Case IH 895XL tutustumista

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

dunlop
Viestit: 465
Liittynyt: Su Kesä 07, 2009 8:50 pm
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja dunlop »

tommi kirjoitti:Matsikka osaa moittia sekarotuvalmettia Caseih-ketjussakin... :lol:
Täällä tuntuu että pari kirjoittajaa kaipaisi "päälääkäriä" nuoruuden traumoihinsa...
Yksi haukkuu sekarotuvalmettia vaikka puhutaan Natikasta ja toinen vannoo Leukun kelvottomuutta vaikka keskustelu koskisi heinäseipäitä 8)
Avatar
Matsikka
Viestit: 16234
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

dunlop kirjoitti:
tommi kirjoitti:Matsikka osaa moittia sekarotuvalmettia Caseih-ketjussakin... :lol:
Täällä tuntuu että pari kirjoittajaa kaipaisi "päälääkäriä" nuoruuden traumoihinsa...
Yksi haukkuu sekarotuvalmettia vaikka puhutaan Natikasta ja toinen vannoo Leukun kelvottomuutta vaikka keskustelu koskisi heinäseipäitä 8)
Kirjoitin vaan että sekovallussa on samantyylinen pikavaihrekytkin kytkinpolkimessa kuin Natikassakin.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
porhaltaja
Viestit: 1481
Liittynyt: La Joulu 01, 2018 1:41 pm
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja porhaltaja »

tommi kirjoitti:Matsikka osaa moittia sekarotuvalmettia Caseih-ketjussakin... :lol:
Älkää nyt vaan lopettako sen moittimista, jos se on vähänkään aiheellista. Yksi tämän palstan hauskimmista jutuista on lukea noita sekovalmettaja ja 502:lla täyttökärrynajoa... Ymmärrän että osaa ärsyttää lukea 2050kertaa samat tarinat, mutta mielestäni ne päihittävät jopa osan television viihdeohjelmista. Jukoa unohtamatta :roll: :mrgreen:
Lajittelija
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Lajittelija »

Osmo, pelaako kierrosnäyttö suunnilleen oikein? Nopeuden kalibrointi on lähinnä rengaskoon mukaan, voi olla että tuo 10 km/h lukema ei ole enää kalibroinnin rajoissa.
Käyttäjän käsikirjassa on kyllä ohjeet.
Osmo_
Viestit: 8629
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Kierrosnäyttö toimii. Joutokäynti on 660r/min ja kaasu pohjassa 2320r/min. Renkaina on 16.9-34. Auto Hitch-valo näemmä toimii kun veyää koukun vinttaa aika kovaa kiinnipäin ja tasauspyörästön lukko näemmä vapautuu kun polkimen painaa ihan pohjaan ja livauttaa saappaankannan pois päältä.
Mittariston oikea puoli taasen on ongelmainen. Tankki on täynnä ja tolppa vilkkuu. Sekä lämpömittari on mykkä ja korvattu aidolla amis-techink mittarilla, joka on muuten saakutan ruma :evil: Korjaamolle siis.
Saako muuten tohon KABin tekemään tooliin aftermarket-käsinojia? Aika rasittava pidemmän päälle kun ei voi lepuuttaa kättä polvella.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Lajittelija
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Lajittelija »

Aha. Nyt onkin moniongelmainen mittaristo.
Tietysti voi olla anturivikoja, varsinkin tankin puolella. Koho irti ja vipu koko ajan alhaalla.
Samoin nopeusnäytöllä,kokeile kalibroida jos näyttö kuitenkin seuraa ajonopeutta mutta väärässä mittakaavassa.
Lämpömittarin voisi jättää amismalliseksi, tämän mittariston huono puoli on että se ei näy kirkkaassa valossa juuri ollenkaan. Vanhanaikaiset erillismittarit ovat paljon helppolukuisemmat ja halvemmat korjata .

