www.masinistit.com Foorumin päävalikko
Masinistit-sivusto
www.masinistit.com
Masinistien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Toyota vastatuulessa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 329, 330, 331  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Sekalaista
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
juha



Liittynyt: 18 Dec 2005
Viestejä: 3659
Paikkakunta: Pöytyä

LähetäLähetetty: 23.10.2010, 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ripa luisu kirjoitti:
oli ilkka lehdessä tänään katsastus tilastoja 2002 käyttöönotetuista autoista ja toyota loisti kärkipaikoilla, siis vähävikaisimpana.
tässä kympin kärki:
1.toyota rav4
2.honda hr-v
3.toyota camry
4.toyota corolla
5.mitsubishi carisma
6.ford fiesta
7.toyota avensis
8.vw bora
9.nissan almera
10.nissan maxima

tässä vikaisimmat:
74.citroen c5
75.opel vectra
76.citroen saxo
77.chevrolet trans sport
78.fiat stilo
79.fiat brava
80.peugeot 406
81.chrysler pt
82.vw transporter
83.renault laguna



TOYOTA
RAV4 (1994-2006)
Moottoriviat
D4D-diesel-moottoreissa voi kaksimassavauhtipyörä hajota.
Moottorinohjausyksikön vikoja.
Venttiilikannen yli kulkeva alipaineletku murtuu venttiilikannen kuumuudesta johtuen. Tämä aiheuttaa moottorin epätasaista käyntiä.
Jäähdytinvuotoja esiintyy.
Ajonestolaitteen vikoja.
Virtalukkovikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vaihteisto-ongelmia. Kulumisesta johtuen viitosvaihde ei pysy päällä.
Vaihteiston synkronirenkaat saattavat olla kuluneet.
Diesel-mallien alkuperäisissä peltivanteissa saattaa esiintyä halkeamia. Vanteet vaihdetaan (5 kpl). Takaisinkutsu 6.4.2006.
Kytkinvikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Ohjaustehostimen nestevuotoa.
Iskunvaimentimet vuotavat.
Rattilukko juuttuu.
Sähköviat ja valoviat
Akkuvikoja.
Sekalaiset viat
Takaluukun lukko reistailee.
Pakoputkistoviat
Katalysaattorin tuenta on rikki.
Pakokaasujen korkeita CO-pitoisuuksia (hiilimonoksidi).
Pakoputkisto ruostuu nopeasti.


TOYOTA
Corolla (1992-2007)
Moottoriviat
Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
Vesipumppu vuotaa.
Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
Sytytysjohdinvikoja.
Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
Jäähdytinvikoja.
Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vetonivelien suojuskumit rikki.
Vetonivel rikki.
Kytkin kulunut.
Automaattivaihteistovikoja.
Jarruviat
Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
Jarruputket ruostuvat.
Käsijarrun vaijerit takertelevat.
Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
ABS-anturivikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
Sähköviat ja valoviat
Ajovalovikoja.
Jarruvalovikoja.
Äänimerkki ei toimi.
Sekalaiset viat
Tuulilasinpyyhkijä jumiutuu.
Istuimien sähkölämmitys reistailee.
Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
Polttoainemittari näyttää väärin.
Pakoputkistoviat
Pakoputkiston kiinnitys rikki.
Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
Pakokaasupäästöt ovat pielessä (HC, CO).
Ruosteviat
Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Iso-takaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.

TOYOTA
Avensis (1998-2003)
Moottoriviat
Virtalukon vikoja vuosimallissa 2002.
Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
Dieseleissä D4D turbovikoja (150 000-250 000 kilometriä ajettuja).
Vuosimalliin 2001 saakka 2,0 litran moottoreissa voi kaksimassavauhtipyörä hajota.
VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
Polttoaineputkistovikoja vuosimalleissa 2000-01.
Polttoainepumppuvuotoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vaihteistossa laakerivikoja.
Kytkinvikoja. Kytkimen painelaakeri pitää ääntä.
Jarruviat
Jarrut ravistavat, jarrulevyt saattavat olla kierot.
Takajarrulevyt ruostuvat.
Ajovakauden kiertoliiketunnistimen vika. Takaisinkutsu 1.9.2004.
Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
Käsijarruvikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Taka-alatukivarren kiinnityspultit löystyvät. Takaisinkutsu 1.12.2004.
Ohjausakselin virheellisesti asennetun alanivelen korjaus. Takaisinkutsu 10.5.2004.
Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakselin asennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
Raidetangon päät ovat väljät.
Alatukivarren pallonivel on väljä.
Iskunvaimenninvika.
Sähköviat ja valoviat
Ajovalojen vikoja vuosimalleissa 1999-2001.
Istuinlämmitys on rikki.
Keskuslukituksen vikoja.
Ruosteviat
Polttoaineen täyttöputki ruostuu puhki. Täyttöputki on vaihdettava. Takaisinkutsu 15.1.2005.
Tavaratilan kansi ruostuu alareunasta.

