www.masinistit.com Foorumin päävalikko
Masinistit-sivusto
www.masinistit.com
Masinistien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ford 3000 ohjaustehostin

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
katu



Liittynyt: 18 Apr 2010
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 21.04.2010, 20:36    Viestin aihe: Ford 3000 ohjaustehostin Vastaa lainaamalla viestiä

Asensin viikko sitten ohjaustehostimen em. traktoriin. Useiden modifikaatioiden jälkeen( hytin kiinnikkeen muutos, olka-akselin päähän tulevan vääntiön madallus jne) sain tehostimen toimimaan. Tehostaja oli kuitenkin takoitettu 3000 fordiin, joten asennus olisi käsittääkseni pitänyt mennä ihan heittämällä.

Nyt olen ajanut muutamia reissuja puita metsästä ja tuloksena olen saanut kahdesti vasemman puoleisen olka-akselin ja siihen kiinnitetyn vääntiön( tai mikä nyt oikealla nimellä kutsuttuna onkan) välisen liitoksen väljäksi.

siis vääntiössä oleva kiilaura ja samoin olka-alselissa oleva ura on levinnyt, jonka johdosta kiila ei enää pidä osia paikoillaan vaan akseli pääsee kiertymään vääntiön sisällä.

Olka-akseliin ja vääntiöön koneistettiin 8mm kiilalle ura ensimmäisen rikkoontumisen jälkeen ja nyt tänään huomasin muutaman reissun jälkeen, että taas on väljyyttä tullut.

Tehostin on säädetty siten, että kummassakaan ääriasennossa kääntymisen rajoitin ei tule vastaan, jolloin ei tehostajan sylinteri pääse runnomaan vääntiötä rajoitinta vastaan.

Vääntiön kiristyspultti väännettiin toisella kertaa jatkovarrella niin piukkaan,kun luonto antoi periksi, joten en usko, että rikkoontuminen löysästä liitoksesta olisi kiinni.

Onko siis kellään vastaavanlaista kokemusta tehostajan asennuksen jälkeen tai onko jotain vinkkiä,miten tuon olkatapin ja vääntiön saisi kiristettyä siten, että se alkasi kestämään. oikeanpuoleisessa vääntiössä ei em. ongelmaa ole esiintynyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-SS-



Liittynyt: 18 Dec 2005
Viestejä: 8260
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA

LähetäLähetetty: 21.04.2010, 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toi on just se ongelma, jos on pientäkin liikemahdollisuutta aluksi, tehostin sen sieltä saa esiin. Sama vika keskikeinussa ja A-tuessa, klappia alkaa löytymään, jos ei sitä ennen.

Vaihdoin viistonniseen myös uuden tiukan kiilan työkaluteräksestä ja olka-akselin kokonaan (kun oli se ura vähän semmonen väljä ennestään, kääntövarren ura ei niinkään) ja koitin saada niin tiukkaan kuin mahdollista. Tarkastan sitä pulttia aina kun mahdollista.

Nyt ei ole liikkunut kolmeen vuoteen, vaikka pyörittelin tunkkiin painettakin lisää..kop-kop.

Se voima on vaan niin kova, eikä käsi tiedä annostella sitä voimaa. Samoin iskut eivät enää pyörittele rattia vaan ne kohdistuvat juuri siihen vääntiöön ja siinä tunkissa onkin umpinen vastassa. En edes tiedä, päästääkö ylipaineventtiili silloin kun ei olla kääntöliikettä tekemässä, eli halkeeko sylinteri sitten seuraavaksi.

Auttaisikohan laakerilukite ja kiristyspultin uudistus vaikka läpimeneväksi ja silleen säätää reikiä, että kiristys menee loppuun asti kanittamatta ja pulttia taivuttamatta.

-SS-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
katu



Liittynyt: 18 Apr 2010
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 22.04.2010, 04:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitokset vastauksesta!

