Mitsu pajero -01 3.2 did

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, valmet_500

Vastaa Viestiin
jape71
Viestit: 4
Liittynyt: 16.04.2019, 09:27
Viesti:

Mitsu pajero -01 3.2 did

Viesti Kirjoittaja jape71 » 18.04.2019, 07:09

Moi, kuka tietää mikä vaivaa kyseistä katiskaa ku ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä. Vaihdettu naftasuodatin ja suodattimen jalka, ei vaikutusta. Tutkittu ettei vedä ilmaa. Sammutinsolenoidi myös tutkittu. Mitähän vielä??

PuuhaPate
Viestit: 8160
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 18.04.2019, 07:54

Eikös kyseisessä ajokissa ole commonrail-moottori?
Joten; mikä ihmeen "sammutussolenoidi" on tutkittu?

HiTrac
Viestit: 13
Liittynyt: 04.08.2016, 12:50
Viesti:

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Viesti Kirjoittaja HiTrac » 18.04.2019, 16:37

Jakajapumpullinen on tuonikänen. Tuo tyhjäkäynnin katoaminen on monesti merkki että pumppu on tullut tiensä päähän. Testerillä vois koittaa lueskella myös vikakoodeja. Siihen vaan ei kelpaa nämä perus obd vikakoodilukijat vaan tarvii vähän jämymmän laitteen.

HiTrac
Viestit: 13
Liittynyt: 04.08.2016, 12:50
Viesti:

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Viesti Kirjoittaja HiTrac » 18.04.2019, 16:39

Toki sitten ilmavikaa voi tulla myös tankin päällä olevista putkista. Mikäli osoittautuu pumppuviaksi niin kannattaa myös tutkia tankin sisältö ja täyttöputkien kunto. Tahtoo noissa vanhemmiten maatua ja sitten pääsee epäpuhtauksia polttoaineeseen.

jape71
Viestit: 4
Liittynyt: 16.04.2019, 09:27
Viesti:

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Viesti Kirjoittaja jape71 » 18.04.2019, 16:51

Tänks vastauksista, pistänpä vähän lisää.. Eli tänään kävin 100km työreissun heittää, ei tyhjäkäyntiä mut rekasta ohi 150km/h vauhtia meni heittämällä. Löpöputket ja letkut näyttää ja tuntuu hyväkuntoisilta eikä ilmaa tule. Nyt ei lähde edes käyntiin. Sähköinen kaasupoljin tossa on. Jos jotain epäilyjä ni pistäkää eetteriin, täällä sutii tyhjää..

PuuhaPate
Viestit: 8160
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 18.04.2019, 17:14

"Lyhenne DI-D (Direct Injection for Denso) tarkoittaa japanilaisen Mitsubishin dieselmoottoreita, jotka on varustettu Common Rail -suoraruiskutusjärjestelmällä. Ne ovat turboahdettuja moottoreita, joissa on neljä sylinteriä linjassa. Moottorit ovat taloudellisia, niiden hyötysuhde on hyvä ja ne täyttävät nykyiset päästönormit."
:?:

http://www.wikiwand.com/fi/Mitsubishi_Pajero
Jos engleska taipuu, niin tuolta voi yrittää löytää
apuva: http://www.pocuk.com/forums/index.php?s ... dac22918df
Viimeksi muokannut PuuhaPate, 18.04.2019, 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HiTrac
Viestit: 13
Liittynyt: 04.08.2016, 12:50
Viesti:

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Viesti Kirjoittaja HiTrac » 18.04.2019, 17:22

Uudemmat on Commonraileja (olikohan jostain 06-07 tietämiltä). Noi vanhemmat DI-D koneet on jakajapumpulla vaikka mutupedia muuta väittääkin :D. Mulla on samanlainen laitos ajossa. Toki vois kattoo koneen kuskin puolelta on ennen imusarjaa semmonen alipaineohjattu läppä, että se on auki. Kiinnijumiessaan sammuttaa moottorin.

PuuhaPate
Viestit: 8160
Liittynyt: 04.09.2014, 18:34
Viesti:

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate » 18.04.2019, 17:24

HiTrac kirjoitti:Uudemmat on Commonraileja (olikohan jostain 06-07 tietämiltä). Noi vanhemmat DI-D koneet on jakajapumpulla vaikka mutupedia muuta väittääkin :D. Mulla on samanlainen laitos ajossa. Toki vois kattoo koneen kuskin puolelta on ennen imusarjaa semmonen alipaineohjattu läppä, että se on auki. Kiinnijumiessaan sammuttaa moottorin.
Okei.

korjailija
Viestit: 2964
Liittynyt: 21.09.2016, 21:11
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Viesti Kirjoittaja korjailija » 18.04.2019, 17:56

Onko automaattilootalla vai manuaali? Ainakin jossain noissa on ollut muistaakseni juuri automaattivaihteisissa tyhjänäkäyntiongelmia enemmänkin. Muuten veikkaisin että joko on jotain roskia polttoainejärjestelmässä tai sitten alkaa pumppu olemaan korjauskunnossa.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
Kalustoa: vanhoja ja uudempia autoja, Valmet VL2402 maastotrukki, projekteja enemmän kuin ehtii tehdä

jape71
Viestit: 4
Liittynyt: 16.04.2019, 09:27
Viesti:

Re: Mitsu pajero -01 3.2 did

Viesti Kirjoittaja jape71 » 18.04.2019, 18:27

Tässä manuaaliloota, taitaa vika selvitä.. Sähköinen kaasupoljin saattaa reistata..

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot], kampe, Olli S., v-e-s-a ja 35 vierailijaa