www.masinistit.com Foorumin päävalikko
Masinistit-sivusto
www.masinistit.com
Masinistien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Transitin ilmaus
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
rekola



Liittynyt: 26 Nov 2006
Viestejä: 887
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 17.10.2009, 10:55    Viestin aihe: Transitin ilmaus Vastaa lainaamalla viestiä

Vaihdoin polttoainesuodattimen kuten asiaan kuuluu näin syksyllä.Käsipumppuahan näistä ei enää löydy,startillako vain jauhetaan kunnes käynnistyy?Transit connect 1.8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
konemies1



Liittynyt: 27 Mar 2007
Viestejä: 2406

LähetäLähetetty: 17.10.2009, 12:40    Viestin aihe: Re: Transitin ilmaus Vastaa lainaamalla viestiä

rekola kirjoitti:
Vaihdoin polttoainesuodattimen kuten asiaan kuuluu näin syksyllä.Käsipumppuahan näistä ei enää löydy,startillako vain jauhetaan kunnes käynnistyy?Transit connect 1.8


Täytä se suodatin ensin polttoaineella ja aseta toivomus,että tietokone ei laita polttoainejärjestelmää vikasietotilaan. Tällöin moottori käy, mutta nopeutta ei ola kuin viitisenkymppiä.

Monesti joutuu käyttämään dieselpajalla päivityksessä ja päivittelyssä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rekola



Liittynyt: 26 Nov 2006
Viestejä: 887
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 17.10.2009, 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toimii taas.Sain merkkiliikkeen kaverilta yleispätevän ohjeen.Starttaa kunnes akku on tyhjä,lataa akku ja starttaa taas.Tämä toistetaan kunnes auto käynnistyy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juko



Liittynyt: 07 Aug 2007
Viestejä: 200

LähetäLähetetty: 17.10.2009, 14:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös tuo ole normaali transitin käynnistys rituaali... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
romujoonas



Liittynyt: 01 Mar 2007
Viestejä: 372
Paikkakunta: Hml

LähetäLähetetty: 17.10.2009, 14:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lyhentää kyllä sahausaikaa se suodattimen täyttäminen ennen kiinni ruuvaamista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jamppi



Liittynyt: 19 Nov 2006
Viestejä: 2035
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 17.10.2009, 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sprinttereissä olen huomannu tuon saman asian, jos on hyvä akku niin nippanappa riittää ilmaamiseen
Tuo suodattimen täyttö on hyvä apu mutta yleensä naftaa ei ole kuin tankissa Confused
_________________
6 Nuhvia
2 Leukkua
Muijalla Fergu
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
12441



Liittynyt: 20 Jan 2009
Viestejä: 430
Paikkakunta: JIK-Peruspalveluliikelaitos-kuntayhtymä

LähetäLähetetty: 17.10.2009, 15:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisko apua jos antais seistä jöpöttää virrat päällä jonkin aikaa niin sähköinen p.ainepumppu vatkais löpöä suodattimeen Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Deering



Liittynyt: 02 Jan 2006
Viestejä: 19
Paikkakunta: Kanta-Häme

LähetäLähetetty: 17.10.2009, 17:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilmaus tapahtuu irroittamalla paluuputki suodattimelta ja tulppaamalla suodattimen liitintappi. Imulaitteella imetää paluuputkesta niin kauan kunnes polttoaine on kuplatonta. Tulppa pois suodattimesta liitin paikoilleen ja käynnistetään auto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
romujoonas



Liittynyt: 01 Mar 2007
Viestejä: 372
Paikkakunta: Hml

LähetäLähetetty: 17.10.2009, 18:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yhdessä CDI-Mersussa jouduttiin tien päällä ensin imemään ainetta suodattimen läpi. Kuitenkin vasta sitten lähti käyntiin, kun ensin kierrettiin yksi suutinputki löysälle ja startattiin, kunnes alkoi tulla tavaraa pihalle. Sitten vain mutteri kiinni ja kone käyntiin.

Mersun muovisuojusten yms. takia oli kyllä aika hankala homma noin tien päällä tehtäväksi. Onneksi oli kesäkeli ja valoisaa.