Toisella asennuskerralla oli käytössä muistaakseni loctiten 641 lukite, mutta onko tuo sitten oikeaa tyyppiä, niin siitä en ole varma.

Itse olen alkanut epäillä, että onko tuosta väntiöstä jäänyt jokin käsittely( karkaisu tai jokin muu metallin kovettamiseen käytettävä tapa) pois. Jälkimmäisellä kerralla kiila oli varmuudella tiukka, jolloin ei väljyyttä pitänyt olla liitoksessa.

pitänee vaan ostaa vielä uusi olka-akseli ja kysellä vääntiötä,niin jospa uusilla osilla+ rajulla kiristyksellä saisi liitoksen kestämään.

kerroit lisänneesi painetta tunkkiin. Pitäsisikö pumpussa vai sylinterissä olla jokin painesäätö. Olisiko mulla liian kova paine systeemissä?

Tehostin on ilmeisesti turkkilainen härpäke, jossa ohje oli turkkia, joten ei siitä oikein selvyyttä saanut, mitä eri ruuvit pumpussa ja sylinterissä tarkoittivat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-SS-



Liittynyt: 18 Dec 2005
Viestejä: 8260
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA

LähetäLähetetty: 22.04.2010, 14:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun tehostimessa on siinä venttiilissä, kohdassa jossa letkut menee ja tulee siihen venttiiliin, niin siinä on lukitusmutterilla lukittu semmoinen oliko sen nyt kuusiokoloruuvi. Se on se ylipaineventtiilin jousta puristava ruuvi.

Siitä ruuvista ainakin sai voimaa lisää, viisisataa kiloa etupainoa tarvitsi sen pari kierrosta.

Voi olla myös, että se vääntiö on pehmeetä materiaalia joo, onhan se siitä tehostinsarjasta peräisin, koska 3000:ssa on simpukalta kummaltakin puolelta ne sivuohjaustangot ja ne vääntövarret van "yksivartiset". Tämähän on se malli tehostinta, jossa tulee se käppyrä raidetanko moottorin etupään alta vasemmalta oikealle puolelle, ja se vasen puoli kääntövartta on semmoinen "kaksivartinen" ? . Siihen pehmeysongelmaan ei auttane kuin valmistusmaan vaihto ja hinnan nousu, luulen niin.

-SS-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
katu



Liittynyt: 18 Apr 2010
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 22.04.2010, 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitää tutkia tuosta pumpusta mainitsemasi kohta. Paikallinen traktorihuolto kyllä suhtatui melko epäilevästi, kun kerroin, että syy olisi liian kovasta paineesta. Ei kuulemma ole tullut vastaan vastaavaa tilannetta heidän 25 vuotisella uralla.

Mittarin lupasivat kyllä lainaksi, että saan paineet tarkistettua.

Tänään ajattelin, että vien vielä jo kertaalleen koneistetun olka-akselin ja vääntiön koneistajalle. Tällä kertaa vein toiseen paikkaan, koska ajattelin, että uusi paikka, mahdollisuus uusiin ideoihin.

No uusi näkökulma tulikin asiaan, kun kaveri sovitteli osat yhteen ja tokaisi, että vääntiön raiän työstö valmistajalla on todennäköisesti mennyt reisille. Olkatapin yläpinta ja reiän sisäpinta olivat eri kaltevuuskulmalla( äärettömän pieni ero), jolloin kiristettäessä vääntiö ei puristanutkaan koko alueelta olkatappia vaan ainoastaan tapin yläreunasta.

Kaveri lupasi koneistaa tappia tai reikää siten, että pinnat tulisivat tasaiseksi ja yhdensuuntaiseksi, jolloin kiristys toimisi oikein.

Pintojen epäsopivuuden lisäksi kertoili, että kiristyspultin tiukkuus ei varmaan ole ollut riittävä. Siinä sitten katselin kaveria silmät pyöreinä, kun irroittaessani pulttia huomasin sen menneen banaaniksi ja saaneen mittaa lisää muutaman millin viime kiristyskerran jälkeen.