Mistähän nämäkin on revitty Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
tutkija



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 2292

LähetäLähetetty: 23.10.2010, 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ripel kirjoitti:
Olipa tilanteita tuossa tutkijan laittamassa videossa. Kuinka pitkäksi kisat venyi? Itse ei tullut käytyä katsomassa tuota rengas jm:ää, mutta toisinaan meinaa pitkästyä odottamiseen, että saavat ne "raadot" pois radalta jolloin kisat tietysti venyy iltaan asti.


En ollut katsomassa, mutta kisat kestivät viiteen.
Videoilta olen Opelin vauhdikasta voittokulkua rengaskisoista
nähnyt. Yhtäkään tarjousta ei Opelista tullut, sitä vastoin
kyllä maksimimäärä turhia suojia.

Opelin kulunut synkro hylkii kovilla kierroksilla
lähdössä tapahtuvaa kakkoselle vaihtoa. Korttipakka etenee
liian kauaksi varsinkin yleisen luokan lähdöissä, etuvetokardaanissa
korttipakan vauhtiin ehtii kyllä.
Köyhän miehen suorakytkentä, eli synkron poistaminen
ja kytkentäholkin hampaiden harventaminen olisi kyllä mahdollista
mutta vaatisi vaivannäköä purkaa vaihteisto joka toisen kisan jälkeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ripel



Liittynyt: 26 Oct 2008
Viestejä: 2643

LähetäLähetetty: 23.10.2010, 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juha kirjoitti:

Mistähän nämäkin on revitty Question

En tiedä Confused tainnu jonkin muun merkin viat tulla listatuksi Rolling Eyes
Tuoltahan nuo viat(?) oli vissiin haettu http://www.hs.fi/autot/vikasarja/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bbf



Liittynyt: 05 Jul 2009
Viestejä: 593
Paikkakunta: Seinäjoki

LähetäLähetetty: 23.10.2010, 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

OIU kirjoitti:
Bmw:ssä moottorin täydellinen tuhoutuminen joidenkin imusarjan läppien irtoamisen seurauksena on tehtaankin puolelta todettu normaaliksi asiaksi. Kustannukset 15 tonnia rahaa, mutta eihän se kallista ole, se vaan tuntuu pers'aukisista siltä.

lähteet:

http://www.tuulilasi.fi/node/17975
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2635
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=157193


Jumankauta! Eikö tämä pitäisi olla Takaisinkutsun paikka!Kyllä taitaa merkki vaihtua monella Bemari-miehellä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ripa luisu



Liittynyt: 21 Jan 2008
Viestejä: 1716
Paikkakunta: seinäjoki

LähetäLähetetty: 23.10.2010, 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei kyllä uskoisi että -92:ssa corollassa olisi jarruputkissa ruostetta, äänimerkissä vikaa ja vetonivelen suojakumi rikki Shocked
_________________
ford 4000 -75
Konekansa.fi

hullu ei huomaa ja viisas ei puhu mitään!
http://kuvablogi.com/blog/23475/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TepaR



Liittynyt: 16 Jul 2007
Viestejä: 1002
Paikkakunta: Salo

LähetäLähetetty: 23.10.2010, 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tureq kirjoitti:
NH kirjoitti:
Tuossa linkki Tojon takuuehtosivulle:

http://www.toyota.fi/Images/Toyota-henkiloautojen_takuuehdot_tcm304-918733.pdf

Löytääkö joku taksi- tai ammattiajorajoituksia?


