www.masinistit.com Foorumin päävalikko
Masinistit-sivusto
www.masinistit.com
Masinistien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Webaston käyttö ja akun kesto
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kalvaana



Liittynyt: 03 Mar 2006
Viestejä: 4581
Paikkakunta: Suur-Salo

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 11:00    Viestin aihe: Webaston käyttö ja akun kesto Vastaa lainaamalla viestiä

Tekis mieli hommata Webasto tai Eberi tuohon emännän Skoda 1.6 diiseliin, kun siinä on niin helkkarin huono lämmityslaite ja onneton moottorin lämmitin, jota jotkut säteilylämmittimeksi sanoo. Meinaan vaan, että jos autolla koitetaan ajaa 3 - 4 sataa tuhatta, niin olis syytä tehdä ne käynnistykset esilämmitetyllä koneella. Käynnistyyhän se kuin palmun alta parinkymmenen asteen pakkasella, mutta ei se koneelle hyvää tee pidemmän päälle.
Arveluttaa vaan nuo webastot, kun kuuntelee nuiden lämppäreiden käyttäjiä, että kun täytyy apuvirroilla käynnistellä autoa sillon sun tällön, kun lämmitin on syöny akun tyhjäksi. Siis useamman käyttäjän kommenttia. Miksi näin pääsee käymään?
Pitäiskö asennus tehdäkkin niin, että webastolle on oma akku, jota ladataan koneen käydessä ?
Toisaalta näkyy olevan Calixilla ja Defalla letkulämmitin tuohon autoon saatavana, joka varmaan paljon parempi, ku se pieni vastuslimppu siinä öljypohjan kylessä.
_________________
Ei oo riemulla rajaa, ku Ferguilla ajaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuutoshullu



Liittynyt: 28 Apr 2009
Viestejä: 625
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla ainakin kun on tuossa Ford Ranger TYöautossa eberi niin ei ole koskaan ollut akku tyhjänä....

Silloin kun siihen asennettiin toi eberi niin asentaja sanoi mulle että puhallin aina ykkösellä.... Välillä se on tunninkin päällä ja kone on valmis käynnistteväksi....


Se kait vie vaan niin paljon virtaa se auton oma puhallin siel kajuutas et sitä ei voi pitää kun ykkösellä...
_________________
Fordson D Major/ Trader 590E
Fordson Major
http://kuvablogi.com/nayta/2389157/
Toinen silmä näyttää persläppeen toinen mynäläppeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Homer



Liittynyt: 30 Dec 2007
Viestejä: 21
Paikkakunta: Porvoo

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni on roomsterissa ollut webasto reilun 1,5vuoden ajan. Ei koskaan ongelmia käyntiinlähdön kanssa. Puhallin pitää vain olla 1s asennossa ja itse ajan aina hieman pitempään kuin webasto on ollut päällä. Normaali aamuna webasto on 20minuuttia päällä ja työmatkaan menee 30 minsaa. Varmasti on akku äkkiä romu jos pitää aina 30min päällä ja ajaa vain vartin tai 10minuttia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
plaanari



Liittynyt: 26 Nov 2008
Viestejä: 182

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toi itte webasto ei vie muistaakseni kun 42w, eli alle yhden ajovalopolttimon verran. Joku voi korjata jos muistan väärin. Suurin sähkönkuluttaja on juurikin tuo sisätilan puhallin. Voihan se sisätilan puhallin olla 0 asennossa jos tarkoitus on vain lämmittää moottori. Mutta nälkä kasvaa syödessä, joten sisätilatkin pitää olla lämpöset. Sillon kyllä akun kapasiteetti pitää olla riittävä.

Viimeinen muokkaaja, plaanari pvm 03.01.2010, 11:21, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
MF165Multi



Liittynyt: 18 Dec 2005
Viestejä: 1302
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensimmäinen Webasto ollut nyt pari vuotta vaimon autossa ja talon kaikissa seuraavissa autoissa tulee olemaan kanssa jos vain mahdollista. Puhallin pitää olla tosiaan pienellä. Akun päälle se kyllä käy. Ambulansseissa kestää kuulema akut vain 9kk.