Kuulemma ei pultin muodonmuutos vielä kerro,että se on ollut tiukassa, koska 8.8 pultti on liian heikko. Pultin pitäisi olla 12.9. No nyt on tulossa em. pultit seraavaan asennukseen.

odottelen nyt tehostajan myyjältä tietoa oikeasta pumpun paineesta. Tokkopa sitä tietoa sieltä saa, kun eivät oiken osanneet kertoa, mistä sitä painetta edes säädetään.

Kiitokset sinulle vinkeistä. Niistä on ollut todella apua,kun en ole oikein sinut näiden asennusten kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aj



Liittynyt: 10 Apr 2009
Viestejä: 92

LähetäLähetetty: 22.04.2010, 21:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nappaa siihen kunnollinen kempin lukitus, räkäsauma ei kyllä kestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maukka



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 884
Paikkakunta: 04940 Levanto

LähetäLähetetty: 23.04.2010, 07:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noilla " Kempin tai Esabin " lukituksilla on pilattu monta hyvää asiaa enenkin , kannattaa jättää vallan raiskaamatta jollei muuta konstii oo .!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jusi



Liittynyt: 21 Dec 2005
Viestejä: 415
Paikkakunta: Salo

LähetäLähetetty: 23.04.2010, 07:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siihen voisi koneistaa kahdet kiilaurat jos on tilaa, niin pitäisi paremmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kalvaana



Liittynyt: 03 Mar 2006
Viestejä: 4773
Paikkakunta: Suur-Salo

LähetäLähetetty: 23.04.2010, 09:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Arvelen, että nyt työn alla oleva korjaus on toimiva. Yhdensuuntaiset pinnat riittävällä kiristyksellä pitää kyllä. 8.8 pultti on aina niin pehmeä, että sitä ei saa riittävän tiukalle koskaan vaan pultti venyy, mutta kovat pultit olikin jo tilattuna.
Ja kyllä lyhyt hitsisauma siinä päällä on ihan okei ja sen saa rälläkällä avattua. Ei sitä tartte ympäri hitsata. Joku joskus sano, että sentin pituinen palko kestää jo tonnin voiman.
Nää itämään osat tahtoo aina olla tällasia, että viimeistely pittä tehdä ihan itte. Siis olihan tuo tehostinpaketti halpatuonti mallia Made in Turkki?
_________________
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
katu



Liittynyt: 18 Apr 2010
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 25.04.2010, 07:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Perjantai iltana sain koneistuksesta osat, mutta en päässyt asentelemaan, kun työ haittaa harrastelua ja piti lähteä työreissulle.

Sen verran ehdin osia tutkia, että tosiaan vääntiön sisäosa oli työstetty uudelleen ja myös vääntuön kiristysessä mutterin ja pultin kannan alle jäävät pinnat oli hiottu samansuuntaisiksi. Koneistajan mukaan pinnat oli sen verran erisuuntaiset, että alkuperäinen pultti alkoi vääntyä heti alussa , jolloin kiristys ei onnistunut helpolla senkään takia.

no katsotaan alkuviikosta kuinka osa alkaa kestämään, kun pääsen asentamaan ja testaamaan.

Sarja oli juuri tollanen Turkkilainen. Nyt kun sitä on jälkeenpäin tutkinut, niin on siinä olevien osien viimeistelyssä kyllä toivomisen varaa. Nyt kun sain tietää, että reikä oli virheellisesti koneistettu ja pultin kosketuspinnat pitäsi ola suhteelisen saman suuntaiset, tutkin toisen puolen vääntiön muotoja.

Siinä oli koneistettu nuo pulttin pinnat suoraksi ja todennäköisesti reikäkin on ok. Ainakin se on kestänyt asennuksen jälkeen ajoa koko ajan ja sen kiristyspultti on ollut yhtä tiukassa kun rikkoontuneen puolenkin.

