tono kirjoitti: ↑Pe Loka 06, 2023 7:08 pm
Tällä kanssa truo importin pumppu 702:ssa, ja ainoa ongelma mikä siinä on että katoaa öljyt pumpusta. Saa aina lisätä Muuten käy ja kukkuu hyvin.
Missä pumpussa (Bosch?) on se että ruiskutuspumpun voiteluöljy laimenee polttoaineesta ja ylivuotoputkesta tulee ylimäärä pois. Käyttö- ja hoito-ohjeessa (v. 1975) on mainittu ruiskutuspumpun öljynvaihtoväli 150 tuntia.
Simms/Minimec. Tahtoo olla normaalia että laskee "öljyt" niin tulee pelkkää polttoainetta. Voitelee se sekin nähtävästi tarpeeksi
Mazaman kirjoitti: ↑Pe Loka 06, 2023 3:11 pm
Tuollaiset sivurajoittimet 900, ilmaa siellä vain on. Mielestäni paremmat mitä esim 702s mulla, ei kolise samanlailla. Nopea säätää tarpeen mukaan. Löytyis jostain samanlaiset toiset niin laittaisin 702s
Ahaa, eli pitäskö kokonaa tuo säätö ottaa auki vai mitenkä sais kuntoho?
En kai minä muuta kuin löysään aina molempien päältä tuota ilmaruuvia tjsp ja kiinni kun kohta mieluinen
Ookeit, eli pitääpi tuo ilmausruuvi (tuo pieni pultti edempänä?) löysätä? Kun siitä isommasta ei auta tosiaan, vaikka papukaijapiheillä vääns kiinni nii ei vaikutusta..
Tuo pumppu ei mielestäni vuotanu ennen kuin vaihoin öljyt siihe. Täytin niin että valutti hieman siitä tarkistusreiästä ja kiinni vua.
Siitä sivurajoittimen pienemmästä pultista laitetaan öljy sinne sivurajoittimeen. Kokeile tuota minun aiemmin laittamaani neuvoa, luulen, että tokenee sillä, mikäli eivät vuoda öljyjä ulos varren tiivisteistä.
SPS1975 kirjoitti: ↑Pe Loka 06, 2023 10:07 pm
Siitä sivurajoittimen pienemmästä pultista laitetaan öljy sinne sivurajoittimeen. Kokeile tuota minun aiemmin laittamaani neuvoa, luulen, että tokenee sillä, mikäli eivät vuoda öljyjä ulos varren tiivisteistä.
Pitteepä kokeilla alkuviikosta
Tuo uus laturi kun tulloo, niin pittääkös siinä yläosan kiinnityspisteitten välissä nyt sitten olla jotkut holkit, vai pitääkö siitä olla hieman "pelivaraa" liikkua sillä laturilla?
SPS1975 kirjoitti: ↑Pe Loka 06, 2023 10:07 pm
Siitä sivurajoittimen pienemmästä pultista laitetaan öljy sinne sivurajoittimeen. Kokeile tuota minun aiemmin laittamaani neuvoa, luulen, että tokenee sillä, mikäli eivät vuoda öljyjä ulos varren tiivisteistä.
Tuo uus laturi kun tulloo, niin pittääkös siinä yläosan kiinnityspisteitten välissä nyt sitten olla jotkut holkit, vai pitääkö siitä olla hieman "pelivaraa" liikkua sillä laturilla?
Yleensä laturin takimmaisessa kiinnityspisteessä on holkki joka pääsee liikkumaan vähän pitkittäin. Se antaa vähän pelivaraa kiinnikkeiden välissä olevien holkkien pituudelle. Jos holkista loppuu liikevara, alkaa pultti puristaa laturin kiinnikkeitä toisiaan kohti, ja ne voivat katketa.
Kun asennat laturia, niin kiristä ensin pitempi pultti niin, että laturi pääsee vielä kääntymään, mutta ei muuten heilu. Sitten kiristä yksinäisen korvakkeen pultti ja lopuksi pitkä pultti lopulliseen kireyteen.
SPS1975 kirjoitti: ↑Pe Loka 06, 2023 10:07 pm
Siitä sivurajoittimen pienemmästä pultista laitetaan öljy sinne sivurajoittimeen. Kokeile tuota minun aiemmin laittamaani neuvoa, luulen, että tokenee sillä, mikäli eivät vuoda öljyjä ulos varren tiivisteistä.
