Toisarvoiset kysymykset....ketju

Kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta järjen käyttäminen on sallittua! Asiattomat viestit poistetaan kyselemättä.
Uskonnoista, etnisistä kysymyksistä, petoeläinkysymyksistä ja politiikasta keskusteleminen jätetään muille foorumeille.

Valvojat: Jammu, sohvi

Avatar
toyopet
Viestit: 3258
Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 11:25 am
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja toyopet »

nyt kun on asiantuntemusta paikalla, niin näkyy välillä olevan myynnissä traktoreita, joihin on alkuperäisen moottorin tilalle vaihdettu erilainen moottori. Joskus amerikan V8 bensa tai diesel tai jotain japanin maastureiden kuutosia yms.
Mikähän näiden laillisuusaste on, jos lähtökohtana on ollut rekisterissä oleva laite?
Autoille on muutossäädökset mutta miten työkoneille?
It has three speed: here, there and gone...
Ajomies
Viestit: 28160
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

toyopet kirjoitti:nyt kun on asiantuntemusta paikalla, niin näkyy välillä olevan myynnissä traktoreita, joihin on alkuperäisen moottorin tilalle vaihdettu erilainen moottori. Joskus amerikan V8 bensa tai diesel tai jotain japanin maastureiden kuutosia yms.
Mikähän näiden laillisuusaste on, jos lähtökohtana on ollut rekisterissä oleva laite?
Autoille on muutossäädökset mutta miten työkoneille?

Kun ei niillä ole mitään katsastuksia, niin kuka niitä valvoisi?
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
korsteeni
Viestit: 3592
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Ajomies kirjoitti:
toyopet kirjoitti:nyt kun on asiantuntemusta paikalla, niin näkyy välillä olevan myynnissä traktoreita, joihin on alkuperäisen moottorin tilalle vaihdettu erilainen moottori. Joskus amerikan V8 bensa tai diesel tai jotain japanin maastureiden kuutosia yms.
Mikähän näiden laillisuusaste on, jos lähtökohtana on ollut rekisterissä oleva laite?
Autoille on muutossäädökset mutta miten työkoneille?

Kun ei niillä ole mitään katsastuksia, niin kuka niitä valvoisi?
Joo ei taida paljon tietoa löytyä traktoreiden rakenteista edes tienpäällä valvovalta konstaapelilta lähteineen...kunhan valot, jarrut ja vakuutukset ok. Mutta asia varmasti hyppää silmille jos muutetulla traktorilla sattuu jotain, esim. sivullinen menehtyy, niin alkaa löytymään niitä rakenteita vastaamattomia muutoksia jotta pystytään osoittaa ns. maksumies.

Ei taida muuten olla edes mitään tehorajoja traktoripuolella, ainakaan ikinä kuullut kenenkään niistä puhuvan, kuten autopuolella, että vastaavan mallisarjan tehoikkaimpaan verrattuna saa teho kasvaa max. 25% ja silloinkik jarrut, jousitus ja kallistusvakaajat pitää olla kyseisestä tehokkaimmasta mallisarjasta vastaavat...

Linkissä yksi paljon nähty ruotsin volvo jossa hlö auton turbokone ja olisi ilmeisesti suomessakin laillinen muuten, mutta saattaa nopeudesta tulla sanomista :lol: https://youtu.be/9yHl24QynOM
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Auton moottori traktorissa laillisuudesta en tiedä, mutta tässä on jo otetta:
https://www.ksml.fi/teemat/autot/Luovas ... uto/368489
Konesuojan kun vielä tuohon tyylittelis.
Tjsal
Viestit: 849
Liittynyt: Su Syys 21, 2014 11:52 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja Tjsal »

Ostan aina Koskikylän halpaa ja hyvää maksalaatikkoa kun käyn Lidlissä. Ja syön sitä kotona.
Vaimo liki oksentaa jo sen hajusta. Toki myös muunmerkkisten maksisten. Puolustaudun sanomalla, että ei sitä tavaraa siellä myytäisi jos se olisi huonoa. Että ostaa sitä muutkin. Ja varmaan syövät.
Kysymys kuuluu: Ostavatko ne muut sitä vain kissoilleen ja koirilleen, niinkuin vaimo väittää? Olenko ainoa ihminen, joka sitä käyttää ravinnokseen?
korsteeni
Viestit: 3592
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 2:09 am
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja korsteeni »

Kyllä täälä menee maksalaatikkoa tasaisesti pitkin vuotta...ehdottomasti perinteistä rusinallista! Reipas kasa lautaselle, mikroon, sit mikro seis, kupu päälle kun osa eväistä on mikron katossa ja taas käyntiin...kuumaa pitää olla. Ja herkku kruunataan runsaalla puolukkahillolla....ja sitten siivotaan mikro