Kun sarjan ostin ja sain tietää, että se on Turkkilaisten tekemä, sisäistin kyllä, että ei asennus varmaan "heittämällä" onnistu, mutta en uskonut, että joudun alkuperäiseen traktorin rakenteeseen tekemään muutoksia, jotta asennus onnistuu. Esim. jos traktorissa olisi itse värkätty hytti, voisin ajatella, että sen kiinnikkeitä pitäsisi muuttaa, mutta kun oli tehtaan asentama hytti, niin olisi luullut sen olevan kiinnikkeiltään sellainen, että tehostaja sopii ilman muutoksia.

tehostsajan myyneeseen tahoon haluaisin sen verran kohdistaa kritiikkiä, että ottaisivat nyt edes ostajan reklamaatiot tosissaan, eikä "heittelisi" kommentteja/ korjausehdotuksi mitä mieleen tulee ensimmäiseksi ja jotka loppujen lopuksi olivat täysin paskapuhetta.

Ensimmäinen vääntiö kun otti kiinni traktorin vanteeseen, niin silloin kommentoivat, että mulla on liian leveät renkaat. Ostin uudet 16x6 tuumaiset renkaat vanteineen ja kun asensin ne paikoilleen tilanne oli sama. Offset kun on sama molemmissa vanteissa vaikka vanteen leveys on eri. Onneksi sain pyörät myytyä pienellä tappiolla pois. Kun soittelin Hytin kiinnikkeen muutostarpeesta, kommentoivat,että ei tuo tehostaja hytilliseen traktoriin sovi. Seuraavalla viikolla vierailin paikallisessa traktorihuollossa ja kas kummaa siellä oli juuri asennus menossa -75 vuosimallin 3000:seen, jossa on kyllä erilainen hytti kuin mulla, mutta siihen se kyllä sopi ilman muutoksia. Ja samanlainen tehostaja oli käytössä.

Viimeisin on nyt sitten tuon pumpun paineen määrä. Heidän mukaan väntiö rikkoontuisi syystä, että pumppu kehittää liika painetta. Lupasivat laittaa tiedon oikeasta pumpun paineesta. Mutta ei ole tietoa tullut, vaikka lupauksesta on jo melkein viikko. Vissiin on heidän kirjekyyhky tapettu matkalla ja uutta ei ole uskallettu lähettää.

Tää ostos( varmaan tekstistä huomaattekin) ottaa mua pannuun, kun kaikkine koneistuksineen ja korjauksineen alkaa tehostajalle tulla hintaa melkein tuplat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fjord



Liittynyt: 21 Apr 2010
Viestejä: 35

LähetäLähetetty: 25.04.2010, 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Turkkilainen "Härpäke"

http://translate.google.com/translate?hl=fi&langpair=en%7Cfi&u=http://www.powersteeringkit.com/

Suomennos ehkä hieman ontuu. On kai koneen tekemä.

Näitä näkyy olevan kahta lajia hydraulinen ja hydrostaattinen kumpihan on kyseessä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-SS-



Liittynyt: 18 Dec 2005
Viestejä: 8260
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA

LähetäLähetetty: 25.04.2010, 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

katu kirjoitti:


Sarja oli juuri tollanen Turkkilainen. .......Kun sarjan ostin ja sain tietää, että se on Turkkilaisten tekemä, sisäistin kyllä, että ei asennus varmaan "heittämällä" onnistu, mutta en uskonut, että joudun alkuperäiseen traktorin rakenteeseen tekemään muutoksia, jotta asennus onnistuu.
.......
Esim. jos traktorissa olisi itse värkätty hytti, voisin ajatella, että sen kiinnikkeitä pitäsisi muuttaa, mutta kun oli tehtaan asentama hytti, niin olisi luullut sen olevan kiinnikkeiltään sellainen, että tehostaja sopii ilman muutoksia.

tehostsajan myyneeseen tahoon haluaisin sen verran kohdistaa kritiikkiä, että ottaisivat nyt edes ostajan reklamaatiot tosissaan, eikä "heittelisi" kommentteja/ korjausehdotuksi mitä mieleen tulee ensimmäiseksi ja jotka loppujen lopuksi olivat täysin paskapuhetta.
.....


