Auton ruostesuojaus

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Puliveivari
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2021 6:38 pm
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Puliveivari »

Ole onnellinen. Harva nykyään ostaessaan uutta autoa massaa, kun näkyvissä on muutaman vuoden päästä auton vaihto. Ja sitä paitsi nykyään luvataan ruostumattomuutta 10 vuoden päähän, ainakin läpi ruostuvuutta. Parhaat ranskikset saa grilliltä, ei ole vielä tullut ranskalaisiin luottamusta. Ei se arvon alenema tule turhasta.
Avatar
Aakku
Viestit: 8294
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Puliveivari kirjoitti: La Tammi 01, 2022 1:03 am Ole onnellinen. Harva nykyään ostaessaan uutta autoa massaa, kun näkyvissä on muutaman vuoden päästä auton vaihto. Ja sitä paitsi nykyään luvataan ruostumattomuutta 10 vuoden päähän, ainakin läpi ruostuvuutta. Parhaat ranskikset saa grilliltä, ei ole vielä tullut ranskalaisiin luottamusta. Ei se arvon alenema tule turhasta.
Jokainen voi olla oman onnensa seppä ja massauttaa itse autonsa. Mitä näihn ranskalaisiin tulee, niin turha niitä on vaihtaa muutaman vuoden ikäisenä, kun arvo on alentunut. Yleensä olen ajellut "ranskan rapeilla" ilman suurempia vikoja noin 15 vuotta, tai 300-400 tuhatta kilometriä. Kestäisivät varmaan kauemminkin. Transporter 2.5 Tdi kestää kyllä vielä pidempään.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Fred Scuttle
Viestit: 2067
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Jos joskus hankin uuden, tai melkein uuden auton , niin käytän massautuksella.
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja zukka »

https://photos.app.goo.gl/VdK8ToTMN9Car1CRA
https://photos.app.goo.gl/b4YEWcZNZp9mVzpC8
https://photos.app.goo.gl/EjMZk1vVemU2KpnK7

Nyt olisi tehty.
Ensin vedellä pesu,sitten painepesurilla.
Seuraavaksi paineilmaa peltien väleihin ja pohjasta kumitulpat pois.
Muutaman tunnin odottelu ja kotelosuojaus.
Kumitulpat takaisin paikoilleen.
Muutama tunti odottelua ja alustamassa.
Muutama tunti odottelua ja lokareihin kiveniskumassa ääntä eristämään.
Sisälokarit takaisin paikoilleen.
Alustamassauksesta en saanut videota kun en ollut enää paikalla massauksen tapahtuessa.

Täytyy vielä pestä liuottimella, autoshampoolla ja tehdä vahaus kun käy tallilla seuraavaksi.
Gedore
Viestit: 330
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:23 pm
Paikkakunta: Tampere and Keuruu
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Gedore »

Tuo on vähän vaarallista nykyjään leuhottaa sen valmistusmaan kanssa. Sattupa hauska tappaus töissä kun vannoutunut Toyota-fani kehui miten japanilainen kestää ja miten ranskalainen ei. No, kun tietämyskone oli edessä niin katottiinpa Bilteman sivuilta rekisterinumerolla VIN koodi ja se neti syövereistä löytyneeseen lukijaan. Kävi ikävästi ilmi että tämä tojopotti oli nähnyt päivänvalon Ranskassa. Meniköhän päivä pilalle...
Teknik, sano ryssä kun saranan näki.
8400
Viestit: 9813
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Gedore kirjoitti: La Tammi 01, 2022 9:55 am Tuo on vähän vaarallista nykyjään leuhottaa sen valmistusmaan kanssa. Sattupa hauska tappaus töissä kun vannoutunut Toyota-fani kehui miten japanilainen kestää ja miten ranskalainen ei. No, kun tietämyskone oli edessä niin katottiinpa Bilteman sivuilta rekisterinumerolla VIN koodi ja se neti syövereistä löytyneeseen lukijaan. Kävi ikävästi ilmi että tämä tojopotti oli nähnyt päivänvalon Ranskassa. Meniköhän päivä pilalle...
Siis oikeasti on olemassa ihmisiä jotka ei tajua että se auto tai traktori on oikeasti jonkun muum tekemä
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja -SS- »

