www.masinistit.com Foorumin päävalikko
Masinistit-sivusto
www.masinistit.com
Masinistien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Massey Ferguson 3080
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JiiHoo



Liittynyt: 09 Jul 2006
Viestejä: 3565
Paikkakunta: Moottorikaupunki Waasa

LähetäLähetetty: 01.02.2010, 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tykki peli aikoinaan. On jo kova ikävä! Tilalle tuli 6180 ja sen tilalle JD 6620 että samaa kokoluokkaa mennään.

Mistäs muuten saa selville, että missä ex. traktorit majailee?


_________________
Suomen Höyryfoorumi
Mitä nuorena oppii, sitä vanhana kaipaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Ripel



Liittynyt: 26 Oct 2008
Viestejä: 2643

LähetäLähetetty: 01.02.2010, 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös ne selviä rekkarin avulla AKEsta kysymällä. Olikos se nykyään enää ees ake vai mikä trafi se olikaan hienolta nimeltään Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JiiHoo



Liittynyt: 09 Jul 2006
Viestejä: 3565
Paikkakunta: Moottorikaupunki Waasa

LähetäLähetetty: 02.02.2010, 07:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ripel kirjoitti:
Eikös ne selviä rekkarin avulla AKEsta kysymällä. Olikos se nykyään enää ees ake vai mikä trafi se olikaan hienolta nimeltään Rolling Eyes


Juu, yritin tuolla fonectan tekstari-haulla mutta en saanut. Ilmeisesti vain autojen numeroita tulee sillä.
_________________
Suomen Höyryfoorumi
Mitä nuorena oppii, sitä vanhana kaipaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Rokressi



Liittynyt: 05 Feb 2008
Viestejä: 740
Paikkakunta: Juuka

LähetäLähetetty: 02.02.2010, 10:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole sama kone, mutta ilmeisesti aika lähelle. Renkaat on ainakin muhkeat tässäkin. 11900 näkyy olevan alvilline hintapyyntö tuolle koneelle!

[/img][/url]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
resu



Liittynyt: 23 Aug 2009
Viestejä: 21
Paikkakunta: Sastamala

LähetäLähetetty: 02.02.2010, 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistä tuo 32 vaihdetta muodostuu?
Iso-ja pikkualue on 16ja16.
Mistä tuo 16 muodostuu?
Montako pykälää on peruslaatikossa?
Ei oo hirveesti tullu pelattua traktoreitten kanssa Shocked
mitä ny naapureitten koneilla ajettu vähä kesällä Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MP



Liittynyt: 27 Jul 2008
Viestejä: 605
Paikkakunta: rannikko

LähetäLähetetty: 02.02.2010, 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vasen keppi normaali H-kaavio 1234 kepin heilautus vasemmalle vaihtaa alueen "jänis/kilpikonna" sama löytyy sekä 32/16 laatikosta mutta 16 vaihteisen oikean puoleisesta suuunnan vaihtokepistä löytyy kolme asentoa vapaa,pakki ja etteenpäin kun taas 32 on kaksialuetta A/B elikkäs kaksi pakkia ja kaksi eteen H-kaaviossa,A/B alue vaihtuu vapaa alueen puolivälissä.Elikkäs 32 vaihtesella voit käyttää kahta eri suunnan vaihto aluetta jotka taas voi puolittaa vasemman kepin jänis/kilpikonna alueilla eli alueita tulee näin neljä ja vaihteita 4 ja lisäksi hydraulinen pika vaihde joka puolittaa jokaisen vaihteen.

16 eli E-malli sielläkin löytyy 4 perusvaihdetta ja hydraulinen pikavaihde ja tosiaan senkin 1234 kepissä on tuo jänis/kilpikonna alue.

Eli ei niissä sen isompaa eroa ole kun tuos suunnanvaihto keppi vain on jaettu kahteen eri alueeseen A/B.


Aina traktorissa pikavaihde myös lasketaan vaihteeksi elikkäs
jos Ykkönen silmässä ja vaikka A-alue ja kilpikonna käytössä
elikkäs 32 laatikon pienin vaihde ja kun pikavaihde pannaan päälle
niin vaihde muuttuu kakkoseksi.

