www.masinistit.com Foorumin päävalikko
Masinistit-sivusto
www.masinistit.com
Masinistien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

MB Vito

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jamppi



Liittynyt: 19 Nov 2006
Viestejä: 2109
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 27.10.2010, 05:50    Viestin aihe: MB Vito Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt olis taas autonvaihtoaika ja yhtenä mahdollisuutena olis Vito
Nuo on mulle jääny hieman vieraiksi mutta palstalla varmaankin tiedetään
Lahinnä haetaan 2000 luvun kahtapuolen malleja ja silloinhan nuo CDI:t tuli
mutta onko se kone niin ongelmallinen kuin puhutaan
Normi rempat menettelee mutta kovin kalliita töitä ei viittis ostaa
Kertokaas kokemuksia kun nuo Vitot olis melko edullisia vs.hiace vs. portteri

Hakua en käyttäny enkä käytä Very Happy
_________________
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Sorvaaja



Liittynyt: 05 Jan 2007
Viestejä: 1712
Paikkakunta: Salonseutu

LähetäLähetetty: 27.10.2010, 06:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Herkkä auto ruostumaan,kaikenlaista pientä pikkuvikaa koko ajan.Alustan osia joutuu uusimaan usein,mm vakaajatangon päitä.Öljypohjan tiiviste vaihdettu 140th/km aikana kahdesti.Vaihteiston nivelet kuluvat väljiksi manuaalilaatikoissa.Tässä pientä mitä yhdellä tutulla on 2004 mallisessa Vitossa ollut ongelmia.Kunnossa olevana tien päällä tosi hyvä ajettava ja hyvin kulkeva auto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aniemi



Liittynyt: 16 Jan 2006
Viestejä: 3159
Paikkakunta: Lempäälä

LähetäLähetetty: 27.10.2010, 07:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kysyjä on oletettavasti hakemassa W638 mallia, eli etuvetoista autoa.

ja CDI-moottorilla... tehty vuosina 1999-2003.

Alkupään 108CDI:ssa ei ollut välijäähdytintä, ne tulee unohtaa valinnoissa.

110 ja 112 CDI:ssa on käsittääkseni isompi turbo, joten ohjelmoinnilla saa tehot sopivalle lukemalle.

Alkupään autoissa oli vetonivelien kanssa ongelmia, kun vääntö on melkoinen. Korjattu myöhemmin ja varmaan vaihdettu kaikkiin vähänkin enemmän ajettuihin.

Sähkölaitteet näissä yhtä nolot kuin aiemmissakin versioissa, mutta kyllä niiden kanssa pärjää.

Moottorissa pahimmat ongelmat esiintyvät vuotavien suuttimien kanssa, jotka jumittuvat pitkään vuotaessaan, kuten myös hehkut. Muuten ei mitään ihmeellistä... ilmaa ei saa pa-järjestelmässä olla...

ABS-systeemi näissä CDI-versioissa paljon parempi kuin vanhemmissa.

Vakaajan välitankoja väitetään menvän paljon, multa vaihdettu kerran sillä aikaa kun ajettu 140 000 km, mittarilukema nyt noin 275 kkm, tangot maksaa noin 20€/kpl... voi vaihtaa itte.

Hyvä ajettava pakettiautoksi, mutta tavaratila lyhyt. Matala - mahtuu sinnejatänne...

Tarjontaa on runsaasti, kuten myös erikuntoisia tarjokkaita.

Mersufoorumilla on muutamia asiaa tuntevia henkilöitä. Suosittelen ottamaan yhteyttä sellaiseen kun on menossa katsomaan jotain mielestään sopivaa yksilöä - siinä voi säästää pitkän eurosentin...

http://www.mersuforum.net/forum/

Omasta mielestäni kyseinen auto on parempi kuin ennen hankintaa saamistani tiedoista saatoin päätellä.
_________________
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kinsse



Liittynyt: 24 Sep 2010
Viestejä: 1148
Paikkakunta: Hämeenlinna

LähetäLähetetty: 27.10.2010, 10:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun alusta on kunnossa (mielellään madallettu) hyvät ajo-ominaisuudet. 112 on optimoituna ihan kulkuisa ja taloudellinenkin. Maantienopeuksissa myös suht hiljainen.

