Valmet 702

Tänne kaikki aiheeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset

Valvojat: Jammu, sohvi

Ajomies
Viestit: 28157
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Eräilves kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 5:02 pm
Sumi kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 4:48 pm Ei varmaan laturin linjaus ole ollu oikein ja joutunut väännätykselle tai olisi pitänyt olla pidempi holkki pultin alla
Käytin näitä samoja, jotka tässä oli tullessaan ja toimivat silloin. Mutta pitteepä uuden kanssa kattoa tarkemmin, ja tehä ite soppelit.. :D
Tuo prikka kun olisi ollut laturin korvakon toisella puolella olisi voinut välttää tuon rikkoontumisen.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
SSe
Viestit: 578
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 10:48 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja SSe »

Jiitek kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 11:55 am
SSe kirjoitti: Ti Loka 03, 2023 8:18 am Samanlainen se on, ei kai sillä mallilla ole niin väliä kunhan on suunnilleen oikean pituinen/syvyinen, sopii reikäänsä ja resistanssialue on oikea. Mut tosiaan tuon kolmella pultilla kiinni olevan metallilätkän joutuu tekemään ainakin Bilteman anturin kanssa uusiksi.
903:ssa on eri tankki kardaanin vuoksi, että voi hyvinkin olla erilainen varsi anturissa.
Enpäs huomannutkaan että oli neliveto...
Avatar
Eräilves
Viestit: 205
Liittynyt: La Loka 08, 2022 7:39 am
Paikkakunta: Inari
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Eräilves »

Onko suosituksia latureista valluun? Tuo mahlehan ainakin laatupeli pitäisi olla kait.. Pitää kysyä minkä kokoinen tuo siivapyörä siinä on, monessa näyttää aika pieni olevan ja jollekin 9,7mm hihnalle?

https://valttori.fi/verkkokauppa/fin/la ... -60392-212

Tuo ainakin mittojen puolesta menisi, kun 13mm hihna onpi. Ja olisi 65A, eikä 45A kuten ikh:n tarvikelaturi. Laadukkaampikin varmaan mitä ikh:n tarvike laturi?

https://www.ikh.fi/fi/laturi-ford-18-acr-uusi-st0005

Onhan näitä monennäköisiä..

https://verkkokauppa.turunkonekeskus.fi ... ri=product
Inarin ilvus

Valmet 702 -76
SPS1975
Viestit: 2249
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

SSe kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 7:09 pm
Jiitek kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 11:55 am
SSe kirjoitti: Ti Loka 03, 2023 8:18 am Samanlainen se on, ei kai sillä mallilla ole niin väliä kunhan on suunnilleen oikean pituinen/syvyinen, sopii reikäänsä ja resistanssialue on oikea. Mut tosiaan tuon kolmella pultilla kiinni olevan metallilätkän joutuu tekemään ainakin Bilteman anturin kanssa uusiksi.
903:ssa on eri tankki kardaanin vuoksi, että voi hyvinkin olla erilainen varsi anturissa.
Enpäs huomannutkaan että oli neliveto...
802 ja 903 malleissa on kardaanin kolo tankissa myös takavetoisissa, 702 mallin takavetoisessa tätä kardaaninkoloa ei ole.
Mazaman
Viestit: 646
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 9:04 pm
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Mazaman »

Eräilves kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 7:52 pm Onko suosituksia latureista valluun? Tuo mahlehan ainakin laatupeli pitäisi olla kait.. Pitää kysyä minkä kokoinen tuo siivapyörä siinä on, monessa näyttää aika pieni olevan ja jollekin 9,7mm hihnalle?

https://valttori.fi/verkkokauppa/fin/la ... -60392-212

Tuo ainakin mittojen puolesta menisi, kun 13mm hihna onpi. Ja olisi 65A, eikä 45A kuten ikh:n tarvikelaturi. Laadukkaampikin varmaan mitä ikh:n tarvike laturi?

https://www.ikh.fi/fi/laturi-ford-18-acr-uusi-st0005

Onhan näitä monennäköisiä..

https://verkkokauppa.turunkonekeskus.fi ... ri=product
Nuita Volkkarin raatoja kertynyt niin onkohan itsellä ihan kakkosgolffin laturi tai 200-900 sarjan volvosta. Ei täyttä takuuta mutta muistasin vahvasti :)
Ei niin pientä vikaa etteikö kesken jäisi!
ch
Viestit: 1503
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:54 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja ch »