Ymmärsiköhän kukaan tästä mitään?


Jiihoo,ei kai omistajaa saa selville enään puhelimella vaan kirjeitse rahalla. Rolling Eyes
_________________
John Deere B
IH Farmall M
IH Farmall FC-C
MH 744 D6
Ferguson TEF20
Ferguson 35
MF 35X
MF 65
MF 65 MP
MF 65 MP
MF 135
MF 135 MP
MF 185 MP
MF 690
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MFV8



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 824
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.02.2010, 18:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pikku lisäyksenä vielä että 32+32 lisättynä ryömintävaihteella vaihteita löytyykin sitten jo 48+48 Very Happy (ryömintä toimii vain hitaalla alueella).

Huollossa nämä on siinä mielessä helpompia että vaihdettavaa on vain moottori ja vaihteistoöljy, ja nelivedoissa tietysti akselin+napojen öljyt. Ohjaus, nostolaite, ulkop.hydrauliikka, jarrut ja kytkin kaikki käyttää samaa öljyä, ei siis jarrunesteiden vaihtoa myöskään. Kytkin on itsesäätyvä, samoin jarrut.

Mainitaan nyt sekin asia minkä kanssa itse juuri painin, eli nostolaitteen kynkkien väljyys. Melko yleinen vaiva näissä ja oikein pätevää korjauskonstia ei tunnu olevan. Uudet maksaa versiosta riippuen 400-800 e/kpl + akseli n.450e, yhteensä siis luokkaa 1500-2000e. Että jos tuollaista on ostamassa niin nuo kynkät kannattaa tarkistaa ja varautua kuluihin. Itse satuin saamaan melko hyvät käytetyt purkaamolta mutta nekin tahtoo olla kiven alla.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
MFV8



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 824
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.02.2010, 18:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JiiHoo kirjoitti:
Ripel kirjoitti:
Eikös ne selviä rekkarin avulla AKEsta kysymällä. Olikos se nykyään enää ees ake vai mikä trafi se olikaan hienolta nimeltään Rolling Eyes


Juu, yritin tuolla fonectan tekstari-haulla mutta en saanut. Ilmeisesti vain autojen numeroita tulee sillä.


Koitappas tuolla:

http://tietopalvelu.ake.fi/AkeAtpJulkWeb/fi/ajoneuvorekisteri/ajoneuvorekisterikyselyt.html
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JiiHoo



Liittynyt: 09 Jul 2006
Viestejä: 3565
Paikkakunta: Moottorikaupunki Waasa

LähetäLähetetty: 02.02.2010, 18:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rokressi kirjoitti:
Ei ole sama kone, mutta ilmeisesti aika lähelle. Renkaat on ainakin muhkeat tässäkin. 11900 näkyy olevan alvilline hintapyyntö tuolle koneelle!


Joo ei ole sama. Meidän koneesta jäi nuo isot pyörät taloon ja on edelleenkin. Nykyisin vain keltaisilla vanteilla jontikassa. Ovat ukrainalaiset, hirveesti kumia ja kulumiskestävyys uskomaton. Talvella taas todella liukkaat, muttei sillä sillon ajetakaan.
_________________
Suomen Höyryfoorumi
Mitä nuorena oppii, sitä vanhana kaipaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Ferkku



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 1555
Paikkakunta: suupohoja

LähetäLähetetty: 02.02.2010, 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MP kirjoitti:



Aina traktorissa pikavaihde myös lasketaan vaihteeksi elikkäs
jos Ykkönen silmässä ja vaikka A-alue ja kilpikonna käytössä
elikkäs 32 laatikon pienin vaihde ja kun pikavaihde pannaan päälle
niin vaihde muuttuu kakkoseksi.



Sen verran voin vielä tarkentaa, että 32 vaihteisen perusvaihteet on paljon tiheämmin porrastettu jolloin esim. ykkönen+pikav. on nopeampi kuin kakkonen pikav. hitaalla.