Itse otin tuollaisen 2002 mallin vaihdossa kesällä, mutta myin sen, koska pelkäsin isompaa remonttia. Oli kaikilla varusteilla ja ne myös toimivat. Minunkin tiedot on pääosin peräisin mersufoorumilta, mutta kyllä sitä vikalistaa siellä riittääkin poikkeuksellisen paljon yhden automallin kohdalle. Tottakai suuri osa on pikkuvikaa ja korjattavissa kotikonstein, vähän tietysti ottaa hermoon kun tehtaan jäljiltä joutuu nitkuttelemaan ties mitä liitoksia että saa sen ja sen anturin suostumaan yhteistyöhön. Elektroniikkaa on kuitenkin sen verran että saattaa toisinaan matkakatketa. Ruostuminen on tosiasia, etulokarin ulkosyrjät, saumat sieltä täältä ja peräluukku tietysti. Inhottavia paikkoja korjausmaalata. Sit ne pointit mitä luulen tietäväni tekniikasta. Jos ei ole korjattu, suuttimet vuotaa juuresta enemmän tai vähemmän, silloin konetilassa ja melko varmasti kabiinissakin haisee käynnistyksen jälkeen vieno pakokaasu/dieseli, no konetilassa haisee silloin koko ajan. Ei ole kaamee homma mutta kun vuotaa ja vuotaa niin saattaa mennnä hankalammaksi. Sinne vaihdetaan uudet tiivisterenkaat ja kiristyspultit. Se pelottavin on muistaakseni rellusta kyöpätty huoltovapaa automaattiloota, mutta sitähän ei ole pakko hommata.

Hyvällä muistelen, mutta en ruosteita ja paskalaatu mersussa sapettaa aina huomattavasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aniemi



Liittynyt: 16 Jan 2006
Viestejä: 3159
Paikkakunta: Lempäälä

LähetäLähetetty: 27.10.2010, 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

luukkujen reunat ruostuu saumanauhojen alta, samaa vikaa muissakin mersuissa... toinen paikka on muovilistojen alta.
Ne listojen reunat hinkkaa olemattoman maalikerroksen puhki, tosin listat on helppo irrottaa /kiinnittää.

Raumalaiset sisälokarit pelastaa aika paljon ruosteelta, mutta ei läheskään kaikkea. Kunnolla jälkisuojattu saattaa olla alustastaan ihmeen hyvässä kunnossa.

Alle täytyy päästä katsomaan ennekuin kaupasta aletaan puhua...

Tuosta alustan madaltamisesta voi olla toistakin mieltä, jos kulkee sorateillä.

Uudempien mallien luistonesto on kehittyneempi kuin vanhempien, joka sekin auttaa kummasti talvioloissa, kertaakaan ei ole lumi tai liukkaus estänyt matkantekoa...
_________________
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jamppi



Liittynyt: 19 Nov 2006
Viestejä: 2109
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 27.10.2010, 18:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvää tietoa on tullu kiitos vaan vastanneille
Tuo ruostuminen on työn puolesta kyllä tiedossa joten sen kanssa pärjää
Lähinnä on kauhuskenaariot nois kalliista tyyppivioista huolestuttaa
Ihan kädetön en noiden autojen kanssa ole mutta jos osat maksaa kultakiviä...
Kiinnostas vaan näppärä pikkupaku jossa kuitenkin konetehoa on reilusti verraten näihin perus volkkareihin, tojotiin
_________________
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
kalvaana