Vaimokin tykkää :wink:
Lapset (tyttöjä) tykkää 8)


Isän tiedän inhoavan lämmintä maksalaatikkoa joten se nauttii sen kuulemma aina kylmänä :shock:


Pidän siis maksalaatikosta ja maksamakkarasta, mutta missään muissa muodoissa en maksaa pysty syömään. Joskus jossain ulkomailla tilasin vahingossa jotain maksapihviä ja vesikielellä ekaa piffinpalaa suuhun, ja oksennus oli erittäin lähellä...jäi syömättä
nuhvi46063
Viestit: 2273
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 6:56 pm
Paikkakunta: Ylämaa
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja nuhvi46063 »

Minä, poika ja koira syö, muija ei syö.
Maksapihvit ym. Ei myöskään putoo, makkara kyllä.
Kohtalaisen monta engelsmannia tontilla...
http://nuhvi.net
kokastelija
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Loka 09, 2017 11:10 am
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja kokastelija »

maksalaatikko mulle herkkua. Lapsena ei menny rusinoilla nyt ei mee ilman rusinoita! Maksa (hirven) kaikis muodois ruokalistalla. Paistettu hirven munuainen maistuu muuten lähes maksalta . Samoin paistettu valas ja hylje. Kaikissa maksaan vivahtava maku.
Mun norskit ei raakaa maksaa eikä raakaasikaa syö vaikka muuten saavat vaan raaaa lihaa.
takana loistava tulevaisuus
ylioyja
Viestit: 7661
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 8:41 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja ylioyja »

Syökö HK:n maksalaatikkoa joku?
Mää oon kerran yrittäny...
Saarioista syön oikein mielelläni. Rusinallista mieluummin.
jiipee
Viestit: 10750
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 5:01 pm
Paikkakunta: Kanta-Häme
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Valtra-Valmet-Massey-Ferguson-Mercedes-Benz
heijo
Viestit: 2708
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 12:11 pm
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja heijo »

Jauhemaksapihvit ovat minulle suorastaan herkkuruoka, kermaperunat ja puolukka tai karpalohillo kylkeen, niin kyllä kelpaa.
Minkä huollamme sen korjaamme.
Jäärä
Viestit: 3773
Liittynyt: Ti Touko 17, 2016 3:19 pm
Paikkakunta: Oulu, ainakin ajoittain
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja Jäärä »

heijo kirjoitti:Jauhemaksapihvit ovat minulle suorastaan herkkuruoka, kermaperunat ja puolukka tai karpalohillo kylkeen, niin kyllä kelpaa.
Jauhemaksapihvit ovat todella mainioita, paistettu maksa myös, molemmat perunamuusin ja puolukoiden kera. Hirvenvasan maksa on erityisen hyvää, kun metsästäjät ovat sellaisia joskus tuoneet. Maksamakkaraa ja -laatikkoakin syön, mutta ne eivät nyt mitenkään erityisherkkuja olekaan.

Maksaa olen yrittänyt suosia siksikin, koska hemoglobiiniarvoni ovat aina olleet aivan luonnostaan normaalin alarajoilla, enkä haluaisi syödä rautaa tabletteina.
Kyllä se siitä.
tven
Viestit: 188
Liittynyt: Su Kesä 19, 2016 7:01 pm
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja tven »

Olen nuita englantilaisia Grand Desings ohjelmia katsonut ja niissä kiinnittää huomiota että mutaiseen maahan kaivetaan sokkelikuopat ja valetaan siihen betonia.Ei salaojista tietoakaan.Samoin lattian alle jää samaa mutaa(lähes).
Vesikatto tehdään varmasti viimeisenä runkotöissä.Seinät on ulkopuolelta levytetty ja välipohjissa lastulevyt.No,satahan saarella ja joskus rankastikin.Silloin kaikki rakenteet kastuvat koska vesikatolla ei näytä olevan mitään kiirettä.Samoin seinänvieret ulkona tulvivat vettä.On se ihme jos aikaansaavat yhtään tervettä taloa.
Muuten olen sitä mieltä ettei Suomessa saisi rakentaa yhtään taloa ilman kunnolllista sääsuojaa. :o :o
Avatar
rattori
Viestit: 11134
Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 12:11 pm
Paikkakunta: Ylä-Savo
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja rattori »

tven kirjoitti:.No,satahan saarella ja joskus rankastikin.Silloin kaikki rakenteet kastuvat koska vesikatolla ei näytä olevan mitään kiirettä.Samoin seinänvieret ulkona tulvivat vettä.On se ihme jos aikaansaavat yhtään tervettä taloa.
Muuten olen sitä mieltä ettei Suomessa saisi rakentaa yhtään taloa ilman kunnolllista sääsuojaa. :o :o
Suomessahan ne homeongelmat ovat.. :D
------------
tractors
olliki
Viestit: 9524
Liittynyt: To Marras 08, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Ruovesi
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja olliki »