No kyllähän tuo 100tkm rajaa taksikäytössä aika paljon.. kuulemma vuoden takuu vaikka menis se 100tkm rikki.
Eurooppalaisten takuu 2v ilman kilometrirajaa on taksikäyttöön tässä mielessä kattavempi.


Noita Korean ihmeitä on kanssa tullut taksitolpalle Tojojen tilalle. Parempi takuu vissiin?

VW jakoi aikanaan Kupla-kuskeille 100 tkm:n merkkejä - mahtaaks Tojomiehet saada kanssa moisesta urotyöstä huomiota Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Vääräkoski



Liittynyt: 22 Mar 2007
Viestejä: 3066
Paikkakunta: Pori

LähetäLähetetty: 24.10.2010, 07:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TepaR kirjoitti:
VW jakoi aikanaan Kupla-kuskeille 100 tkm:n merkkejä - mahtaaks Tojomiehet saada kanssa moisesta urotyöstä huomiota Laughing

Nykyautoille ei 100 tkm ole enää juuri mitään. Kuplalle se oli aikanaan virstanpylväs koneremontille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eversti



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 1378
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 24.10.2010, 08:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tällä viikolla Toyotaa on kutsuttu jarrunesteiden vuotojen takia takaisin. Ei tosin Suomessa (Kaleva oliko se nyt maanantaina).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
meizer



Liittynyt: 10 Nov 2006
Viestejä: 1827

LähetäLähetetty: 24.10.2010, 12:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manuel kirjoitti:

Ajonhallinta halvaannutti Avensiksen, enkä keksinyt edes miten sen olisi saanut kytkettyä irti.

Manuel kirjoitti:
tommi kirjoitti:
Väitän ihan reilusti, että Ruotsista ja Ranskasta tulee ne hyvät ajaa. Enolla on joku vuoden vanha öky bemari, (olisko ollut 500 sarjaa) kävin koeajamassa sen tässä kerran. Olipas ratissa tunnoton keskikohta!!

Nykyistä BMW'tä voi ensin luulla tunnottomaksi keskialueella, mutta kyllä siinä tunto on. Keveys erehdyttää helposti luulemaan ettei tuntoa ole, kun ero siinä aika suuri muihin. Äärimmäisen tarkka ja nopea ohjaus. Jonkin aikaa menee ennenkun tottuu siihen.


Tottumaton voi luulla että Avensis halvaantuu, mutta ei se halvaannu, menee jonkun aikaa tottua siihen Wink

Oon minäkin uudehkoa 500 sarjaa ajanut. Manuelin vakuuttelusta huolimatta, on jo kaksi, joka sanoo jotta tunnoton on Shocked
_________________
Useampi Major

Ei tää maailma tästä tän valmiimmaksi tuu.
Jos tuleekin, ni maalaamatta se jää kuitenkin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tommi



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 3827

LähetäLähetetty: 24.10.2010, 12:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uudehkoista mersuista nyt puhumattakaan.
_________________
Fordson Major Diesel -56
Fordson Super Major Manuel 2703E -62
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx4230 -96
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
juha



Liittynyt: 18 Dec 2005
Viestejä: 3659
Paikkakunta: Pöytyä

LähetäLähetetty: 24.10.2010, 18:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitän vikoja nämä "Sekalaiset viat" mahtaa olla ?
-aika outoja nämä Hesarin listat...

TOYOTA
RAV4 (1994-2006)
Moottoriviat
D4D-diesel-moottoreissa voi kaksimassavauhtipyörä hajota.
Moottorinohjausyksikön vikoja.
Venttiilikannen yli kulkeva alipaineletku murtuu venttiilikannen kuumuudesta johtuen. Tämä aiheuttaa moottorin epätasaista käyntiä.
Jäähdytinvuotoja esiintyy.
Ajonestolaitteen vikoja.
Virtalukkovikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vaihteisto-ongelmia. Kulumisesta johtuen viitosvaihde ei pysy päällä.
Vaihteiston synkronirenkaat saattavat olla kuluneet.
Diesel-mallien alkuperäisissä peltivanteissa saattaa esiintyä halkeamia. Vanteet vaihdetaan (5 kpl). Takaisinkutsu 6.4.2006.
Kytkinvikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Ohjaustehostimen nestevuotoa.
Iskunvaimentimet vuotavat.
Rattilukko juuttuu.
Sähköviat ja valoviat
Akkuvikoja.
Sekalaiset viat
Takaluukun lukko reistailee.
Pakoputkistoviat
Katalysaattorin tuenta on rikki.
Pakokaasujen korkeita CO-pitoisuuksia (hiilimonoksidi).
Pakoputkisto ruostuu nopeasti.


