www.masinistit.com Foorumin päävalikko
Masinistit-sivusto
www.masinistit.com
Masinistien keskustelupalsta
 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

MF 165 koneremontti.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mfdriver



Liittynyt: 05 Sep 2007
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 17.12.2007, 18:52    Viestin aihe: MF 165 koneremontti. Vastaa lainaamalla viestiä

Morjens.

Nyt kävi sillä lailla, että massikka meni renomenttiin.

Kysymys olisikin seuraava:

Kannenpulttien, runko- ja kiertokangen laakeripukkien kiristysmomentin ovat minkälaiset? Shocked

Vauhtipyörän pulttien momenttikin olisi tietenkin hyvä, jos se sattuu joltain löytymään.

Koneen vuosimalli on -68.
Koneen kyljessä on seuraava numero: 203UA20726D
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
shyde



Liittynyt: 17 Dec 2005
Viestejä: 324
Paikkakunta: Espoo/Ruokolahti

LähetäLähetetty: 17.12.2007, 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve, oheiset tiedot MF:n Mitta-ja säätöarvokirjasta

Ilmeisesti AD.4.203 kone?

Kannen pultit 7,6-8,3 kpm

Kiertokangen pultit 7,6-8,3 sokkanaulalla,
itselukitseva tavallinen 9,0-9,7,
itselukitseva kadmioitu 6,9-7,0

Runkolaakerinpultit
12,2-13,1 lukkolevyllä
ilman lukkolevyä 15,2-15,9 kpm

Vauhtipyörän pultit 10,2 -11,1 kpm


Jos kone A.4.212:

Kannen pultit 11,75 kpm

Kiertokangen pultit 9.0-9,7 kpm

Runkolaakerinpultit 19,4-20,7 kpm

Vauhtipyörän pultit 10,4 kpm
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
mopa



Liittynyt: 04 Oct 2006
Viestejä: 523
Paikkakunta: Luvia

LähetäLähetetty: 17.12.2007, 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinä moottorissa ei sitten ole aivan se ja sama missä järjestyksessä niitä alumiinistä valmistettuja tiivistepesiä kiristää kiinni siihen koneen lohkoon ja öljypohjaan,ne alumiini osat saa helposti rikottua jos niitä osia menee väärässä järjestyksessä kiristelemään.
_________________
MF 175 -70
MF 165 -67
Fordson -54 + kaivuri

http://picasaweb.google.fi/mopa.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
tapsa 86



Liittynyt: 20 Jul 2007
Viestejä: 1705
Paikkakunta: Tervakoski

LähetäLähetetty: 17.12.2007, 22:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikäs massikan koneeseen tuli, tunnit täyteen?
_________________
Ferguson TED-20 -51
Belarus MTZ 52 -69
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mfdriver



Liittynyt: 05 Sep 2007
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 18.12.2007, 08:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos momenteista shydelle. Very Happy Kone on käsittääkseni juuri tuo 203.


Hyvä huomio tuo kiristysjärjestys noille pesille. Kaiketi riittää kun tarpeeksi ristiin käy läpi kiristäessä?


Tunnithan ne tuli täyteen. Muistelen tuntimittarin toimineen silloin n.10v sitten, jolloin se näytti jo 9000h. Tämä ilmeni oikeastaan vuosi vuodelta pahempana tehonpuutteena. Nyt viimeisenä niittinä männänrengas päätti pompata männän päälle ja sitä myöten tulikin aika selvää jälkeä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MOP



Liittynyt: 22 Mar 2006
Viestejä: 4220
Paikkakunta: Kalsopohja/41660 TOIVAKKA

LähetäLähetetty: 18.12.2007, 09:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos traktori on aito -68, on moottori 212. 203 pakoputki on traktorin vasemmalla puolella, 212 oikealla. Mitenkäs jaksaa ilmanputsarin yläosa?
Se joka on niitattu sinne pöntön sisään ja saa auki vain murtamalla. Meillä tehtiin ehjään moottoriin koneremontti sen takia. Myös -68 ja 212.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mfdriver



Liittynyt: 05 Sep 2007
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 18.12.2007, 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä on pakoputki vasemmalla puolella.
Nyt en yhtäkkiä hoksaa koko putsaria miltä se näytti. Very Happy
Pitänee katsoa illalla kun menen käymään pajalla.

