Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

M.Watti
Viestit: 5
Liittynyt: Su Tammi 07, 2018 9:15 pm
Viesti:

Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja M.Watti »

Melko kehno välikäsi osunu meikäläisen kontolle.

Kaksi naapuria taistelee keskenään milloin mistäkin, etupäässä tonttien raja-asioista.

Kumpikin riitapukari vuorollaan käy tilittämässä meikäläiselle että kuinka väärin tuo on häntä taas kohdellut ja kumpikin rukoilee minua käräjille todistamaan jne... Poliisit käy harvase viikko erotuomarina.

Millä tosta sopasta sais itsensä pidettyä mahdollisimman kaukana? Yrittänyt tässä olla ottamatta kantaa mihinkään suuntaan vaikka itsellä kyllä ihan selkeä käsitys kumpi siinä kiusaa kumpaa.
korjailija
Viestit: 5523
Liittynyt: Ke Syys 21, 2016 9:11 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja korjailija »

Tekeydy kuuroksi 8)
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe

Etiam si omnes, ego non
opastaja.
Viestit: 4021
Liittynyt: Ma Maalis 03, 2014 4:31 pm
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja opastaja. »

jos mahdollista niin tölli myyntiin ja maiseman vaihto
ellei niin näyttele kuuromykkää molemmille
no tämä on nyt tätä tämmöstä aikaa
Perceiver
Viestit: 1080
Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja Perceiver »

Ei käy kateeksi! Uskoisin kuitenkin, että tuo nykyinen suhtautumisesi on paras huonoista vaihtoehdoista.
Jäärä
Viestit: 3770
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

M.Watti kirjoitti:Melko kehno välikäsi osunu meikäläisen kontolle.

Kaksi naapuria taistelee keskenään milloin mistäkin, etupäässä tonttien raja-asioista.
Minä en ymmärrä näitä rajariitoja. Rajankäynnillä ja pyykityksellä rajan paikka voidaan mielestäni määrittää niin yksikäsitteisesti, niin ettei ainakaan sen paikasta saa riitaa rakennettua millään järkevillä perusteilla. Tosin rajariidathan eivät juuri koskaan pohjaudu järkeviin perusteisiin, vaan pelkkiin, jopa ylisukupolvisiin, (epä)luuloihin ja uskomuksiin.
Kyllä se siitä.
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Jäärä kirjoitti:
M.Watti kirjoitti:Melko kehno välikäsi osunu meikäläisen kontolle.

Kaksi naapuria taistelee keskenään milloin mistäkin, etupäässä tonttien raja-asioista.
Minä en ymmärrä näitä rajariitoja. Rajankäynnillä ja pyykityksellä rajan paikka voidaan mielestäni määrittää niin yksikäsitteisesti, niin ettei ainakaan sen paikasta saa riitaa rakennettua millään järkevillä perusteilla. Tosin rajariidathan eivät juuri koskaan pohjaudu järkeviin perusteisiin, vaan pelkkiin, jopa ylisukupolvisiin, (epä)luuloihin ja uskomuksiin.
Joskus oon joutunut ulkopuolisina rajariidan keskelle. Ei siinä oo välttämättä järjellä oo mitään osaa ei arpaa.
Onneksi oli poliisi, jonka avulla pääsi vuokramaalle äestämähän.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
kokastelija
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja kokastelija »

Perceiver kirjoitti:Ei käy kateeksi! Uskoisin kuitenkin, että tuo nykyinen suhtautumisesi on paras huonoista vaihtoehdoista.
Olensamaa mieltä että nyt suhtautuminen on viisain...
Omalla kohdallani naapuri väitti minun siirtäneen tienvarressa olevaa pyykkiä itsellen päin. Maanmittari kuysuttiin paikalle. Naapuri väitti kivenkovaan että pyykiä on siirretty. Mittari totesi että kovan homman naapuri eli minä oon tehny ko pyykki sijaitsee kiviaidan joka jatkuu 50m tienvatta naapurille päin, päädyssä ja on alakivi ko aidassa. Mun olis täytyny työntää koko kiviaitaa sen 50 senttiä,minkä hän väitti mun siirtäneen pyykiä. Meni naapuri hijaiseks ja ja nupisi että mittari on kimpas mun kans häntä vastaan.. :lol:
takana loistava tulevaisuus
Osmo_
Viestit: 8619
Liittynyt: La Tammi 26, 2013 4:10 pm
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Olisko mitään jos raakasti käskis suksia v*ttuun ja selvitellä asiat naapurin kanssa aikuismaisesti :roll: Näin itte tekisin
-Ozmo da Discovibrator-