TOYOTA
Corolla (1992-2007)
Moottoriviat
Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
Vesipumppu vuotaa.
Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
Sytytysjohdinvikoja.
Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
Jäähdytinvikoja.
Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vetonivelien suojuskumit rikki.
Vetonivel rikki.
Kytkin kulunut.
Automaattivaihteistovikoja.
Jarruviat
Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
Jarruputket ruostuvat.
Käsijarrun vaijerit takertelevat.
Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
ABS-anturivikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
Sähköviat ja valoviat
Ajovalovikoja.
Jarruvalovikoja.
Äänimerkki ei toimi.
Sekalaiset viat
Tuulilasinpyyhkijä jumiutuu.
Istuimien sähkölämmitys reistailee.
Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
Polttoainemittari näyttää väärin.
Pakoputkistoviat
Pakoputkiston kiinnitys rikki.
Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
Pakokaasupäästöt ovat pielessä (HC, CO).
Ruosteviat
Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Iso-takaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.

TOYOTA
Avensis (1998-2003)
Moottoriviat
Virtalukon vikoja vuosimallissa 2002.
Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
Dieseleissä D4D turbovikoja (150 000-250 000 kilometriä ajettuja).
Vuosimalliin 2001 saakka 2,0 litran moottoreissa voi kaksimassavauhtipyörä hajota.
VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
Polttoaineputkistovikoja vuosimalleissa 2000-01.
Polttoainepumppuvuotoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vaihteistossa laakerivikoja.
Kytkinvikoja. Kytkimen painelaakeri pitää ääntä.
Jarruviat
Jarrut ravistavat, jarrulevyt saattavat olla kierot.
Takajarrulevyt ruostuvat.
Ajovakauden kiertoliiketunnistimen vika. Takaisinkutsu 1.9.2004.
Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
Käsijarruvikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Taka-alatukivarren kiinnityspultit löystyvät. Takaisinkutsu 1.12.2004.
Ohjausakselin virheellisesti asennetun alanivelen korjaus. Takaisinkutsu 10.5.2004.
Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakselin asennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
Raidetangon päät ovat väljät.
Alatukivarren pallonivel on väljä.
Iskunvaimenninvika.
Sähköviat ja valoviat
Ajovalojen vikoja vuosimalleissa 1999-2001.
Istuinlämmitys on rikki.
Keskuslukituksen vikoja.
Ruosteviat
Polttoaineen täyttöputki ruostuu puhki. Täyttöputki on vaihdettava. Takaisinkutsu 15.1.2005.
Tavaratilan kansi ruostuu alareunasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Ferkku



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 1586
Paikkakunta: suupohoja

LähetäLähetetty: 24.10.2010, 19:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kumma kun A-katsastuksen tilastossa 12-vuotiaat:

1.Toyota camry
2.Toyota starlet
3.Toyota corolla
4.Toyota avensis
5.Toyota carina
Shocked

Onhan Bemareissa hyvä alusta uutena, mutta kun vähän väliä saa hakea kopallisen puslia ym. niveliä. Pakko kai uskoa paikallista autokorjaajaa jolla oli vitosbemari työn alla ja sanoi että älä vain ikinä osta tällaista!

Niin, mikään tojofani en oo, mulla on kyllä vanha bemari. Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juha



Liittynyt: 18 Dec 2005
Viestejä: 3659
Paikkakunta: Pöytyä

LähetäLähetetty: 25.10.2010, 08:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ferkku kirjoitti:
Kumma kun A-katsastuksen tilastossa 12-vuotiaat:

1.Toyota camry
2.Toyota starlet
3.Toyota corolla
4.Toyota avensis
5.Toyota carina
Shocked

Onhan Bemareissa hyvä alusta uutena, mutta kun vähän väliä saa hakea kopallisen puslia ym. niveliä. Pakko kai uskoa paikallista autokorjaajaa jolla oli vitosbemari työn alla ja sanoi että älä vain ikinä osta tällaista!