Otin omasta penkistä käsinojan pois oikealta kun se on oikeastaan aina tiellä vipuja käyttäessä. Hytin sivuseinässä on tyynyn tapainen pieni tuki johon voi nojailla.
teijon paavo
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Helmi 17, 2010 12:45 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja teijon paavo »

Matsikka kirjoitti:
dunlop kirjoitti:
tommi kirjoitti:Matsikka osaa moittia sekarotuvalmettia Caseih-ketjussakin... :lol:
Täällä tuntuu että pari kirjoittajaa kaipaisi "päälääkäriä" nuoruuden traumoihinsa...
Yksi haukkuu sekarotuvalmettia vaikka puhutaan Natikasta ja toinen vannoo Leukun kelvottomuutta vaikka keskustelu koskisi heinäseipäitä 8)
Kirjoitin vaan että sekovallussa on samantyylinen pikavaihrekytkin kytkinpolkimessa kuin Natikassakin.
Jännä juttu, että sitä maata pitää viljellä jos se on niin vaikeaa ja kaikki koneetkin vielä vastustaa.
Minulla faija kuoli tapaturmassa 2003 ja mulle jäi maatilan hoito yllättäen, mutta eipä ole kertaakaan vielä homma ahdistanut/veetuttanut ja päivääkän en vaihtaisi pois.
Ei ne minunkaan koneet niin ihmeellisiä ole ja on mulla ollut Jukonkin kaikki mallit rautapyörästä alkaen ja Optiseed tällähetkellä.
Rahtiakin JOKA mallilla ajettu ja vielä ei ole tarvinut niitäkään sättiä julkisesti, onkohan se vika aina koneissa vai käyttäjässä. Kun niitä Matsikan videoita katselee niin on POHJALAISIA maatiloja ja sitten on pohjalaisia maatiloja...
Osmo_
Viestit: 8629
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Lajittelija kirjoitti:Aha. Nyt onkin moniongelmainen mittaristo.
Tietysti voi olla anturivikoja, varsinkin tankin puolella. Koho irti ja vipu koko ajan alhaalla.
Samoin nopeusnäytöllä,kokeile kalibroida jos näyttö kuitenkin seuraa ajonopeutta mutta väärässä mittakaavassa.
Lämpömittarin voisi jättää amismalliseksi, tämän mittariston huono puoli on että se ei näy kirkkaassa valossa juuri ollenkaan. Vanhanaikaiset erillismittarit ovat paljon helppolukuisemmat ja halvemmat korjata .

Otin omasta penkistä käsinojan pois oikealta kun se on oikeastaan aina tiellä vipuja käyttäessä. Hytin sivuseinässä on tyynyn tapainen pieni tuki johon voi nojailla.
Pikku fiksillä tuli kuntoon. Polttoainetankin anturin vaihdolla tuli eloa. Tosin, 25l jälkeen on jo neljä palkkia kymmenestä pelissä. Pitää vääntää kohoa hieman alemmaksi. Vauhtimittari tuli kuntoon. Kalibrointikerrointaulukko loppuu 740mm säteeseen ja renkaan säde tässä on 760mm. Kerroin mittaristossa oli 83 ja taulukko antoi tolla nopeimmalla perällä 740mm arvoksi 24 ja 720mm 25. Laitoin 23 kertoimeksi ja johan alkoi kulkea 35,7km/h :mrgreen: Powershifti pykälsi isommalle aina pienellä viiveellä, mutta rasvasin anturin ja johan toimii. Pikkupuolelle vaihdossa on noin 2sek viive ja isolle vaihtaa heti. On pirun äkkinäisempi kuin TA.
Penkki saisi olma ehkä pari cm korkeemmalla, kun jousi oli sopivan kireä niin mentiin polvet koukussa, nyt kun mennään polvet suht oikosessa niin penkki on hieman turhan kova. Käsinojaa kaipaisi vasemmalle puolen, oikealla on juuri se kätevä tyyny mihin nojata. Mutta vain maantieajossa pystyy nojaamaan, muulloin häiritsee hieman työtä.
Vielä pitää tehdä pari fiksiä. Tasauspyörästön lukon merkkivalo kuntoon ja vetokoukun laukaisuvivulle pieni jousi, että vipu pysyy paikallaan eikä sytytä töyssyn jälkeen Auto Hitchin valoa.
Jos jollakulla on kojelaudan eteen tuleva kulissi nurkissa, saa tarjota. On nimittäin hävöksissä ja olis nätemmän näköinen, kun kone on muuten aivan mint.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
korsteeni
Viestit: 3592
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Juu se penkki on "outo" tuon 845:sen jäljiltä ja tosiaan kun jousitus olisi sopiva, niin hyvä että ulos näkee kun on niin alhaalla :lol: Ja käsinojia kaipaa 595, vaikka se oikean pilarin noja on tiettyyn hommaan ihan hyvä, niin silti ottaisin 845 penkin käsinojineen tuohon 595:seenkin. Aivan tuntui että koko hytti olisi asteen pienempi mitä 845 mallissa, mutta eikös se nyt kuitenkin sama ole? :shock: En ole kyllä mittaillut, vaikka koneet vierekkäin tallissa seisoo :oops:

Minullakin meni mykäksi 595:sta polttoainemittari kun etukuormaajalla ryskäsin, että oliko se tosiaan niinkin helppo homma, että vasemman puoleisesta tankista se "kuppi" auki ja rohkeasti ruuvit irti? Kokeilin hyppylangalla maadoittaa plussan maihin, niin mittari kyllä näytti täyttä, eli yhteys on ainakin olemassa...

