www.masinistit.com Foorumin päävalikko
Masinistit-sivusto
www.masinistit.com
Masinistien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mossikka



Liittynyt: 04 Jun 2009
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 12.06.2010, 15:41    Viestin aihe: Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus Vastaa lainaamalla viestiä

Elikkäs onko täällä sellasia seppämiehiä paikalla jotka on rakentanu kyseiseen koneeseen yksinkertaisemman tehostetun ohjauksen? Vinkkejä kaivataan,alkaa ärsyttäämään tuo jatkuva säätö tuon oman tehostimen kanssa vaikka on kaikki turhat löysyydet poistettu. On myös säädetty ohjeen mukaan ja vähän aikaa toimii ja sitten alkaa taas jäykistyä. Massikkaan kun saisi yhdistettyä valmet 502 ohjauksen nii olisi kaikki palikat kohdillaan:)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
timoraimo



Liittynyt: 07 Jun 2006
Viestejä: 3541

LähetäLähetetty: 12.06.2010, 16:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole ei ole säädöt kohillaan sulla koneessasi. Seitsemän vuotta aikaa kun laitoin omani kuntoon ja kyllä on pysynyt ohjattavuus hyvänä. Toimii kuin junan vessa ja kulukee kun maantiekiitäjä Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mossikka



Liittynyt: 04 Jun 2009
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 12.06.2010, 16:19    Viestin aihe: Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus Vastaa lainaamalla viestiä

en tiedä mut olen sen nii monta kertaa säätäny ja ohjeenki muistan ilman että tarvii kattoo ja kaikki kartiopultin sun muut lukkomutterin kierrokset paljonko pitää olla kierrettynä on tarkasti mielessä. taisteltu on:D kun muistaa valmetin ohjauksen nii pikkusormella voi pyöritellä mut on tässä koneesta se hyöty että hauikset kasvaa rattia käännellessäVery Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Luxa



Liittynyt: 22 Jan 2009
Viestejä: 421
Paikkakunta: p-savo

LähetäLähetetty: 12.06.2010, 16:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla taitaa olla pari kierrosta enemmän se pultti auki, sit rupes toimii. Laughing kuvablogista löytyy kyl kuvia missä ol ohjaus rakenneltu uusiks.

linkki:

http://kuvablogi.com/blog/12224/1/1/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mossikka



Liittynyt: 04 Jun 2009
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 12.06.2010, 17:45    Viestin aihe: Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus Vastaa lainaamalla viestiä

Näin minäkin olen kuullut että jos sitä kartiopulttia kääntää enemmän nii ohjaus löystyis,mutta että sitten kyllä ratin vapaaliikekin suurenisi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MF265



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 1191

LähetäLähetetty: 12.06.2010, 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko korjattu väljyyet pois siitä pienestä vanttiruuvinnäkösestä venttiilinkäyttötangosta? Ja ohjaussylinterin tappien väljyys vaikuttaa kait kanssa siihen venttiilin toimintaan.. Eli jos näissä on väljyyttä, niin kartioruuvia joutuu pitämään löysällä että venttiili toimii ja tehostaa. Mitä tiukemmat tapit, sitä pienemmästä ratin liikkeestä tehostus toimii.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mossikka



Liittynyt: 04 Jun 2009
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 13.06.2010, 07:13    Viestin aihe: Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyy tutkia vielä KERRAN että löytyykö sieltä välystä mutta näin minua on informoitu että siinä vanttiruuvissa ei saa olla yhtään löysää. Katsotaan sanoi lääkäri:)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Massey Mann



Liittynyt: 15 Dec 2008
Viestejä: 249
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 13.06.2010, 07:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lue tämä: http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=22077&postdays=0&postorder=asc&highlight=188&start=0&sid=6f2f45b46da91dcb845cfde0544232ea

Kyseessä on sama tehostin. Mites suodatin ja öljyt ensinnäkin?
_________________
British Steel
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mossikka



Liittynyt: 04 Jun 2009
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 16.06.2010, 07:06    Viestin aihe: Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus Vastaa lainaamalla viestiä

Suodatin ei ole kovin vanha ja öljyillä ei ole vuotta ajettu ja nekin ovat atf öljyä eikä yleisöljyjä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MOP



Liittynyt: 22 Mar 2006
Viestejä: 4076
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA

LähetäLähetetty: 16.06.2010, 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vielä yksi kysymys. Onko sylinterissä väljää?? Pari milliä riittää ja kuntoon ei saa millään. Osta sylinterin korjaussarja, maksaa kolmisen kymppiä ja niitä on kahden laisia. Pura sylineri ja asenna se korjaussarja, niin taas pelittää miesmuistin. MYös pumppuun on saatavissa tiivistesarja.

