kummallista eipä ole vielä 45 vuoteen sattunut kertaakaan että esim kovan pakkasen takia auto olisi hyytynyt tienposkeen,2 kertaa matka katkennut tekniseen vikaan kummallakin kerralla kyseessä c mallin 200 mersu se huonoin ilmeisesti kaikista ,huvittavinta asiassa on se että toinen matkan katkeaminen tuli pääkaupunkiseudulla merkkikorjaamon nosturilla,heille korjaaminen olikin sitten nopealla aikataululla ylivoimainen juttu,onneksi lainasivat työkalut pääsi matka jatkumaan ,mutta tulipa siinä todettua tuo premium merkin huollon taso,onneksi tuo jo näin 20 v myöhemmin hymyilyttää.korsteeni kirjoitti:Eikö se ole aika luonnollistakin, että "premium" autot killuu siellä hinurin kyydillä, kun ne viedään merkkikorjaamoon ja kaikki muut rimpulat, mitä oikeasti nyt kuitenkin enempi hyytyy kesken matkan, hinataan sitten itse illan hämärryttyä kotiin ja ihan ite sitten koitetaan jotain ruuvailla, ja kysellään erilaisilla palstoilla neuvojahimmeli kirjoitti:Mutta kun täällä suomessa seurailee talvipakkasilla hinurin lavalle,tai kauppakeskusten pihoilla öljyvanoja tai muita nesteitä niin useimmin siellä hinurin lavallakin killuu tälläisiä täälläkin kovasti arvostettuja premium merkkejä audia ,volkkaria .volvoa ,jne, niin mikä niitä hyydyttää käyttäjien osaamattomuus ,välinpitämättömyys? Tulee huvikseen katseltua kun näkeepi hinurin että minkälainen potilas on lavalla tällä kertaa. Niin vois sanoa että nää kaskait ,hundait ,kiiat ja jopa tojotkin on siellä vähemmistönä.ja muuten samaan huomio kiinittynyt täällä baltiassa paljon reissanneena,voi listaan lisätä vielä mb,nkinFerkku kirjoitti:Silloin kun se tsunami oli Japanissa, niin pisti silmään että autot oli pääosin pieniä valkoisia kanttiautoja joita siellä kellui. Ihan kuin sokerinpaloja vesilätäkössä.
Vuoden 2018 myydyimmät autot..
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: To Marras 27, 2014 9:33 pm
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
-
- Viestit: 6793
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Hinurin kyytiin pääsyyn vaikuttaa paljon myös auton sähköpuolen ohjelmistorakenne, toiset autot antavat vikakoodia ja varoitusvaloa lievemmistä toimintahäiriöistä, mutta pääsee vielä ajamaan, toiset sytyttävät samoin tein stop-valot tauluun lisävahinojen estämiseksi ja sitten on tilattava kyyti. Uudet päästömääräykset rajoittavat myös ainakin raskaassa kalustossa moottorin jäljellä olevaa käyntiaikaa tietyntasoisen päästöjenehkäisyjärjestelmän häiriön sattuessa. Kiva kun joku anturi sippaa pakoputkessa ja kone käy puolituntia vajaateholla ja sammuu elektroniikan määräämänä oli sitten tiettämällä taipaleella 30 asteen pakkasessa tai kesälämmössä merkkikorjaamon nurkalla.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Virran vähyys se suurin hinaukseen turvautumisen syy on
-
- Viestit: 847
- Liittynyt: To Marras 27, 2014 9:33 pm
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Tuossahan on tyyli hai ota sie renkaat mi otan reteot.PuuhaPate kirjoitti:Niille halvimmille käy näin,himmeli kirjoitti:Mutta kun täällä suomessa seurailee talvipakkasilla hinurin lavalle,tai kauppakeskusten pihoilla öljyvanoja tai muita nesteitä niin useimmin siellä hinurin lavallakin killuu tälläisiä täälläkin kovasti arvostettuja premium merkkejä audia ,volkkaria .volvoa ,jne, niin mikä niitä hyydyttää käyttäjien osaamattomuus ,välinpitämättömyys? Tulee huvikseen katseltua kun näkeepi hinurin että minkälainen potilas on lavalla tällä kertaa. Niin vois sanoa että nää kaskait ,hundait ,kiiat ja jopa tojotkin on siellä vähemmistönä.ja muuten samaan huomio kiinittynyt täällä baltiassa paljon reissanneena,voi listaan lisätä vielä mb,nkinFerkku kirjoitti:Silloin kun se tsunami oli Japanissa, niin pisti silmään että autot oli pääosin pieniä valkoisia kanttiautoja joita siellä kellui. Ihan kuin sokerinpaloja vesilätäkössä.
