www.masinistit.com Foorumin päävalikko
Masinistit-sivusto
www.masinistit.com
Masinistien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Jarruhinojen liimaus.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
deuz84



Liittynyt: 13 Sep 2009
Viestejä: 77
Paikkakunta: kalajoki

LähetäLähetetty: 22.12.2009, 17:37    Viestin aihe: Jarruhinojen liimaus. Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kellään kokemusta jarruhihnojen liimauksesta ,Mitä liimaa pitäis käyttää ja onko muuta huomioitavaa kun hyvä puhdistus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TunturiPappa



Liittynyt: 21 Oct 2008
Viestejä: 2345
Paikkakunta: Marttila

LähetäLähetetty: 22.12.2009, 17:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Araldiittia tiedän käytettävän.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuulen



Liittynyt: 29 Apr 2007
Viestejä: 2435
Paikkakunta: Halikko

LähetäLähetetty: 22.12.2009, 18:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En uskaltaisi käyttää Araldiittiä ainakaan autoon tai traktoriin, Araldiitin lujuus loppuu vähän päälle sadassa asteessa, jos jarrurumpu tai levy kuumenee niin palat irtoaa!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kontio



Liittynyt: 30 Jan 2007
Viestejä: 1199
Paikkakunta: Pietarsaari

LähetäLähetetty: 22.12.2009, 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, eikös nuo hihnat paisteta uunissa liimauksen jälkeen, jolloin tuo liima "ottaa kiinni" kunnolla ja se liima ei ole mitää araldiittiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jip59



Liittynyt: 21 Aug 2006
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla

LähetäLähetetty: 22.12.2009, 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näinhän se on että jokseenkin kaikki kuluttajille myytävät liimat ovat mallia "ei sovellu jarrukenkien liimaukseen", siis ainakin lämmönkesto on riittämätön.
Muistaisin että noita hommia joskus tehtiin sellaisilla ammattikouluilla joissa oli aineet ja välineet.
Edellisellä työpaikalla raskaan kaluston korjaamolla tuli niittailtua varmaan satoihin jarrukenkiin uudet nauhat mutta liimaushommia kyseltäessä nostettiin kädet pystyyn että eipä oteta vastuuta.
_________________
Ei savua ilman kokeilua...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
MORSKU



Liittynyt: 31 Oct 2007
Viestejä: 2619
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 22.12.2009, 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen joskus 20-vuotta sitten liimannut jarruhihnoja ja sen muistan että liima oli Lockheadin valmistamaa ja haisi niin pirun pahalle Laughing

Meillä oli isän aikana korjaamossa sellaiset pannat joiden sisään laitettiin ne jarrukengät ja sellaisella mini vantilla kiristettiin kengät sitä pantaa vasten ja laitettiin sitten uuniin joksikin aikaa Rolling Eyes en enään muista asteita ja aikaa Sad

Liimaa saa varmaan ostaa vieläkin tarvikeliikkeistä ja sitä araldittiä EI SAA käyttää missään missä lämpötila voi kohota 100-asteen tuntumaan tai yli Exclamation Exclamation Exclamation siitä tulee liisteriä silloin ja liimaus irtoaa Idea
_________________
Lissää paskaa housuun ja ette päin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
MORSKU



Liittynyt: 31 Oct 2007
Viestejä: 2619
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 22.12.2009, 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen muutamat kengät ja palat liimauttanut Kitkaliimaus Oy;llä ja ei ollut kallista ja palvelu huippu luokkaa etenkin nopeus Idea maanantaina laitoin matkahuollossa kengät meneen niin torstai aamuna ne oli jo Rovaniemellä takas korjattuna Shocked
_________________
Lissää paskaa housuun ja ette päin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Leukkumies



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 369

LähetäLähetetty: 22.12.2009, 19:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MORSKU kirjoitti:
Itse olen muutamat kengät ja palat liimauttanut Kitkaliimaus Oy;llä ja ei ollut kallista ja palvelu huippu luokkaa etenkin nopeus Idea maanantaina laitoin matkahuollossa kengät meneen niin torstai aamuna ne oli jo Rovaniemellä takas korjattuna Shocked


Tais olla samasta virmasta kerran juttua Mobilistissakin. Pitäis itekkin lähettää sinne yhdet jarrullisen autonperäkärryn kengät. Lainassa kun ei tavara parane niinkuin tiedetään (olivat vetäneet käsijarru päällä prkle) Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
cardaani



Liittynyt: 24 Mar 2009
Viestejä: 2530
Paikkakunta: Wetenpää

LähetäLähetetty: 22.12.2009, 19:42    Viestin aihe: Re: Jarruhinojen liimaus. Vastaa lainaamalla viestiä

deuz84 kirjoitti:
Onko kellään kokemusta jarruhihnojen liimauksesta ,Mitä liimaa pitäis käyttää ja onko muuta huomioitavaa kun hyvä puhdistus.