Olikos tässä myös hydraulipumpun imusiivilä siinä laturin takana? Mulla oli joku vaihtanu 411CS:ään ACR (tai mikälie intian konehallin ) tarvikelaturin ja se on pidempi kuin alkuperäinen. Aiheuttaa sen, että laturin perä ottaa tuohon imusiivilän runkoon kiinni ennenkuin säädöistä loppuu vara. Mun piti hommata lyhempi hihna siihen, että alkoi toimimaan. Vanha oli 1300 pitkä ja laitoin siihen B49 (1290mm) hammastamattoman hihnan.
Viimeksi muokannut ch, To Loka 05, 2023 9:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neliveto mahdollistaa kiinnijäämisen entistä hankalampiin paikkoihin
jiipee
Viestit: 10750
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Mazaman kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 10:07 pm Nuita Volkkarin raatoja kertynyt niin onkohan itsellä ihan kakkosgolffin laturi tai 200-900 sarjan volvosta. Ei täyttä takuuta mutta muistasin vahvasti :)
Kakkosesta kolmoseen...

Sovittelin ensin kolmos-Golffin laturia kiilahihnapyörälle vaihdettuna traktoriin, mutta ei ollut lähellekään sopiva. Akselin näkyvä osa on lyhyt ja alkuperäisen moniurahihnan pyörän kiinnityspinta on syvällä pyörän silmässä. Olisi siitä toimivan varmaankin saanut sorvia ja hitsiä käyttäen, mutta helpommalla ja takuulla asia ratkesi tilaamalla sopiva, kiilahihnapyörällä valmiiksi varustettu laturi.
Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
Jiitek
Viestit: 5877
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Eipä noihin 90 ja 120 A latureihin ole juurikaan katsottu tarpeelliseksi kiilahihnapyöriä sovitella kun pito ei vaan yhdellä perintrisellä hihnalla riitä.
Avatar
Eräilves
Viestit: 205
Liittynyt: La Loka 08, 2022 7:39 am
Paikkakunta: Inari
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Eräilves »

Tuohon Mahlen laturiin taidan päätyä, pitäisi laadukkaampi ainakin olla mitä long lifet tms alta satasen laturit..

https://valttori.fi/verkkokauppa/fin/la ... ra-p-60392

Jos on pienempi siivapyörä, mutta muuten sopiva hihnalle niin onko siitä mitään haittaa? Etäisyyttähän pystyy säätämään kun varaa on.
Inarin ilvus

Valmet 702 -76
SamiT
Viestit: 6793
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 12:50 pm
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja SamiT »

Eräilves kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 7:04 am Tuohon Mahlen laturiin taidan päätyä, pitäisi laadukkaampi ainakin olla mitä long lifet tms alta satasen laturit..

https://valttori.fi/verkkokauppa/fin/la ... ra-p-60392

Jos on pienempi siivapyörä, mutta muuten sopiva hihnalle niin onko siitä mitään haittaa? Etäisyyttähän pystyy säätämään kun varaa on.
Vastaava Mahle laturi ollut monta vuotta jo 305:ssa ilman yhtäkään häiriötä. Eri liikkeistä ostettuja halpiskopio- Lucas ACR-latureita mennyt jo kaksi vialliseksi 502:ssa paljon pienemmillä käyttötunneilla, tosin toisen niistä sai pelastetua puhdistuksella kun siinä oli vaan hiilet niin pehmeää ainetta että hiilipöly alkoi johtaa sähköä laturin sisällä ja lataus häiriintyi.
Valmetit 20, 361, 359, 502, 305, 1203 ja 8450 sekä Valtra M130 ja T170.
Avatar
Eräilves
Viestit: 205
Liittynyt: La Loka 08, 2022 7:39 am
Paikkakunta: Inari
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Eräilves »

SamiT kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 7:15 am
Eräilves kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 7:04 am Tuohon Mahlen laturiin taidan päätyä, pitäisi laadukkaampi ainakin olla mitä long lifet tms alta satasen laturit..

https://valttori.fi/verkkokauppa/fin/la ... ra-p-60392

Jos on pienempi siivapyörä, mutta muuten sopiva hihnalle niin onko siitä mitään haittaa? Etäisyyttähän pystyy säätämään kun varaa on.
Vastaava Mahle laturi ollut monta vuotta jo 305:ssa ilman yhtäkään häiriötä. Eri liikkeistä ostettuja halpiskopio- Lucas ACR-latureita mennyt jo kaksi vialliseksi 502:ssa paljon pienemmillä käyttötunneilla, tosin toisen niistä sai pelastetua puhdistuksella kun siinä oli vaan hiilet niin pehmeää ainetta että hiilipöly alkoi johtaa sähköä laturin sisällä ja lataus häiriintyi.

Sitä vähän ajattelinkin, että laadukkaampi saisi olla.