Oliko tää nyt joku suomalainen liike vai Agriline Englannissa ?

Ensinnäkin, turkkilainen tekee tehostimia lähinnä hytittömiin koneisiin. Toiseksi, se turkkilainen tehostin ei ole millään muotoa tehdasosa eikä valmistaja suoraan tekemisissä millään tavalla traktorivalmistajien kanssa.

Siksi noita sopivuusongelmia voi poikkeuksetta sanoa olevan ainakin joko laturin kohdalla, tunkin takapään kiinnitysten, pallonivelien ja kääntövarsien kohdalla. Ja niissä paikallisissa ohjeissa muuten aina lukee, että "ei etukuormaajatraktoreihin", juuri kiinnitysten takia. Tiedän kyllä näitä kiinnityksiä sitten tehdyn itse.

katu kirjoitti:


Viimeisin on nyt sitten tuon pumpun paineen määrä. Heidän mukaan väntiö rikkoontuisi syystä, että pumppu kehittää liika painetta. Lupasivat laittaa tiedon oikeasta pumpun paineesta. Mutta ei ole tietoa tullut, vaikka lupauksesta on jo melkein viikko. Vissiin on heidän kirjekyyhky tapettu matkalla ja uutta ei ole uskallettu lähettää.

Tää ostos( varmaan tekstistä huomaattekin) ottaa mua pannuun, kun kaikkine koneistuksineen ja korjauksineen alkaa tehostajalle tulla hintaa melkein tuplat.


Tuosta paineesta, jos sais sen verran tässä vinkkiä antaa, et näkee sen silmälläkin, että ei noissa hammaspyöräpumpuissa mitään paineensäätöä ole, jos se on noita yleisimpiä turkkilaisia. Se paineensäätö on esimerkiksi MARS -merkkisessä ohjaustehostimessa ohjaussylinterin etupäässä , luistiventtiilin yhteydessä. Säätöruuvi on paine- ja paluuletkujen tyvessä eteenpäin suunnattu.

Katsoin myös Agrilinen myymän sarjan vastaavaa mahdollista paikkaa, ja se säätö lienee siinä venttiilissä letkuliitäntöjen vastakkaisella puolella.

Ja tuo paineensäätö, se siis oletettavasti vaikuttaa vain työliikkeen aikana, kun venttiili on ohjaavassa asennossa ja paine tulee pumpulta venttiiliin. Silloin kun venttiili on keskittyneenä, eli ei ohjaa ollenkaan, oletan, että sylinterissä oleva öljy on umpisessa , eli sylinterin kanavissa ei ole paikkaa, mistä helppaisi kun ajetaan esim. kantoa vasten. Agrilinen myymien sarjojen männän kahden puolen saisi ehkä shokkiventtiilin, koska siinä on niitä putkituksia ulkona.

Eli on kaksi eri tilannetta kokonaan, se, kun käännetään konevoimalla pyöriä, kunnes luistin yhteydessä oleva ylipaineventtiili viheltää, ja toinen tila, jossa ohjausliikettä ei aviteta, ja traktorin pyöriä kääntää jokin ulkopuolinen voima, sylinterin mäntää vasten.

Noiden turkkilaisten tehostimien viimeistelyn laatu on juuri noin krouvia kuin kuvataan, kyllä myyjä on myynyt korkeamman laadun mielikuvaa, koska asiakas on noin paljon pettynyt. Yhteistilauksssa olen itse pyrkinyt jarruttelmaan innostusta, eli todennut asennuksen vaativan useimmiten jonkinlaista sepittämistä, jos sitten ei tarvitsekaan, on sitten aihetta ylimääräiseen onnellisuuteen !