Niin, mikään tojofani en oo, mulla on kyllä vanha bemari. Embarassed


Saksassa taas on toisin:

1. Porsche Boxster 3.6%
1. Porsche 911 3.6%
3. Subaru Forester 3.7%
4. Honda Jazz 3.9%
5. Audi A8 4.3%
6. Opel Meriva 4.4%
6. Mazda 2 4.4%
8. Toyota RAV4 4.5%
9. Mazda MX-5 4.6%
10. Audi A4 5.0%

http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2009-4-5/219
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Sähkömasinisti



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 340

LähetäLähetetty: 25.10.2010, 09:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

3-sarja E46 (1998-2004)
Moottoriviat
Moottorin ylikuumenemisia. Termostaattivikoja.
Sylinterikannentiivistevaurioita.
Moottorin öljyvuotoja.
Nokka-akseli voi olla kulunut malleissa 316 ja 318.
Kaasuläpän juuttuminen aiheuttaa nykivää käyntiä.
Moottorinohjauselektroniikan vikoja bensiinimoottoreissa 1998-2002, dieseleissä 2001-02.
Dieseleissä turbovikoja vuosimalleissa 2001-02.
Laturivikoja. Laturin kiinnikkeen korvakkeet ovat murtuneet. Laturin kiinnityspultti viallinen.
Termostaattivikoja.
Vesipumppuvikoja vuosimalleissa 1998-2000 ja dieselissä 1998-99.
Polttoainejärjestelmässä vuotoja. Polttoainevuotoa moottoritilassa. Polttoainepumppu irti tai rikki.
Sytytysjärjestelmävikoja. Virranjakajavikoja, sytytyskaapelivikoja, kosteushäiriöitä.
Sytytyspuolavikoja.
Ajonestolaitteen vikoja.
Kojelaudan näytössä vääriä vikailmoituksia.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vetopyörästön öljyvuotoa. Kuuntele, ettei vetopyörästö pidä ääntä. Öljynpuutteesta johtuen vetopyörästö voi olla vioittunut.
Jarruviat
Jarrulevyt ovat kuluneet.
Käsijarru juuttuu ja puoltaa.
Takajarrut laahaavat ja toimivat epätasaisesti.
Ajonhallintajärjestelmän vikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Etualatukivarren pallonivel on väljä. Ilmenee tärinänä ratissa.
Raidetankojen päät voivat olla väljät.
Kallistuksenvakaajan tukivarret "koiranluut" ovat väljät.
Takapään apurungon helat ovat väljät.
Takapään iskunvaimentimien yläkumit ovat rikki.
Ohjaustehostimen öljyvuotoa.
Iskunvaimennin on rikki.
Jousi on poikki.
Tärinää ratissa. Vika voi johtua jarrulevyistä tai väljyydestä etupäässä.
Sähköviat ja valoviat
Keskuslukitus voi reistailla.
Ajovaloihin kerääntyy kosteutta. Heijastimet ovat tästä syystä huonokuntoiset.
Tarkasta ettei takavaloissa ole vettä.
Ajovalojen pesimet reistailevat.
Ajovalojen korkeudensäätö epäkunnossa.
Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
Akkuvikoja.
Pakoputkiston viat
Takimmaisen äänenvaimentimen kiinnitys löystynyt.
Pakoputki ja katalysaattori eivät kestä pitkään.
Pakokaasupäästöt ovat liian korkeat.
Sekalaiset viat
Polttoainemittarivikoja.
Sivuikkunoiden tiivistevuotoja.
Huollontarpeen ilmaisin ei toimi.
Vanhemmissa neliovisissa malleissa ovien tiivisteiden kautta kuului suhinoita