Tuota siivapyörää mietin vaan, ettei se kait haittoo jos on pikkuisen pienempi. Ei pitäisi järjen mukhaa ainakaa?

Ja tuossahan on samat liittimet mitä alkuperäisessäkin laturisssa, toki tässä on vielä täysin alkuperäiset johdotkin paikallaan. Ne varmaan kestää kyllä tuon laturin vielä, ettei täydy paksumpia johtoja ruveta laittelemaan?

Tuosta vanhasta laturista ei mitään tekstejä tunnu löytyvän, mutta tuntuu ettei olisi 45A..

Tuossahan tuo jotenkute pysyy kun kunnolla on kiristetty, muttei uskalla lähteä kyllä pitemmälle käymään ennenkuin uuden saa tilalle.

Kuva
Inarin ilvus

Valmet 702 -76
JKAVS
Viestit: 1329
Liittynyt: La Elo 24, 2013 7:30 pm
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

Kyllä tuo laturi näyttää ihan Lucas ACR 18:lta, joka on 45 A.

Mitään haittaa pienemmästä hihnapyörästä ei ole. Hyötyä voi olla. Jos tähän asti on tarvinnut painaa hiukan kaasua että latausvalo sammuu, niin pienemmällä hihnapyörällä voi ruveta lataamaan jo tyhjäkäynnillä.
Avatar
Eräilves
Viestit: 205
Liittynyt: La Loka 08, 2022 7:39 am
Paikkakunta: Inari
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Eräilves »

JKAVS kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 9:54 am Kyllä tuo laturi näyttää ihan Lucas ACR 18:lta, joka on 45 A.

Mitään haittaa pienemmästä hihnapyörästä ei ole. Hyötyä voi olla. Jos tähän asti on tarvinnut painaa hiukan kaasua että latausvalo sammuu, niin pienemmällä hihnapyörällä voi ruveta lataamaan jo tyhjäkäynnillä.
Sitä vähän ajattelinkin, kiitoksia :)

Nyt noita tien kuoppia aattelin täytellä, joten otin kuupan kyythi ja sinne sit soraa.. mutta nyt sitten kokeilin kiristää näitä sivurajottimia ekaa kertaa, niin vaikka papukaijapiheillä vääntää kiinni, niin sivusuunnassa silti heiluu mikä vaan takana oleva laite?

Onko mitään poppaskonstia tuohon?

Kuva


Kuva

Kuva
Inarin ilvus

Valmet 702 -76
SPS1975
Viestit: 2249
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 8:52 pm
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja SPS1975 »

En ole tuollaisten sivurajoittimien kanssa ollut koskaan missään tekemisissä, mutta olettaisin tilanteen korjautuvan lisäämällä öljyä rajottimien sisälle ja "ilmaamalla" ne liikuttamalla edestakaisin venttiiliruuvi löysättynä. En tiedä paljonko noissa kuuluisi olla öljyä, mutta voisi kuvitella, että kun varsi on painettuna sisään, voi täyttää propusta piripintaan. Varmasti hyvät laitteet oikein toimiessaan. Joku tuollaisia käyttänyt osannee neuvoa paremmin.
Avatar
Eräilves
Viestit: 205
Liittynyt: La Loka 08, 2022 7:39 am
Paikkakunta: Inari
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Eräilves »

SPS1975 kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 10:57 am En ole tuollaisten sivurajoittimien kanssa ollut koskaan missään tekemisissä, mutta olettaisin tilanteen korjautuvan lisäämällä öljyä rajottimien sisälle ja "ilmaamalla" ne liikuttamalla edestakaisin venttiiliruuvi löysättynä. En tiedä paljonko noissa kuuluisi olla öljyä, mutta voisi kuvitella, että kun varsi on painettuna sisään, voi täyttää propusta piripintaan. Varmasti hyvät laitteet oikein toimiessaan. Joku tuollaisia käyttänyt osannee neuvoa paremmin.
Njoo, pitänee tutkia jossai vaiheessa.. ja jos jollai kokemusta niin mitä öljyä, miten täyttö yms.

Tulipahan hommat tehtyä kuitenkin, vähän varoen vuan kun ei nuo sivurajottimet tosioo pitäny oikein.

Kuva

Kuva

Kyllähän vallulla mukava oli tehä hommia. Huomasin, että näyttävästi tuolta ruiskutuspumpulta tiputtelee öljyä hieman tuolta pultista. Onkohan huohotin / ylitäytön tulo?