Kun ei niitä raskita hinurilla kuskata.
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Onko täällä kellään kokemusta VW 1.2TSI koneesta 2014 tai uudempi eli hihnalla jolla saa ajaa yli 200tkm. Kuulemma ei enää murheita tuossa koneessa kuten vanhemmassa ketjukoneessa?
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Kävin tsi golfia testaan, 1.2 ja 57tkm ajettu, hyvän tuntuinen peli mutta ei uskalla sekaantua. kävi sitten niin että käänsin takkini ja ostin corollan, katsotaan hetki että muuttuuko se elämä nyt helpommaksi vai jääkö tää kokeiluksi
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: Ti Tammi 23, 2018 12:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Edellisellä -08 vuosimallin octavia1.8 tsi ketjukoneella ajoin reilut 180tkm ilman murheita, vaihdoin nelisen vuotta sitten uuteen vastaavaan.
Nyt kilometrejä vähän reilut 60tkm.
Vaimolle ostettiin kolmisen vuotta sitten uusi fabia bensakoneella, tässä lienee jakopää remmillä ketjun sijaan.
Fabiassa n. 35tkm.
Ihan ok autojahan nämä ovat varsinkin manuaalilootalla.
Nyt kilometrejä vähän reilut 60tkm.
Vaimolle ostettiin kolmisen vuotta sitten uusi fabia bensakoneella, tässä lienee jakopää remmillä ketjun sijaan.
Fabiassa n. 35tkm.
Ihan ok autojahan nämä ovat varsinkin manuaalilootalla.
-
- Viestit: 1114
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:42 pm
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Tänään tuli ajeltua tuollaisella upouudella Volkkarin yhdistelmällä jossa oli DSG vaihteisto ja turbokone.
Jotenkin jäin miettimään miten kestää moottori tuon nopean kiinteän vaihtamisen ja samalla vaihteistokin joutuu koville kun moottorin pyörivät massat ei ole sovitettuna nopeuteen vaan vaihtaminen tapahtyy rytkäisten vasten moottorin kovempia kierroksia.
Momentinmuunnin ja CVT sentään ovat pehmeitä molemmille. Väittäisin, että sama moottori kestää huomattavasti paremmin jonkun momentinmuuntimen tai CVT:n perässä kuin DSG:n.
Jotenkin jäin miettimään miten kestää moottori tuon nopean kiinteän vaihtamisen ja samalla vaihteistokin joutuu koville kun moottorin pyörivät massat ei ole sovitettuna nopeuteen vaan vaihtaminen tapahtyy rytkäisten vasten moottorin kovempia kierroksia.
Momentinmuunnin ja CVT sentään ovat pehmeitä molemmille. Väittäisin, että sama moottori kestää huomattavasti paremmin jonkun momentinmuuntimen tai CVT:n perässä kuin DSG:n.
Mystiikka on tiedon rajallisuutta.
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: Ti Tammi 23, 2018 12:13 pm
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Juu, epäilen myös DSG kestävyyttä, siksi meillä molemmissa manuaalilootat.Sähkömasinisti kirjoitti:Tänään tuli ajeltua tuollaisella upouudella Volkkarin yhdistelmällä jossa oli DSG vaihteisto ja turbokone.
Jotenkin jäin miettimään miten kestää moottori tuon nopean kiinteän vaihtamisen ja samalla vaihteistokin joutuu koville kun moottorin pyörivät massat ei ole sovitettuna nopeuteen vaan vaihtaminen tapahtyy rytkäisten vasten moottorin kovempia kierroksia.
Momentinmuunnin ja CVT sentään ovat pehmeitä molemmille. Väittäisin, että sama moottori kestää huomattavasti paremmin jonkun momentinmuuntimen tai CVT:n perässä kuin DSG:n.
Momentinmuunnin on kyllä tuttu takavuosilta etenkin pyöräkuormaajista ja vanhemmista autoista.