Mulla ei meinaa mennä aina tuo kilpikonna alue päälle vaikka valo vaihtuu, eli jänis jää päälle. Joskus kytkeytyy rääkyen kytkimen noston jälkeen Mad
Onkos tuollaista vikaa kellään tullu vastaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kutosmajori



Liittynyt: 12 Jun 2006
Viestejä: 201
Paikkakunta: kajaani

LähetäLähetetty: 03.02.2010, 07:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ferkku: joko ne synkrot siitä jänis/ kilpikonna aluevaihteelta kuluneet tai tyhjäkäynnilä liian alhainen latausjännite, ei jaksa aukaista solenoidia varsinkin jos paljon virran kulutusta päällä. Testaa ensin kaasun polkaisu ja siitä kun se laskee tyhjäkäynnille niin alueen vaihto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MFV8



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 824
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.02.2010, 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Synkrot? Mulla oli 3060E:n (vm.90) laatikon sivuluukku auki mutta ei siinä aluevaihteessa synkroja ollut.

Se kepin sivuliike pitää tehdä rauhallisesti, ja oon ollut huomaavinani että kun kytkin on ylhäällä ja suunnanvaihdin eteen tai taakse niin vaihtuu paremmin (enempi liikettä laatikossa).
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kutosmajori



Liittynyt: 12 Jun 2006
Viestejä: 201
Paikkakunta: kajaani

LähetäLähetetty: 04.02.2010, 07:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eikö täällä jokainen jonka naapurissa tai kaverin tutulla on ollu 3000 varota vaihdelaatikon synkrojen paukkumisesta Wink meijän 3060a vaihtovat varulta 6000 tunnissa nopeuden muutoksen yhteydessä, mutta enpä muista enää oliko se a-b vai jänis/kilpikonna alue. sen oppii kyllä kuulemaan kun milloin alue vaihtuu, rauhallinen liike ja vähän aikaa pitää siinä vaihto kohdassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ferkku



Liittynyt: 22 Dec 2005
Viestejä: 1555
Paikkakunta: suupohoja

LähetäLähetetty: 04.02.2010, 20:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MFV8 kirjoitti:
Synkrot? Mulla oli 3060E:n (vm.90) laatikon sivuluukku auki mutta ei siinä aluevaihteessa synkroja ollut.

Se kepin sivuliike pitää tehdä rauhallisesti, ja oon ollut huomaavinani että kun kytkin on ylhäällä ja suunnanvaihdin eteen tai taakse niin vaihtuu paremmin (enempi liikettä laatikossa).


Kaikkia temppuja on koitettu, mutta joskus ei meinaa vaihtua millään, joskus heti. Ennen vaihtui aina vaikka olis vain näpäyttäny keppiä. Eräs huoltomies arveli että siirtäjä menee jotenkin vinoon.

Se käsitys mullakin on aina ollut ettei tuossa mitään synkroja ole, eihän vaihto onnistukaan traktorin liikkuessa yli 2km/h.

Olis saanu tuossa a/b aluevaihteessakin olla samantapainen väärinkäytön estävä suojatoiminto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mike



Liittynyt: 04 Jul 2008
Viestejä: 3279
Paikkakunta: Keski-Suomi / vts

LähetäLähetetty: 04.02.2010, 21:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MFV8 kirjoitti:
Lainaus:
Mainitaan nyt sekin asia minkä kanssa itse juuri painin, eli nostolaitteen kynkkien väljyys. Melko yleinen vaiva näissä ja oikein pätevää korjauskonstia ei tunnu olevan. Uudet maksaa versiosta riippuen 400-800 e/kpl + akseli n.450e, yhteensä siis luokkaa 1500-2000e. Että jos tuollaista on ostamassa niin nuo kynkät kannattaa tarkistaa ja varautua kuluihin. Itse satuin saamaan melko hyvät käytetyt purkaamolta mutta nekin tahtoo olla kiven alla.


Suolainen hinta, mutta samoin maksaa Valtran 6400 nostolaitteen akseli ja kynkät parisen tonnia, vertailun vuoksi. Shocked Joutui uusimaan jo kuudessa tuhannessa tunnissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group