Ihmettelin talvella, kun Webasto kävi vain 10min, akku oli loppu ja oli hankittava uusi. Kaikki hyvä maksaa. Sad
_________________
http://www.mf165multi.net/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Rynttämylly



Liittynyt: 13 Dec 2007
Viestejä: 196

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 11:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä ole itselläkään ollut mitään ongelmia Webaston ja akun kanssa. Ollut käytössä kohta kymmenkunta vuotta. Yleensä ne ongelmat akun kanssa syntyy siitä kun ihmiset ei tahdo ymmärtää sitä että lämmityksen jälkeen sillä autolla pitää myös ajaa, ei se akku muuten lataudu. Kun käytetään lämmitintä puoli tuntia, sitten ajetaan 10min ja taas lämppäri pohisee puoli tuntia ja sitten taas pikku kierros autolla, ni kyllä se akku lopulta tyhjä on. Jos ajot on lyhyitä ni kotona sitten laturi kiinni. Akun elinikä lyhenee varmasti jos se on aina vajaa. Jos vaan akku on kunnossa ja osaa vähän käyttää järkeä ni ei ole ongelmia. Minä en ainakaan ihan helpolla Webastosta luovu.
_________________
Aina väärässä paikkaa....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Make



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 635

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mul on 5 vuotta ollut Transporterissa Webasto, eikä oo lisäakkua. Kertaakaan ei oo akku tyhjentynyt. Lohkaria siinä ei oo ja yleensä laitetaan kauko-ohjaimella Webasto päälle noin varttia ennen lähtöä. Puhallinkin on useimmiten unohtunut kakkoselle. Sad Ajomatkat on yleensä 5- 10 km.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jannel



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 186
Paikkakunta: P-Pohojammaa

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 11:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja Varta ainakin kauppaa oikein vebasto/eberi käyttöön suunniteltuja akkuja!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lokomo929



Liittynyt: 10 Mar 2007
Viestejä: 76

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 11:32    Viestin aihe: vepasto Vastaa lainaamalla viestiä

Puhallin tosiaankin vie virtsaa. Eräässä koneessani oli aikoinaan lämmityslaitteen letkussa anturi joka ohjasi puhallinmoottoria siten, että antoi käynnistysluvan vasta sitten kun nesteen lämpötila oli noussut riittävän korkealle. Voisin kuvitella sen säästävän akkua jonkin verran. Nykyisessä laitteessani puhallin lähtee samanaikaisesti vepaston kanssa käyntiin.
_________________
majori+pikkujussi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NH



Liittynyt: 15 Mar 2007
Viestejä: 4159
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olikohan maahantuojan opaslehtinen, vai mikä, jossa kehoitettiin säännöllisessä käytössä, ajamaan aina vähintäin lämmityksen jälkeen saman ajan, kuin lämmitin oli päällä. Muutoin on vaarana akun varauksen väheneminen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RH 6



Liittynyt: 18 May 2008
Viestejä: 154

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 13:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Akkuliikkeessä sanottiin jos on paljon Webasto yms. käyttöä jossa akun varaustila pääsee laskemaan välillä liian alas, pitäisi olla myös verkkovirtakäyttöinen lisälaturi, jolla akun saa oikeasti täyteen. Auton oma laturi ei siihen pysty. Toki silläkin sen niin täyteen, että auto käynnistyy. Mutta pikkuhiljaa akun kunto laskee. Lisälaturilla voisi kuulemma silloin tällöin aina elvyttää akkua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simppa



Liittynyt: 28 Mar 2006
Viestejä: 801

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 13:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Make kirjoitti:
Mul on 5 vuotta ollut Transporterissa Webasto, eikä oo lisäakkua. Kertaakaan ei oo akku tyhjentynyt. Lohkaria siinä ei oo ja yleensä laitetaan kauko-ohjaimella Webasto päälle noin varttia ennen lähtöä. Puhallinkin on useimmiten unohtunut kakkoselle. Sad Ajomatkat on yleensä 5- 10 km.


Sullahan ihme wolkkari,meillä pojat töissä tulee jonossa vastaan ja kaikilla sama virsi,ei lähteny wolski käyntiin Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Calmari



Liittynyt: 06 Feb 2006
Viestejä: 1041
Paikkakunta: Lemi

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

volvossa osaa lämpri ite laittaa nopeuden ja suunnata läpät webastoa käytettäessä eli ei tarvii kuin laittaa päälle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tapsa



Liittynyt: 18 Dec 2005
Viestejä: 2656

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mondeossa sama juttu. Kait sen akun saa tyhjenemään webastoilla, onnistuuhan se monella muullakin tavalla. Mondeo sammuttaa webaston, jos akkujännite laskee liian alas. myyjän mukaan pitäisi jäädä starttivara.

Kyllä webasto ja ajastustoiminto on hyvä peli. Ja miksei joku muunkin merkkinen kuin webasto Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alfons



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 1052

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Molemmissa autoissa on webastot ja onneksi ovat moitteitta pelanneet sen mitä itsellä olleet. Toinen laittaa puhaltimen päälle vasta kun vesi on lämmenyt ja toinen puhaltaa heti kun webastokin lähtee päälle.

