www.masinistit.com Foorumin päävalikko
Masinistit-sivusto
www.masinistit.com
Masinistien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kiinnileikannut mopon kone?
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Alfons



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 1102

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 19:21    Viestin aihe: kiinnileikannut mopon kone? Vastaa lainaamalla viestiä

Kunnostelen velipojalle myyjän mukaan kiinnileikannutta mopoa, eli mopo ostettiin konevikaisena. Avattuani koneen huomasin koneen olevan jumissa, mutta mäntä ja sylinteri olivat ok. Männässä ja sylinterissä oli normaalia kulumaa, mutta ei mielestäni selvää kiinnileikkautumisen jälkiä.

Liottelin alaapäätä ja nytkyttelin pienin liikkein sen pyörimään.

Eli kysymys kuuluu, olikohan kone leikannut vaan alapäästä ja tohtiiko antaa olla vanhoilla laakereilla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TunturiPappa



Liittynyt: 21 Oct 2008
Viestejä: 2357
Paikkakunta: Marttila

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 19:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos kerran kone leviänä niin mielestäni kannattaisi laittaa kuntoon... Mikä moppe on kyseessä?
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alfons



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 1102

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 19:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

yamaha dt 50.


Mutta tunui hullulta tuo kun sylinteriosastolla ollut älkiä voitelun heikkoudesta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Blis



Liittynyt: 21 Jan 2009
Viestejä: 917

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hyvinkin saattanu runkolaakerit hirttää kiinni, tai sitten kiertokangen laakerit, jos pytty ja mäntä on kerta kunnossa niin lyö vaan uudet laakerit sisään ja kasaan...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alfons



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 1102

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oho, olipa kirjoitusvireheitä itsellä edellisessä viestissä. Eli voitelun puutetta tuskin ollut sylinterin puolella.

Mahtaakohan kauan kestää jos ei laakeria vaihda, onko tuhoon tuomittu homma jos koittaa olla vaitamatta...

Mikähän aiheuttaa tuon alapään ongelman ja yläpää pysyy hyvänä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Woodsman



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 2422
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kone tuoreöljyvoitelulla ? Kiertokangen alapää vai runkolaakerit jumittaa ? Kiertokangen kanssa tulee ongelmia, liekö saa uusia vai pitääkö uusia koko akseli ? Runkolaakerit eivät ole probleema, niitä saa kyllä.
_________________
-52..... and still kicking !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Motormän



Liittynyt: 24 Dec 2007
Viestejä: 83
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiertokangen alapään ja runkolaakerit uusiksi niin tulee hyvä, ja ei tule lisää vaurioita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarik69



Liittynyt: 14 Apr 2008
Viestejä: 26
Paikkakunta: pohjois-karjala

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

koitteleppa poskilaakerit onko välystä.. haiskahtas vähän kampiakselin stefa vialta ja jos laakerit väljät ni ei stefa pidä.! onko miten "ajetun olonen mopeti?? on ilmeisesti 2-tahti.? tulee muuten samat oireet/vauriot kun unohtuu öljyt bensasta pois Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alfons



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 1102

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On tuorevoitelulla, otan sen pois käytöstä.

Luulen että kiertokankea uusiessa tulee kampiakseli samassa paketissa....
Laakerit eivät unnu väljiltä käsikopelolla...

Ajattelin että voisi koitaa korjaamatta, kun oletettavasti menee samat hilut uusiksi nyt kuin hajotessaan... ja jos tuon homman tekee niin kannattaa varmasti porauttaa samalla... Onhan mopo maailmaa nähnyt myyntipuheissa 15tkm, mutta kun saatiin akku kiinni ja virrat päälle niin 34tkm oli mittarissa... mukavia yllätyksiä.


Viimeinen muokkaaja, Alfons pvm 22.03.2009, 21:42, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tessu



Liittynyt: 29 May 2008
Viestejä: 679
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 21:05    Viestin aihe: Re: kiinnileikannut mopon kone? Vastaa lainaamalla viestiä

Alfons kirjoitti:


Liottelin alaapäätä ja nytkyttelin pienin liikkein sen pyörimään.

Eli kysymys kuuluu, olikohan kone leikannut vaan alapäästä ja tohtiiko antaa olla vanhoilla laakereilla?


Ilman muuta "alapään" laakerit uusiksi (ja stefat), kun ovat olleet niin jumissa, että vain liottelemalla "irti" Exclamation
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
konemies1



Liittynyt: 27 Mar 2007
Viestejä: 2474

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 21:09    Viestin aihe: Re: kiinnileikannut mopon kone? Vastaa lainaamalla viestiä

Alfons kirjoitti:
Kunnostelen velipojalle myyjän mukaan kiinnileikannutta mopoa, eli mopo ostettiin konevikaisena. Avattuani koneen huomasin koneen olevan jumissa, mutta mäntä ja sylinteri olivat ok. Männässä ja sylinterissä oli normaalia kulumaa, mutta ei mielestäni selvää kiinnileikkautumisen jälkiä.