Joo, niin se on, että ne ohjekirjan arvot ei vanhemmiten välttämättä päde.
Mulla oli kartioruuvi auki 11 kierrosta, että ohjaus toimi. Maantiellä sai olla tarkkana. Nyt on myös sylinterit tiivistetty, nyt aika lähellä kirjan lukemia.

Se "vanttiruuvi" on pirullinen säädettävä. Ihan kokeilemalla sen sitten lopulta saa kohdalleen.


Viimeinen muokkaaja, MOP pvm 17.06.2010, 09:37, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mossikka



Liittynyt: 04 Jun 2009
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 16.06.2010, 20:58    Viestin aihe: Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus Vastaa lainaamalla viestiä

Tiiviste sarja vaihdettu sylinteriin vuosi sitten ja ei siinä näyttäis väljää olevan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MF265



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 1191

LähetäLähetetty: 16.06.2010, 21:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä meilläkään tehostus toiminu kun sääti ohjekirjan mukaisesti. Se piti ihan korvakuulolta löysätä sitä kartioruuvia niin että tehostus rupes toimimaan, sitten siitä vanttiruuvista niin että toimii molempiin suuntiin suunnilleen samallalailla. Muutaman koeajolenkin siinä sai tehä. Sitten vielä aurauskuluma kohalleen, niin ohjaus muuttu ihan siedettäväks.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
janne



Liittynyt: 18 Dec 2005
Viestejä: 328
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 18.06.2010, 08:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo vanttiruuvin väljistyminen tuntuu olevan yleinen ongelma noissa, kun sinne päässä olevaan tappiin ei muisteta pistää öljyä tai rasvaa.

Omassa oli valussa oleva reikä kulunut sen verran soikeaksi, että se piti porata milliä isommaksi, samoin vanttiruuvin pää. Sitten sorvissa naftilla sovituksella tappi, ja johan on toiminut ohjaus kiukuttelematta sen jälkeen.
_________________
Projekteja
Konekansalainen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jarsi



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 1861
Paikkakunta: Ludvika Sweden

LähetäLähetetty: 18.06.2010, 10:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja tästä löytyy se toiseksi suurin syy minkä vuoksi ei asetukset pysy paikallaan..
Lainaus:
jarsi kirjoitti:
Massey Mann kirjoitti:
Vuosimalli on -74. Oisko vuosi sitten joku tappi uusittu sinne tehostajaan.


Olisipa kiva tietää mitä Massey Mann on ehtinyt tekemään ohjaustehostajalle ??
Jos et vielä vauhdissa niin ehdin antaan paketin kokemus peräisiä neuvoja jakaa Idea
Ilmeisesti olet suorittanut kaikki säädöt mitä on löytynyt ja ohjaus ruvennut kääntämään(puoltamaan) myös oikealle
ja asia siirtynyt muistioon...mutta jos ej p...le Twisted Evil

Mutta jos ajoneuvosi on kovilla kierroksilla ja "suurilla" nopeuksilla tietähakeva niin silloin ilmeisesti pitää ehkä pienentää nopeksia,vaihtaa traktoria tai vaihtaa tärkeimmät kuluneet tehostajan osat,
joutuu kylläkin purkamaan aika paljon keulaa ja siihen tien hakuun ei
sisälly olka-akseleita,simpukka tai pyörännapa eikä
raidetangonpäät ja muut sellaiset..

Osat ovat seuraavat :
Keskitappi 22,tapin puslat 23,
Keskitapin pesässä on myös 3-4mm akseliaalista väljyyttä
jonka vois poistaa sorvatulla välilevyllä,kuten olen sen suorittanut seuraavassa kuvassa näkyy yksi varalta ja toinen paikalleen
asenettuna pysty akselilla.

kuvia löyty jokunen lisää seur.kansiosta
http://kuvablogi.com/nayta/1650582/
Ohjaustehostimesta seuraavat:
osanr:11,21,29
osanumerot tulevat www.ikh.fi varaosa dokumentista.

Kun olet nämä osat vaihtanut ja täten väljyydet laistanut sekä säädöt suorittanut
niin voisin väittää että kaikki tiemerkit sekä postilaatikot saa siirtää takaisin linjallesi
eikä enää tarvi käydä Kirurgilla neulottamassa kieltään sille on
mukavampiakin paikkoja....vaikkapa vaimon..korvassa Wink

_________________
Jatkossakin hyvin
http://www.maskinisten.net
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
mossikka



Liittynyt: 04 Jun 2009
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 18.06.2010, 16:23    Viestin aihe: Massey ferguson 165:seen parempi ohjaus Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt on asia pläkki. Kiitos neuvosta,täytyy alkaa laittamaan ohjaus kuntoon jahka tästä muilta kiireiltäni kerkeänSmile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
630 S