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ke Heinä 09, 2014 8:09 pm
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Automaatti vaihteiston ns. hajoaminen vie koko auton purkuun, sen verran tyyristä on korjaaminen. Siis hiukan ikääntyneissä autoissa.
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Miksei voi hakea purkaamolta laatikkoa, tai vielä parempi kattelee merrkifoorumin myyntipalstan niin ainakin mersuun löytyy laatikkoja ihan parilla sataa Tietysti jotain merkkejä on myyty niin vähän automaattina että ei välttämättä löydy.
-
- Viestit: 1114
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 7:42 pm
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Volvon automaattilaatikoita ei löydy käytettynä sillä kysyntää riittää. Mutta onneksi suomessa on paja joka on erikoistunut korjaamaan noita Volvon laatikoita. Silti en ostanut tuota automaattina.
Mystiikka on tiedon rajallisuutta.
-
- Viestit: 5667
- Liittynyt: Su Marras 12, 2006 11:24 am
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Se on vähän miten sen laskee...IH man kirjoitti:Automaatti vaihteiston ns. hajoaminen vie koko auton purkuun, sen verran tyyristä on korjaaminen. Siis hiukan ikääntyneissä autoissa.
-
- Viestit: 5141
- Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
- Paikkakunta: suupohoja
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
korsteeni kirjoitti:Eikö se ole aika luonnollistakin, että "premium" autot killuu siellä hinurin kyydillä, kun ne viedään merkkikorjaamoon ja kaikki muut rimpulat, mitä oikeasti nyt kuitenkin enempi hyytyy kesken matkan, hinataan sitten itse illan hämärryttyä kotiin ja ihan ite sitten koitetaan jotain ruuvailla, ja kysellään erilaisilla palstoilla neuvojahimmeli kirjoitti:Mutta kun täällä suomessa seurailee talvipakkasilla hinurin lavalle,tai kauppakeskusten pihoilla öljyvanoja tai muita nesteitä niin useimmin siellä hinurin lavallakin killuu tälläisiä täälläkin kovasti arvostettuja premium merkkejä audia ,volkkaria .volvoa ,jne, niin mikä niitä hyydyttää käyttäjien osaamattomuus ,välinpitämättömyys? Tulee huvikseen katseltua kun näkeepi hinurin että minkälainen potilas on lavalla tällä kertaa. Niin vois sanoa että nää kaskait ,hundait ,kiiat ja jopa tojotkin on siellä vähemmistönä.ja muuten samaan huomio kiinittynyt täällä baltiassa paljon reissanneena,voi listaan lisätä vielä mb,nkinFerkku kirjoitti:Silloin kun se tsunami oli Japanissa, niin pisti silmään että autot oli pääosin pieniä valkoisia kanttiautoja joita siellä kellui. Ihan kuin sokerinpaloja vesilätäkössä.
No tässä yks tilasto: Aika yllättävä joiltain osin.
Automerkkien hinausten yleisyydessä on isoja eroja
Hinaustapahtumat 0–3-vuotiailla autoilla joulu-, tammi- ja helmikuissa 2010–2015
Merkki Ero Toyotaan
TOYOTA 100 %
VOLKSWAGEN 120 %
SKODA 140 %
NISSAN 150 %
MERCEDES-BENZ 200 %
HONDA 200 %
AUDI 220 %
MAZDA 230 %
VOLVO 230 %
FORD 240 %
HYUNDAI 240 %
KIA 250 %
BMW 250 %
OPEL 280 %
PEUGEOT 310 %
CITROEN 320 %
SEAT 430 %
RENAULT 450 %
MITSUBISHI 450 %
FIAT 490 %
SUBARU 500 %
SUZUKI 510 %
CHEVROLET 540 %
DACIA 720 %
CHRYSLER 850 %
SAAB 890 %
Lähde: Pohjola
-
- Viestit: 10657
- Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Humpuuki lista!!!
Ei muka yhtään Land Rooveria!!
Ei muka yhtään Land Rooveria!!