Liottelin alaapäätä ja nytkyttelin pienin liikkein sen pyörimään.

Eli kysymys kuuluu, olikohan kone leikannut vaan alapäästä ja tohtiiko antaa olla vanhoilla laakereilla?


Tuntuu merkilliseltä jos mäntä ei ole leikannut, mutta rungos tai kanki olisi. Jos 2-t leikkaa laakereistaan, niin se leikkaa myös männästä.

Onko kampikammioon päässyt vettä joka on ruostuttanut laakerit jumiin?

Toinen vaihtoehto on, että se on leikannut vaihteistosta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alfons



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 1102

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 21:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisivat ne lähteneet ilmankin, mutta ajattelin että parempi antaa hetkisen liota öljyssä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alfons



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 1102

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kone oli jumissa ja nyt sitä on pyöritelty ja tuntuu pyörivän hyvin. Ruostetta oli ja mietin itsekkin tätä vaihtoehtoa.

Tyhmä systeemi tuo rajoitin tuossa. Ainoastaan pakoputkella hillitään menohaluja näissä vanhemmissa(2004). Luulisi että sähköinen rajoitin olisi parempi ja saisi pakoputki olla hengittvämpi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juhnu



Liittynyt: 27 Dec 2007
Viestejä: 800

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 21:51    Viestin aihe: Re: kiinnileikannut mopon kone? Vastaa lainaamalla viestiä

konemies1 kirjoitti:
Alfons kirjoitti:
Kunnostelen velipojalle myyjän mukaan kiinnileikannutta mopoa, eli mopo ostettiin konevikaisena. Avattuani koneen huomasin koneen olevan jumissa, mutta mäntä ja sylinteri olivat ok. Männässä ja sylinterissä oli normaalia kulumaa, mutta ei mielestäni selvää kiinnileikkautumisen jälkiä.

Liottelin alaapäätä ja nytkyttelin pienin liikkein sen pyörimään.

Eli kysymys kuuluu, olikohan kone leikannut vaan alapäästä ja tohtiiko antaa olla vanhoilla laakereilla?


Tuntuu merkilliseltä jos mäntä ei ole leikannut, mutta rungos tai kanki olisi. Jos 2-t leikkaa laakereistaan, niin se leikkaa myös männästä.

Onko kampikammioon päässyt vettä joka on ruostuttanut laakerit jumiin?

Toinen vaihtoehto on, että se on leikannut vaihteistosta.

Miten niin leikkaa männästäkin?
suzuki pv särki kiertokangen alapään laakerin, mutta sylinteri pysyi täysin ehjänä.

Niin, tuo 34tkm alkaa olemaan melko normaali vaihtoikä 2 tahtisen runkolaakereille, että suosittelen vaihtamaan.
Ja mäntä pitäisi vaihtaa 10tkm välein.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
konemies1



Liittynyt: 27 Mar 2007
Viestejä: 2474

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 22:24    Viestin aihe: Re: kiinnileikannut mopon kone? Vastaa lainaamalla viestiä

Juhnu kirjoitti:
konemies1 kirjoitti:
Alfons kirjoitti:
Kunnostelen velipojalle myyjän mukaan kiinnileikannutta mopoa, eli mopo ostettiin konevikaisena. Avattuani koneen huomasin koneen olevan jumissa, mutta mäntä ja sylinteri olivat ok. Männässä ja sylinterissä oli normaalia kulumaa, mutta ei mielestäni selvää kiinnileikkautumisen jälkiä.

Liottelin alaapäätä ja nytkyttelin pienin liikkein sen pyörimään.

Eli kysymys kuuluu, olikohan kone leikannut vaan alapäästä ja tohtiiko antaa olla vanhoilla laakereilla?


Tuntuu merkilliseltä jos mäntä ei ole leikannut, mutta rungos tai kanki olisi. Jos 2-t leikkaa laakereistaan, niin se leikkaa myös männästä.

Onko kampikammioon päässyt vettä joka on ruostuttanut laakerit jumiin?

Toinen vaihtoehto on, että se on leikannut vaihteistosta.

Miten niin leikkaa männästäkin?
suzuki pv särki kiertokangen alapään laakerin, mutta sylinteri pysyi täysin ehjänä.

Niin, tuo 34tkm alkaa olemaan melko normaali vaihtoikä 2 tahtisen runkolaakereille, että suosittelen vaihtamaan.
Ja mäntä pitäisi vaihtaa 10tkm välein.