Liittynyt: 03 Mar 2006
Viestejä: 4797
Paikkakunta: Suur-Salo

LähetäLähetetty: 28.10.2010, 08:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minusta taas ruosteen kanssa ei pärjää Wink Mekaaniset viat on järkeenkäypiä ja ihmisen korjattavissa, mutta laaja korin ruostuminen on kyllä tekemätön paikka.
Paria Vitoa seuranneena täytyy hämmästellä sitä ruosteen määrää, mitä siellä alakerran sokkeloissa on. Jos ovet ja ikkunoiden reunat sekä sivukiskot itkee ruostevanoja, niin solloin se auto on varmasti jo kauttaaltaan mätä. Kummallista, että se koko maalaus on tavallaan epäonnistunut. Jotkut ovat jopa hiekkapuhalluttaneet koko ppohjan ja sitten maalattu ja massattu, mutta eis ekään auta, kun siellä pohjassa on pisteellä hitsattuja listoja, joiden välit on turvoksissa. Ainoa konsti pelastaa auto edes jotenkin on ruiskuttaa vanahna kansan öljysumutus pohjaan joka kevät, että paikat ovat koko ajan märkänä. Tektyyli ruosteen päällä ei auta!
Vähän niinkuin 60-ja 70-luvun autot, jotka oli jo muutaman vuoden jälkeen ruosteessa.
Jos Vitossa ei olisi tähteä keulalla, niin se olisi täysin arvoton ja kaikkien hyljeksimä kulkine.
_________________
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aniemi



Liittynyt: 16 Jan 2006
Viestejä: 3159
Paikkakunta: Lempäälä

LähetäLähetetty: 28.10.2010, 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yksilöitähän ne vitot on, ruosteisiin ei kannata ryhtyä - ei pääse voittajaksi siinä...
_________________
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juhani008



Liittynyt: 08 Sep 2009
Viestejä: 3861
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 28.10.2010, 14:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kalvaana kirjoitti:

Jos Vitossa ei olisi tähteä keulalla, niin se olisi täysin arvoton ja kaikkien hyljeksimä kulkine.

Ahaa - joo-o !
Tätä ketjua lukiessa ja viton vikojen määrää ihmetellessä tuli mieleen että miksiköhän se mese maksaa niin paljon ja on arvostettu; mut se on se tähti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jamppi



Liittynyt: 19 Nov 2006
Viestejä: 2109
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 28.10.2010, 15:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tietenkään ei pahasti ruostunutta kannata hankkia
Sitä tarkotin että tuo ruostuminen autoissa on jollain lailla tiedossa ja sen osaan kyllä kattoa

Mutta tuo öljyllä suojaus on kyllä jo historiaa, siihen tarkoitukseen on jo toimivia aineitakin
_________________
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
jamppi



Liittynyt: 19 Nov 2006
Viestejä: 2109
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 31.10.2010, 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin vaan taas kävi että vito jäi ostamatta
Tilalle tuli -02 2,5 TDI transportteri, on jotenkin tutumpi kampe
_________________
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
imppu



Liittynyt: 17 May 2006
Viestejä: 4064
Paikkakunta: Cat Shit Hill

LähetäLähetetty: 10.10.2013, 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vitulainen katoaa ruskeana vetenä jonnekin...
katastukseen pitäs tehä puolentoista tonnin edestä remppaa.......
talvikumit uusia.

mikäs se olis tuo ?

http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/5952218


vai otanko 2002 vitulaisen vielä isolla koneella tomaattilootalla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sportswgn



Liittynyt: 03 Nov 2011
Viestejä: 357
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

LähetäLähetetty: 10.10.2013, 15:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paljon parempi vaihtoehto kuin vitoloinen.
Tuolla 2,5 TDi:llä ajaa vähintään puolimiljoonaa avaamatta, kunhan muistaa joskus vaihtaa öljyt sekä ennakko- ja jälkikäyttää puoli minuuttia. Ja jakoremmin vaihto on syytä tehdä ajoissa. Ruostepaikat näissä: pyöränkaaret, helmat ovien alla ja ovien alareunat, jos ne ovat kunnossa niin luultavasti ei löydy muualtakaan mätää. Ovien alareunat saattavat näyttää hurjilta mutta niissä ei silti ole välttämättä pintaruostetta kummempaa. Tuossakin yksilössä näyttäisi olevan jo olevan kukkaa etuhelmoissa, heti kun ottaa kiinni niin ei pääse leviämään. Miten musta näyttää, että kuskin puolen helma on kurtussa etuoven ja takapyörän väliltä?