jarikos kirjoitti: Pe Joulu 31, 2021 9:50 am
-SS- kirjoitti: Pe Joulu 31, 2021 9:34 am Kakkosautoista 2001 vuosimallin Peugeotin taka-apurunko on alkanut pehmitä; vielä meni katsastuksesta hyväksytyksi, mutta taitaa olla viimeinen vuosi.

-SS-
Missäs Peugeotin mallissa tuollainen tilanne on?
307 Hdi. Kollegalla oli farmarimalli ja kärsi vaivan sen taka-akseliston vaihtamiseen. Se on niin kuin pakettina siinä, semmoinen putkirakenne yhdistää vasemman ja oikean puolen. Mutta luopui kuitenkin siitä, oli jotakin pikkuvaivaa tiedossa lisää.

Tuo auto maksoi 1600 euroa, nyt ajettu 8 vuotta ja lähes 200000 km, entisten 300000 lisäksi. Joskus on vaan pakko heittää kortit pöydälle ja kieltäytyä panostamasta lisää rahaa noinkin edulliseen raatoon.

Sinänsä luotettava peli tuommoinen pösö, tilava ja vakaakulkuinen. Pieniruokainen. Käynnistyykin herkästi, mutta kovemmalla pakkasella kakistelee käyntiin jäämisessä, ilman että hetken käyttelee nopeammalla joutokäynnillä. Fordi käyttelee isommalla kaasulla automaattisesti ensimmäinen minuutin. Autossa on aikansa perusturvavarusteet, ABS ja neljä turvatyynyä, ja mm. Folkhälsanin tilastoissa Peugeot 307 on ollut kolariturvallinen auto, euroncap-tulostansa parempi.

Jousitus on mukava ja penkit omaan mieleen ehkä liiankin pehmiät, vaikkakin ylelliset verhoilultaan. Auto on yllättävän lämmin, kun peittää keulan. Käytän routamattoa alaritilän peittona, ja yläritilässä ne neljä rakoa peittelen yksi kerrallaan Armaflex-putkieristeen pätkällä, kelistä riippuen. Kaikki reiät tukossa kovemmalla pakkasella kuin -15, nollakelillä riittää pelkkä alaosan peite.

Mutta siis sen haluan sanoa, että tuommoinen ranskanleipä kestää näköjään tuon 21 vuotta, vaikka ei tehtäisi mitään. Suolateillä Etelä-Suomessa rullattu, siispä en sanoisi, että on herkkä ruostumaan. Jos pitäisi huolta käsin pesemällä alustan viikoittain ja tervaamalla kaksi kertaa vuodessa, niin kyllähän se olisi virheetön edelleenkin. Mutta tätähän tekevät lähinnä vain vanhojen premiummerkkien omistajat, osoittaakseen jotakin. En oikein välitä miettiäkään, että mitä.

-SS-
jarikos
Viestit: 4400
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 1:40 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja jarikos »

-SS- kirjoitti: La Tammi 01, 2022 1:21 pm 307 Hdi. Kollegalla oli farmarimalli ja kärsi vaivan sen taka-akseliston vaihtamiseen. Se on niin kuin pakettina siinä, semmoinen putkirakenne yhdistää vasemman ja oikean puolen. Mutta luopui kuitenkin siitä, oli jotakin pikkuvaivaa tiedossa lisää.
-SS-
Tosiaan tuollainen 307 on kokemusteni mukaan usein ruosteinen. Tyttärelle etsiskelin sellaista pitkän aikaa ja reippaan kymmenkunta potentiaalista kävin katselmoimassakin. Useimmissa oli helmakotelo aivan pehmeä eikä se näkynyt mitenkään ulospäin. Paras tapaus oli edellisenä päivänä leimattu wagon, jossa oli molemmin puolin 45cm matkalta helmakotelo täysin auki. Ne hatchabackit olivat ehkä paremmassa tilassa kuin wagonit.