Tähän moottoriin näytti olevan remontti enemmän kuin paikallaan.
Kuten edellä jo kerkesin aloittaa:
Mäntä sökö, kiertokangen yläsilmät loppu, putket kuluneet ja laskeutuneet, ei venttiilinvälyksiä eikä imupuolella kannessa ollut oikein reikää enään jäljellä.
Aivan tukossa koko kansi Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aniemi



Liittynyt: 16 Jan 2006
Viestejä: 3224
Paikkakunta: Lempäälä

LähetäLähetetty: 18.12.2007, 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hetkinen...

tarkennetaas nyt pikkusen tätä pakoputkipolitiikkaa... eli niin että kumpikin kattoo asiaa samasta suunnasta.

AD4.203:ssa pakorööri tuli ainaki vielä viikonloppuna vasemmalta puolen konetta ylös kun taas 4.212:ssa se viereisen oven takana nousi koneen oikeelta puolelta... tämä siis katsottuna kuskin penkiltä ajosuuntaan kuten yleensä on tapana ollu näitä jokotai-asioita katsoa... Rolling Eyes
_________________
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mfdriver



Liittynyt: 05 Sep 2007
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 18.12.2007, 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu siis meillä on putki vasemmalla kuskin jakkaralta katsoen.
Eikös se nimenomaan näin ruukata katsoa. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aniemi



Liittynyt: 16 Jan 2006
Viestejä: 3224
Paikkakunta: Lempäälä

LähetäLähetetty: 18.12.2007, 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu nimenomaan...

Joskus vaan on ollut pirullinen homma selvittää missä on vika kun sama asia on yhrellä yksinpäin ja toisella toisinpäin ja kumminki on samasta asiasta kyse.
Ja kyse on ollu vaan siitä, että tyypit kattoo samaa asiaa eri suunnasta.

Mitenköhän muuten junan vetureissa määritellään kummastako päästä on kyse eli mihin suuntaan mennään... Question Rolling Eyes
_________________
Kyä aikusella miähellä hyvä o raktori olla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
massikka135



Liittynyt: 22 Oct 2006
Viestejä: 199
Paikkakunta: Hämeenkoski

LähetäLähetetty: 19.12.2007, 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

165 koneremontista... meillä aikanaan tehty se entiseen 165 mut nyt ei ikäväkyllä muistu mieleen noita (ei tarvi lukea jos ei kiinnosta iha sama )
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
stargazer



Liittynyt: 24 Nov 2006
Viestejä: 33
Paikkakunta: Porvoo

LähetäLähetetty: 19.12.2007, 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuo numerosarja alkaa numeroilla 203 -Mahtaisko tarkoittaa moottorin mallia??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarkko



Liittynyt: 18 Dec 2005
Viestejä: 7111
Paikkakunta: Pohojammaa

LähetäLähetetty: 20.12.2007, 03:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

aniemi kirjoitti:
Mitenköhän muuten junan vetureissa määritellään kummastako päästä on kyse eli mihin suuntaan mennään... Question Rolling Eyes

Konepeiton päässä tai hytin katolla on "tikkarit", joka osoittaa veturin etupään.

http://vaunut.org/kuvasivu/12197

http://vaunut.org/kuvasivu/11163

http://vaunut.org/kuvasivu/13740

http://vaunut.org/kuvasivu/12328
_________________
Konekansa.fi
Komia on aina komia. Komiat pärijää aina. Kyllä kaikki saa - komiat saa vaan ensin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mfdriver



Liittynyt: 05 Sep 2007
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 27.12.2007, 15:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin nyt on renomentit saatu kutakuinkin tehtyä. Pientä hiplailua vielä sähköjen kanssa niin a-vot.

Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    www.masinistit.com Foorumin päävalikko -> Koneet Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group