Ei se yleensä leikkaa muuten kuin voitelun puuttuessa ja jos voitelu puuttuu kampikammiösta, niin se puuttuu myös sylinteristä 2-t moottorissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TunturiPappa



Liittynyt: 21 Oct 2008
Viestejä: 2357
Paikkakunta: Marttila

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 22:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiertokankia sai erikseen ainakin vuosi sitten. En ole tuota varaosien saantia enää tarkkaillut kun on tullut siirryttyä vähän isompiin koneisiin. Väitän että kankia myydään erikseen edelleen. Tuo 34 tkm on aika paljon samlla alakerralla. Voihan olla nii että sylinteri on vaihdettu jossain välissä. Alakerta saattaa leipoa ilman että sylinteri tai mäntä kärsii. Ei olisi ensimmäinen kone missä kiertokangen alapään neulalaakerin neulat olisivat menneet päällekkäin tai jokin neula särkynyt. Kiertokanden neulalaakerin särkyminen ei välttämättä johdu voitelun puutteesta. Petarit kannattaa tässä välissä myös uusia. ja voihan sinne vaikka uuden männänkin laittaa. Tuoreöljyvoitelu alkaa noilla kilometrimäärillä olla suhteellisen epäluotettava. Liian monta mopoa on leikannut pumpun hajoamisen vuoksi. Seosvoitelua suosittelisin.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TunturiPappa



Liittynyt: 21 Oct 2008
Viestejä: 2357
Paikkakunta: Marttila

LähetäLähetetty: 22.03.2009, 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MC Scatter myy AM6 mottiin kiertokankia. 16mm alatapilla 45€ 18mm alatapilla 55€. Petarit 7€ kappale.... Mäntäsarja 17€...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aftom



Liittynyt: 30 Jan 2008
Viestejä: 81

LähetäLähetetty: 23.03.2009, 02:15    Viestin aihe: Re: kiinnileikannut mopon kone? Vastaa lainaamalla viestiä

konemies1 kirjoitti:
Juhnu kirjoitti:
konemies1 kirjoitti:
Alfons kirjoitti:
Kunnostelen velipojalle myyjän mukaan kiinnileikannutta mopoa, eli mopo ostettiin konevikaisena. Avattuani koneen huomasin koneen olevan jumissa, mutta mäntä ja sylinteri olivat ok. Männässä ja sylinterissä oli normaalia kulumaa, mutta ei mielestäni selvää kiinnileikkautumisen jälkiä.

Liottelin alaapäätä ja nytkyttelin pienin liikkein sen pyörimään.

Eli kysymys kuuluu, olikohan kone leikannut vaan alapäästä ja tohtiiko antaa olla vanhoilla laakereilla?


Tuntuu merkilliseltä jos mäntä ei ole leikannut, mutta rungos tai kanki olisi. Jos 2-t leikkaa laakereistaan, niin se leikkaa myös männästä.

Onko kampikammioon päässyt vettä joka on ruostuttanut laakerit jumiin?

Toinen vaihtoehto on, että se on leikannut vaihteistosta.

Miten niin leikkaa männästäkin?
suzuki pv särki kiertokangen alapään laakerin, mutta sylinteri pysyi täysin ehjänä.

Niin, tuo 34tkm alkaa olemaan melko normaali vaihtoikä 2 tahtisen runkolaakereille, että suosittelen vaihtamaan.
Ja mäntä pitäisi vaihtaa 10tkm välein.


Ei se yleensä leikkaa muuten kuin voitelun puuttuessa ja jos voitelu puuttuu kampikammiösta, niin se puuttuu myös sylinteristä 2-t moottorissa.


Kyllä sitäki vaan sattuu tapahtumahan jotta kiertokangen alapäänlaakeri leikkaa, yleensä ku vaan kilometrejä on tarpeeksi tai menöö joku moska moottorii ja joutuu sinne laakerin välii ja aiheuttaa ylimääräistä kitkaa jolloin kuumenee ja leikkaa kiinni..
_________________
Valtra, ei voimaa kytkimestä vaan voimaa kytkimellä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juhnu



Liittynyt: 27 Dec 2007
Viestejä: 800

LähetäLähetetty: 23.03.2009, 07:24    Viestin aihe: Re: kiinnileikannut mopon kone? Vastaa lainaamalla viestiä

Aftom kirjoitti:

Kyllä sitäki vaan sattuu tapahtumahan jotta kiertokangen alapäänlaakeri leikkaa, yleensä ku vaan kilometrejä on tarpeeksi tai menöö joku moska moottorii ja joutuu sinne laakerin välii ja aiheuttaa ylimääräistä kitkaa jolloin kuumenee ja leikkaa kiinni..

Tuo minullakin oli mielessä, mutta siis suosittelen vaihtamaan ne laakerit ja stefat, on tullut kilometrit jo täyteen kun on noin paljon ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mh



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 1134
Paikkakunta: pihtipudas

LähetäLähetetty: 23.03.2009, 07:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jossain kelkoissa missä on tuoreöljy voitelu on putketvedetty laakerin ulkopuolelle,kun öljy herkeää kulkemasta esim väärän öljyn takia,menee laakeri pilalle.
jos on kiertokanki ollu jumissa ei yleensä kestä vaikka saat sen pyörimään,välykset on liian pienet siihen että kestäin moskaa välissä.

dt 50 oli kierrosten rajoitin puolassa,eli puolan vaihdolla saa kulkemaan huomattavasti liian lujaa. Wink
_________________
Ihminen sen on tehnyki niin miks ei korjais?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group