Ootko Osmo katsonut onko sinulla se uusi lämpömittari yhdistetty alkuperäiseen lämpöanturiin, vai onko laitettu tykkänään uusi anturi jonnekkin muualle uudelle mittarille? Meinaan että onkohan oikeasti digimittarissa vikaa, vai vaan oma anturi vain mykkä ja oikaistu remontti uudella mittarilla....
Osmo_
Viestit: 8629
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Tarttee kattoo toi anturivika lämpömittarin puoleltakin. Kun pa-mittari skulaa niin mittaristo on tod näk ehjä. Polttoainemittarin anturin sijaintia on kyllä aateltu asentajan kannalta.
Työntövarren kiinnike pitää tehdä. Hydrauliikkaliittimien levyssä näkyy olevan pari joutilasta 10mm reikää. Siitä saakin oivallisen korvan hydrauliselle tönärille.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Grammerin istuimessa on myös korkeus-säätö, (oot varmaan huomannut)
Osmo_
Viestit: 8629
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Tässä on Kabin tekemä tooli. Vai onko se eteenpäin osoittava nuppi joku jousen perusasetus ja loppu säädetään räikällä?
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja -SS- »

dunlop kirjoitti: Ma Maalis 04, 2019 1:16 pm
tommi kirjoitti:Matsikka osaa moittia sekarotuvalmettia Caseih-ketjussakin... :lol:
Täällä tuntuu että pari kirjoittajaa kaipaisi "päälääkäriä" nuoruuden traumoihinsa...
Yksi haukkuu sekarotuvalmettia vaikka puhutaan Natikasta ja toinen vannoo Leukun kelvottomuutta vaikka keskustelu koskisi heinäseipäitä 8)
No ei ehkä. "Nuoruuden traumatkaan" eivät muuten oikein kerro mitään, useimmat ovat näitä mahdollisesti mainittuja ja haukuttuja käyttäneet talon ainoana koneena juurikin 1970-luvun lopulta-kahdeksankymmenluvulle, nykyiset lähes kuusikymppiset olivat silloin niitä nuoria päätoimisia ( tai päätoimiseksi odottelevia) viljelijöitä ! Nyt mikä tahansa iäkkäämpi kone, vaikka DT-14, on mielenkiintoinen erikoisuus, josta löytyy joka päivä jotakin edistyksellistä ja uutta, ja legenda on syntynyt. Vuonna 1960

Minä ainakaan en ole nuoruuden traumojani edes miettinyt. Luulin, että Morris Marina tai Austin Allegro olivat parhaita mahdollisia autoja, kun muusta en tiennyt ollenkaan. Tajusin todellisuuden, vasta kun jouduin käytännön syistä turvautumaan japanialaiseen pikkuautoon: ihmetys oli melkoinen, kun ilmeni, että työkalupakkia tahi palonsammutinta ei tarvittu tankkausvälillä ollenkaan, eikä edes vuosittain, tai viiteen vuoteen !

-SS-
valumötti
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Elo 23, 2019 10:23 pm
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja valumötti »

Siisti peli,pikavaihde nyppää maantiellä muttei pellolla joten älä käytä ilman kytkintä tiellä.pirtee kone noissa,jos on tukossa nii älä heti rankase kaikkea irti ettei mee karstaa venttiilien väliin sitä voi olla tod. Paljon.hiilihappovettä kun sumuttaa vähän kerrallaan imusarjaan koneen käydessä nii lähtee moskat hellästi,on joskus kokeiltu vanhsan tukkosen majorin kans ja käynnistä kuuli kun karstaa palo pois
Osmo_
Viestit: 8629
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Yks kasvukausi takana Casella. Voi juku. Best 15000€ i spent. Pikavaihteen kans oli pientä tahimista. Kuumana ei tahtonut pykältää pienemälle aluevaihdetta käyttäessä (vaihdekeppi jää pänniin jos pikavaihde on isolla) ja katkaisijalla oli pirunmoinen viive. Kelan vaihto ja tuli kuntoon. Traktorilla on nyt äestetty, niitetty, ruiskutettu, kuskattu viljaa ja heinää ja kynnetty. Pirusti mielummin ton kabiinissa istuu kun 784:n. Tuli uus kokoonpano peltohommiin nyt tän tullen.
Ja en pelaa minkään suolavesien kans. Kyllä se saattoi lykätä savua alkuun, mutta hyvin vähän. Kaikki konit ovat tallessa.
Toi on nyt fiksattu viimesen päälle. Vahattu ja hyttiä on imuroitu vähintäänkin ahkerasti. Kaikki muovipinnat sisätilashampoolla ja takkikoukkuun wunderi :mrgreen: On muuten sellainen pikkuasia, minkä kätevyyttä ei oo tajunnut. Ei tarvii naarata päivän jälkeen takkia lattialta.
Nostolaitteen kitkalevyt pitää tiukata. Kylätiessä on Kvernelandin kärjen levyistä raitaa pari sataa metriä :oops:
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-SS-
Viestit: 15657
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 7:57 pm
Paikkakunta: LOHJA, MUURLA
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja -SS- »

