Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.
Eli Aasiassa paskotaan huolella, mikäli tummuus korreloi saasteita. Afrikkakin kovin tummaa seutua, mutta millä ihmeellä sen selittäisi?
Aasian ymmärrän helposti, olemmehan ulkoistaneet sinne kaiken, mutta että Afrikka, se ei käy heti järkeen.
Mielenkiintoista on kyllä ja ihmetyttää että miten me täällä pohjolan perukoilla voidaan laittaa ilmasto kuntoon kieltämällä suunnillee kaikki. Kyllähän ne ongelmat pitäisi ratkoa noissa kartalla näkyvillä alueilla. Kaukoparannus ei ainakaan tässä taida oikein toimia.
"Harrastelijan vika: halu oikopäätä yhdistää toisiinsa mielikuvitus ja tekniikka."
Johann Wolfgang von Goethe
Etiam si omnes, ego non
ihmehitsari kirjoitti: ↑Ke Helmi 17, 2021 2:51 pm
Ilmastonmuutos on pätevä yhdyssana. Erittäin pätevä. Se kattaa kaiken ilmastollisen muutoksen. Niin lämpenemisen kuin kylmenemisen. Ilmastonmuutos sanaa voi käyttää kaikenlaiseen ihmiselämän säätämiseen eli kontrollointiin. Bisnis luistaa
Niin, tässähän kävi ikävä kömmähdys kun ensin puhuttiin global warmingista, mutta aika pian hoksattiin muuttaa se climate changeksi, joka on paljon käyttökelpoisempi.
Juuri niin. Ikävähän se on nietosten keskelle jääneille mökinmummoille ja -vaareille mennä kolmenkympin pakkasilla ehottelemaan takan/ muun tulilaitoksen uusimista ilmaston lämpenemiseen vetoamalla ja sen tulipesän syyksi laittamalla. Ja muidenkin eläjien kanssa uskottavuus koetuksella.
Mutta kun sanoo jotta kun räpätään nimi paperiin ja tilataan saneeraussepot töihin, niin saahaan ilmastonmuutosta vastustavien direktiivien mukainen lämmitysjärjestelmä. Siinä on paha vastaan argumentoida.
Pakkanen tahi helle, ihmisen, juurikin sen miten kuten järjestelmässä kärvistelevän syytä yhtä kaikki. Mutta rahalla siitä selviää.
Eli Aasiassa paskotaan huolella, mikäli tummuus korreloi saasteita. Afrikkakin kovin tummaa seutua, mutta millä ihmeellä sen selittäisi?
Aasian ymmärrän helposti, olemmehan ulkoistaneet sinne kaiken, mutta että Afrikka, se ei käy heti järkeen.
Ehkä se johtuu siitäkin kun immeisiä on siellä paljon ja lieneekö ilmastolla sitten toinen osuus, mutta kieltämättä tuo afrikan osuus ihmetyttää.
Eli Aasiassa paskotaan huolella, mikäli tummuus korreloi saasteita. Afrikkakin kovin tummaa seutua, mutta millä ihmeellä sen selittäisi?
Aasian ymmärrän helposti, olemmehan ulkoistaneet sinne kaiken, mutta että Afrikka, se ei käy heti järkeen.
Eikös siellä afrikassa kiinalaiset touhua monessa paikassa ja monin eri tavoin. Voisiko osa ainakin selittyä sillä?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Eikös siellä afrikassa kiinalaiset touhua monessa paikassa ja monin eri tavoin.
Kiinan valtio ja kiinalaiset yritykset ovat panostaneet monen afrikkalaisen maan liike-elämään ja yhteiskuntastruktuurin merkittävästi.
Saattaa olla merkittävin yksittäinen ulkomaa, joka vaikuttaa eripuolilla Afrikkaa allalla kuin alalla.
"Liikenneministeriön asettama Fossiilittoman liikenteen tiekartta -työryhmä on esitellyt loppuraportissaan keinoja päästä hiilivapaaseen liikenteeseen ja konsteina on esitetty niin ruuhkamaksuja kuin päästökaupan kehittämistäkin."
Myyvän ja tunteita herättävän otsikon takaa löytyy tämä tieto kun jaksettaisiin lukea ja perehtyä asiaan.
tumes kirjoitti: ↑Pe Helmi 19, 2021 8:33 pm
"Liikenneministeriön asettama Fossiilittoman liikenteen tiekartta -työryhmä on esitellyt loppuraportissaan keinoja päästä hiilivapaaseen liikenteeseen ja konsteina on esitetty niin ruuhkamaksuja kuin päästökaupan kehittämistäkin."
Myyvän ja tunteita herättävän otsikon takaa löytyy tämä tieto kun jaksettaisiin lukea ja perehtyä asiaan.
Liikkuminen aiheuttaa aina päästöjä, tavalla tai toisella, että siksi tuo hiilivapaaliikenne on paradoksaalista. Joillekin tämä on vain keino päästä rahastamaan välistä ja toisille se luo mielihyvää kun ei liikuta (henkilöautoilla) ollenkaan. Harva vaan ymmärtää että se liikenne pysähtyessään pysäyttää koko maan.
tumes kirjoitti: ↑Pe Helmi 19, 2021 8:33 pm
"Liikenneministeriön asettama Fossiilittoman liikenteen tiekartta -työryhmä on esitellyt loppuraportissaan keinoja päästä hiilivapaaseen liikenteeseen ja konsteina on esitetty niin ruuhkamaksuja kuin päästökaupan kehittämistäkin."