Yleisesti oma kokemus Peugeoteista on todella positiivinen. Tälläkin hetkellä meillä on neljä kappaletta ja matkan varrella niitä on ollut reippaan pari kymmentä. Yksi on lisäksi museoiässä. Kulutusosia joutuu vaihtelemaan isoilla kilometreillä mutta se nyt on kaikissa autoissa edessä. Nyt noissa meidän vehkeissä on kilometrit välillä 120-400tkm. Yllätyksekseni hankin juuri Citroenin tyttärelle mutta siihen käy toki kaikki samat erikoistyökalut ja vikakoodivehkeet mitä Peugeotiinkin. Tuskin tulee siirryttyä PSA:n ajokeista enää muihin merkkeihin isommassa mittakaavassa.
Fordson Major Diesel -57, työkone
Fordson Major Diesel -57, entisöinti
Fordson Power Major -59, entisöinti
Fordson Major 1958 kaivurialustaprojekti
ARA AK 131 C 1979
Ajomies
Viestit: 28150
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

On noita "ralliajoon" muutamia ranskalaisia ajopelejä haalittu, ja ei ainakaan nuo 405 pösöt mitään ihan lahoja ole olleet, mutta muuten sitten toimimattomia ja vikaherkkiä, ettei niillä ajamisiin ollut. Silti samaan talliin kuuluvia kuskeja on ihastunut noihin pösön koneisiin, mitä gt ja M malleissa on ollut. Sitten muutama rellu ja yksi tehty ihan kisakuosiin, mutta tekniikka murheiden kanssa on ollut enemmän taistelua kuin kisavaurioita tullut. Sitten noita autoja joita pojat ovat kisoista ostaneet, niin kova kulkuisia Bemareita ja mersuja, joissa on ollut sitten alustat niin loppu ettei niistä saanut parsimallakaan ajokelpoisia. Viimeistä hankintaa, BMW sekin, en ole käynyt tutkimassa lähemmin minkälainen pommi se on?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Jampe83
Viestit: 97
Liittynyt: Pe Elo 09, 2019 5:35 pm
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Jampe83 »

Meilläkin oli 307 farmari, ainoat ruosteet oli takaluukussa ja sekin ilmeisesti joskus johonkin kolhittu, muuten kyllä hyvä koriltaan.
Tietty varmaan jotain normaalia pintarusketusta pohjassa, mutta helmat tuntui ja kuulosti kovilta ja ei katsastuksissakaan tarvinnut jännätä ruosteen takia.

Muutenkin oli ihan ok auto, kohtuu mukava ja vakaa ajaa eikä hirveästi muitakaan vikoja ollut, olikohan kerran sytytyspuolassa vikaa ja jarrut välillä jumitti ja lamppuja paloi aika usein.

Meidän yksilö oli kylläkin 1.6 bensa, ajettu jotain 220tkm ja aika hyvällä pidolla ollut siistikuntoinen.

Välillä näkee kyllä aika karmean näköisiä 307 Pösöjä, vissiin vähän sellainen automalli, että vaan ajetaan eikä korjata ja tai välitetä ja sitten Myydään eteenpäin lähes ilmaiseksi vikoineen....

Tutulla taas on 406, taisi olla 2003 mallia, eli aika lailla viimeisiä 406:sia ja helmoja hitsattu useaan kertaan ja pitkältä matkaa, taisi myös b-pilarin alapäissäkin olla mätävikaa, myöskin kaikkea pientä sähkö vikaa ja vuotoja polttoainepuolella...
1sf
Viestit: 204
Liittynyt: Ke Joulu 23, 2015 5:03 pm

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja 1sf »

2001 muutama päivä ennen terrori-iskuja tunkkasin yhden vw golfin pihalla katselin millainen alusta, suojaus myöhemmin. Suojasin sen sitten vuonna 2015 ja 250tkm oli mittarissa. Alusta oli silloin käytännössä ruosteeton ja tietysti päältä.

