Case IH 895XL tutustumista
-
- Viestit: 8631
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Case IH 895XL tutustumista
Taalis-Pruntin kanssa myös tämmöinen kaunotar löysi tiensä pihaamme. '93 vuoden ja ekalta omistajalta. Jälleen kerran heräsi muutama kysymys
Keltainen merkkivalo, missä on ikäänkuin kouran kuva. Mitä hän tahtoo sanoa? Syttyy kun nostolaitteet ovat yläasennossa.
Vilkut eivät toimi viiksestä. Valonvaihtaja toimii, samoten kuin hätävilkut. Mistä hakea vikaa? Nallitaulusta?
Nopeusmittari näyttää kymmentä ja pa-mittarin palkit eivät liiku. Kalibrointivika vai paskana oleva taulu?
16.9-34 rengas. Tallaako 14" kyntöviilun muodottomaksi?
Hydrauliikan hallintavivut. Molemmat ovat kaksitoimiset, mutta molemmissa on kelluva asento ja toisessa asentolukitus. Saako kellunta-asentoon menoa rajoitettua ettei se menisi lainkaan? Uskoisin sen häiritsevän niittokoneen niittokorkeuden säätöä
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Uudemmassa on kolme lohkoa ja kaikissa "pitoasennot" ja toiselle puolelle kellunta pykälän takana. Eli jos ymmärsin kirjoituksesi ollenkaan oikein, niin vastaus on että jos ovat samanlaiset, niin saa "lukittua".
Siisti yksilö, kelpaisi itsellenikin. Onhan nuo ihan luokkaa pikku Valmetteihin verrattuna, vaikka samaa kokoa ovat.
Ja rengas mahtui ainakin minulla kyntövakoon, ja tosin muutin myöhemmin 16" asentoon, ja rengaskin muuttui vielä jälkeenpäin 18.4:seen.
Siisti yksilö, kelpaisi itsellenikin. Onhan nuo ihan luokkaa pikku Valmetteihin verrattuna, vaikka samaa kokoa ovat.
Ja rengas mahtui ainakin minulla kyntövakoon, ja tosin muutin myöhemmin 16" asentoon, ja rengaskin muuttui vielä jälkeenpäin 18.4:seen.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 8631
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Mulla on vaan 14" ämtsetit. Ei saa säädettyä viilunleviä ellei laita pidempiä runkoputkia. Mut kaippa toi siinä menee.
En ole vielä ehtimyt katsomaan manuaalia, mutta molemmat ulkopuoliset venttiilit jäävät ala-asentoon pykälän taakse ja toisessa on lukitus myös yläasentoon. Kolmas ois pop, missä ei olis lainaan kelluntaa.
En ole vielä ehtimyt katsomaan manuaalia, mutta molemmat ulkopuoliset venttiilit jäävät ala-asentoon pykälän taakse ja toisessa on lukitus myös yläasentoon. Kolmas ois pop, missä ei olis lainaan kelluntaa.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Sulaketaulu kannattaa katsoa ekaks, se on lähinnä naurettava jos on sama kuin 685:ssa. Toinen vikapaikka on ohjaamon etuseinän läpivienti. Tokihan viiksessäkin voi olla vikaa.
Minkä huollamme sen korjaamme.
-
- Viestit: 1530
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Se kourankuvamerkkivalo on vetokoukun lukitukseen liittyvä, jos on AUTO HITCH koukku.
Diki mittaritaulun yksi ongelma on maadoitus, pitäisi olla ns. puhdas maa, eli mittarilta suora erillinen
johto akkuun.
Kellunta-asento ei vaikuta muun hydrauliikan käyttöön.
Diki mittaritaulun yksi ongelma on maadoitus, pitäisi olla ns. puhdas maa, eli mittarilta suora erillinen
johto akkuun.
Kellunta-asento ei vaikuta muun hydrauliikan käyttöön.
-
- Viestit: 8631
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Mikäs tämä auto hitch on? Normi vetokoukku näkyy olevan ja pystyy kiepauttamaan vetolaitteeksi. Ilmeisesti kertoo että koukun salpa on löysässä? Maa menee suoraan akulle. Aika kätevä muuten, kojelaudassa on ulosoton nopeusmittari. Ei tarvitse arpoa. Pitää koittaa vielä että tankkaa täyteen ja muuttuuko lukema. Ilmeisesti tossa nopeusmittarissa on joku kalibrointijuttu, km/h ja mph.roopenpoika kirjoitti:Se kourankuvamerkkivalo on vetokoukun lukitukseen liittyvä, jos on AUTO HITCH koukku.
Diki mittaritaulun yksi ongelma on maadoitus, pitäisi olla ns. puhdas maa, eli mittarilta suora erillinen
johto akkuun.
Kellunta-asento ei vaikuta muun hydrauliikan käyttöön.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 8209
- Liittynyt: Su Loka 30, 2011 7:09 pm
- Paikkakunta: E-karjala
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Eikait se sinne kelluntaan mene, ellei vipua sinne tyrkkää, ja kuten olet huomannut, onhan siinä pykälät asentojen välillä, ja normaali pitoasento keskellä!?
-
- Viestit: 1503
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Siinähän on vielä vivut samalla lailla kuin 85-sarjassa? Ei liene kovinkaan mahdoton homma tehdä rajoitinta esim. läpiviennissä olevaan niveleen muovikopan alle, jos haluaa piiloasennuksen. Kaikista yksinkertaisin temppu on, kun tekaiset sopivan peltilevyn siihen muovikonsolin kiinnitysruuvien alle rajoittamaan vivun liikettä. Mulla on siinä kiinnitysruuvin alle tehtynä lattaraudasta "koukku", jolla toisen lohkon vivun saa lukittua kuormainkäyttöön. Onhan siinäkin se pitoasento, mutta satunnaisesti pomppii pois ilman mekaanista varmistusta.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
-
- Viestit: 1530
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 7:41 am
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Auto Hitch on koukku johon voi vaihtaa maatalousvetolaitteen normi koukun tilalle.
Mittariston kalibrointiin on ohje käyttöohjekirjassa.
Mittariston kalibrointiin on ohje käyttöohjekirjassa.
-
- Viestit: 8631
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Sitten tässä on semmoinen. Sehän tulee näkyviin kun irrottaa tapin koukusta, vetää koukun ulos ja kääntää toisteppäin.roopenpoika kirjoitti:Auto Hitch on koukku johon voi vaihtaa maatalousvetolaitteen normi koukun tilalle.
Mittariston kalibrointiin on ohje käyttöohjekirjassa.
Vaihteisto muuten on hyvä käyttää, ei oo arpalaatikko ja pykälät ovat kohdissaan sekä menevät helposti pesään.
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Kesä 07, 2009 8:50 pm
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
95-sarjanen on tosi hyvä "kepittää" vaikka suuri yleisö karsastaa vasemman puolen keppejä ja yleensäkin kaikkea mikä edes muistuttaa englantilaista...Osmo_ kirjoitti:Sitten tässä on semmoinen. Sehän tulee näkyviin kun irrottaa tapin koukusta, vetää koukun ulos ja kääntää toisteppäin.roopenpoika kirjoitti:Auto Hitch on koukku johon voi vaihtaa maatalousvetolaitteen normi koukun tilalle.
Mittariston kalibrointiin on ohje käyttöohjekirjassa.
Vaihteisto muuten on hyvä käyttää, ei oo arpalaatikko ja pykälät ovat kohdissaan sekä menevät helposti pesään.
Vielä kun heität sen keskolaisen vaihdekepin jatkomutkan mahdollisimman kauas traktorista jos edellinen omistaja ei ole sitä älynnyt tehdä,niin ei muuta kuin kovaa ajoa.
-
- Viestit: 8631
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Oon sanonut, että noi vasurivaihteet on maailman parhaat pellolla kun voi käyttää päisteessä molempia käsiä. 84:sissa oleva lovivaihteisto vaan on raskaskäyttöinen kun vetää 3-2 ja 2-1. Käänteinen H-kaavio tossa vaan on erikoinen, mut eiköhän siihen totu.
Ton pikavaihde nykäisee aika kovasti kun laittaa isommalle. Käytön puutetta?
Ton pikavaihde nykäisee aika kovasti kun laittaa isommalle. Käytön puutetta?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Se on semmonen. Itse pehmitän aina kytkimellä kevyesti pikavauhteelle.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: Ma Elo 25, 2008 11:13 am
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
ei sulla ois kuvaa?ch kirjoitti:Siinähän on vielä vivut samalla lailla kuin 85-sarjassa? Ei liene kovinkaan mahdoton homma tehdä rajoitinta esim. läpiviennissä olevaan niveleen muovikopan alle, jos haluaa piiloasennuksen. Kaikista yksinkertaisin temppu on, kun tekaiset sopivan peltilevyn siihen muovikonsolin kiinnitysruuvien alle rajoittamaan vivun liikettä. Mulla on siinä kiinnitysruuvin alle tehtynä lattaraudasta "koukku", jolla toisen lohkon vivun saa lukittua kuormainkäyttöön. Onhan siinäkin se pitoasento, mutta satunnaisesti pomppii pois ilman mekaanista varmistusta.
nimimerkillä narulenkin pyöräyttäny vivun ympäri kun tarvii jatkuvaa painetta täyttökärrin kierukalle
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Siihen kehittyy kyllä sävelkorva. Lakkaa nykimästä kun kaasujalka oppii keventämään sopivasti.Osmo_ kirjoitti:Oon sanonut, että noi vasurivaihteet on maailman parhaat pellolla kun voi käyttää päisteessä molempia käsiä. 84:sissa oleva lovivaihteisto vaan on raskaskäyttöinen kun vetää 3-2 ja 2-1. Käänteinen H-kaavio tossa vaan on erikoinen, mut eiköhän siihen totu.
Ton pikavaihde nykäisee aika kovasti kun laittaa isommalle. Käytön puutetta?
Tuon vaihteet ovat sikäli paremmat kuin kasinelosten, että nyt on myös varsinaisessa vapaa-asento. Ei tarvitse lähtiessä odotella rattaitten pysähtymistä tai pysähtyessä jarrutella että kertoja suostuu luiskahtamaan vapaalle kun saa käytellä synkrovaihteita.
Hyvä kampe.
-
- Viestit: 1503
- Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
- Paikkakunta: Pirkanmaa
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Ei oo nyt, mut myöhään huomenillalla voi jo ollasakkuli kirjoitti: ei sulla ois kuvaa?
nimimerkillä narulenkin pyöräyttäny vivun ympäri kun tarvii jatkuvaa painetta täyttökärrin kierukalle
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
-
- Viestit: 6082
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 5:12 pm
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Tuota aluevaihdetta/pakkia taas olen ihmetellyt, mulla kun menee varsinkin H-puoli vauhdissa aina päälle rutisematta, jopa taakse päin liikkuessa! L-puolen saa vauhdissa päälle pikku välikaasulla nätisti. Väittävät synkronoimattomaksi 4000-sarjassakin...vai onko Majori-ura saanut sävelkorvan kehittyneeksi?
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
-
- Viestit: 1482
- Liittynyt: La Joulu 01, 2018 1:41 pm
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Paljonkos tunteja on?
-
- Viestit: 194
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
Kyllä nelitonnisen alueet on synkronoitu. Se on taas parempi kuin edellinen sarja käytöltään. Ja nyt en tarkoita keppien sijoittelua o/v.tommi kirjoitti:Tuota aluevaihdetta/pakkia taas olen ihmetellyt, mulla kun menee varsinkin H-puoli vauhdissa aina päälle rutisematta, jopa taakse päin liikkuessa! L-puolen saa vauhdissa päälle pikku välikaasulla nätisti. Väittävät synkronoimattomaksi 4000-sarjassakin...vai onko Majori-ura saanut sävelkorvan kehittyneeksi?
-
- Viestit: 8631
- Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Case IH 895XL tutustumista
2900h. Eli ei paljon mitään. Ollut 10v pihakoneena, joten hieman tukkoinen ja kuolaa pakosarjasta, mutta eiköhän se keväällä aukea kun lyödään äes perään. Toivotaan vaan että hieman hapero putki ei sula vituiksporhaltaja kirjoitti:Paljonkos tunteja on?
-Ozmo da Discovibrator-
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Semrush [Bot] ja 38 vierailijaa