Jos käy niin että tänään kuolen
Esi-isien luo ajan tuolle puolen
Edessäin seisovat Valhallan portit
Kädessäin hyvin pelatut elämän kortit
paku74
Viestit: 315
Liittynyt: Ti Joulu 19, 2006 12:20 pm
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja paku74 »

M.Watti kirjoitti:Melko kehno välikäsi osunu meikäläisen kontolle.

Kaksi naapuria taistelee keskenään milloin mistäkin, etupäässä tonttien raja-asioista.

Kumpikin riitapukari vuorollaan käy tilittämässä meikäläiselle että kuinka väärin tuo on häntä taas kohdellut ja kumpikin rukoilee minua käräjille todistamaan jne... Poliisit käy harvase viikko erotuomarina.

Millä tosta sopasta sais itsensä pidettyä mahdollisimman kaukana? Yrittänyt tässä olla ottamatta kantaa mihinkään suuntaan vaikka itsellä kyllä ihan selkeä käsitys kumpi siinä kiusaa kumpaa.
Sano niille että ryhdyt välysmieheks. Kumpikin riitapukari maksaa sulle viisi tonttua ja teet sovittelevan esityksen. Kumpikin säästi kymppitonnin kun ei tarvinnut käräjille mennä.
7341
Viestit: 777
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 7:42 pm
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja 7341 »

paku74 kirjoitti:
Sano niille että ryhdyt välysmieheks. Kumpikin riitapukari maksaa sulle viisi tonttua ja teet sovittelevan esityksen. Kumpikin säästi kymppitonnin kun ei tarvinnut käräjille mennä.
Tälle ääni.
Zetorilla metsään.

Ostan viallisia painepesureita korjattavaksi, laatumerkit kiinnostaa.
eepi
Viestit: 1309
Liittynyt: La Marras 06, 2010 4:56 pm
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja eepi »

Heitä lisää löylyä kiukaalle, edellyttäen että ainakin toinen riitapukari osaa käyttää tietokonetta, mieluummin molemmat...
Käsket katsoon karttapaikalta missä rajat menee...

https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/

Tarvittaessa zoomatun karttakuvan voi tallentaa ja zoomailla kuvaa vielä erikseen kuvankatselu- tai editointi ohjelmalla.
Rajat näkyvät myös ilmakuvissa.

Vastaavassa tilanteessa jääväisin itseni varmaan tuolla tavalla ulkopuoliseksi.

Toi välitysmies hommeli on vähän riskihomma, pahimmassa tapauksessa nää riitapukarit tekee sovinnon ja kukahan sitten joutuukaan näitten hampaisiin...
Kuva
Talumees
Viestit: 6364
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 10:35 am
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja Talumees »

Jos tonteista kyse niin kysyt molemmilta että miksi hitossa ne tommosista perseealusista tappelee... :shock:
Talviaika on NORMAALIAIKA, kesä aika ryssänaika! :mrgreen:
Lajittelija
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Touko 04, 2018 6:26 am
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja Lajittelija »

Tonttimaahan se kalleinta on.
8400
Viestit: 9802
Liittynyt: La Marras 24, 2007 1:44 pm
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja 8400 »

Käytte yhdessä niistämässä sen pököpään nekkua :idea:
TunturiPappa
Viestit: 5780
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 9:17 pm
Paikkakunta: Perniö As.
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja TunturiPappa »