On.

Liimaa ja pintaa saa vanhanpolven autotarvikeliikkeestä. Kitkapintaa on sitten olemassa montaa eri leveyttä ja paksuutta.

Ei kannata laittaa paistuu sinne mamman sähköuuniin. Tulee miehekäs tuoksu.

Kuten Morsku kertoi, niin tarviit sellaisen sellaisen jarrurummun kokoisen pannan. Sen voi tehdä peltisoirosta. Vanttiruuvitkin voit itse väsätä. Paistos uuniin.

Ei varmaan oo kallista teettääkään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jamppi



Liittynyt: 19 Nov 2006
Viestejä: 2035
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 22.12.2009, 19:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kauan on aikaa kun ammattikoulussa pintoja liimattiin
En muista minäkään mitä liimaa oli mutta kun paisto oli sopiva niin liima oli kahvinruskeaa
Ilman maitoa
Sittenhän pintojen kaarevuus hiottiin rummun mukaiseksi
Melko työlästä nykyajan mittapuun mukaan, silloin autoja korjattiin, nykyään vaihdellaan vaan valmiita komponentteja
_________________
6 Nuhvia
2 Leukkua
Muijalla Fergu
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
MORSKU



Liittynyt: 31 Oct 2007
Viestejä: 2619
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 22.12.2009, 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jamppi kirjoitti:
Kauan on aikaa kun ammattikoulussa pintoja liimattiin
En muista minäkään mitä liimaa oli mutta kun paisto oli sopiva niin liima oli kahvinruskeaa
Ilman maitoa
Sittenhän pintojen kaarevuus hiottiin rummun mukaiseksi
Melko työlästä nykyajan mittapuun mukaan, silloin autoja korjattiin, nykyään vaihdellaan vaan valmiita komponentteja


Juuri näin Idea
_________________
Lissää paskaa housuun ja ette päin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
MORSKU



Liittynyt: 31 Oct 2007
Viestejä: 2619
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 22.12.2009, 22:20    Viestin aihe: Re: Jarruhinojen liimaus. Vastaa lainaamalla viestiä

cardaani kirjoitti:
deuz84 kirjoitti:
Onko kellään kokemusta jarruhihnojen liimauksesta ,Mitä liimaa pitäis käyttää ja onko muuta huomioitavaa kun hyvä puhdistus.


On.

Liimaa ja pintaa saa vanhanpolven autotarvikeliikkeestä. Kitkapintaa on sitten olemassa montaa eri leveyttä ja paksuutta.

Ei kannata laittaa paistuu sinne mamman sähköuuniin. Tulee miehekäs tuoksu.

Kuten Morsku kertoi, niin tarviit sellaisen sellaisen jarrurummun kokoisen pannan. Sen voi tehdä peltisoirosta. Vanttiruuvitkin voit itse väsätä. Paistos uuniin.

Ei varmaan oo kallista teettääkään.


Joo sinne kinkkuun saattaapi tulla hieman "väyrysmäinen ja loikkiva" sivumaku jos laittaa keittiön uuniin Laughing

Meillä oli tallissa silloin aikoinaan jeesuksen vanhaa taunustakin vanhempi sähköuuni jossa niitä hihnoja paistettiin ja tuoksu oli "miehekäs" Laughing
_________________
Lissää paskaa housuun ja ette päin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Lucas



Liittynyt: 19 Dec 2005
Viestejä: 2133

LähetäLähetetty: 22.12.2009, 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Töissä joskus jarruhihnoja liimailin, en kuitenkaan autoihin vaan sähkömoottorin jarruun jossa ei lämmöt normaalisti nouse niin ylös kuin autossa. Liima oli UHU:n valmistamaa, ja muistaakseni se oli epoksiliimaa. Uunissa kovetettiin, liima kovettui kyllä huoneenlämmössäkin mutta uunissa liitoksesta tuli vahvempi. Tosin kyllä kitkapintoja maailmalla silloin tällöin irtosikin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sorvaaja



Liittynyt: 05 Jan 2007
Viestejä: 1675
Paikkakunta: Salonseutu

LähetäLähetetty: 24.12.2009, 13:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pari vuotta takaperin tein kaverille joka entisöi vanhaa autoa,sellaiset vanttiruuvit ja renkaan joka vastasi jarrurummun halkaisijaa.Autoon ei saanut enää mistään uusia jarrukenkiä,joten metritavara hihnaa ja siitä muovattiin uudet hihnat.Hän oli jostain saanut vanhanajan jarrunauhaliimaa.Oli muistaakseni ATE merkkistä.Kengän pinnat hiekkapuhallettiin ja liimaa väliin ,vanteilla kengät kiristetiin renkaan sisään ja koko hoito sähköhellanuuniin.paistettiin tunnin verran ja hyvä tuli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group