Kuva

Ja Pal:lin pumppu tässä näyttää olevan. Kuullut vua, ettei ole niin hyvä mitä simms tai minimec? Vai onko mitää haittaakaan.
Ja hydrauliliittimestä takana vähän tihuttelee öljyä myös näyttäväste. Mut ei mitenkää pahaste.
Inarin ilvus

Valmet 702 -76
Mazaman
Viestit: 646
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 9:04 pm
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Mazaman »

Tuollaiset sivurajoittimet 900, ilmaa siellä vain on. Mielestäni paremmat mitä esim 702s mulla, ei kolise samanlailla. Nopea säätää tarpeen mukaan. Löytyis jostain samanlaiset toiset niin laittaisin 702s :D
Ei niin pientä vikaa etteikö kesken jäisi!
Avatar
Eräilves
Viestit: 205
Liittynyt: La Loka 08, 2022 7:39 am
Paikkakunta: Inari
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Eräilves »

Mazaman kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 3:11 pm Tuollaiset sivurajoittimet 900, ilmaa siellä vain on. Mielestäni paremmat mitä esim 702s mulla, ei kolise samanlailla. Nopea säätää tarpeen mukaan. Löytyis jostain samanlaiset toiset niin laittaisin 702s :D
Ahaa, eli pitäskö kokonaa tuo säätö ottaa auki vai mitenkä sais kuntoho?
Inarin ilvus

Valmet 702 -76
tono
Viestit: 2147
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:49 pm
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja tono »

Eräilves kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 11:50 am
Kyllähän vallulla mukava oli tehä hommia. Huomasin, että näyttävästi tuolta ruiskutuspumpulta tiputtelee öljyä hieman tuolta pultista. Onkohan huohotin / ylitäytön tulo?

Kuva

Ja Pal:lin pumppu tässä näyttää olevan. Kuullut vua, ettei ole niin hyvä mitä simms tai minimec? Vai onko mitää haittaakaan.
Ja hydrauliliittimestä takana vähän tihuttelee öljyä myös näyttäväste. Mut ei mitenkää pahaste.
EIkös tuo ole kaasuvivun rajotin pultti? Taitaa vuotaa jostain muualta?

Tällä kanssa truo importin pumppu 702:ssa, ja ainoa ongelma mikä siinä on että katoaa öljyt pumpusta. Saa aina lisätä :mrgreen: Muuten käy ja kukkuu hyvin.
vw 1300 -72:n voimalla mennään!
mauri
Viestit: 6695
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 12:00 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja mauri »

tono kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 7:08 pm Tällä kanssa truo importin pumppu 702:ssa, ja ainoa ongelma mikä siinä on että katoaa öljyt pumpusta. Saa aina lisätä :mrgreen: Muuten käy ja kukkuu hyvin.
Missä pumpussa (Bosch?) on se että ruiskutuspumpun voiteluöljy laimenee polttoaineesta ja ylivuotoputkesta tulee ylimäärä pois. Käyttö- ja hoito-ohjeessa (v. 1975) on mainittu ruiskutuspumpun öljynvaihtoväli 150 tuntia.
Mazaman
Viestit: 646
Liittynyt: Su Heinä 29, 2018 9:04 pm
Viesti:

Re: Valmet 702

Viesti Kirjoittaja Mazaman »

mauri kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 7:40 pm
tono kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 7:08 pm Tällä kanssa truo importin pumppu 702:ssa, ja ainoa ongelma mikä siinä on että katoaa öljyt pumpusta. Saa aina lisätä :mrgreen: Muuten käy ja kukkuu hyvin.
Missä pumpussa (Bosch?) on se että ruiskutuspumpun voiteluöljy laimenee polttoaineesta ja ylivuotoputkesta tulee ylimäärä pois. Käyttö- ja hoito-ohjeessa (v. 1975) on mainittu ruiskutuspumpun öljynvaihtoväli 150 tuntia.
Simms/Minimec. Tahtoo olla normaalia että laskee "öljyt" niin tulee pelkkää polttoainetta. Voitelee se sekin nähtävästi tarpeeksi :D
Eräilves kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 6:02 pm
Mazaman kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 3:11 pm Tuollaiset sivurajoittimet 900, ilmaa siellä vain on. Mielestäni paremmat mitä esim 702s mulla, ei kolise samanlailla. Nopea säätää tarpeen mukaan. Löytyis jostain samanlaiset toiset niin laittaisin 702s :D
Ahaa, eli pitäskö kokonaa tuo säätö ottaa auki vai mitenkä sais kuntoho?
En kai minä muuta kuin löysään aina molempien päältä tuota ilmaruuvia tjsp ja kiinni kun kohta mieluinen
Ei niin pientä vikaa etteikö kesken jäisi!
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], hamsteri, Mpaseppä ja 56 vierailijaa