Case IH 895XL tutustumista

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Kuva

Taalis-Pruntin kanssa myös tämmöinen kaunotar löysi tiensä pihaamme. '93 vuoden ja ekalta omistajalta. Jälleen kerran heräsi muutama kysymys
Keltainen merkkivalo, missä on ikäänkuin kouran kuva. Mitä hän tahtoo sanoa? Syttyy kun nostolaitteet ovat yläasennossa.
Vilkut eivät toimi viiksestä. Valonvaihtaja toimii, samoten kuin hätävilkut. Mistä hakea vikaa? Nallitaulusta?
Nopeusmittari näyttää kymmentä ja pa-mittarin palkit eivät liiku. Kalibrointivika vai paskana oleva taulu?
16.9-34 rengas. Tallaako 14" kyntöviilun muodottomaksi?
Hydrauliikan hallintavivut. Molemmat ovat kaksitoimiset, mutta molemmissa on kelluva asento ja toisessa asentolukitus. Saako kellunta-asentoon menoa rajoitettua ettei se menisi lainkaan? Uskoisin sen häiritsevän niittokoneen niittokorkeuden säätöä
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja tommi »

Uudemmassa on kolme lohkoa ja kaikissa "pitoasennot" ja toiselle puolelle kellunta pykälän takana. Eli jos ymmärsin kirjoituksesi ollenkaan oikein, niin vastaus on että jos ovat samanlaiset, niin saa "lukittua".

Siisti yksilö, kelpaisi itsellenikin. Onhan nuo ihan luokkaa pikku Valmetteihin verrattuna, vaikka samaa kokoa ovat.

Ja rengas mahtui ainakin minulla kyntövakoon, ja tosin muutin myöhemmin 16" asentoon, ja rengaskin muuttui vielä jälkeenpäin 18.4:seen.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Mulla on vaan 14" ämtsetit. Ei saa säädettyä viilunleviä ellei laita pidempiä runkoputkia. Mut kaippa toi siinä menee.
En ole vielä ehtimyt katsomaan manuaalia, mutta molemmat ulkopuoliset venttiilit jäävät ala-asentoon pykälän taakse ja toisessa on lukitus myös yläasentoon. Kolmas ois pop, missä ei olis lainaan kelluntaa.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
heijo
Viestit: 2708
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja heijo »

Sulaketaulu kannattaa katsoa ekaks, se on lähinnä naurettava jos on sama kuin 685:ssa. Toinen vikapaikka on ohjaamon etuseinän läpivienti. Tokihan viiksessäkin voi olla vikaa.
Minkä huollamme sen korjaamme.
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Se kourankuvamerkkivalo on vetokoukun lukitukseen liittyvä, jos on AUTO HITCH koukku.
Diki mittaritaulun yksi ongelma on maadoitus, pitäisi olla ns. puhdas maa, eli mittarilta suora erillinen
johto akkuun.

Kellunta-asento ei vaikuta muun hydrauliikan käyttöön.
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

roopenpoika kirjoitti:Se kourankuvamerkkivalo on vetokoukun lukitukseen liittyvä, jos on AUTO HITCH koukku.
Diki mittaritaulun yksi ongelma on maadoitus, pitäisi olla ns. puhdas maa, eli mittarilta suora erillinen
johto akkuun.

Kellunta-asento ei vaikuta muun hydrauliikan käyttöön.
Mikäs tämä auto hitch on? Normi vetokoukku näkyy olevan ja pystyy kiepauttamaan vetolaitteeksi. Ilmeisesti kertoo että koukun salpa on löysässä? Maa menee suoraan akulle. Aika kätevä muuten, kojelaudassa on ulosoton nopeusmittari. Ei tarvitse arpoa. Pitää koittaa vielä että tankkaa täyteen ja muuttuuko lukema. Ilmeisesti tossa nopeusmittarissa on joku kalibrointijuttu, km/h ja mph.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Tumppi 865
Viestit: 8209
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
Paikkakunta: E-karjala
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Tumppi 865 »