Pikainen pesu, kuivaus paineilmalla ja "sumuttelemaan" riittävän tehokas lamppu on tärkeä niin näkee mistä kuultaa läpi + toimiva massaruistu. Siinäkin on yli 300tkm mittarissa nyt, ei nakuta tai syö öljyä, ei ole koskaan käytetty merkkihuolloissa, 0 merkkihuollon leimaa.


Kyllähän jossakin suolatuilla alueilla/teillä ajaminen, moottoriteillä etelässä kori menee nopeammin ja alustakin ruostuu.
jamppi
Viestit: 2252
Liittynyt: Su Marras 19, 2006 1:17 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja jamppi »

zukka kirjoitti: La Tammi 01, 2022 9:50 am https://photos.app.goo.gl/VdK8ToTMN9Car1CRA
https://photos.app.goo.gl/b4YEWcZNZp9mVzpC8
https://photos.app.goo.gl/EjMZk1vVemU2KpnK7

Nyt olisi tehty.
Ensin vedellä pesu,sitten painepesurilla.
Seuraavaksi paineilmaa peltien väleihin ja pohjasta kumitulpat pois.
Muutaman tunnin odottelu ja kotelosuojaus.
Kumitulpat takaisin paikoilleen.
Muutama tunti odottelua ja alustamassa.
Muutama tunti odottelua ja lokareihin kiveniskumassa ääntä eristämään.
Sisälokarit takaisin paikoilleen.
Alustamassauksesta en saanut videota kun en ollut enää paikalla massauksen tapahtuessa.

Täytyy vielä pestä liuottimella, autoshampoolla ja tehdä vahaus kun käy tallilla seuraavaksi.
Nyt meni pahasti pieleen tuon kuivatuksen kanssa, tehokkaalla kotelokuivurillakin kuivatusaika on 4-6 tuntiin ja sittenkin tarvii olla tarkkanan että saumat on kuivat.
Toisena tuo kiveniskumassa, ei minkäänlaista korroosionsuojaa ja eristää ääntä huonommin kuin alustamassa.
Tulpat laitetaan paikalleen vasta alustamassa ruiskutuksen jälkeen. Muutenhan tuo oli sinnepäin.
6 Nuhvia
2 Leukkua
Olympia -37 5-6 Hp
BMV 8-10 Hv
Lasikuulapuhallusta masinisteille
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja zukka »

jamppi kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 9:55 am
zukka kirjoitti: La Tammi 01, 2022 9:50 am https://photos.app.goo.gl/VdK8ToTMN9Car1CRA
https://photos.app.goo.gl/b4YEWcZNZp9mVzpC8
https://photos.app.goo.gl/EjMZk1vVemU2KpnK7

Nyt olisi tehty.
Ensin vedellä pesu,sitten painepesurilla.
Seuraavaksi paineilmaa peltien väleihin ja pohjasta kumitulpat pois.
Muutaman tunnin odottelu ja kotelosuojaus.
Kumitulpat takaisin paikoilleen.
Muutama tunti odottelua ja alustamassa.
Muutama tunti odottelua ja lokareihin kiveniskumassa ääntä eristämään.
Sisälokarit takaisin paikoilleen.
Alustamassauksesta en saanut videota kun en ollut enää paikalla massauksen tapahtuessa.