Myyvän ja tunteita herättävän otsikon takaa löytyy tämä tieto kun jaksettaisiin lukea ja perehtyä asiaan.
Liikkuminen aiheuttaa aina päästöjä, tavalla tai toisella, että siksi tuo hiilivapaaliikenne on paradoksaalista. Joillekin tämä on vain keino päästä rahastamaan välistä ja toisille se luo mielihyvää kun ei liikuta (henkilöautoilla) ollenkaan. Harva vaan ymmärtää että se liikenne pysähtyessään pysäyttää koko maan.
Esitys on vielä esitys Sitäpä tässä ajoin takaa ettei esitys vielä pysäytä tai muuta mitään mutta sitten voi alkaa olla huolissaan jos esitys tulee päätökseksi ihan konkreettisella tasolla.
tumes kirjoitti: ↑Pe Helmi 19, 2021 8:33 pm
"Liikenneministeriön asettama Fossiilittoman liikenteen tiekartta -työryhmä on esitellyt loppuraportissaan keinoja päästä hiilivapaaseen liikenteeseen ja konsteina on esitetty niin ruuhkamaksuja kuin päästökaupan kehittämistäkin."
Myyvän ja tunteita herättävän otsikon takaa löytyy tämä tieto kun jaksettaisiin lukea ja perehtyä asiaan.
Liikkuminen aiheuttaa aina päästöjä, tavalla tai toisella, että siksi tuo hiilivapaaliikenne on paradoksaalista. Joillekin tämä on vain keino päästä rahastamaan välistä ja toisille se luo mielihyvää kun ei liikuta (henkilöautoilla) ollenkaan. Harva vaan ymmärtää että se liikenne pysähtyessään pysäyttää koko maan.
Esitys on vielä esitys Sitäpä tässä ajoin takaa ettei esitys vielä pysäytä tai muuta mitään mutta sitten voi alkaa olla huolissaan jos esitys tulee päätökseksi ihan konkreettisella tasolla.
Niinhän se taksiuudistuskin oli ens alkuun esitys, eihän se oo kun yks nuijan kopautus kun on päätös tehty Siis itselläni ei kovaa luottoa ole nykyiseen päätöskokoonpanoon. Siksi näistä esityksistä on hyvä olla huolissaan, että saadaan kansan ääntä kuuluviin jo siinä esitys/suunnitteluvaiheessa
Taksiuudistus tehtiin edellisen hallituksen aikana jota nykyinen päätöskokoonpano on viilaillut epäkohdiltaan, jos tarkkoja ollaan ja ollaanhan me vaikkei politiikka kuulu täällä sallittuihin puheenaiheisiin.
Niinhän se taksiuudistuskin oli ens alkuun esitys, eihän se oo kun yks nuijan kopautus kun on päätös tehty Siis itselläni ei kovaa luottoa ole nykyiseen päätöskokoonpanoon. Siksi näistä esityksistä on hyvä olla huolissaan, että saadaan kansan ääntä kuuluviin jo siinä esitys/suunnitteluvaiheessa
Vai yks nuijankopautus riittää...
Hyvinpä olet perillä lakien valmistelusta
Viime vuosina on sössitty niin monia asioita Suomessa, tuntuu siltä että tämä "laiva" on jo uppoamisvaiheessa. Niillä jotka näitä touhuja pyörittelee tuskin hätää tulee, mutta ne nappulat joilla peliään pelaavat on kyllä kohta isommassa hädässä.
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin. Konekansa.fi
Niinhän se taksiuudistuskin oli ens alkuun esitys, eihän se oo kun yks nuijan kopautus kun on päätös tehty Siis itselläni ei kovaa luottoa ole nykyiseen päätöskokoonpanoon. Siksi näistä esityksistä on hyvä olla huolissaan, että saadaan kansan ääntä kuuluviin jo siinä esitys/suunnitteluvaiheessa
Vai yks nuijankopautus riittää...
Hyvinpä olet perillä lakien valmistelusta
Liikenteestä kerätään erilaisina veroina suuruusluokaltaan 8 miljardia vuodessa ja siitä teihin ym. infraan laitetaan vain pieni osa. Tästä voidaan päätellä, että liikenteen verotuksen päätehtävänä on kerätä valtion pussiin rahaa. Näinhän on ollut siitä lähtien kun autot alkoivat yleistyä. Silloin keksittiin väliaikainen autovero ja muistan kun nykyisenkaltainen käyttömaksu tuli. Aivan aluksi taidettiin liimailla auton tuulilasiin jotain tarroja. Ei silloin kukaan perustellut asioita ilmastonmuutoksella.
Sähköautojen yleistyessä on ilmeisen hankalaa perustella verojen keräämistä suoraan päästöillä. Kansalainenhan voi ladata autonsa akut vaikkapa autotallin tai parkkihallin katolla olevilla aurinkopaneeleilla. Jotain uutta pitää keksiä, millä nimellä sitten tuleekin. Loppu viimein kyseessä on valtion pussin täyttäminen ja siihen aktiivisuuden eli liikkeen/liikkumisen verottaminen on hyvä tapa.