Eikait se sinne kelluntaan mene, ellei vipua sinne tyrkkää, ja kuten olet huomannut, onhan siinä pykälät asentojen välillä, ja normaali pitoasento keskellä!?
ch
Viestit: 1503
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja ch »

Siinähän on vielä vivut samalla lailla kuin 85-sarjassa? Ei liene kovinkaan mahdoton homma tehdä rajoitinta esim. läpiviennissä olevaan niveleen muovikopan alle, jos haluaa piiloasennuksen. Kaikista yksinkertaisin temppu on, kun tekaiset sopivan peltilevyn siihen muovikonsolin kiinnitysruuvien alle rajoittamaan vivun liikettä. Mulla on siinä kiinnitysruuvin alle tehtynä lattaraudasta "koukku", jolla toisen lohkon vivun saa lukittua kuormainkäyttöön. Onhan siinäkin se pitoasento, mutta satunnaisesti pomppii pois ilman mekaanista varmistusta.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
roopenpoika
Viestit: 1529
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja roopenpoika »

Auto Hitch on koukku johon voi vaihtaa maatalousvetolaitteen normi koukun tilalle.
Mittariston kalibrointiin on ohje käyttöohjekirjassa.
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

roopenpoika kirjoitti:Auto Hitch on koukku johon voi vaihtaa maatalousvetolaitteen normi koukun tilalle.
Mittariston kalibrointiin on ohje käyttöohjekirjassa.
Sitten tässä on semmoinen. Sehän tulee näkyviin kun irrottaa tapin koukusta, vetää koukun ulos ja kääntää toisteppäin.
Vaihteisto muuten on hyvä käyttää, ei oo arpalaatikko ja pykälät ovat kohdissaan sekä menevät helposti pesään.
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
dunlop
Viestit: 465
Liittynyt: Su Kesä 07, 2009 8:50 pm
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja dunlop »

Osmo_ kirjoitti:
roopenpoika kirjoitti:Auto Hitch on koukku johon voi vaihtaa maatalousvetolaitteen normi koukun tilalle.
Mittariston kalibrointiin on ohje käyttöohjekirjassa.
Sitten tässä on semmoinen. Sehän tulee näkyviin kun irrottaa tapin koukusta, vetää koukun ulos ja kääntää toisteppäin.
Vaihteisto muuten on hyvä käyttää, ei oo arpalaatikko ja pykälät ovat kohdissaan sekä menevät helposti pesään.
95-sarjanen on tosi hyvä "kepittää" vaikka suuri yleisö karsastaa vasemman puolen keppejä ja yleensäkin kaikkea mikä edes muistuttaa englantilaista...
Vielä kun heität sen keskolaisen vaihdekepin jatkomutkan mahdollisimman kauas traktorista jos edellinen omistaja ei ole sitä älynnyt tehdä,niin ei muuta kuin kovaa ajoa.
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Oon sanonut, että noi vasurivaihteet on maailman parhaat pellolla kun voi käyttää päisteessä molempia käsiä. 84:sissa oleva lovivaihteisto vaan on raskaskäyttöinen kun vetää 3-2 ja 2-1. Käänteinen H-kaavio tossa vaan on erikoinen, mut eiköhän siihen totu.
Ton pikavaihde nykäisee aika kovasti kun laittaa isommalle. Käytön puutetta?
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja tommi »