Yleensä valmisruuat eivät ole kotona tehdyn veroisia, mutta Saarioisten maksalaatikko tekee poikkeuksen, Sen veroista en ole missään saanut. Toki muutkin kelpaa, kuten se Lidlin puolet halvempi versio. Puolukka survosta kylkeen ja kylmää maitoa - niin kyllä maistuu.
Ford 6610, -82
Ford 6640, -96
Avatar
Matsikka
Viestit: 16235
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 11:21 pm
Paikkakunta: Ylistaro
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja Matsikka »

rattori kirjoitti:
tven kirjoitti:.No,satahan saarella ja joskus rankastikin.Silloin kaikki rakenteet kastuvat koska vesikatolla ei näytä olevan mitään kiirettä.Samoin seinänvieret ulkona tulvivat vettä.On se ihme jos aikaansaavat yhtään tervettä taloa.
Muuten olen sitä mieltä ettei Suomessa saisi rakentaa yhtään taloa ilman kunnolllista sääsuojaa. :o :o
Suomessahan ne homeongelmat ovat.. :D
Kuten se viisas kansanedustaja juuri totesi: Suomessa on maailman paras ilmasto mutta huonoin sisäilma. :?
M-F 165 MP -68
M-F 399 TURBO 12/12 -96
M-F 4255 24/24 -01
Sampo 680 -86

YouTube: Luttisaari http://bot.fi/24g3
PuuhaPate
Viestit: 10657
Liittynyt: To Syys 04, 2014 6:34 pm

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja PuuhaPate »

Samaan aikaan toisaalla,
Kuva
https://yle.fi/uutiset/3-6656003
Jammu
Viestit: 22731
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 10:39 pm
Paikkakunta: Juupajoki
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja Jammu »

toyopet kirjoitti:nyt kun on asiantuntemusta paikalla, niin näkyy välillä olevan myynnissä traktoreita, joihin on alkuperäisen moottorin tilalle vaihdettu erilainen moottori. Joskus amerikan V8 bensa tai diesel tai jotain japanin maastureiden kuutosia yms.
Mikähän näiden laillisuusaste on, jos lähtökohtana on ollut rekisterissä oleva laite?
Autoille on muutossäädökset mutta miten työkoneille?
Käsitys että se on muutoksen jälkeen moottori työkone eikä traktori. Voi tehdä laillisesti kun nopeus ei kasva liikaa. Ainakin palstalla jäsen grani tietää
Suomi kuuluu länsimaihin
Ajomies
Viestit: 28160
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 9:40 pm
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja Ajomies »

Jäärä kirjoitti:
heijo kirjoitti:Jauhemaksapihvit ovat minulle suorastaan herkkuruoka, kermaperunat ja puolukka tai karpalohillo kylkeen, niin kyllä kelpaa.
Jauhemaksapihvit ovat todella mainioita, paistettu maksa myös, molemmat perunamuusin ja puolukoiden kera. Hirvenvasan maksa on erityisen hyvää, kun metsästäjät ovat sellaisia joskus tuoneet. Maksamakkaraa ja -laatikkoakin syön, mutta ne eivät nyt mitenkään erityisherkkuja olekaan.

Maksaa olen yrittänyt suosia siksikin, koska hemoglobiiniarvoni ovat aina olleet aivan luonnostaan normaalin alarajoilla, enkä haluaisi syödä rautaa tabletteina.
Kyllä minä olen ronkeli syömiseni suhteen, mutta maksa kaikissa muodoissa on aivan kärkipäässä siinä inho listalla. :( Työpaikalla oli yksi kaveri joka lämmitti maksalaatikkonsa lieden levyllä, kattilassa. Minun piti mennä muualle syömään eväitäni, ei kyllä kiihottanut ruokahaluani moinen "tuoksu".
Kaikki on turhaa jopa turha tietokin.
Konekansa.fi
Ferkku
Viestit: 5144
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: suupohoja
Viesti:

Re: Toisarvoiset kysymykset....ketju

Viesti Kirjoittaja Ferkku »

Raaka maksa on kyllä yököttävän hajuista, mutta maksaruuat kyllä on aina maistunu.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Osmo_ ja 38 vierailijaa