Oliko tuo Transit Connect jo common rail -konella, vai onko siinä vielä ruiskutuspumppu? Common railissa voisi tuo suutinputken löysäys nopeuttaa ilman poistumista. Boschin jakajapumppu kyllä yleensä ilmaa itsensä aika nopeasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Deering



Liittynyt: 02 Jan 2006
Viestejä: 19
Paikkakunta: Kanta-Häme

LähetäLähetetty: 17.10.2009, 19:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Connect on varustettu Delphin valmistamalla common rail järjestelmällä.
En suosittele common rail moottoreissa tarpeetonta suutinputkien avaamista.Korkeiden ruiskutuspaineiden takia liitos saattaa vuotaa avaamisen jälkeen.Yleensä korjausohjeet neuvovat vaihtamaan putket uusiin avaamisen jälkeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sampo10



Liittynyt: 15 Jul 2006
Viestejä: 663
Paikkakunta: Kanta Häme

LähetäLähetetty: 17.10.2009, 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä noi suutinputket vuotamaan jää vaikka kuinka käsketään uusimaan.
Spintterissä on mekaaninen siirtopumppu, siinä ei ole apua virtojen päällä olemisesta.
Mutta Transitin Delphistä en tiedä onko sähköistä siirtopumppua?
Äänestä kyllä kuulee jos on, kun kiertää virrat päälle.

Mutta yleisohjeena kun suodattimen vaihtaa, nii täyttää sen jos mahdollista on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
FSM JNS



Liittynyt: 28 Dec 2005
Viestejä: 522
Paikkakunta: Liperi

LähetäLähetetty: 17.10.2009, 21:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjastoissa on aika hyvin korjaus kirjoja tarjolla tosin harvemmin suomen kielisiä mutta motonet tarjoaa
sekä että enkku ja suomenkiélisiä korjauskirjoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jip59



Liittynyt: 21 Aug 2006
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Tervajoki Pohojammaalla

LähetäLähetetty: 17.10.2009, 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Työpaikalla on työn puolesta tullut vaihdeltua suodattimia kymmeniin eri merkkeihin. Yleensä olen pyrkinyt että olen imenyt suodattimelta moottoriin menevästä putkesta suodattimen täyteen. Tosin monissa malleissa myös paluupuolen letkut menevät suodattimen kautta eli niihin letkupihdit ettei ole mahdollisuutta vetää ilmaa väärästä paikasta. Aina on akku hyvin riittänyt, yleensä ei minkäänlaista rykmistä ole ollut. Tuohon imemiseen olen käyttänyt jarrujen ilmaukseen tarkoitettua paineilmalla toimivaa imulaitetta. Uudemmissa Ducatoissa ja Mersuissa on ollut tankissa sähköinen siirtopumppu eli virtaa päällä useamman kerran muutaman sekunnin ajaksi niin ilmaa itse. Sen siis kuulee jos pumppu käy kun oikeasta kohtaa kuuntelee.
_________________
Ei savua ilman kokeilua...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
konemies1



Liittynyt: 27 Mar 2007
Viestejä: 2406

LähetäLähetetty: 18.10.2009, 17:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rekola kirjoitti:
Toimii taas.Sain merkkiliikkeen kaverilta yleispätevän ohjeen.Starttaa kunnes akku on tyhjä,lataa akku ja starttaa taas.Tämä toistetaan kunnes auto käynnistyy.


On se pirun hyvä ohje ja vielä merkkiliikkeen äijältä.

Eikö se merkkiliikkeen kaveri tiedä, että startti ei yleensä kestä akun sahaamista tyhjäksi. Jo parinkymmene sekunnin starttaus kuumentaa startin niin kuumaksi, että vesi sihahtaa päällä.

Ei voi kuin ihmetellä näitä merkkiliikkeen kavereita ovat meinaan pelottomia sällejä rikkomaan asiakkaan autoja.

Mutta toisaalta kyllä he sitten osaavat sepittää tarinoita miksi startti rikkui. Siinä kun oli jo vikaa aikaisemmin jne.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rekola



Liittynyt: 26 Nov 2006
Viestejä: 887
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.10.2009, 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tulihan siltä tietenkin sekin tieto kuinka ilma poistetaan huollossa,jossa on asianmukaiset imulaitteet.Mutta kun vahinko oli jo päässyt sattumaan eli pumppu hörpännyt ilmaa,ei vaihtoehtoja kotioloissa ole kun startata tai hinata.Startti muuten lopetti pyörimisen n.10 sekunnin jälkeen,joku suojasysteemi siellä kai on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
romujoonas