Osmo_ kirjoitti: To Syys 26, 2019 9:54 am Nostolaitteen kitkalevyt pitää tiukata. Kylätiessä on Kvernelandin kärjen levyistä raitaa pari sataa metriä :oops:
Eikö siinä mallissa ole Sensodraulicia. 844:ssa on nostolaitteen ylöslukitus kuljetusajossa sillä teräslankaklipsulla. Nosto-laskuvivussa on lisäksi lovet, johon vipu putoaa.

-SS-
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Powersihft katkaisimen säädetään niin että poljin kun on 110 mm lattiaasta (matto pois) niin katkaisin katkaisee virran.
Mitta on lattian peltipinnasta polkimen pään keskelle.
Osmo_
Viestit: 8629
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

roopenpoika kirjoitti: To Syys 26, 2019 11:03 am Powersihft katkaisimen säädetään niin että poljin kun on 110 mm lattiaasta (matto pois) niin katkaisin katkaisee virran.
Mitta on lattian peltipinnasta polkimen pään keskelle.
Tuo powershift toimii normaalisti nyt. Siihen vaihdettiin uus polkimen BOC-kytkin ja se säädettiin siihen mittaan, mikä oli vanhassakin.
-SS- kirjoitti: To Syys 26, 2019 9:57 am
Osmo_ kirjoitti: To Syys 26, 2019 9:54 am Nostolaitteen kitkalevyt pitää tiukata. Kylätiessä on Kvernelandin kärjen levyistä raitaa pari sataa metriä :oops:
Eikö siinä mallissa ole Sensodraulicia. 844:ssa on nostolaitteen ylöslukitus kuljetusajossa sillä teräslankaklipsulla. Nosto-laskuvivussa on lisäksi lovet, johon vipu putoaa.

-SS-
Tää on Britti. Ei Saku. Eri nostolaite. Sormimerkillä vois lukita, mutta kitkalevy tarttis muutenkin tiukata. Päästää niittokoneenkin laskemaan ajossa. Kitkalevyn kiristykseen menee minuutti ja tarvitaan 9/16" lenkki.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Hallis
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2017 5:14 pm
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Hallis »

Eilen hain itelle 895XL:n ja tämän viestiketjun luin läpi.
Vähän laiteltavaa tuossa jo on ja siiheen liittyviä kysymyksiä.
Sattuisko kelllään olemaan käyttöohjetta ja saisinko sellaisesta kuvia vaikka mittariston, nostolaitteen toiminnoista, vaikka tähän ketjuun, Isot kiitokset ennakkoon jos sellaista löytyy ja myös neuvot kelpaa!
Öljyjen tarkistukset, määrät, laadut olisi hyvä tietää myös.

Mittaristo on tuommonen digimalli, polttoainepylväät ei ainakaan näy, muuten taitaa toimia. Pitänee tankin anturia tutkailla, onkohan se miten saatavilla, pitääkö tankki irroittaa?

Nostolaite tuntuu vähän hitaalta nostamaan ja laskee taas ihan rysäyttämällä, vipuja kokeilin käännellä, mutten nopeuteen vaikuttavia löytänyt.

Muuten tuntuu aika mukavalle, vasemman puolen vaihteet käy hyvin ja on ketterä Volvo BM 650 jälkeen ;-)
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Dikimittarista sen verran että sille on erillinen maajohto, joka on akun miinusnavassa kiinni, (puhdasmaa)
se on yleisin syy mittarin ongelmiin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ilmiö ja 55 vierailijaa