Täytyy vielä pestä liuottimella, autoshampoolla ja tehdä vahaus kun käy tallilla seuraavaksi.
Nyt meni pahasti pieleen tuon kuivatuksen kanssa, tehokkaalla kotelokuivurillakin kuivatusaika on 4-6 tuntiin ja sittenkin tarvii olla tarkkanan että saumat on kuivat.
Toisena tuo kiveniskumassa, ei minkäänlaista korroosionsuojaa ja eristää ääntä huonommin kuin alustamassa.
Tulpat laitetaan paikalleen vasta alustamassa ruiskutuksen jälkeen. Muutenhan tuo oli sinnepäin.
4-5 tuntia oli ennen kotelosuojausta hallin katon rajassa,jossa 25-30 astetta lämmintä.
Noin 30min tuona aikana oli paineilmalla puhaltelua.

Ne paikat missä on kiveniskumassa on myös alustamassa pohjalla.

Tulpat laitoin siksi paikoilleen jo noin aikasin että jäisi massan alle,kun eivät tunnu istuvan koloihinsa tiiviisti.

Tuskin tuo ainakaan huonommaksi meni kun mitä pelkkä maalattu pelti oli.
Äänieristys oli alkujaan ideana,mutta netin keskusteluista selvisi että ensimmäisissä näissä on alkanut ruostumaan tankin luukun ympäristöstä. Myöhemmissä malleissa tuli sisälokarit tai jokin muutos niihin,kuten tässä on. Mutta ruostumisen välttämiseksi siitä kohdasta tuli haettua massat ja samalla suihkittua koko pohja.
Toinen normaali paikka vaggilaisille tuntuu olevan etulokarin ja oven välinen helma, kun siellä on vaahtomuovi joka ei tahdo kuivua millään.
Harri S
Viestit: 1318
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:30 am
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Ruosteenestokäsittelin Leafin heti oston jälkeen.
Tuossa rakennetta muovisen sisälokasuojan takaa, mm. eteen ja rintapellin suuntaan, ennen ja jälkeen ekan Tectyllin ruiskutuskerran.
Ruskeat kohdat ovat tehdassuojausta kohdissa missä lokarimuovi ei peitä peltipintaa. Valkosta autoa suojatessa saa hyviä havainnekuvia.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Purin sitä edellistä, 7v vanhana ostamaani Leafia koemielessä, ja rakenne ja pohjalevyhän näissä on edelleen sama.
Siinä ei tuo, eikä muutkaan korinkohdat olleet menneet miksikään vaikkei sitä oltu suojattu. Mutta tämän suojasin kauttaaltaan ja huolella, myös luukkujen osalta, kun kyseessä on pitoauto.

Mutta sellainen asia näissä uusissa on, että koriin kyllä laitetaan sinkkikerrosta, kiveniskumassa yms, mutta apurungoissa on pelkkä musta maalikerros suojana ja ne näistä uudemmista autoista mätii kaikista merkistä riippumatta (jos rautaa), käytännössä olemattoman suojan vuoksi.
Etuapurunkohan makaa täällä pohjolassa suurimman ajan vuodesta märkien ja ajanoloon mutaakeränneiden pohjamuovien päällä.

Siksipä ruostesuojasin Leafista korin lisäksi erityisen huolella nuo apurungot ja taka-akseliston sisältä ja päältä tukivarsineen ja tolppineen, aina jarrukilpiin asti.
Rungon puolikkaat on hitsattu saumanpätkillä yhteen ja hyvin näki kuinka kotelusuoja-aine turskahteli saumoista läpi, kun rungon sisäosasta sen suojaamisen aloitin.

Kuva

Lopuksi sovitin tähän kunnolliset kuraläpät estämään kylkien kuraantumista ja alustan kivisuohkuja.
Orkkikset on sellaiset mitättömät ja kalliit muovilirpakkeet ja niitä en ostanut.
Kiinasta löytyi sopivat kuvia selailemalla ja tilasin Huyndain ja Corollan kuraläppäsarjat, joista sai sovittamalla tehtyä hyvin instuvat läpät sekä eteen että taakse. Vähän piti solumuovisuikaletta laittaa etusiin erikoisen kynnysmuovin muodon vuoksi. Lisänä tein suojateippaukset kriittisissä kohtiin, tietty myös näiden läppien ja korin välissä ettei hiekka hankaa maalipintaa rikki.