Liittynyt: 01 Mar 2007
Viestejä: 372
Paikkakunta: Hml

LähetäLähetetty: 19.10.2009, 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ylipitkässä kuivana starttaamisessa on sekin vaara, että korkeapainepumppu tykkää huonoa. Polttoaine kun voitelee pumpun. Siinä ei passaa olla liian suuria välyksiä, jotta sinne yli tuhannen baarin paineisiin päästäisiin. Siksi suodattimen imeminen ensin täyteen vaikka posket lommolla ja paineputken löysääminen lienevät kenttäolosuhteissa hyvä ratkaisu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rastuhannu



Liittynyt: 02 Jan 2007
Viestejä: 3074
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: 19.10.2009, 15:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käytäppäs rekola maajohtoa akusta irti. Jospa se alkaisi uudelleen starttaamaan.
Olisikohan se hinaamalla käynnistäminen kyseisessä tapauksessa mahdollinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
rastuhannu



Liittynyt: 02 Jan 2007
Viestejä: 3074
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: 19.10.2009, 15:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja kyllä sitä polttoainetta kannattaisi sinne suodattimeen jollainkonstin imaista, vaikkapa hinaisikin käyntiin..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ahma



Liittynyt: 06 Jul 2008
Viestejä: 689
Paikkakunta: Savo

LähetäLähetetty: 19.10.2009, 16:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olin muutama viikko sitten "kusessa" samanlaisen systeemin kanssa vaikka olin täyttävinäni suodattimen. Se pumppu kun vetää ilmat, niin eipä lähe startilla.

Startti pyörii vain kymmenisen sekuntia kerrallaan.

Eräs korjaamo käynnistää koneen pyörittämällä jarrudymamometrillä.

Minä pistin auton narun jatkoksi, niin olisikohan hinattu kymmenisen metriä kun lähti käyntiin, ja pyöri heti kunnolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Velu



Liittynyt: 21 Dec 2005
Viestejä: 3407
Paikkakunta: Kajaani

LähetäLähetetty: 19.10.2009, 17:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

CDI osaa tuon ominaisuuden pakkasella vaikka ei olisikaan vetänyt ilmoja sisäänsä. Korkeapainepumppu ei jaksa nostaa riittävää painetta, joten tietokone ei aloita ruiskutusta. Sahata saa vaikka maailman tappiin, ei edes yritä. MUTTA, jos antaa apuvirtaa, jolloin startti pyörittää riskimmin, tai lämmittää korkeapainepumppua kuumailmapuhaltimella tai antaa auton olla lohkolämmitimessä 5-10 minuuttia, niin se käynistyykin, niin kuin mitään ongelmaa ei olisi koskaan ollutkaan. Shocked

Toisaalta kunnossa ollessaan käynistyminen tai ilmaaminen ei tuota mitään tuskaa. Rassasin kesällä sprintteriä, joka sammui tyhjäkäynnillä eikä enää käynnistynyt. Syynä oli polttoainesuodattimen vuotava tiiviste, siitä tuli ilmaan enemmän kuin siirtopumppu jaksoi imeä. Kun siihen ruuvasi uuden suodattimen uusilla tiivisteillä ja täynnä polttoainetta, niin sehän lähti helposti uudestaan käyntiin. Mäntätyyppinen siirtopumppu jaksaa pumpata starttauskierroksilla ja kunnossa oleva korkeapainepumppu nostaa paineet, vaikka järjestelmässä olisi vähän ilmaakin.

Tuntuu autoissa laatu laskeneen entisajoista. Ennen liitokset tehtiin banjoliittimillä, joissa oli kuparitiivisteet. Eipä ollut ilmavuotoja. Nykyään on vaikka mitä pikaliitintä ja välissä kelvottomat O-renkaat. Ilmaa ja polttoainetta tuntuu tirisevän joka saumasta. O-renkaat ei montaa euroa maksa, mutta on se niin turhaa hommaa purkaa päivä autoa turhan vian takia.

Ennen vanhaan suodattien vaihto Boschin VE-pupussa tapahtui laittamalla uusi, tyhjä, suodatin paikalleen ja käynnistämällä auto. Yleensä järjestelmä ilmautui koneen käydessä tyhjäkäyntiä, kone kyllä kakoi vähän aikaa, mutta ei useinkaan edes sammunut. Sitä minä sanoisin toimivaksi polttoainejärjestelmäksi.
_________________
Valmet 361D II, 465, Valtra C1112-4
Nuffield 10/170 Perkins V8
Caterpillar D6B, D8H
Scania T142H
Etsinnässä vanhoja Caterpillareita, osia, koneita ja materiaalia, kuten kirjoja ja työkaluja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group