5-sarja E39 (1995-2004)
Moottoriviat
Ajonestolaitteen vikoja.
Moottorinohjauselektroniikan vikoja bensiinimoottoreissa vuosimalleissa 1998-99, dieseleissä 1999-2002.
Sytytyspuolavikoja.
Dieseleissä polttoaineen ruiskutusjärjestelmän vikoja vuosimalleissa 1999-2002.
Vuosimalleissa 1995-1997 kannenpulttivikoja, aiheuttaen kannentiivistevuotoa. Pahimmassa tapauksessa koko moottori joudutaan vaihtamaan.
Turbovikoja dieseleissä vuosimalleissa 1999-2001.
Vesipumppuvikoja: vuotoa, kiinnileikkautumisia.
Polttoainepumppuvikoja vuosimalleissa 1998-99 ja dieseleissä 1999-2002.
Termostaattivikoja.
Kampikammion huohotinventtiili saattaa jäätyä, jolloin moottorista tulee öljyt pihalle.
Laturivikoja.
Jäähdyttimen puhaltimen vikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Automaattivaihteistovikoja.
Kytkinvikoja vuosimalleissa 1995-96.
Takapyöränlaakerivikoja.
Vetonivelet saattavat olla kuluneet.
Jarruviat
ABS-anturivikoja.
Käsijarruvikoja.
Etujarrukilpien ja jarrulevyjen väliin kerääntyy pikkukiviä, jotka aiheuttavat kirskuntaa.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Ratti ravistaa. Etuakseliston tuennassa on väljää. Etualatukivarsien puslat ovat väljät.
Ohjaustehostinvikoja. Ohjaustehostimen lauhdutinputkivuotoja.
Iskunvaimenninvikoja.
Raidetangon päät ovat väljät.
Hammastangon päissä on väljää.
Taka-akseliston tuennassa on väljää.
Valoviat ja sähköviat
Takavaloissa kontaktihäiriöitä.
Lämmityslaitteen puhallusnopeutta ohjaava etuvastus särkyy. Puhallinnopeus vaihtelee miten sattuu. Puhallin ei välttämättä sammu edes virta-avaimen poistolla, vain sulakkeen poisto auttaa.
Istuinlämmittimen vastus on poikki.
Sekalaiset viat
Farmarimallin takaluukun lasissa toimintahäiriöitä.
Ilmastointilaitteen vuotoja ilmenee.
Ajotietokoneen näytössä on vikaa.
Muovinen termostaattikotelo, paisuntasäiliön ympäristö sekä jäähdyttimen päädyt murtuvat/halkeilevat vanhemmiten.
Etuistuinten reunamuovi rikkoutuu.
Ruosteviat
Touring-mallien takaluukun alareuna ruostuu.
Ruostumista polttoaineentäyttöaukon ympäriltä.
Vanhemmissa malleissa ovien alareunat ruostuvat.
Sedan mallin takaluukun vaakasauma rekisterikilven yläpuolelta on herkkä ruostumaan.