Kuva

Kuva

Kuva

Teipit metritavarana ja levynä Kiinasta ja hyvin ovat kestäneet jo kolmatta talvea.

Mutta aika harva jaksaa alkaa uudesta autosta koko alustaa ja sisälokasuojia pois purkamaan ja näiden kaikenmaailman suojausjuttujen kanssa askartelemaan.
Harrilla taitaa olla herkkä hipiä ;- ) t: Tietäjä
zukka
Viestit: 7808
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2019 9:02 pm
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja zukka »

Tuo teippi pitäisi itsekin laittaa,kun etu kuraläpistä huolimatta vähän lentää kylkiin.
Pahin kohta on takaoven jälkeinen kaaren sauma/väli johon lentää hiekka ja suola/vesi.
Ongelmaan auttaisi kun säätäisi takaovia vähän ulommas,mutta tuo teippaus olisi varmaan asiallisempi ettei ovet käy suhisemaan.

Onko linkkiä paikkaan mistä tilasit?

Aika samanlaista näyttää olevan pohjassa kun volkkarissa.
Ja akselit tosiaan ohuen maalin peitossa,tuli ne suojattua samalla.
Fred Scuttle
Viestit: 2067
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Minua kyllä harmittaa, jos melkein uuden auton pohja rusottaa.
Harri S
Viestit: 1318
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:30 am
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Aliexpressistä suojakalvot, toki kolmisen vuotta sitten.
Tuo vika kuva on juurikin siitä takarenkaan edestä, helmasta.

Rusotuksesta: Ei se ruskean kotelosuoja-aineen rusotus siellä muovien takana kellekään näy saatikka haittaa.
Harrilla taitaa olla herkkä hipiä ;- ) t: Tietäjä
NH
Viestit: 10594
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 1:36 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja NH »

jamppi kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 9:55 am

Nyt meni pahasti pieleen tuon kuivatuksen kanssa, tehokkaalla kotelokuivurillakin kuivatusaika on 4-6 tuntiin ja sittenkin tarvii olla tarkkanan että saumat on kuivat.
Jokunen vuosi sitten tuli turistua eräässä isohkossa ruostesuojaamossa työskennelleen henkilön kanssa suojaamisesta. Kertoi kuivaamisesta, että asiakastöissä kotelokuivurit ovat max kaksi tuntia päällä, jotta koko homma hoituu työpäivän aikana valmiiksi.
Suojaamon oman väen käsitellessä omia autoja kotelokuivaus kestää perjantai-illasta maanantai-aamuun, jotta voidaan olla varmoja ettei kosteutta jää saumoihin ruostesuoja-aineen alle.

En täysin ihmettele, että takuunalaisen auton jälkisuojaus voi mitätöidä tapauskohtaisesti autotehtaan koritakuun.
Fred Scuttle
Viestit: 2067
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 7:41 pm
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Harri S kirjoitti: Su Tammi 02, 2022 12:24 pm Aliexpressistä suojakalvot, toki kolmisen vuotta sitten.
Tuo vika kuva on juurikin siitä takarenkaan edestä, helmasta.

Rusotuksesta: Ei se ruskean kotelosuoja-aineen rusotus siellä muovien takana kellekään näy saatikka haittaa.
Tarkoitin ruosteen rusotusta. :)
Harri S
Viestit: 1318
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 10:30 am
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Auton ruostesuojaus

Viesti Kirjoittaja Harri S »

No harvemmin sitä ruostetta lähes uudesta autosta saatikka uudesta löytyy. Siksi se pelti kannattaa silloin suojata.
80-luvun romut on eri juttu kun sillon meni moni asia perseelleen ml maahantuojan tuhdit RE käsittelyt eli niiden poistuminen.
Harrilla taitaa olla herkkä hipiä ;- ) t: Tietäjä
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Aakku, Google [Bot], Jumunen ja 45 vierailijaa