Maanmittari paikalle.
Tämän terveisen sanot kummallekkin räpättäjälle kun kohalle sattuu.
Kyllä sitä on omista maista iät ajat tarkkaa lukua pidetty. Välillä rinta rinnan, mutta ison mittelön puutteessa sitten ihan naapurien kesken. Monesti on maanmittari saanut loppumaan sen touhun, välillä on lähtenyt joku lopulta lataamoon.
Hymas Typ 3
Chaseside Loadmaster 800TC -59
Fordson Super Major -61
Fordson Super Dexta -63
Fordson Super Major Manuel -63
Ford 3000 SoS -66
Sisu Karhu L-137 CIT-4x4 -79
Hiab 650/1 -79
Hiab 950/2 -82
Volvo 740 GLE -84
Copma C1830 N3L -89
Tico 1080HT -91
Ruiskutuspumppuhuolto
kokastelija
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja kokastelija »

TunturiPappa kirjoitti:Maanmittari paikalle.
Tämän terveisen sanot kummallekkin räpättäjälle kun kohalle sattuu.
Kyllä sitä on omista maista iät ajat tarkkaa lukua pidetty. Välillä rinta rinnan, mutta ison mittelön puutteessa sitten ihan naapurien kesken. Monesti on maanmittari saanut loppumaan sen touhun, välillä on lähtenyt joku lopulta lataamoon.
Tuo neuvo on hyvä. Mutta heti sen jälkee ko o maanmittari jää pois hommastaan ja uus tulee tilalle, sama poru alkaa uudelleen.
Näin kävi minun tapauksessa. Lopputulos tietysti oli sama ko edellisen mittarin kanssa. Naapuri vaan ei ymmärrä tosiasioita.
takana loistava tulevaisuus
Avatar
Aakku
Viestit: 8281
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 11:35 am
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja Aakku »

Mitäs tuosta naapurien välienselvittelystä piittaa.
Mikäli mun rajapyykkejäni eivät siirtele, niin pitäisin episodia hyvänä tosi tv:tä vastaavana.
Terapiatraktori MF-135 1972 + Ålö etukuormaaja
Avatar
Matsikka
Viestit: 16219
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

Siinä rajakahakassa missä olin itse sijaiskärsiänä maamittari ja rajankäynti saatiin paikalle.
Muuten meni ihan hyvin, mutta rajoista räyhännyt osapuoli ei vaivautunut paikalle.
Pyykit ja rajat todettiin olevan kunnossa. Mutta sama homma jatkui siitä eteenpäin, ei mitään vaikutusta, naapuri huuteli omalta puoleltaan ja haukkui toista osapuolta milloin milläkin nimellä. Paikallislehteenkin kirjoitteli haukkumakirjoituksia ja haastoi vastapuolen käräjille mukamas päällekäymisestä.
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
jussi77
Viestit: 4455
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 12:18 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Tuollaiselle riidanhaastajalle pitäs kai kaikkien kertoo päin naamaa tuollaisen toiminnan lapsellisuus. Siis ihan kaikkien, sukulaisia myöten ja tehdä vaikka etäisyyttä. Luulisi jossain vaiheessa tajuavan, että voi olla väärässäkin. Joskut ei vaan ymmärrä jos kerrotaan nätisti, joskus pitää olla tyly.
Perceiver
Viestit: 1080
Liittynyt: La Maalis 24, 2018 11:59 am
Viesti:

Re: Kolmantena pyöränä naapuririidassa

Viesti Kirjoittaja Perceiver »

jussi77 kirjoitti:Tuollaiselle riidanhaastajalle pitäs kai kaikkien kertoo päin naamaa tuollaisen toiminnan lapsellisuus. Siis ihan kaikkien, sukulaisia myöten ja tehdä vaikka etäisyyttä. Luulisi jossain vaiheessa tajuavan, että voi olla väärässäkin. Joskut ei vaan ymmärrä jos kerrotaan nätisti, joskus pitää olla tyly.
Ei ole apua, päinvastoin. Tuollaiset riidanhaastajat saavat voimansa siitä tunteesta, että ovat yksin kaikkia muita vastaan. Marttyyriys on ehtymätön voimavara.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa