www.masinistit.com Foorumin päävalikko
Masinistit-sivusto
www.masinistit.com
Masinistien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

MF matalapainepiirin öljynpaine
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Pientilallinen



Liittynyt: 11 Feb 2012
Viestejä: 98

LähetäLähetetty: 01.12.2012, 19:38    Viestin aihe: MF matalapainepiirin öljynpaine Vastaa lainaamalla viestiä

Kohta on kone kovin tuttu, kun taas selvitellään sen sielunelämää.

Kyseessä MF 3060E ja töitä lopetellessa alkoi matalapainepiirin öljynpaineen varoitusvalo vilkkumaan. Koneen käydessä kovemmilla kierroksilla sammui, ja tyhjäkäynnillä vilkkui tiheään. Hetken päästä paloi sitten koko ajan.

Käytössä ei huomannut mitään: ohjaus toimii hyvin, muu hydrauliikka ja matalapainepuolelta ainakin vaihteensiirto A-B toimii, lukon merkkivalo syttyy, mutta ilmeisesti neliveto ei lähde pois päältä (ainakaan merkkivalo ei syttynyt napista).

Missä vika? Hydraulinestettä oli säiliössä mielestäni riittävästi määrällisesti, mutta onko sen vaihto/lisäys sitten se ensimmäinen korjausyritys? Mitä muuta itse pystyy tarkastamaan, kuin paineanturin johdotuksen? Ja uskaltaako koneella ajaa, kun tuntuu kuitenkin toimivan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MP



Liittynyt: 27 Jul 2008
Viestejä: 591
Paikkakunta: rannikko

LähetäLähetetty: 01.12.2012, 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensmäinen veikkaus,tinasillat poikki tietokoneesta.Kuinkas siinä voi olla A/B jos E-malli?
_________________
John Deere B
IH Farmall M
IH Farmall FC-C
MH 744 D6
Ferguson TEF20
Ferguson 35
MF 35X
MF 65
MF 65 MP
MF 65 MP
MF 135
MF 135 MP
MF 185 MP
MF 690
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pientilallinen



Liittynyt: 11 Feb 2012
Viestejä: 98

LähetäLähetetty: 02.12.2012, 09:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MP kirjoitti:
Ensmäinen veikkaus,tinasillat poikki tietokoneesta.Kuinkas siinä voi olla A/B jos E-malli?


Sen verran korjataan, että jänis-kilpikonna siis toimii vaihdekepistä. A-B ei ole olemassa tosiaankaan.


Viimeinen muokkaaja, Pientilallinen pvm 02.12.2012, 10:22, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuomoke



Liittynyt: 17 Mar 2007
Viestejä: 99
Paikkakunta: P-savo

LähetäLähetetty: 02.12.2012, 09:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä auttoi kun leikkasin rälläkällä tietokoneboksin liittimien vastapuolelta kotelon auki ja tinasin liittimet uudelleen. Toinen vaihtoehto päivittää boxi autotronic 2:seen, mutta se sitten jo maksaa jonkun verran. Mulla oireina oli ettei ulosotto, neliveto ja lukot toimineet, valo syttyi aina välillä palamaan jatkuvasti, toisinaan sammui kun koneen sammutti ja käynnisti uudestaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pientilallinen



Liittynyt: 11 Feb 2012
Viestejä: 98

LähetäLähetetty: 02.12.2012, 10:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuomoke kirjoitti:
Itellä auttoi kun leikkasin rälläkällä tietokoneboksin liittimien vastapuolelta kotelon auki ja tinasin liittimet uudelleen. Toinen vaihtoehto päivittää boxi autotronic 2:seen, mutta se sitten jo maksaa jonkun verran. Mulla oireina oli ettei ulosotto, neliveto ja lukot toimineet, valo syttyi aina välillä palamaan jatkuvasti, toisinaan sammui kun koneen sammutti ja käynnisti uudestaan.


Onko tuo boksi vastaavana myös E-mallissa? Ja sijaitsee ohjaamossa nostolaitteen ohjauspaneelin yhteydessä?

Sen verran varmistuksena, että tarkoititko MP vastauksessasi samoja liittimiä/tinauksia, vai jotain muuta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MP



Liittynyt: 27 Jul 2008
Viestejä: 591
Paikkakunta: rannikko

LähetäLähetetty: 02.12.2012, 14:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä onko E-mallissa tietokone kaasupolkimen alla,32 vaihteisessa on ainakin ja sieltä menee tinasillat poikki.
_________________
John Deere B
IH Farmall M
IH Farmall FC-C
MH 744 D6
Ferguson TEF20
Ferguson 35
MF 35X
MF 65
MF 65 MP
MF 65 MP
MF 135
MF 135 MP
MF 185 MP
MF 690
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pientilallinen



Liittynyt: 11 Feb 2012
Viestejä: 98

LähetäLähetetty: 02.12.2012, 14:24    Viestin aihe: Päivitystä koneen käytökseen Vastaa lainaamalla viestiä

No niin, tuli tutkittua tarkemmin, miten kone käyttäytyy.

Kaikki tuntuu kyllä toimivan: ohjaus, nelivedon vapautus, lukot, pikavaihde napista, jänis-kilpikonna vaihdekepistä.

Merkkivalo oli pimeänä kylmänä ensimmäiset 3-5 minuuttia. Sen jälkeen alkoi vilkkumaan tyhjäkäynnillä strobon lailla (kuten eilen 1-2 tunnin käytön jälkeen), josta sammuu vielä kaasulla. Huomasi myös, että pikavaihteen kytkentä napista sammutti valon. Hetken päästä palaa sitten jatkuvasti, teki mitä vain. Painekytkin näytti ulkoisesti ja kooditeippien osalta todella uudelta ja puhtaalta, olisiko vaihdettu äskettäin. Kesällä ja syksyllä nyt pakkasiin asti ei ollut ongelmia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pientilallinen



Liittynyt: 11 Feb 2012
Viestejä: 98

LähetäLähetetty: 02.12.2012, 14:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MP kirjoitti:
En tiedä onko E-mallissa tietokone kaasupolkimen alla,32 vaihteisessa on ainakin ja sieltä menee tinasillat poikki.


Painekytkimen johdot menevät ainakin hytin hytin alle, oikealle etukulmaan. Siinä on avattava suojapelti. Tarkemmin en vielä tiedä, mitä sieltä sitten löytyy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jusape



Liittynyt: 03 May 2011
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Yläne

LähetäLähetetty: 02.12.2012, 15:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oliskos siihen anturinreikään mahdollista laittaa T-haara, johon laittais anturin ja painemittarin letkunnokkaan vaikka hyttiin...
Näkis fyysiseti mitkä paineet todella on....

Pitäis olla luokkaa ~17-24Bar yleensä kone kuin kone, tuo matalapainepiiri...
_________________
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat remontit vaatii kaks
Nuffit DM4-54,Univ Four-61,460-64
Valmet903-81 DB1410-78, DB850-60, Allis-Chalmers TL-20D -6?
USA GM autoja yli 23v. +Muuta malmijalostetta hiukkasen verran

WWW.NUHVI.NET

WWW.KONEKANSA.NET
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
mikaky



Liittynyt: 15 Jul 2007
Viestejä: 260
Paikkakunta: Itäkainuu

LähetäLähetetty: 02.12.2012, 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitääpä osallistua arvailuun, kun itsellä on myös E-mallin 3060.

Mitään boksia ei lattian alla ainakaan minun E-mallissani ole.
Ainut boksi on nostolaitteen ohjausyksikkö, joka on siellä käyttöpaneelin takana.

Jos kaikki näyttää toimivan, (myös silloin kun valo palaa) niin silloin voisi kai olettaa ettei vika johdu paineenpuutteesta Question

Matalapainepiirin merkkivalon anturi on ainakin näissä myöhemmissä malleissa hydraulisuodattimen imupuolella. Alkupään koneissa painepuolella.
Onko sinun fergussasi hydraulisuodatin ns. vaihdettavalla sisäpatruunalla, vai koko pakettina vaihdettava n. 15 cm halk. oleva suodatin ?
_________________
MF 3060 E ´89
MF 3060 E `89 Metsäohjaamolla
MF 135 ´66
Yanmar B37V
Wikström 10-14 Hv 1951
A. Sarin 10-12 Hv
BMV 10-12 1936
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
mikaky



Liittynyt: 15 Jul 2007
Viestejä: 260
Paikkakunta: Itäkainuu

LähetäLähetetty: 02.12.2012, 15:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei, nyt minä jo sekoitin nuo kaksi merkkivaloa keskenään.
Tietenkin matalapainepiirin merkkivalo on painepuolella ja suodattimen tukkeutumisesta kertova valo imupuolella.
_________________
MF 3060 E ´89
MF 3060 E `89 Metsäohjaamolla
MF 135 ´66
Yanmar B37V
Wikström 10-14 Hv 1951
A. Sarin 10-12 Hv
BMV 10-12 1936
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pientilallinen



Liittynyt: 11 Feb 2012
Viestejä: 98

LähetäLähetetty: 02.12.2012, 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jusape kirjoitti:
Oliskos siihen anturinreikään mahdollista laittaa T-haara, johon laittais anturin ja painemittarin letkunnokkaan vaikka hyttiin...
Näkis fyysiseti mitkä paineet todella on....

Pitäis olla luokkaa ~17-24Bar yleensä kone kuin kone, tuo matalapainepiiri...


17 bar sanoo tähän koneeseen nimellisarvoksi. Koneen kyljessä on mitttauspisteessä pikaliitin, sellainen pienehkö 10-15mm halkaisijaltaan. Korkean paineen puolelle oma vastaava. Vain mittari uupuu.

Kirjan mukaan kun ohjaukselle on riittävä paine, niin sen jälkeen se menee jakoventtiilille ja siitä eri toimintoihin. Jakoventtiilissä tasaa ja säätää painetta riittäväksi. Lämpimänä kiertää jäähdyttäjän kautta. Hydraulisuodattimen lisäksi ei kai ole muita kuin ohjauksella omansa.
Kytkinsylinterin tiiviste on vuotanut vähän. Siitä voisi ilmaa päästä sekaan, mutta käsittääkseni vaikuttaisi vain kytkimen ja polkimen toimintaan. Tähän on ilmaus hytin alla.

Sen kanssa nyt kylmällä huomasi, että nostolaite ei laske aisojen painolla vapaasti alas saakka, vaatisi kai painoa perään. Eikö vaan nesteet sitten virtaa riittävästi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pientilallinen



Liittynyt: 11 Feb 2012
Viestejä: 98

LähetäLähetetty: 02.12.2012, 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikaky kirjoitti:

Onko sinun fergussasi hydraulisuodatin ns. vaihdettavalla sisäpatruunalla, vai koko pakettina vaihdettava n. 15 cm halk. oleva suodatin ?


Näyttää tuolta:
http://www.ikh.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=16943&nav=2003009197

Eli mittasin, niin oli n. 130mm halkaisija, pituus n. 170mm.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikaky



Liittynyt: 15 Jul 2007
Viestejä: 260
Paikkakunta: Itäkainuu

LähetäLähetetty: 09.12.2012, 13:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko syy löytynyt ?

Sama vika tuli muuten tänään minunkin ferguuni ja oireetkin ovat aivan samat.
Kaikki kyllä toimii: pikavaihde, ulosotto, nelivedon vapautus, lukot.


Pitänee laittaa haalarit päälle ja kömpiä traktorin alle...
_________________
MF 3060 E ´89
MF 3060 E `89 Metsäohjaamolla
MF 135 ´66
Yanmar B37V
Wikström 10-14 Hv 1951
A. Sarin 10-12 Hv
BMV 10-12 1936
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
mikaky



Liittynyt: 15 Jul 2007
Viestejä: 260
Paikkakunta: Itäkainuu

LähetäLähetetty: 10.12.2012, 18:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä näytä vian syytä löytyvän Sad

Suodatin ja öljyt vaihdoin n. kuukausi sitten, eli ei niissäkään pitäisi syyn olla.

Nyt palaa hydraulipaineen valo koko ajan. Shocked
_________________
MF 3060 E ´89
MF 3060 E `89 Metsäohjaamolla
MF 135 ´66
Yanmar B37V
Wikström 10-14 Hv 1951
A. Sarin 10-12 Hv
BMV 10-12 1936
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tumppi 865



Liittynyt: 30 Oct 2011
Viestejä: 920
Paikkakunta: E-karjala

LähetäLähetetty: 10.12.2012, 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitää en tiiä tuon mallisesta massikasta, mutta jos kaikki toimii ja valo palaa, niin anturia epäilisin.
Olikos paineita jo mitattu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikaky



Liittynyt: 15 Jul 2007
Viestejä: 260
Paikkakunta: Itäkainuu

LähetäLähetetty: 10.12.2012, 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paineita en saa mitattua, kun ei ole sopivaa liitintä.

Onko näissä mitään muuta suodatinta hydrauliikassa, kuin tuo iso imusuodatin ?

Luetteloissa on ohjauksen suodatin 3060 ferguun, mutta en kyllä ole omastani sellaista löytänyt Shocked
_________________
MF 3060 E ´89
MF 3060 E `89 Metsäohjaamolla
MF 135 ´66
Yanmar B37V
Wikström 10-14 Hv 1951
A. Sarin 10-12 Hv
BMV 10-12 1936
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pientilallinen



Liittynyt: 11 Feb 2012
Viestejä: 98

LähetäLähetetty: 10.12.2012, 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikaky kirjoitti:

Paineita en saa mitattua, kun ei ole sopivaa liitintä.

Onko näissä mitään muuta suodatinta hydrauliikassa, kuin tuo iso imusuodatin ?

Luetteloissa on ohjauksen suodatin 3060 ferguun, mutta en kyllä ole omastani sellaista löytänyt Shocked


Ei ole omani ratkennut ja konekin kun toimii.

Päätin mitata paineet nesteenvaihdon sijasta, mutta liitin Parker PD242 tuottaa vähän haasteita ja arkiaika on ollut kortilla, että avustavat liikkeet olisivat auki. Voisihan tuohon kai vaihtaa normaalimman liittimen tilalle. Mielestäni varsinaiset paineenmittausohjeet ja netistä löytyvät ohjeet viittaavat ristiriitaisesti eri liittimiin matalapaineen osalta. Luulisin, että se on kyljen liittimistä alempi.

Meinasin sulta kysyä tuota samaa suodatin asiaa privana. Itse en ole korjaamokirjan räjäytyskuvista mitään sihtiä löytänyt, saati että myynnissä olisi jossain.

(edit) Itse epäilen sähköpuolen tai anturin vikaa. Alkoi niin strobomaisesti valo vilkkumaan alunperin vähän kuin koneen tärinän mukaan.


Viimeinen muokkaaja, Pientilallinen pvm 10.12.2012, 22:30, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pientilallinen



Liittynyt: 11 Feb 2012
Viestejä: 98

LähetäLähetetty: 10.12.2012, 22:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikaky kirjoitti:
Onko syy löytynyt ?

Sama vika tuli muuten tänään minunkin ferguuni ja oireetkin ovat aivan samat.
Kaikki kyllä toimii: pikavaihde, ulosotto, nelivedon vapautus, lukot.



Sen verran, että laskeeko sulla nostolaite kylmällä vapaasti alas? Mulla ei aisojen painolla mene alas saakka - ihan kuin paluu ahistaisi.
Laskee noin 30cm liike koko ajan hidastuen, jonka jälkeen stoppaa. Sama niin käsinapeista kuin ylös/alas-vivusta. Tämähän ei liity matalapainepuoleen, mutta nesteiden kuntoon voi viitata. Kesälläkin oli ilman massaa aika hidas.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jusape



Liittynyt: 03 May 2011
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Yläne

LähetäLähetetty: 11.12.2012, 01:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös se nippa ole kierteillä siellä kiinni... ottaa irti ja siihen kierteeseen letku suoraan kiinni.
Kierre todennäköisimmin kuitenkin ihan standardia ja helpommin löydettävissä kuin joku tehtaan oma erikois-pikaliitin.....
_________________
Ihmeitä tehdään päiväs, mahdottomat remontit vaatii kaks
Nuffit DM4-54,Univ Four-61,460-64
Valmet903-81 DB1410-78, DB850-60, Allis-Chalmers TL-20D -6?
USA GM autoja yli 23v. +Muuta malmijalostetta hiukkasen verran

WWW.NUHVI.NET

WWW.KONEKANSA.NET
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group