi 300 Evil or Very Mad Jäi ostamatta.

Itsellä datatronic 3060. Sähköistä sanoivat sen että vanhemmiten ohjainyksikkö alkaa temppuileen ettei anna tarpeeksi jännitettä keloille, on kuulemma laitettu releet väliin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zetor-82



Liittynyt: 27 Mar 2011
Viestejä: 89
Paikkakunta: Hyvinkää

LähetäLähetetty: 24.03.2013, 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt magneettiventtiili purettu ja kokeiltu pöydällä, se oli se alin venttiili.
Sähköt katottu ohjaus toimii ( virta tulee, keppiä heilauttaa ei tule )
Kokeiltu 5w polttimolla. Liike karassa ei ole järin suuri n.3mm.

Ettei vaan alue laatikosta rikki mut ihmetyttää kun pari kertaa on vaihtanu pienelle sen jälkeen kun vika ilmeni...??

Joskus tekee sen et vaihdekeppi menee jumiin ei liiku kuin eteen/taakse.Sammuttaa ja kokeilee keppi liikkuu taas mut alue ei vaihdu.

Perhanan perhana, kerkes tuo kikotin olla peräti vajaan viikon pihassa ku heti rikki...

Oliskos kenenkään massikkagurun numeroon mistä vois kysellä???
_________________
Fordson Supermajor -62
Nuffield 10/60 -67
Nuffield 10/60 -67 +UM 3 TL
MF 35 -59
Ursus 914 DL -86
MF 3060 -90
Atlas 1104 -88
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ferkku



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 1483
Paikkakunta: suupohoja

LähetäLähetetty: 24.03.2013, 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.directa.fi/yritykset/4653555/MF-Service+H+Lervik/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zetor-82



Liittynyt: 27 Mar 2011
Viestejä: 89
Paikkakunta: Hyvinkää

LähetäLähetetty: 25.03.2013, 17:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hehee, paistaa se päivä joskus tännekkin!!

Nyt toimii ja syykin löyty. Se oli jänis/kilpikonna valojen maa johto.
Maa kun puuttu niin virta kierti merkkivalon polttimon kautta maajohtoon ( merkkivaloilla on yhteinen maa ) siitä toisen polttimon kautta boksille ja sieltä magneettiventtiilin johtoon.
Sillon kun magneettiventtiilille ei pitäisi tulla virtaa tuli sinne n. 3 v.
Itse tekemä sähkökynä ei syttyny niin pienellä jännitteellä, mut yleismittari löysi vian.
Katkennut maajohtokin löyty kun purkasi tarpeeksi se oli poikki boksin takaa n. 10 cm johtosarjan päästä. Kyseinen johto kuuluu boksin yhden kiinnikeruuvin alle.
_________________
Fordson Supermajor -62
Nuffield 10/60 -67
Nuffield 10/60 -67 +UM 3 TL
MF 35 -59
Ursus 914 DL -86
MF 3060 -90
Atlas 1104 -88
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
MP



Liittynyt: 27 Jul 2008
Viestejä: 591
Paikkakunta: rannikko

LähetäLähetetty: 25.03.2013, 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No selittääkö tuo kuitenkaan kepin jumiutumista?Ettei vaan olis iso mutteri löyhässä A/B pakasta.
_________________
John Deere B
IH Farmall M
IH Farmall FC-C
MH 744 D6
Ferguson TEF20
Ferguson 35
MF 35X
MF 65
MF 65 MP
MF 65 MP
MF 135
MF 135 MP
MF 185 MP
MF 690
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ferkku



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 1483
Paikkakunta: suupohoja

LähetäLähetetty: 25.03.2013, 22:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä että selvisi. Mutta tuo kepin jumi muakin askarruttaa. Ei kai se kepin sivulle vienti varsinaisesti laatikon sisälle mekaanisesti mihinkään vaikuta, kun se alue kerran vaihtuu öljynpaineella. Vai?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zetor-82



Liittynyt: 27 Mar 2011
Viestejä: 89
Paikkakunta: Hyvinkää

LähetäLähetetty: 25.03.2013, 23:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kepin jumi johtuu siitä et mekanismi estää keppiä liikkumasta sivuttain jos alue ei ole kunnolla päällä. Mulla sekotti se kun magneettiventtiilille jäi se 3v jännite, ei sulkenu kokonaan, ni alue jäi puolitiehen. (ymmärtääkseni...! )
No tulipahan etsittyä korjauskäsikirjakin harmi vaan et se on lontooksi.
_________________
Fordson Supermajor -62
Nuffield 10/60 -67
Nuffield 10/60 -67 +UM 3 TL
MF 35 -59
Ursus 914 DL -86
MF 3060 -90
Atlas 1104 -88
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jusape



Liittynyt: 03 May 2011
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Yläne

LähetäLähetetty: 26.03.2013, 00:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuo on näitä sarjassa perin mystisiä vikoja, vaan itse vika on h...etin yksinketainen.....
Ettit 4päivää täyspäiväisesti vikaa, ja korjaat sen 5des minuutissa, kustannuksilla 5centtiä.....
Hyvä kun syy löytys ja alko toimiin taas.....
_________________
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat remontit vaatii kaks
Nuffit DM4-54,Univ Four-61,460-64
Valmet903-81 DB1410-78, DB850-60, Allis-Chalmers TL-20D -6?
USA GM autoja yli 23v. +Muuta malmijalostetta hiukkasen verran

WWW.NUHVI.NET

WWW.KONEKANSA.NET
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Rtc81



Liittynyt: 09 Aug 2013
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 09.08.2013, 16:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laitetaan tähän ketjuun jatkoksi oman koneen vikaa (3080) kun on niin samantapaista kuin ketjun aloittajalla.Eli aloitti tuo alue vaihto temppuilemaan ja tällä hetkellä on kilpikonna alue päällä.
Välillä saattaa mennä jänis alue päälle ja toimia normaalisti,toisinaan sitten jumii jänis alueella kepin jolloin ei liiku sivusuunnassa,hitaalla puolella ei jumita keppiä olleenkaan.Nopealta puolelta vaihtaa hitaalle heti,mutta ei hitaalta nopealle.
Sähköjä on läpikäyty muutama päivä,kepin ohjaus magneettikelalle toimii ja kelan kara toimii(sulkeutuu kun tulee virta tulee?)Voisiko tuolla koneen liikettä tunnistavalla anturilla olla jotain mahdollisuutta sekoittaa toimintaa?
Mitäs tuolta vaihdeaskin sivuluukusta pystyy vaihtamaan/säätämään,jos ei sähköpuolelta vikaa löydy?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group