Toinen auto on juurikin octavia. Auto ei ole yhtään lämpöisempi oli webasto päällä tai pois. Se ainoastaa nopeuttaa käyntilämpöön nousemista. Juurikin jouduin sen akun vaihtaa toiseen autoon, aina lähti auto käyntiin, webasto tosin ei...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rekola



Liittynyt: 26 Nov 2006
Viestejä: 890
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 15:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Transit Connect 07,alkuperäinen akku.Lämmitin päällä aamuin illoin n.20-30 min aina pakkaskeleillä.Työmatka 15 km.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tureq



Liittynyt: 18 Dec 2005
Viestejä: 1872
Paikkakunta: Oulun seutu

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

7 vuotta näky kestävän TDI:ssä akku ilman polttoainelämmitintä, Tapaninpäivänä sano että kevväämmällä, uusi 103€.

Toisessa on eberi, yleensä sähköpistokkeen vieressä käynnistetään roikan avulla, säästynee hiukan akkua ja dieseliä, sähkölle kiinteä hinta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
rytinä



Liittynyt: 10 Oct 2007
Viestejä: 1618
Paikkakunta: lieksa vuonisjärvi

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 17:53    Viestin aihe: webasto Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla 9vuotta vanha Mersu 200 cdi jossa Webasto ,pakko olla kunnossa ,moottori ja matkustamo lämpenenee tällä kylmäkäynnityksessä Viime talvena jouduin uusimaan laitteiston "pata paloi puhki" välttämätön yli 20 asteen pakkasella cdi kone kun antaa vähän hukka lämpöä ,webaston teho riittää yli 30 asteen pakkailla pitemmillä matkoilla varsinkin pitämään matkustamon miellyttävän lämpimänä. Mutta huippupakkasilla -30 akuntehot käy vähäksi käynnistyksessä, ensinnäkin akun pitää olla webasto käyttöön tarkoitettu ,toiseksi, pitää olla ylläpitolaturi ,jos ajomatkat on lyhyttä kaupunki-ajoa, näin ainakin tämän mesen kans on toimittava,,ja mielellään vielä varakäynnistysakku -niin lähtö on varmaa..
_________________
volvo 940 automat 2.3
käytössä firman Ford Mondeo
Ford 5610...5600
harraste Valmet 361
tallissa ZIL K-auto Valmet Dieselilä
M F 165 multi power "löytö"
Scania Super -71 + Hiab
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heijo



Liittynyt: 02 Oct 2006
Viestejä: 1138
Paikkakunta: Kajaani

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 17:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On olemassa noita lämmitys sarjoihin liitettäviä latureita jotka myös lämmittävät akkua sopivasti samalla kun kone lämpenee. Minulla ei kyllä moista ole eikä ole vielä virta loppunut Volvoista, ei edellisestä eikä nykyisestäkään, mutta tietysti huomenna ....
Nyt pakkasta -18 ja tuulee idästä melko raikkaasti.
_________________
Minkä huollamme sen korjaamme.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Velu



Liittynyt: 21 Dec 2005
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Kajaani

LähetäLähetetty: 03.01.2010, 18:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kolme talvea on ollut öljylämmitys autossa. Kertaakaan ei ole auto jäänyt käynnistymättä, mutta monesti on lisälämmitin sammuttanut itsensä virtapulan takia. Kyllä sen käynnistäessä huomaa, melko hikisesti startti moottoria pyöräyttää, mutta nuo lämmittimet jättävät juuri riittvästi starttivaraa.

Tuossa hommasssa saisi akku olla mahdollisimman iso. Laturin teho ei siinä lataushommassa tule vastaan vaan akun varauksen vastaanottokyky. Isompi akku varautuu saman virtamäärn nopeammin. Pakkasakku latautuu hyvin hitaasti, joten ajoa on oltava riittävän pitkän aikaa lämmityksen jälkeen, muutan akku on alivarauksessa koko talven ja keväällä saa jo ostaa uuden. Sitä ajoa on oltava tosiaan vähintään yhtäpitkään kuin lämmitystäkin.

Lämmittimen kanssa on erittäin hyvä kaveri lohkolämmitinsarjaan liitettävä lisälaturi. Sellainen on itsellä ja se hoitaa akun varaustilan automaattisesti kohdalleen aina kun auto on raoikan nokassa. Ennen piti käyttää melko pajon tyhjäkäyntiä akun takia. Tehdastekoiset on aika suolaisen hintaisia, mutta masinisti värkkää sellaisen helposti itsekin. Pääasia, että käyttää jotain elektronista laturia, perus kiinanlaturi ylivaraa akkua, koska jännitteen säätö puuttuu ja sitä se ei pitkään kestä.
_________________
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 1 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group