Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset
Valvojat: Jammu, valmet_500
-
Broadspeed
- Viestit: 1899
- Liittynyt: 25.10.2011, 07:21
- Paikkakunta: Masku
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Broadspeed » 13.02.2019, 21:22
Olisiko täällä Deutz tuntijaa? Mitä pitää purkaa, että saa itse vetarin irti? Räjäytyskuvista en itse saanut asiaa selville
Tuosta kuvasta voisi päätellä, että tuo akselin päässä oleva hammasrattaan lukituspultti pitää irroittaa peräkotelon puolelta? Eli menisi nostolaitekannen irroitukseksi?
http://trattore.it/CatImg/Same21/30/304 ... 3C99DF.png
Fordson Dexta -60
Fordson Super Dexta -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

-
stls
- Viestit: 880
- Liittynyt: 21.01.2010, 17:43
- Paikkakunta: Kanta-Häme
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja stls » 13.02.2019, 23:43
Kyllä olet sen oikein tulkinnut. Niin kuin varaosakuvan yläreunassa sanotaan, taka-akseli on "reinforced" eli vahvistettu, jolloin laakereina on kuulalaakereiden sijasta kartiorullat. Vetoakselin päässä on silloin pultti, laippa ja sen alla välyksen säätölevyt. Nostolaitekotelon irroituksen vaatii.
-
patse77
- Viestit: 83
- Liittynyt: 06.01.2014, 02:04
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja patse77 » 13.02.2019, 23:55
irroita tuo kinkku kun sen joudut jokatapauksessa irroittaan.
-
Broadspeed
- Viestit: 1899
- Liittynyt: 25.10.2011, 07:21
- Paikkakunta: Masku
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Broadspeed » 14.02.2019, 08:50
patse77 kirjoitti:irroita tuo kinkku kun sen joudut jokatapauksessa irroittaan.
Sehän täytyy juu irrottaa, mutta ensin joutunee avaamaan nostolaitekannen ja tuon lukituspultin akselin päästä. Sitten kai se ronkka lähtee jo irti.
Fordson Dexta -60
Fordson Super Dexta -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

-
juhani008
- Viestit: 5026
- Liittynyt: 08.09.2009, 20:41
- Paikkakunta: Keski-Suomi
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja juhani008 » 14.02.2019, 12:05
Avaat mutterit nro 30 ja nykäset ronkan pois. Sitten pääsetkin jo avaamaan sen pultin akselinpäästä.
Ei kai sitä nostolaitekantta nyt tuon takia tartte irrottaa ?
-
roopenpoika
- Viestit: 831
- Liittynyt: 01.08.2012, 07:41
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja roopenpoika » 14.02.2019, 12:42
juhani008 kirjoitti:Avaat mutterit nro 30 ja nykäset ronkan pois. Sitten pääsetkin jo avaamaan sen pultin akselinpäästä.
Ei kai sitä nostolaitekantta nyt tuon takia tartte irrottaa ?
Mutta jos hammaspyörä 27 ei sovi "ronkan" aukosta pois (niin kuin epäilen) mitä sitten tehdään

natikkamiehet
-
Broadspeed
- Viestit: 1899
- Liittynyt: 25.10.2011, 07:21
- Paikkakunta: Masku
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Broadspeed » 14.02.2019, 13:44
Sehän siinä on, kun tuo ratas ei mitä ilmeisemmin mahdu ulos ronkan reiästä.
Fordson Dexta -60
Fordson Super Dexta -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

-
stls
- Viestit: 880
- Liittynyt: 21.01.2010, 17:43
- Paikkakunta: Kanta-Häme
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja stls » 14.02.2019, 13:50
Ei mahdu ei, ei lähimainkaan. Ja on siinä laakerikin vielä ennen, lukkorenkaalla peräkotelossa.
-
Broadspeed
- Viestit: 1899
- Liittynyt: 25.10.2011, 07:21
- Paikkakunta: Masku
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Broadspeed » 14.02.2019, 14:49
stls kirjoitti:Ei mahdu ei, ei lähimainkaan. Ja on siinä laakerikin vielä ennen, lukkorenkaalla peräkotelossa.
Hmm, eikös se ole lukkorenkaalla tuossa akseliputkessa?
Fordson Dexta -60
Fordson Super Dexta -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

-
IH man
- Viestit: 439
- Liittynyt: 09.07.2014, 20:09
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja IH man » 14.02.2019, 18:42
Tän tyypinen alennuspyörästön ja akselin poistaminen vaatii nostolaitteen poistamisen, että pääsee avaamaan akselin päässä olevan pultin. Sitten homma etenee.
-
juhani008
- Viestit: 5026
- Liittynyt: 08.09.2009, 20:41
- Paikkakunta: Keski-Suomi
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja juhani008 » 14.02.2019, 19:25
Jaa.
Onko missä muussa merkissä sama homma että ensin nostolaitekansi vex ?
-
stls
- Viestit: 880
- Liittynyt: 21.01.2010, 17:43
- Paikkakunta: Kanta-Häme
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja stls » 14.02.2019, 20:11
Broadspeed kirjoitti:stls kirjoitti:Ei mahdu ei, ei lähimainkaan. Ja on siinä laakerikin vielä ennen, lukkorenkaalla peräkotelossa.
Hmm, eikös se ole lukkorenkaalla tuossa akseliputkessa?
Sisempi kartiorulla on peräkotelon puolella. Se ei haittaa mitään, koska hammaspyörä on laakeroitu siihen ja vetoakseli urilla hammaspyörän sisällä ja kunhan vetoakselin lukituksen poistaa niin liukuu ulos siitä.
-
Broadspeed
- Viestit: 1899
- Liittynyt: 25.10.2011, 07:21
- Paikkakunta: Masku
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Broadspeed » 14.02.2019, 20:45
stls kirjoitti:Broadspeed kirjoitti:stls kirjoitti:Ei mahdu ei, ei lähimainkaan. Ja on siinä laakerikin vielä ennen, lukkorenkaalla peräkotelossa.
Hmm, eikös se ole lukkorenkaalla tuossa akseliputkessa?
Sisempi kartiorulla on peräkotelon puolella. Se ei haittaa mitään, koska hammaspyörä on laakeroitu siihen ja vetoakseli urilla hammaspyörän sisällä ja kunhan vetoakselin lukituksen poistaa niin liukuu ulos siitä.
Niinpä,taitaa olla kun tarkemmin katsoo.
Oliskos kellään ehjää vetaria tämmöseen

Fordson Dexta -60
Fordson Super Dexta -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

-
patse77
- Viestit: 83
- Liittynyt: 06.01.2014, 02:04
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja patse77 » 15.02.2019, 17:49
Taitaa olla ulkomaan tilaus hommia niin kävi kaverillani ensin vuoden etsi suomesta purku osaa ja tekijääkin englannista taisi löytyä purku osa.
-
Broadspeed
- Viestit: 1899
- Liittynyt: 25.10.2011, 07:21
- Paikkakunta: Masku
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Broadspeed » 20.06.2019, 08:37
Osaakos joku sanoa, kuinka isolla krympillä tuo laakerin edessä akselilla oleva rengas on? Tuossa kun katselin, niin näytti että olisi jopa muutaman kympin ura sorvattu tuolle renkaalle

Fordson Dexta -60
Fordson Super Dexta -63
Deutz Fahr DX 3.90 4wd -87

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ch, hth, LasseE ja 50 vierailijaa