Kokeilin noita sivurajoittimia nytten. Otin aika paljon auki niitä säätö / ilmaus? pylpyröitä, ja pumppasin jonkun aikoo eestaas. Sitten sopivaan kohin kiinni. Ei mitään vaikutusta..
Eli pitäisikös nyt laitella vaikka tuota 10w-30:stä noihin sisälle ja testata uusiksi? Muuta sopiva öljyä ei tällä hetkellä ole. On sopivaa tuonne hydrauliikan puolelle myös, eiköhä se tähänki mene.
Tuossa asennossa ja välillä pumpaten meneepi öljyä sinne. Ei näy yhtää vanhaa oleva..
Kun männänvarsi on sisällä, niin täytä sylinteri täyteen öljyä, tämän jälkeen kääntele edestakaisin muutamia kertoja venttiiliruuvi löysättynä siten,että sylinteri tekee aina täyden liikkeen päästä päähän, tämän jälkeen käännä taas siten että männänvarsi on kokonaan sisällä ja täytä silloin sylinteri täyteen öljyä, toista tämä niin monta kertaa että tilanne on sellainen ettei sylinteriin enää mahdu öljyä kun varsi on sisään painettuna edestakaisin liikuttelun jälkeen, tällöin sieltä pitäisi olla ilmat pois ja voit kiertää täyttötulpan kiinni. Tuo mainitsemasi 10W30 öljy käy oikein hyvin noihin.
Edit. Oletettavasti tuo täyttöproppu on syytä laittaa kiinni aina ennen tuota edestakaisin liikesarjaa.
SPS1975 kirjoitti: ↑Ma Loka 09, 2023 10:14 am
Kun männänvarsi on sisällä, niin täytä sylinteri täyteen öljyä, tämän jälkeen kääntele edestakaisin muutamia kertoja venttiiliruuvi löysättynä siten,että sylinteri tekee aina täyden liikkeen päästä päähän, tämän jälkeen käännä taas siten että männänvarsi on kokonaan sisällä ja täytä silloin sylinteri täyteen öljyä, toista tämä niin monta kertaa että tilanne on sellainen ettei sylinteriin enää mahdu öljyä kun varsi on sisään painettuna edestakaisin liikuttelun jälkeen, tällöin sieltä pitäisi olla ilmat pois ja voit kiertää täyttötulpan kiinni. Tuo mainitsemasi 10W30 öljy käy oikein hyvin noihin.
Edit. Oletettavasti tuo täyttöproppu on syytä laittaa kiinni aina ennen tuota edestakaisin liikesarjaa.
Juu, näin sitä teinkin ja toimiva tuli. On kyllä pirun kätevä systeemi niihin perinteisii verrattuna!
Ja vallu sai uuet ketjutkin päälle jo. Talvi saa luvan tullanna.
SPS1975 kirjoitti: ↑Ma Loka 09, 2023 10:14 am
Kun männänvarsi on sisällä, niin täytä sylinteri täyteen öljyä, tämän jälkeen kääntele edestakaisin muutamia kertoja venttiiliruuvi löysättynä siten,että sylinteri tekee aina täyden liikkeen päästä päähän, tämän jälkeen käännä taas siten että männänvarsi on kokonaan sisällä ja täytä silloin sylinteri täyteen öljyä, toista tämä niin monta kertaa että tilanne on sellainen ettei sylinteriin enää mahdu öljyä kun varsi on sisään painettuna edestakaisin liikuttelun jälkeen, tällöin sieltä pitäisi olla ilmat pois ja voit kiertää täyttötulpan kiinni. Tuo mainitsemasi 10W30 öljy käy oikein hyvin noihin.
Edit. Oletettavasti tuo täyttöproppu on syytä laittaa kiinni aina ennen tuota edestakaisin liikesarjaa.
Juu, näin sitä teinkin ja toimiva tuli. On kyllä pirun kätevä systeemi niihin perinteisii verrattuna!
Ja vallu sai uuet ketjutkin päälle jo. Talvi saa luvan tullanna.
Tapiollta ketjut näyttää,paljonko tällä hetkellä uudet kustansi?
SPS1975 kirjoitti: ↑Ma Loka 09, 2023 10:14 am
Kun männänvarsi on sisällä, niin täytä sylinteri täyteen öljyä, tämän jälkeen kääntele edestakaisin muutamia kertoja venttiiliruuvi löysättynä siten,että sylinteri tekee aina täyden liikkeen päästä päähän, tämän jälkeen käännä taas siten että männänvarsi on kokonaan sisällä ja täytä silloin sylinteri täyteen öljyä, toista tämä niin monta kertaa että tilanne on sellainen ettei sylinteriin enää mahdu öljyä kun varsi on sisään painettuna edestakaisin liikuttelun jälkeen, tällöin sieltä pitäisi olla ilmat pois ja voit kiertää täyttötulpan kiinni. Tuo mainitsemasi 10W30 öljy käy oikein hyvin noihin.
Edit. Oletettavasti tuo täyttöproppu on syytä laittaa kiinni aina ennen tuota edestakaisin liikesarjaa.
Juu, näin sitä teinkin ja toimiva tuli. On kyllä pirun kätevä systeemi niihin perinteisii verrattuna!
Ja vallu sai uuet ketjutkin päälle jo. Talvi saa luvan tullanna.
Tapiollta ketjut näyttää,paljonko tällä hetkellä uudet kustansi?
Tapiothan nuo tosiaan on. Olikohan muistaakseni n. 1100€ luokkaa kun kotio tuotiin
Valmetilla... kirjoitti: ↑Ti Loka 17, 2023 2:46 pm
On kyllä kova peli talvea vastaan nyt kun uudet ketjutkin. Pienempi perälevy menee helpolla rikki kun pyörä pitää.
Kyllä uudet ketjut pitää aika makiasti,ilo työskennellä ruopiviin pyöriin verrattuna
Valmetilla... kirjoitti: ↑Ti Loka 17, 2023 2:46 pm
On kyllä kova peli talvea vastaan nyt kun uudet ketjutkin. Pienempi perälevy menee helpolla rikki kun pyörä pitää.
Sitä tässä tulikin käytettyä jo hieman.. Tuli jäistä tietä karhennettua
Kojelaudan alle kannattaa vilkaista onko lämmityslaitteiden suulakkeille tulevat haitariputket ehjiä ja paikallaan kunnolla.
602 hytti ei nyt kuuma ole mutta kuitenkin suurta apua ja iloa lämmityslaitteesta kuitenkin on. Toppatakki päällä meinaa jo lämmin tulla ripeämissä lumitöissä.
Jos ei hytissä tarkene, kannattaa katsoa myös koneen lämpenemistä ja vaihtaa termari jos ei meinaa lämmetä. Ainakin valkokattoinen 702 on niin lämmin että itselle tulee ulkovaatteissa hiki. Samoin 604:ssa tarkenee hyvin.
Valmetilla... kirjoitti: ↑La Loka 21, 2023 9:48 pm
Kojelaudan alle kannattaa vilkaista onko lämmityslaitteiden suulakkeille tulevat haitariputket ehjiä ja paikallaan kunnolla.
602 hytti ei nyt kuuma ole mutta kuitenkin suurta apua ja iloa lämmityslaitteesta kuitenkin on. Toppatakki päällä meinaa jo lämmin tulla ripeämissä lumitöissä.
Oikealta puolelta tässä ei puhaltanut mittee, joten laitoin sinne uudet putket kun ne olivat kadonneet.. ja vasemmalla puolen laitoin alhaalta kiinni myös oikiaan kohtaan. Ei kauaa mene niin hiki meinaa valua, jos ulko kamppeissa meinaa olla Ainakin näillä keleillä vielä.
Siinä on kojelaudan vasemmassa kyljessä lämmityslaitteenhananruuvi, josta voi käännellä lämmöt sopivaksi, jos se ei pyöri, hana on silloin jumissa , se hana kannattaa silloin purkaa irti sieltä kennon kyljestä ja herkistellä ja liotella irrallaan toimivaksi. Tuosta säätöruuvista ei kannata ryhtyä voimalla kääntäen jumia irrottamaan, kun säätöruuvi on pienellä pinnisokalla kiinni hanan akselissa, niin se ei kestä voimakeinoja.
Vimeo: "Video is not rated. Log in to watch.". Jaa, näkyy kelpaavan Googlen tili.
Laita ihmeessä nivelakselin suojan ketjut kiinni vaikka sopivan löysinä työntövarteen, ettei suoja ja ketjut pyöri mukana Riittävän löysinä siksi, etteivät kiristy linkoa ylös nostaessa.
Vimeo: "Video is not rated. Log in to watch.". Jaa, näkyy kelpaavan Googlen tili.
Laita ihmeessä nivelakselin suojan ketjut kiinni vaikka sopivan löysinä työntövarteen, ettei suoja ja ketjut pyöri mukana Riittävän löysinä siksi, etteivät kiristy linkoa ylös nostaessa.