Minulla on -97 Caravelle tuolla 2,5 TDi:llä, mittarissa on karvan alta 600 tkm ja ei hukkaa nesteitä/öljyä. Polttoainetta vie reippaassa matka-ajossa ~8l/100 km, raskaan trailerin kanssa 10l/100 km. Jos malttaisi ajaa kevyemmällä kaasujalalla voisi saada lähemmäs litran pois kulutuksesta. Lähemmäs 200 tkm olen tuolla ajanut ja tekniikalle ei ole tarvinnut tehdä mitään, normaaleja kulutusosia on jonkun verran pitänyt uusia ja helmaan piti hitsata viimeksi leimalle yksi paikka.
_________________
Peugeot Boxer 2,2 HDi
jokkis kalustoa: Vålvå 340, Pösö 309, Volovo 240, Morris Marina...
mennyttä kalustoa: kaiken näköstä kulkinetta on ollu alla (jopa to**ta ja o**l)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
imppu



Liittynyt: 17 May 2006
Viestejä: 4064
Paikkakunta: Cat Shit Hill

LähetäLähetetty: 10.10.2013, 18:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eli samanlaisia kukkijoita.. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sportswgn



Liittynyt: 03 Nov 2011
Viestejä: 357
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

LähetäLähetetty: 11.10.2013, 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ei sentään. Vitot kukkii kolmivuotiaina, tee-nelkut kymmenvuotiaina. Ja ne vitot kukkii ihan jokapaikasta, volsut vain muutamasta.
_________________
Peugeot Boxer 2,2 HDi
jokkis kalustoa: Vålvå 340, Pösö 309, Volovo 240, Morris Marina...
mennyttä kalustoa: kaiken näköstä kulkinetta on ollu alla (jopa to**ta ja o**l)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
imppu



Liittynyt: 17 May 2006
Viestejä: 4064
Paikkakunta: Cat Shit Hill

LähetäLähetetty: 11.10.2013, 10:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

meinovaako tämä , että helpommin löytää ruåsteettoman ransportterin , kuin vithulaisen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aniemi



Liittynyt: 16 Jan 2006
Viestejä: 3159
Paikkakunta: Lempäälä

LähetäLähetetty: 11.10.2013, 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fifti-siksti sanoisin...

Täysin ruosteettomia ei taida olla kummassakaan leirissä...

Mulla ei tuohon W638 CDI-viton automaattilaatikkoon ole kauheen suurta luottamusta, vaikka toimiessaan onkin hieno laite ominaisuuksiensa puolesta.
Eiköhän ne ole kaikki lastutetut käyny Siekkisen pajan kautta, ja sittehän ne on parempia kuin uudet lootat...

Maalauksen ja muun korityön laatu CDI-malleissa, varsinkin 2002-2003 mallisarjan vaihdokseen asti, on ollu selkeästi parempi kuin mihin on saanu tottua esikammiokoneellisissa tai alkupään CDI:ssa. Valkoinen ja keltainen kuitenki edelleen ne kauheimmat kukkijat...
_________________
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
imppu



Liittynyt: 17 May 2006
Viestejä: 4064
Paikkakunta: Cat Shit Hill

LähetäLähetetty: 11.10.2013, 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

noo , ajoaikaa vuuvven loppuun ja kylmällä kaljatölkillä voipi jäähyttää ottaa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group