Se on semmonen. Itse pehmitän aina kytkimellä kevyesti pikavauhteelle.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
sakkuli
Viestit: 272
Liittynyt: Ma Elo 25, 2008 11:13 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja sakkuli »

ch kirjoitti:Siinähän on vielä vivut samalla lailla kuin 85-sarjassa? Ei liene kovinkaan mahdoton homma tehdä rajoitinta esim. läpiviennissä olevaan niveleen muovikopan alle, jos haluaa piiloasennuksen. Kaikista yksinkertaisin temppu on, kun tekaiset sopivan peltilevyn siihen muovikonsolin kiinnitysruuvien alle rajoittamaan vivun liikettä. Mulla on siinä kiinnitysruuvin alle tehtynä lattaraudasta "koukku", jolla toisen lohkon vivun saa lukittua kuormainkäyttöön. Onhan siinäkin se pitoasento, mutta satunnaisesti pomppii pois ilman mekaanista varmistusta.
ei sulla ois kuvaa?
nimimerkillä narulenkin pyöräyttäny vivun ympäri kun tarvii jatkuvaa painetta täyttökärrin kierukalle
Lajittelija
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Lajittelija »

Osmo_ kirjoitti:Oon sanonut, että noi vasurivaihteet on maailman parhaat pellolla kun voi käyttää päisteessä molempia käsiä. 84:sissa oleva lovivaihteisto vaan on raskaskäyttöinen kun vetää 3-2 ja 2-1. Käänteinen H-kaavio tossa vaan on erikoinen, mut eiköhän siihen totu.
Ton pikavaihde nykäisee aika kovasti kun laittaa isommalle. Käytön puutetta?
Siihen kehittyy kyllä sävelkorva. Lakkaa nykimästä kun kaasujalka oppii keventämään sopivasti.
Tuon vaihteet ovat sikäli paremmat kuin kasinelosten, että nyt on myös varsinaisessa vapaa-asento. Ei tarvitse lähtiessä odotella rattaitten pysähtymistä tai pysähtyessä jarrutella että kertoja suostuu luiskahtamaan vapaalle kun saa käytellä synkrovaihteita.
Hyvä kampe.
ch
Viestit: 1503
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja ch »

sakkuli kirjoitti: ei sulla ois kuvaa?
nimimerkillä narulenkin pyöräyttäny vivun ympäri kun tarvii jatkuvaa painetta täyttökärrin kierukalle
Ei oo nyt, mut myöhään huomenillalla voi jo olla :roll:
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
tommi
Viestit: 6082
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja tommi »

Tuota aluevaihdetta/pakkia taas olen ihmetellyt, mulla kun menee varsinkin H-puoli vauhdissa aina päälle rutisematta, jopa taakse päin liikkuessa! :shock: L-puolen saa vauhdissa päälle pikku välikaasulla nätisti. Väittävät synkronoimattomaksi 4000-sarjassakin...vai onko Majori-ura saanut sävelkorvan kehittyneeksi?
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
porhaltaja
Viestit: 1480
Liittynyt: La Joulu 01, 2018 1:41 pm
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja porhaltaja »

Paljonkos tunteja on?
Lajittelija
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Lajittelija »

tommi kirjoitti:Tuota aluevaihdetta/pakkia taas olen ihmetellyt, mulla kun menee varsinkin H-puoli vauhdissa aina päälle rutisematta, jopa taakse päin liikkuessa! :shock: L-puolen saa vauhdissa päälle pikku välikaasulla nätisti. Väittävät synkronoimattomaksi 4000-sarjassakin...vai onko Majori-ura saanut sävelkorvan kehittyneeksi?
Kyllä nelitonnisen alueet on synkronoitu. Se on taas parempi kuin edellinen sarja käytöltään. Ja nyt en tarkoita keppien sijoittelua o/v.
Osmo_
Viestit: 8628
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Case IH 895XL tutustumista

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

porhaltaja kirjoitti:Paljonkos tunteja on?
2900h. Eli ei paljon mitään. Ollut 10v pihakoneena, joten hieman tukkoinen ja kuolaa pakosarjasta, mutta eiköhän se keväällä aukea kun lyödään äes perään. Toivotaan vaan että hieman hapero putki ei sula vituiks :mrgreen:
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aarne, Custom_76, Google [Bot], k-pyörä, Semrush [Bot], zukka ja 46 vierailijaa