5-sarja E34 (1988-1995)
Moottoriviat
Jakohihnavikoja 518i vuosimalleissa 1990-93. Vaihtoväli ainoastaan 50 000 kilometriä.
Nokka-akseliongelmia, mikäli ei käytetä hyvää öljyä ja öljyn vaihtovälit ovat pitkät.
Kannenpulttien katkeamisia on esiintynyt vuosimalleissa 1988-89. Varmista huoltohistoriasta, että pultit on vaihdettu.
Moottorin öljyvuotoa jakopään puolelta.
Moottorin ylikuumenemisia.
Turbodieseleiden moottoreissa kannentiivisteen palamisia.
Termostaattivikoja.
Jäähdytinvuotoja. Vuotavia jäähdytysnesteletkuja. Viallisia jäähdyttimen korkkeja vuosimalliin 1994 saakka.
Vesipumppuvikoja: vuotoa, kiinnileikkautumisia.
Polttoainepumppuvikoja.
Joutokäyntiongelmia. Joutokäynti vaeltaa. Lisäilmaluisti on rikki.
Sytytysjohdinvikoja. Rakennetta parannettu 1993 lopussa.
Sytytyspuolavikoja.
Laturivikoja vuosimallissa 1991.
Käynnistysmoottorivikoja. Rakennetta parannettu 1992.
Virtalukkovikoja.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vaihdelaatikon takapään öljyvuotoa.
Vaihteiston synkronointivikoja.
Vetopyörästön öljyvuotoa.
Jarruviat
Tehoton käsijarru.
Etujarrulevyt voivat olla kuluneet.
Takajarrulevyt ruostuneet.
Jarrupainesäiliö voi olla rikki.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Etuakseliston tuennassa on väljää. Etualatukivarsien puslat väljät. Ratti ravistaa.
Ohjaustehostinvikoja.
Tarkasta takapään apurungon kiinnityksen kunto. Vika ilmenee apurungon kolahteluna kuopissa. Tukitangon heloissa väljää.
Etupään nivelissä väljää.
Sähköviat ja valoviat
Lähivalot himmeät. Ajovalojen kuviot epäselvät. Ajovalojen lasit saattavat olla rikki.
Touring-mallissa takaluukkuun menevä johdinkimppu saattaa nirhautua ja aiheuttaa kaikkien takavalojen toimintahäiriöitä.
Sekalaiset viat
Ovien lukkomekanismissa on ongelmia vuosimallissa 1988.
Kojelaudan painetussa piirissä vikoja. Mittarit eivät toimi tai neulat hypähtelevät. Polttoainemittarivikoja.
Huoltovälin ilmaisinkortti voi olla viallinen. Tällöin lämpömittarin ja kierroslukumittarin viisarit voivat heilua edestakaisin.
Pakoputkiston viat
Pakoputkistovuotoja.
Ruosteviat
Ruostumista polttoaineentäyttaukon ympärillä.
Touring-mallissa takaluukun alareuna on herkkä ruosteelle.

Ja siinä Baijerilaisen laatuauton vastaavat.
_________________
Mystiikka on tiedon rajallisuutta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juha



Liittynyt: 18 Dec 2005
Viestejä: 3659
Paikkakunta: Pöytyä

LähetäLähetetty: 25.10.2010, 10:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tutkija kirjoitti:

....Toyotaan ei tule koskaan suurta ja kallista vikaa.


Pitääkö 2002 mallista Corollaa välttääConfused Question

Typical Repair Cost: $2,719.00
Average Mileage: 87,314 miles



Most common solutions:
1. not sure (11 reports)
2. replace engine (9 reports)
3. never ever buy a toyota corolla (7 reports)
4. dealer honoring warranty (2 reports)
5. use thicker oil (1 reports)

http://www.carcomplaints.com/Toyota/Corolla/2002/engine/engine_uses_excessive_oil.shtml

-vai pitääkö jättää nämä katsastustilastot ja muut vikalista omaan arvoonsa Confused Question

Edit:
Saksan parhaiten selvinnyt auto on HS:N mukaan jo vähävikaisempi.
911 (1993-2005)
Moottoriviat
Moottori vuotaa öljyä kampikammion puolikkaiden välistä.
Öljyputket ovat syöpyneet. Confused Question
Kuusisylinterisessä moottorissa jakoketju voi olla liian löysällä. Kuuntele ettei jakoketju pidä ääntä.
Sytytyslaitevikoja.
Ajonestolaitteen vikoja.
Virranjakajan kansivikoja.
Laturivikoja.
Polttoainepumpun relevika.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Kytkin kulunut.
Pyöränlaakerivikoja.
Jarruviat
Jarrusatulat juuttuvat.
Jarrupalat ja jarrulevyt kuluvat nopeahkosti.
Jarrulevyissä saattaa esiintyä halkeamia.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Kallistuksenvakaajassa väljää.
Pakoputkistoviat
Takaputken hitsisauma murtuu.


Viimeinen muokkaaja, juha pvm 25.10.2010, 10:52, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
kuussatanen



Liittynyt: 15 Feb 2007
Viestejä: 6950

LähetäLähetetty: 25.10.2010, 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juha kirjoitti:

Pitääkö 2002 mallista Corollaa välttääConfused


Kyllä. Myös sitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Manuel



Liittynyt: 26 Dec 2005
Viestejä: 10465

LähetäLähetetty: 25.10.2010, 10:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sähköhydrauliset ohjaustehostimet ovat erituntuisia ajettavia kuin vanhemmat. Turhan kevyeltä tuntuu, mutta niin saadaan vähän kulutusta alaspäin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tutkija



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 2292

LähetäLähetetty: 25.10.2010, 17:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Manuel kirjoitti:
Sähköhydrauliset ohjaustehostimet ovat erituntuisia ajettavia kuin vanhemmat. Turhan kevyeltä tuntuu, mutta niin saadaan vähän kulutusta alaspäin.


