tommi kirjoitti:Tuli katsottua kaikki nuo restoration-videot. Paljonkohan lienee tunteja tuossa tubevideon Virolaisen belkussa? Melko kulunut kauttaaltaan, jäikö yhtään korjaamatonta paikkaa? Onko paljon ajettu vaiko pehmeää rautaa?
Jos on kolhoosien ex koneita niin paljon... sillähän noihin maihin suomessa kovin söpöilä tunneille olevat koneet kelpaavat ja ovat vielä ihan hinnoisaankin.
Reipas 10v tullut tuolla eestimaalla pyörittyä ja ystävyys suhteitakin sitä kautta ilmaantunut,mutta raudan ympärille reissut pyörineet eli joku haisu tullut...
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
Mikä välityssuhde on tuossa navan lautaspyörässä ja sitä pyörittävässä pikkurattaassa?
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
Laskeskelin Viron varaosahinnoista tuon navan ilman kulmavaihdetta maksavan noin 300. Jos leikkais levyyn tuon pyörimättömän kappaleen mallisen reiän, ja hitsais kiinni (kai on hitsattavaa) noista sais vaikka metsäkärryyn vetävät navat alennusvaiteella, kulman tilalle vaan halpa hydraulimoottori, maantiellä moottori nykästäs vaan irti sen alarattaan booreista. Jos nuo sais käytettynä vaikka puoleen hintaan, olis hyvinkin kannattavaa.
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
Pahoittelen typerää mokaani kyseessä on 63 kW koneet eli 84 hv tai hp. Yritin korjata virhettäni, mutta korjaus ei mennyt "eetteriin". Tuskin tosissaan esim Valmetia ja Belarusta voidaan vertailla tosissaan toinen liki 100 tuhatta markkaa kalliimpi.
PS. Pitäisikö kirjoittaa Valmettia vai Valmetia, keskikoulun äidinkielen tunneista on aikaaaaaaaaaa...
Unohdin vastata 8400: Suomen markka menetti arvonasa noin 9 - 11 vuodessa eli muuntelu kerroin 14 vuodesta 2002 - 2018 lienee noin 14 tai enemmän. Markkaa devalvoitiin vientiteollisuuden ja palkannousujen=ostovoiman takia joka vuosi.
Mitä jos päätetään se foorumin paskin traktorimerkki vasta keväällä lumitöiden jälkeen. Silloin voivat kaikki ilmoittaa oman merkkinsä joka selvisi talvesta niin että lähti aina ekalla käyntiin eikä mitään remontteja tarvinnut tehdä
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
Välitys suhteet löytyy kyä kirjoista kuhan kerkiää kurkkia...
Ja eteleenni, kait sille belkulle muita vastakain asettelu kohteita löytyy ku vallu. Jos nyt on pakko se vastakain asettelu aikaseks saada.. tästä olisi oikeen oivallinen kääntö mahdollista saada aikaseks jos kertoilis mitä mistäki korjaillu, missä tunti määris ja mitä maksanu, vuan eehä niitä puolet uskos vaikka laskun malliks pöytää löis
Ja jos sitä auruuta harrastaa kotipihaa enemmän oli kyseessä rattori tai kuorma auto, uus tai vanha niin ei sellast viikkoa ettei jotain, joko ite kampees tai oheis härveleissä...
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
korjailija kirjoitti:Mitä jos päätetään se foorumin paskin traktorimerkki vasta keväällä lumitöiden jälkeen. Silloin voivat kaikki ilmoittaa oman merkkinsä joka selvisi talvesta niin että lähti aina ekalla käyntiin eikä mitään remontteja tarvinnut tehdä
mitäpä tuota muuttamaan kyllä minusta aivan oikein.
korjailija kirjoitti:Mitä jos päätetään se foorumin paskin traktorimerkki vasta keväällä lumitöiden jälkeen. Silloin voivat kaikki ilmoittaa oman merkkinsä joka selvisi talvesta niin että lähti aina ekalla käyntiin eikä mitään remontteja tarvinnut tehdä
Riippuu tietenkin kuinka suurta osaa ne lumityöt traktorin käytössä yleensä on.
Talvi on meidän traktorien joutenoloaikaa, yleensä pakkaasella roikan päässää konetta säästäen käyntiin laitetaan.
Plus-asteilla ei lämmitellä, mutta yleensä käyntiinlähtö ei oo ongelma.
Keväästä loppusyksyyn niiden käyttöaika on ja mahdolliset ongelmat ilmaantuu.