Viistonniseen kun sarja menee tunnissa-kahdessa kiinni ja saman tien hommiin, niin olen alkanut tykätä aina vaan enempi noista. No, viistonnisessa mm. kääntövarret jää alkuperäiset, ja tosiaan kyllä helposti alkaa liikuskella ne Fordin omatkin osat, kun ei enää ole peukalot vastassa vaan sylinteri.



Huom. Kuvassa olevassa esimerkikssä en jaksanut purkaa Fordissa kiinni ollutta pumppua ja säiliötä vaan vedin letkut vaan siihen tehostinsylinterille. Toimii se noinkin.

-SS-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
katu



Liittynyt: 18 Apr 2010
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 30.04.2010, 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitokset SS:lle erittäin valaisevasta tietopaketista.

Nyt on tehostaja taas kasassa ja pari kuormaa ajettuna metsästä pois. Nyt näyttäisi siltä, että asennus on saavuttanut loppun( ainakin toivon niin).

Tää ostos oli tehty ihan Tampereen lähistöllä olevasta liikkeestä. Ostos oli minulle ensimmäinen, mutta enpä usko, että viimeinen. Varmaan mulla oli mukana hiukan liikaa intoa asennuksen suhteen, jolloin ihan normaalitkin takaiskut ehkä lannisti liikaa. Mutta toisaalta ei kyllä tähän ongelmaan ole paljoa apuja tullut heiltä.

Nyt siis tehostaja pelittää ja täytyy sanoa, että kyllä on nautinto ajella. Varsinkin pakilla meno muuttu ihan toisenlaiseksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumphu



Liittynyt: 28 Mar 2012
Viestejä: 118

LähetäLähetetty: 21.03.2014, 20:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanha aihe mutta nostellaas...

Onko näitä joku vielä jälkiasentanut?

Vieläkö SS:llä löytyy varastoa / myyntiä näille?

Haaveilen omaa kolmetonnista vähän tehostavani...

---
Tuomo
_________________
Ford 3000 -68
Ford 5610-4 mk2 -87
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MaxSound



Liittynyt: 26 Mar 2010
Viestejä: 277
Paikkakunta: Kajaanin kupeessa...

LähetäLähetetty: 21.03.2014, 23:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-SS- kirjoitti:
Auttaisikohan laakerilukite ja kiristyspultin uudistus vaikka läpimeneväksi ja silleen säätää reikiä, että kiristys menee loppuun asti kanittamatta ja pulttia taivuttamatta.

-SS-

Auttaa.

Uusi kiila, Olkatappiin Loctiten kartioliima ja kiristykseen kova pultti - rupesi pysymään kiinni Idea

Aluksi tuntui löystyvän koko ajan, mutta noilla korjaantui ja on pysynyt kiinni jo pari vuotta Idea
_________________
Ford County 754 -71
Ford 3000 -73
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
varmari



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 1009
Paikkakunta: sastamalan KIIKKA

LähetäLähetetty: 22.03.2014, 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näitä on tehty ......sanos ylpeempi kaveri Laughing

aamulla kunnon kaurapuuro ja ruisleipää läskillä ja kunnon taajakierteinen kova pultti tuplamutterilla ja porata jengat olkavarrenreijästä pois sitten vääntää uudella pikkusen pidemmällä pultilla johonka ne tuplat mahtuu niin oikeen KIINNI niin jo pysyy
ei pysy jos vaan lauantai aamun krapuloissa väristen vääntää otsa tykyttäen..... löysä on jo ehtoolla Twisted Evil olkavarren liitoskin Wink

P.S. on muuten ihme että sama sarja samanlainen traktori jokainen on omanlaisensa projekti varsinkin jos on haran hytti niissä on eroja PALJON
_________________
Ei muutakun leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä..........
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group