Liittynyt: 24 Mar 2007
Viestejä: 305
Paikkakunta: Tuusula

LähetäLähetetty: 18.06.2010, 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä jos muut sai sinut vakuuttumaan ohjauksen säätämisestä. Mutta kun kerran kysyit vaihtoehtoista tapaa, niin tässä sellainen olisi:
http://kuvablogi.com/nayta/1016490/

Tuosta kuvasta kun katsoo muutaman kuvan eteenpäin niin saa kuvan miten muutin tehostetun ohjauksen orbitrol ohjaukseksi. Pumppu ja sylinteri ovat alkuperäiset. Pumpun paine ja paluu menee orbitroliin ja orbitrolista letkut tulee sylinteriin, jonka päällä oleva venttiili on poistettu ja korvattu raudankappaleella, johon on juotettu lähdöt hydeletkuille.

Itse tein muutoksen, koska vaihdoin hytin. Ohjaus toimii mainiosti. omassani on etukuormaaja, mukava pyöritellä auton vanhalla ralliratilla.
_________________
Vauhti korvaa puuttuvan taidon ja pieni humala puuttuvat välineet!

http://kuvablogi.com/blog/12224/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu K



Liittynyt: 19 Dec 2005
Viestejä: 222
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 20.06.2010, 09:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täälläkin on 165:n ohjauksen kunnostus menossa ja siitä pari kysymystä.

Pystyakseli, lähteekö pois alaspäin, on nimittäin tiukassa?

Pystyakselin vääntiöissä (sekä ylä että ala) oli urassa "öljyistä huopaa", mitäs olette tilalle laittaneet? Näkyy räjäytyskuvissa ohuina renkaina.

Miten olette sivuraidetangon nivelten väljyydet korjanneet?
Mikä merkitys on noissa nivelissä olevalla ruuvimeisselin kannalla siinä kartio-osan päässä, mihin mutteri tulee? Kai nivelet ovat kartio sovitteiset, kun eivät tahdo lähteä irti?
Niveliä ei ilmeisesti saa, vaan täytyy ostaa koko tanko, kun alkuperäiseen on nivelet hitsattu sivuraidetankoon kiinni?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
-SS-



Liittynyt: 18 Dec 2005
Viestejä: 8209
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA

LähetäLähetetty: 20.06.2010, 09:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teemu K kirjoitti:
Mikä merkitys on noissa nivelissä olevalla ruuvimeisselin kannalla siinä kartio-osan päässä, mihin mutteri tulee? Kai nivelet ovat kartio sovitteiset, kun eivät tahdo lähteä irti?


Kai se sitä uuden mutterin kiristystä helpottamaan on tehty. Uutta asentaessa ei aina saa "tarttumaan" sitä kartiota, jolloin mutteri (nylok tms krympätty mutterin reuna) pyörittääkin kartiota sijassaan eikä kiristy. Tällöin voi pitää paikallaan ruuvarilla sitä kartiota. Helpoin tapa on naputella kartio tiukkaan ja laittaa jollakin puristusta valmiiksi, nin kitka nousee ehkä riittävästi.

Kartioiden irrottamiseen on täälläkin mainittu useita konsteja, usein niihin liittyy kunnon pajavasara.

-SS-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
MOP



Liittynyt: 22 Mar 2006
Viestejä: 4076
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA

LähetäLähetetty: 20.06.2010, 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pystyakseli lähtee vain alaspäin(muistaakseni). Siinä ne boorit estää sen pois nousemisen. Pankaas korjaten jos kirjoitin pakskaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mossikka



Liittynyt: 04 Jun 2009
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 04.09.2010, 16:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä toteutus alkoi kiinnostaa kun ei ala enää massikka kestää tiellä kun pyörät vatkaa ees taas niin paljon. Ei taitaisi olla niin mahdottoman kallis eikä vaikea toteuttaa. Minkä kokoinen tuo orbitroli on tuossa? Ja minkälaiset käyttökokemukset on tuosta toteutuksesta
630 S kirjoitti:
Hyvä jos muut sai sinut vakuuttumaan ohjauksen säätämisestä. Mutta kun kerran kysyit vaihtoehtoista tapaa, niin tässä sellainen olisi:
http://kuvablogi.com/nayta/1016490/

Tuosta kuvasta kun katsoo muutaman kuvan eteenpäin niin saa kuvan miten muutin tehostetun ohjauksen orbitrol ohjaukseksi. Pumppu ja sylinteri ovat alkuperäiset. Pumpun paine ja paluu menee orbitroliin ja orbitrolista letkut tulee sylinteriin, jonka päällä oleva venttiili on poistettu ja korvattu raudankappaleella, johon on juotettu lähdöt hydeletkuille.

Itse tein muutoksen, koska vaihdoin hytin. Ohjaus toimii mainiosti. omassani on etukuormaaja, mukava pyöritellä auton vanhalla ralliratilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 1 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group