Fergu oli vuotanu polttoainetta suodattimesta ja jäähdytysnestettä tihkui vähän siitä lämmittimen ja lohkon välistä, majori oli ainakin vielä 3.12 ihan just iskussa. Eli Majori ei ainakaan se paskin ole, on selvinny talvesta tähän asti.
Ferguson fe 35 diesel 1957
Massey-Ferguson 165 MP 1971
Volvo 740 GL B230K 1988 projekti
Saab 900i 1989
Saab 9-5 2.0t 2003
Ford Transit 100 CL 1992
korjailija kirjoitti:Mitä jos päätetään se foorumin paskin traktorimerkki vasta keväällä lumitöiden jälkeen. Silloin voivat kaikki ilmoittaa oman merkkinsä joka selvisi talvesta niin että lähti aina ekalla käyntiin eikä mitään remontteja tarvinnut tehdä
Riippuu tietenkin kuinka suurta osaa ne lumityöt traktorin käytössä yleensä on.
Talvi on meidän traktorien joutenoloaikaa, yleensä pakkaasella roikan päässää konetta säästäen käyntiin laitetaan.
Plus-asteilla ei lämmitellä, mutta yleensä käyntiinlähtö ei oo ongelma.
Keväästä loppusyksyyn niiden käyttöaika on ja mahdolliset ongelmat ilmaantuu.
meillä taas melkeen talvi aktiivisinta aikaa, varsinkin jos lumitöitä ja hiekotusta kesäsin toki maatalous harrastus ja jonnni verran urakointia mutta kun lokomo vei oikeestaa tielananki hommat niin taida jäädä kun tievarsi niitot ja omat koplaukset. välillä sitten perustus työmailla ek. kone
t40am turbo vm 82 (belarus 425)
belarus 500 vm 72
belarus 825
belarus 920s turbo
dt75 b
vammas kersantti "nuffi"
sampo 10
scania 86s
lokomo ah145
åker h12b
o&k loader
Mulla tulee tunteja Case IH:n ympäri vuoden tasaisesti, kaksi öljynvaihtoa vuoteen.
Ei Suonsyrjällä olisi käytettyjä Belkun etunapoja? Minkä kokoiset laakerit noissa on, kestäskö napa suurempaa rengasta? Vaikka 13.6/38?
Fordson Major Diesel -56 Fordson Super Major Manuel 2703E -62 Fordson Super Major Weatherill -62 Ford 5000 +Vammas kersantti -75 BM Volvo T600 -71 + Ponsse S15 vaunu Sampo Rosenlew 500 -79 Case IH mx4230 -96 Valtra T120 -05
Näinköhän tuli tuplattua Belkun hinta uudet riimut niskaan niin pääsee taas aamusella lumihommiin. Linkokin tuli käytyä tänään hakemassa. Ja juu kyllä näissä menee tuo 13,6-38 takarengaskin
Elä hyvä ihminen hienolla tarktorilla ja uudella lingolla kiviä rupea linkoamaan, kun tuota lunta näytä olevan kuin nimeksi. Pole mieluummin hyvät pohjat.
korjailija kirjoitti:Mitä jos päätetään se foorumin paskin traktorimerkki vasta keväällä lumitöiden jälkeen. Silloin voivat kaikki ilmoittaa oman merkkinsä joka selvisi talvesta niin että lähti aina ekalla käyntiin eikä mitään remontteja tarvinnut tehdä
Riippuu tietenkin kuinka suurta osaa ne lumityöt traktorin käytössä yleensä on.
Talvi on meidän traktorien joutenoloaikaa, yleensä pakkaasella roikan päässää konetta säästäen käyntiin laitetaan.
Plus-asteilla ei lämmitellä, mutta yleensä käyntiinlähtö ei oo ongelma.
Keväästä loppusyksyyn niiden käyttöaika on ja mahdolliset ongelmat ilmaantuu.
meillä taas melkeen talvi aktiivisinta aikaa, varsinkin jos lumitöitä ja hiekotusta kesäsin toki maatalous harrastus ja jonnni verran urakointia mutta kun lokomo vei oikeestaa tielananki hommat niin taida jäädä kun tievarsi niitot ja omat koplaukset. välillä sitten perustus työmailla ek. kone
Meirän koneilla on viljatilan hommat puhtaimmillaan. Ketjujakaan ei oo ollu missään nykyisistä koneista.
399:llä on vähän mettässä ajeltu ja aikoinaan hakkuriakin pyöritetty ja serkun lehmille heinää hienosilppurilla ajettu.