Onko sillä mitään eroa pyörittääkö sähkömoottori vai
polttomoottori hydraulipumppua.

Yksi tykkää raskaasta juntturasta, toinen kevyestä
ja vikkelästä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Manuel



Liittynyt: 26 Dec 2005
Viestejä: 10465

LähetäLähetetty: 25.10.2010, 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tutkija kirjoitti:
Manuel kirjoitti:
Sähköhydrauliset ohjaustehostimet ovat erituntuisia ajettavia kuin vanhemmat. Turhan kevyeltä tuntuu, mutta niin saadaan vähän kulutusta alaspäin.


Onko sillä mitään eroa pyörittääkö sähkömoottori vai
polttomoottori hydraulipumppua.

Yksi tykkää raskaasta juntturasta, toinen kevyestä
ja vikkelästä.


Tuo sähköpumppu pyörii vain silloin kun tehostusta tarvitaan ja tavanomainen tehostimen pumppu pyörii koko ajan. Muuten se pyörii ilman kuormaa paitsi silloin kun tarvitaan tehostusta.

Sähköhydraulisen tunto on paljon "ohuempi" eikä keskitä kovin paljoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Skaleton



Liittynyt: 26 Jan 2010
Viestejä: 641

LähetäLähetetty: 27.10.2010, 00:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kovin paljon on nykyisissä autoissa turhia "varusteita". On ajonvakautusta, sähkötoimista ohjaustehostinta, nelivetoautomatiikkaa ja jos mitä. Aivan turhia vikaherkkiä hiluja, joita kelpo automies ja moderni reilu naisihminen ei autoonsa kaipaa. Reilusti ylitehostava ja tunnotonkin ohjaustehostin on ainoa mukavuusväline, jonka voi autoonsa ilomielin hyväksyä. Sitä kun maastolenkeille tulee laitettua vähän isompaa ja karkeampaa kumia alle kelle mahtuu.

Tuossa männä viikolla tuttava yritti venettään trailerilla järvestä, ajotie rannassa ohuen lumen peitossa. Annettiin sen koittaa nykyaikaisen nelivetotekniikan toimivuutta hassunhauskoine piirteineen; ruovitteli kuin koira tarpeet tehtyään tassu kerrallaan, toki jokaista rengasta hyväksikäyttäen mutta kieltämättä hyvin naurettavalta näyttäen.
Automatiikka yritti kuluttaa jarruja ja kytkin oli tosi kovilla, turhaan.

Sitten vedettiin se hassunkurisesti pyörä kerrallaan sättivä ryntäävääpyörääjarruttamaanpyrkivä tekniikan ihmesaavutus trailereineen tasaselle maalle ja tielle siististi, kevyesti ja mitään särkemättä vanhalla kunnon Tojota Landcruisertekniikalla varustetulla Hj61:llä. Käytettiin turbomoottoria tyhjäkäynnilla, valittuna oli vaihteistosta sopiva, omaan käyttöön sovitettu, hidas välitys, joka mahdollisti tilanteen hyvän hallinnan ja minimoi kalustovauriot myös tälle uudelle tekniikalle. (Vanha tekniikka ei edes ollut vaarassa särkyä siinä varovaisessa käsittelyssä)

Teesinä tässä, että 80-luvun lopun jälkeen ei autoteollisuus ole tuonut mitään järkevää uutta markkinoille. Varsinkin saksalainen autoteollisuus on keskittynyt turhan nysväämiseen ja teramäärin energiaa on tuhlattu turhaan. Polttoainesäästöjen tuotot valuvat autonvalmistajien kukkaroon ja tyhmä autonostaja jää maksumieheksi. Onneksi he eivät tämänkään palstan avautumisten perusteella itse tajua sitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Sekalaista Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 329, 330, 331  Seuraava
Sivu 68 Yht. 331

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group