-
- Viestit: 1441
- Liittynyt: La Joulu 17, 2005 3:39 pm
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Joo en tiedä voittokulusta, pari huomiota rocollasta. Jousitus on todellakin pintakova, kaikki pienet montut tuntuu ratissa ja pers..ssä. Ilmanvaihto on surkea, yksin ajaessa pysyy kohtuudella lasit sulana mutta jos on kaksi tai enempi niin takalasit ei sula lainkaan näillä pakkasilla. Takana istuessa jalat jäätyy ja pää sulaa. No, yksin pääsääntöisesti ajelen niin ei haittaa. Webaston avulla joka vakiovaruste lämmintä kuitenkin riittää. Kulutuksesta iso plussa, 4.7l satasella pitää sisällään pari kylmäkäynnistystä 20 asteen pakkasesta. Vielä ei ole löytynyt yhtään vikaa parin päivän jälkeen ja kaikki vähäiset varusteet toimii mitä autossa on
VALLU ON PARAS!
-
- Viestit: 333
- Liittynyt: Ti Maalis 21, 2006 1:54 pm
- Paikkakunta: Ylä-Savo
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Nuffield kirjoitti:Onko täällä kellään kokemusta VW 1.2TSI koneesta 2014 tai uudempi eli hihnalla jolla saa ajaa yli 200tkm. Kuulemma ei enää murheita tuossa koneessa kuten vanhemmassa ketjukoneessa?
On ollut tuommoinen Golf kesästä lähtien. Ajettu nyt n.117tkm. Ei ole ollut muita ongelmia kuin takaovien vesivuodot kaiuttimien tiivisteistä, korjasivat ne takuuseen.
Ajettavuus tässä on hyvää luokkaa kokoisekseen eikä kulutus ole paha, kesällä 5-6l välillä ja nyt talvisissa olosuhteissa 6-7l.
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Ilmeisesti moottorina nokivasara, vai onko pensakone? Yleensä bensiinikäyttöisiin autoihin ei tarvitse Webastoa laittaa. .. Toyotan dieselmoottori toimii niin hyvällä hyötysuhteella, että moottori ei tuota lämpöä riittävästi pitääkseen sisätilat lämpimänä talvipakkasilla.Nuffield kirjoitti:Joo en tiedä voittokulusta, pari huomiota rocollasta. Jousitus on todellakin pintakova, kaikki pienet montut tuntuu ratissa ja pers..ssä. Ilmanvaihto on surkea, yksin ajaessa pysyy kohtuudella lasit sulana mutta jos on kaksi tai enempi niin takalasit ei sula lainkaan näillä pakkasilla. Takana istuessa jalat jäätyy ja pää sulaa. No, yksin pääsääntöisesti ajelen niin ei haittaa. Webaston avulla joka vakiovaruste lämmintä kuitenkin riittää. Kulutuksesta iso plussa, 4.7l satasella pitää sisällään pari kylmäkäynnistystä 20 asteen pakkasesta. Vielä ei ole löytynyt yhtään vikaa parin päivän jälkeen ja kaikki vähäiset varusteet toimii mitä autossa on
Kuten oletkin jo huomannut, polttoaineen kulutus on tosi pieni.
Vaikka nuo kertomasi huomiot ovat totta, on kuitenkin huomattavasti edullisempaa ja mukavampaa liikkua ko. autolla siten, että se kulkee omin voimin.
Ehkä on kuitenkin sellaisia ihmisiä, jotka tykkäävät liikuttaa autoansa hinurin lavetilla mieluummin. Onhan se helpompaa, kun ei tarvitse itse ajaa..
Tuo hinauslista kertoo Toyotan luotettavuudesta paljon.
-
- Viestit: 9813
- Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
- Viesti:
Re: Vuoden 2018 myydyimmät autot..
Minkätakia volkkari on listalla toisena aika pienellä erolla ja foorumit on täynnä juttuja hajoavista tsi moottoreista ja umpisurkeista dsg vaihteistoista?
Tojotan eikä minkään muunkaan dieselmoottori toimi hyvällä hyötysuhteella, suoraruiskutteisen rakenne vaan on sellainen että hukkalämpö menee pakoputkesta pois eikä siirry samalla tavalla kannesta jäähdytysjärjestelmään niinkuin esikammiokoneessa.
Tojotan eikä minkään muunkaan dieselmoottori toimi hyvällä hyötysuhteella, suoraruiskutteisen rakenne vaan on sellainen että hukkalämpö menee pakoputkesta pois eikä siirry samalla tavalla kannesta jäähdytysjärjestelmään niinkuin esikammiokoneessa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 44 vierailijaa